indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jacintha
User
spacer line

Beste mensen,
heb ik diverse open sollicitaties gestuurd naar internationale scholen in Jakarta, maar na twee weken nog niks vernomen???? ik heb dezelfde mail nog een keer gestuurd(de aanhouder wint)
Emoticon: Yes!
Is in dit geval geduld een schone zaak?
heeft iemand dit eerder voorhanden gehad. graag advies wat betreft open sollicitaties!!!
bedankt

elsbeth
User
spacer line

Jacintha, ik denk dat je wat meer geduld moet hebben. Zelfs in Nederland zijn ze meestal niet zo netjes om meteen te antwoorden. Gewoon nog een keer een brief sturen, zeggen dat je 2 weken geleden een open sollicitatie hebt gestuurd en dat je volgende week even belt. Ik neem aan dat de directie Engels of Nederlands spreekt. Niet laten lopen, gewoon er achter aan.Maar wanneer ga je dan, je zou toch in oktober gaan? Zorg dat het intiatief bij jou ligt.

Succes, Elsbeth

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-09-2008 16:34 schreef elsbeth:
Zorg dat het intiatief bij jou ligt.

Succes, Elsbeth

Absoluut! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

die 2 weken is wel normaal denk ik, ga maar eerder uit van een week of 5 a 6. Maar je kunt over een week natuurlijk altijd nog eens bellen of mailen. Verwacht daarna ook het antwoord dat 'they will keep you in their administration and contact you if shortlisted' wat er eigenlijk gewoon op neerkomt dat ze nu niks hebben.
Succes!!!

Indoned
User
spacer line

In IndonesiŽ zijn heel veel mensen op zoek naar een baan. Ik kan mij voorstellen dat ondernemingen en scholen overspoelt worden met allerlei open sollicitaties. Wellicht is het verstandiger om eens te bellen, wellicht maakt dat meer indruk. Suc6

Ondernemend in Indonesie, http://www.indoned.com

Pamelabak
User
spacer line

Jacintha,
Ik zou zeer zeker bellen en informeren of je brief aangekomen is. Je kunt dan nogmaals benadrukken waarom je geÔnteresseerd bent in hun school/instelling. Dit laat altijd een positieve indruk achter.
Veel succes met je sollicitaties.
Groet,
Pamela

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Jacintha,
De scholen zijn ook allemaal weer begonnen en alle vacatures zijn naar alle waarschijnlijkheid al ingevuld. De kans op een baan of uberhaupt een respons is dus vrij klein. Volgend schooljaar weer een kans.
Mijn advies is om te bellen met zo'n school en te vragen wanneer er weer vacatures komen en wanneer de intakes gaan beginnen.

Begin de details te vergeten

jacintha
User
spacer line

Emoticon: Bye bye Hallo Allemaal,
bedankt voor de tips. Misschien is het in mijn geval het meest voor de hand liggend dat ik eerst twee maanden op vakantie ga naar Indonesie om een baan te zoeken Emoticon: Wink ..klinkt humoristisch niet? op vakantie om een baan te zoeken Emoticon: Stupid . Als je ter plaatsen je gezicht laat zien is er vaak meer mogelijk. Nau ja dan is de kans groter denk ik dat je iets vindt omdat je uitgebreid face to face kan gaan netwerken.
Tot die tijd zoek ik via het web en bellen dus.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Jacitntha, je hebt helemaal gelijk. Ik stel in een ander topic hetzelfde voor wat betreft het huren van een huis in Jakarta. Klopt helemaal.
Succes!

Begin de details te vergeten

Carola78
User
User icon of Carola78
spacer line

Hoi Jacintha,
Ik wacht zelf al 5 maanden op antwoorden op mijn open sollicitaties hier in IndonesiŽ, maar nog niets.. Het traint iig wel je geduld en dat zul je echt nodig hebben hier.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-10-2008 09:13 Carola78 wrote:
Hoi Jacintha,
Ik wacht zelf al 5 maanden op antwoorden op mijn open sollicitaties hier in Indonesi�, maar nog niets.. Het traint iig wel je geduld en dat zul je echt nodig hebben hier.
Zo werkt het in Indonesie inderdaad, als je zelf niets onderneemt valt het al vrij snel stil. Er zijn er die ermee kunnen leven, en er zijn er die dat niet kunnen. Die dat niet kunnen zijn snel weer terug in land van herkomt, of draaien door in Indonesie omdat ze niet terug kunnen. De andere groep hoor je wat minder vaak, want als je het eenmaal naar je zin hebt, heb je minder te klagen. Emoticon: Wink

Pamelabak
User
spacer line

Dit gebeurt niet alleen in IndonesiŽ, ook in Nederland moet je nadat je je sollicitatiebrief hebt verstuurd actie ondernemen (bellen en nog eens bellen). Heel vaak krijg je geen respond op je brief.
Pamela

spacer line  

On 14-10-2008 12:13 Pamelabak wrote:
Dit gebeurt niet alleen in IndonesiŽ,

Tig jaar geleden liep ik stage bij afdeling Personeelszaken.
Moet ik ook sollicitaties brieven behandelen(werving - selectie) .

In de meeste gevallen worden onduidelijke brieven zoals open soll. (werd toen ook als onduidelijke brieven gezien) vaak genegeerd .
Als je mazzel heb krijgt je mss antwoord.

Die ervaring heb ik ook toen ik na mijn afstuderen open sollicitaies heb verstuurd .

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Carola/Jacintha,

Het klinkt misschien negatief, maar het lijkt me echt volstrekt zinloos om 5 maanden te wachten tot je reactie krijgt op een open sollicitatie in Indonesie (in Nl. ook). Surya geeft het ook al aan: open sollicitaties komen in de la te liggen en zeker in Indoensie ligt daar het een en ander aan papier. Zelf er eindeloos achteraan bellen is de enige manier. Twee keer mailen of posten maakt je nog geen aanhouder, gewoon brutaal zijn, nog een mail.brief sturen en zeggen dat je volgende week belt. En dan ook echt bellen. Succes ermee. Ook langs gaan kan helpen (en als je straks toch al in Indonesie bent..zien ze je gezicht, je uitstraling, maakt allemaal veel meer indruk.

Succes

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Solliciteren op deze wijze heeft weinig zin. In deze kom ik even terug op de topic Netwerken waarin Siebjans het belang aangaf van networken . En in Jacintha's geval moet ik hem gelijk geven. Open sollicitaties heeft geen zin in RI. Krijg wekelijks open sollicitaties waarmee ik ook niets doe. Maar als een persoon mij wordt voorgedragen door iemand die ik apprecieer, dan wordt mijn interesse pas gewekt. That's the way it works in RI - zelfde in geval bij Indonesiers als bij expats.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Je zou het een "kruiwagen" kunnen noemen. Ook in NL met een kruiwagen heb je dikwijls sneller een (leuke) baan Emoticon: Yes!
In RI is dat helemaal "hot", zonder kruiwagen wordt het al direct een stuk moeilijker

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Jaaren geleden.
De zoon van een bekende van mij is net afgestudeerd van een Indonesische Top Uni , spreekt 3 talen . Referentie zat.
Solliciteerde naar een baan bij een overheidsinstelling , komen 600 sollicitanten.
Voor 2 banen.
Heeft hij niet gekregen , totdat zijn oude heer( toevallig ook directeur van die instelling ,) zijn oude baas (gouverneur) ontmoette tijdens een arisan.
De gouverneur vroeg of zijn zoon al ingewerkt is .Had gedacht dat de zoon de baantje heeft gekregen , op grond van zijn C.V.
De oude heer vertelde dat zijn zoon ergens anders werkt omdat hij niet aangenomen was, terwijl de vacature nog open is .
Wat bleek , er zijn 2 kandidaten over , een andere concurrent met heel goede papieren , maar de baan werd niet a.d concurrent gegeven omdat de procedure nog steeds loopt en de zoon nog steeds in de race zit , ondanks dat hij een andere baan heeft bij BPPT.Bij BPPT komen ook alleen maar "toppers"in aanmerking voor baan. De concurent wacht totdat de zoon vrijwillig terug trekt.Dus werd de zaken rechtgezet , en de beste heeft gewonnen.

bisa dicek of makemyday .

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 14-10-2008 19:46 schreef Yogya-Bali:
Solliciteren op deze wijze heeft weinig zin. In deze kom ik even terug op de topic Netwerken waarin Siebjans het belang aangaf van networken . En in Jacinthas geval moet ik hem gelijk geven. Open sollicitaties heeft geen zin in RI. Krijg wekelijks open sollicitaties waarmee ik ook niets doe. Maar als een persoon mij wordt voorgedragen door iemand die ik apprecieer, dan wordt mijn interesse pas gewekt. Thats the way it works in RI - zelfde in geval bij Indonesiers als bij expats.

Dat is jouw ervaring....mijne is echter wel dat ik na een open sollicitatie de mooie baan van Nederlands basisschoolleerkracht op Bali kreeg. Het kan dus wťl!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Uiteraard kan het.......zeker als je jezelf voor een goedkoop salaris aanbiedt. En gelukkig ook dat het kan.
Maar laten we eerlijk zijn.....uitzonderingen maken geen regel. Als je als Nederlandse leerkracht solliciteert bij een Nederlandse school, dan is de concurrentie uiteraard stukken minder dan bij een internationale school in Jakarta (die een andere mentaliteit hebben dan de Nederlandse NTC-scholen). Als ik Jacintha was, zou ik de bovengeplaatste adviezen zeker van harte nemen.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik had inderdaad ook niet het mooie expatsalaris....(wat meteen weer een nadeel was van mijn verblijf daar, want je valt een beetje tussen wal en schip doordat je bij niemand echt hoort....) maar wel een hele mooie ervaring!
internationale scholen kun je proberen, maar heeft weinig zin als je Nederlands bent en dus geen native speaker. Die scholen zullen inderdaad wel overspoeld worden met sollicitatiebrieven. Van de NTC scholen weet ik iig dat ze blij zijn om leerkrachten achter de hand te hebben voor het moment dat er een plaats vrij komt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,361 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com