indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

hallo, ik ben nieuw hier en ik wil graag wat vragen over winen in jakarta ,mijn vriendin is indisch en wil graag een huisje voor ons kopen,het plan was om een huisje te kopen in puncak maar dat was te ver weg van mijn schoonouders.
maar nu zijn we op zoek naar een niet al te dure rumah in jakarta
het liefst in de wijk chipondo makmur...(tangerang)

de prijs moet rond de 15.000 euro zijn ..

we kan ons verder helpen?

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

winen = wonen

spacer line  

Beste Rob,
Lees onderstaand artikel eens:

Een persoon met de Indonesische nationaliteit kan onafhankelijk waar hij of zij woont, Indonesische grond in eigendom kopen, tenzij deze persoon met een niet Indonesische persoon trouwt. In dit laatste geval kan deze Indonesische persoon geen grond in eigendom kopen.

Hebt u als IndonesiŽr al bezit op uw naam en u huwt met een niet Indonesische persoon, laat u dan in IndonesiŽ goed voorlichten over hoe nu te handelen. Conform wetgeving krijgt u vanaf de huwelijksdatum een jaar de tijd om uw bezit te verkopen. Doet u dat niet dan vervalt het aan de staat.

Ik wil je niet demotiveren maar let goed op, veiliger is het om gewoon iets te huren en ben je ten alle tiden vrij om te gaan waar je wil, in Bali huur je al voor 1000 Euro per jaar een mooi huis en voor dat bedrag kan je in Jakarta zeker ook iets vinden.

Wil je voor je echtgenote of vriendin iets doen is het ook moglijk om een bepaald geldbedrag op een bankrekening (al of niet in US$) te zetten, zou er iets met jou gebeuren is er nog altijd een spaarpot voor de vrouw.
Groetjes,
Tuti en Jan

Confy
User
User icon of Confy
spacer line

dus.. als ik het goed begrijp kan een indonesisch persoon met een buitenlandse echtgenoot(e) geen grondeigendom hebben.

is het ook bij iemand bekend wat de voorwaarden zijn om wel eigendom te bezitten?

mij lijkt dan een optie om zijn/haar ouders een huis te laten kopen met jouw financiering en die dan te huren van haar. dit vereist natuurlijk wel een goede vertrouwensrelatei met die familie

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Laat ik kort wezen. Begin er niet aan. Volg het advies van Tuti en Jan, gewoon huren. Kopen op naam van een ander geeft vroeger of later heel veel ellende, tenzij je het geld (voor jezelf) direct afschrijft. Denk ook eens aan alle soesa die je hebt m.b.t. onderhoud, verzorging, en andere zaken als je niet in het huis aanwezig bent.

Wizard044
User
spacer line

Niet iedereen heeft hier slechte ervaringen mee. Mijn vrouw heeft ook een huis in Jakarta (vraag me niet wat voor een buurt, ik heb geen benul) en de eigendoms acte staat op naam van haar familie, oudste zus geloof ik. Het huis wordt verhuurd aan haar kerk gemeenschap en door deze ook onderhouden. Dit gaat al jaren zo en ik heb ze nog nooit horen klagen. Ik denk dat ze het over 1 a 2 jaar wil verkopen, om dan iets anders te gaan kopen in Ujung Pandang.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Het gaat me om eigendom wat gefinancierd wordt door een buitenlander maar op naam staat van een IndonesiŽr. Daar komt in 90% van de gevallen heibel van. Daarbij komt nog dat de notariŽle praktijk in IndonesiŽ zeer mistig is. Niemand kan mij bijvoorbeeld vertellen waar de notariŽle archieven van zeg 1811 tot 1954 zijn in te zien, of dat ze uberhaupt nog bestaan.

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

alvast bedankt allemaal voor jullie reactie,
het kopen van het huis zou gebeuren op de naam van mijn schoonmoeder en het onderhoud ook.
maar misschien wist iemand via via een huisje in de buurt, vandaar..

vriendelijk bedankt voor jullie aandacht,

vr gr rob

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,673,483 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com