indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Viper
User
spacer line

Hoi,

Ik ga naar Bali en hoe zit het daar met geld opnemen? Is het verstandig travelerscheckes mee te nemen? Kan je op Bali gewoon pinnen met een postbankpinpas? Gaat dit makkelijk? Als ik kan pinnen hoef ik ook geen travelerscheckes mee te nemen.

Graag reakties.

Indoned
User
spacer line

Bij elke pin-automaat kun je geld opnemen. Neem niet te kleine bedragen op, dat kan wellicht in de bankkosten schelen. Veel plezier.

Ondernemend in Indonesie, http://www.indoned.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Pinnen kan "overal" op Bali maar er zit wel verschil in de maximale opname en in de grootte van de coupures. Dit staat vaak op de automaat aagegeven (Rp 50.000 of Rp 100.000) Verder kun je bij sommig banken tot 3 miljoen (in 1 keer) opnemen en bij andere weer maar Rp 500.000/ Ikzelf pin zoveel mogelijk bij BCA waar je vaak 2 miljoen kan opnemen. De Niagabank in Kuta gaat tot 3 miljoen. Er zitten een aantal concentraties van pin"hokjes" bij elkaar oa op Jl. Pantai Kuta (vlak bij het strand) Ook in o.a. Ubud, Sanur zijn mogelijkheden tot het pinnen van een paar miljoen in 1 keer (scheelt bankkosten als je zoveel mogelijk in 1 keer pint)
Travelcheques meenemen kan voor het geval dat maar dan ben je afhankelijk van de openingstijden van de banken. Je kunt ook wat contante euro's (in verschillende coupures die je in geval van nood gebruikt) meenemen en/of creditcard. Ik heb voor dat doel mijn creditcard nog nooit nodig gehad wel 1 of 2 keer contant geld (in een tijd van 2 maanden dus dat valt wel mee)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Er zitten een aantal concentraties van pin"hokjes" bij elkaar oa op Jl. Pantai Kuta (vlak bij het strand)

Ook naast het waterbompark in Kuta aan de Jl.Kartika plaza zitten en aantal pinhokjes naast elkaar, verder langs de hele straat ook nog wel, ze geven dacht ik alleen maar biljetten uit van 50.000 IRP en dan is het totale opnamebedrag niet zo groot, 2 milj. dacht ik, het staat er wel op wat voor bilj. ze geven. Je kunt ook een opnamebedrag intoetsen en als het te hoog is dan geeft het apparaat het wel aan, de kosten verschillen per bank.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En maximaal 3 keer pinnen per 24 uur !
Soms accepteert een automaat een pas maar kun je er slechts op dat moment 500.000 uithalen per keer, 3 keer is dus 1,5 miljoen. Niet veel maar je bent wel uitgepind voor die dag Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Viper
User
spacer line

Hoi,

Bedankt voor alle reakties, ik heb een postbankpinpas en daarmee kon ik ook in Seoul, zuid Korea pinnen. Gelukkig dat dit geen probleem is.

Groetjes.

Viper
User
spacer line

Nog een vraagje, 12.000 Rupiah is toch ongeveer 1 euro?

josari
User
spacer line

http://www.xe.com

voor de actuele koers

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,532 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com