indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elsje
User
spacer line

hallo,
heeft iemand ervaring met highland resort in tomahon sulawesi?

elsje
User
spacer line

enige tijd geleden, heb ik gevraagd of iemand het highland resort in tomohon kent,
helaas heeft niemand gereageerd, daarom vraag ik, weet iemand een betaalbaar hotel in tomahon.

elsbeth
User
spacer line

Elsje, jammer dat er niemand gereageerd heeft die er kort geleden geweest is. Ik ben wel in Tomohon geweest, maar dat is eeuwen geleden,nl. in 1987. Ik heb echt geen idee meer hoe onze accomodatie daar was. Ongetwijfeld is er het een en ander veranderd, maar dat zal zeker niet veel zijn. Ik kan je alleen zeggen dat wij destijds erg genoten hebben in de Minahassastreek. Het is mooi, lieflijk, veel bloemen, veel vervoer met paardjes (vooral in Tomohon) en je kunt het mooi combineren met een bezoek aan Bunaken.
Maar wil je perse hier al iets reserveren? Het zal er zeer zeker niet druk zijn, dus als je erheen gaat en ter plekke kijkt waar je het leuk vindt, dan ben je vast beter uit dan nu iets vastleggen. Of wilde je alleen maar wat informatie. Het resort waar je het over had, ziet er leuk uit, maar het is best mogelijk dat het een dooie boel is. Waarschijnlijk zit je dan liever ergens anders. Nou, ik hop dat je nog wat tips krijgt.Groetjes Elsbeth

burung
User
User icon of burung
spacer line

Hoi Elsje,

Ik ben vorig jaar in Tomohon geweest, in een cottage van 'Onong's place' verbleven. Maar weet niet of je ook zoiets zoekt...

In elk geval heel mooi en sfeervol, zowel cottages als restaurant, prachtige tuin, veel mooi houtsnijwerk (verbonden ook aan een art gallery).

Standard cottage 20 Euro (maar weet niet meer of dit nu vaste prijs is of per persoon; dacht het 1e)

Zie: http://www.tomohon-onong.com/

groetjes,
Burung

elsbeth
User
spacer line

Ziet er leuk uit, Burung. Ga ik ook in mijn mapje voor volgend jaar stoppen. Dank je wel, ik hoop dat de andere Els daar ook iets aan heeft.

Groet Elsbeth

elsje
User
spacer line

hallo,
bedankt burung en elsbeth voor jullie reactie.
weet iemand of je malariatabletten nodig hebt in sulawesi?
groetjes els

elsje
User
spacer line

hallo,

weet iemand hoe warm het is in tomahon?

burung
User
User icon of burung
spacer line

Manado, vlak bij Tomohon, is meestal rond de 30 graden. Tomohon ligt hoger, dacht dat het daarom daar meestal wat koeler was. De mensen die ik ken uit Manado zeggen dat je ook altijd een trui mee moet nemen als je daar heen gaat - maar nu is hun gevoelstemperatuur toch even wat anders dan die van ons, denk ik Emoticon: Wink

Maar heb even gecheckt op 'www.wunderground.com' - fijne site om voor allerlei plaatsen weergegevens te zien (ook voor de afgelopen maanden en zelfs jaren)- en daar geeft men toch ook aan rond de 30 graden. Het koelt wel 's nachts iets meer af dan meestal in Manado (maar nog steeds boven de 20 hoor!).

http://www.wunderground.com/cg(...)hon&wuSelect=WEATHER

burung
User
User icon of burung
spacer line

Wat betreft malaria: ik heb van ggd steeds te horen gekregen dat malariatabletten in de grotere steden niet nodig zijn (zoals Manado - Tomohon weet ik niet...). Maar wel als je bijv naar een natuur reservaat gaat. Zou dan ook bijv voor Bunaken moeten gelden.

Vorig jaar gaf de ggd wel aan dat voor Midden en Zuid Sulawesi het risico groter was dan voor Noord Sulawesi. Maar volgens mij wisselen de adviezen nog wel eens, zelfs per ggd!

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=283474

Ik heb zelf in Manado niet geslikt en alle toeristen die die ik daar over malaria heb gesproken, deden dit ook niet. Maar ik heb wel geslikt toen ik een natuurreservaat inging (Tangkoko), risico is daar wellicht toch groter.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Elsje,

Een beetje laat, maar ik kijk nooit hier naar dit soort vragen. Wij zijn eind 2007 in Tomohon geweest om te acclimatiseren. We waren op weg naar Papua. Tomohon is een levendig stadje, waar naar het lijkt iedereen bloemen en planten kweekt. Het is een goede uitvalsbasis om de Minahasa te verkennen.
Wij moesten van de GGD malaria (malarone) slikken.

Onderstaand vind je de website van het onderkomen waar wij verbleven.
Kijk ook eens op www.zoover.nl Daar vind je ook info over hotels.

Fijne vakantie gewenst Emoticon: Party!

www.divefroggies.com/happyflower/

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Wim41
User
spacer line

Hallo Elsje,

Nog een late bericht, maar ik ben vorig jaar juni-juli in Tondano geweest, dat is +/- 12 KM van Tomohon.
Ik heb daar 2 weken gelogeerd en veel regen gehad. Het is een mooi gebied, zeker rondom de Tondano meer. Er zijn daar ook erg veel warmwater bronnen. In de buurt zou er ook een beschermd wildpark zijn. Aan de kust van Manado vind je een eiland, naam schiet mij even niet te binnen, daar heb je een schitterende duik paradijs. dus als van snorkelen of duiken hou is het daar schitterent. In mei zal het wel erg druk zijn omdat er een worldcongres platsvind.

Succes, Wim Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,360 posts - 13,684 topics - 23,743 members - last post @ 21-08-2019 15:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,235,803 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com