indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 17:55 schreef kiwimave:

...

Chris maak je niet durk de ambassade in Den Haag is notoir klantonvriendenlijk, lijkt wel in hun statuten geschreven om Belandas zoveel mogelijk te pesten...Heeft iets te maken met kromme tenen en 350 jaar overheersing etc Emoticon: Party!

Niet helemaal waar! ik zie het meer als, de werknemer (ster) die denkt boven de NL-er te staan.
Ik heb velen gesprekken gevoerd met de wat "hogere" personeelsleden en die hebben mij tot nog toe altijd perfect, vriendelijk en prima geholpen. Emoticon: Yes!
O.a. Pak Ruli (medewerker buitenland investeerders pma)
Pak Daniel (hoofd visum aanvragen, multiple, kitas, pma)
Pak, ben ff zijn naam kwijt Emoticon: Blush (tweede of derde hoogste na de ambasadeur)
Dus ja idd, voordat ik daar naar toe ga, maak ik altijd eerst een afspraak met 1 van bovenstaande personen en als de balimedewerkster dan weer eens zegt "kan niet mener" dan is het zo geregeld!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Kiwi, onzin. het is zoals het is: het personeel is gewoon niet up to date qua kennis en opleidingsniveau. Zo zit het.
Ook niet zo raar, want de regels zijn nogal eens veranderd de afgelopen 2 jaar qua verschillende soorten visa.

En een tip voor Chis:
Als ik jou was zou ik me nog niet teveel vastpinnen. Je gaat pas over minimaal 18 maanden en daarin kan nog veel veranderen.

Begin de details te vergeten

spacer line  

On 10-09-2008 14:09 elsbeth wrote:
Weet je Chris, ze zou heel goed bedoeld kunnen hebben (en als ik zo lees heeft ze dat vast): 6 maanden reizen, geen inkomsten, maar hopen dat die Chris nog ergens contacten heeft waar hij kan logeren. Op zich niet zo'n hele gekke gedachte, maar ik neem aan dat je wel wat gespaard hebt. Het helpt volgens mij als je niet meteen denkt dat iemand het onaardig bedoelt.
he Chris, ben je wel eens eerder in een tropisch land geweest, heb je wel vaker zo lang rondgereisd/ Ik ben stikjaloers op je, wat een vooruitzicht. Mag ik vragen hoe oud je bent?

groetjes Elsbeth

neej dit is mijn eerste x en daarom weet ik er ook niks vanaf...
en het is toch een algemeen gegeven dat als mensen aardig tegen je doen je er eerder op vertrouwd dan dat iemand je gaat uitlachen bij een vraag??!!
maar ik ben 23....
en ja ik heb/ben al aardig aan het sparen!!! maar ik wil er ook gaan werken....

gr. chris

elsbeth
User
spacer line

Je hebt helemaal gelijk, hoor. Maar laat je niet uit het veld slaan. Wat leuk dat je Indonesie hebt uitgekozen, geen slechte keuze denk ik. Wat voor werk wil je gaan doen. Realiseer je dat dit niet zomaar kan, he. Daar is op dit forum ook al veel over geschreven, gebruik de zoekfunctie maar even. Maar je hebt nog genoeg tijd om het allemaal uit te zoeken. Blijf lekker veel lezen hier, dan pik je gigantisch veel op. Er zit hier een aantal mensen met heel erg veel kennis van zaken op allerlei gebied, ik leer daar ook heel veel van.

groet Elsbeth

spacer line  

On 10-09-2008 21:22 JohanN wrote:
Kiwi, onzin. het is zoals het is: het personeel is gewoon niet up to date qua kennis en opleidingsniveau. Zo zit het.
Ook niet zo raar, want de regels zijn nogal eens veranderd de afgelopen 2 jaar qua verschillende soorten visa.

En een tip voor Chis:
Als ik jou was zou ik me nog niet teveel vastpinnen. Je gaat pas over minimaal 18 maanden en daarin kan nog veel veranderen.

nou ik moet zeggen dat er nu al 5 maanden vanaf zijn gegaan....
we gaan nu in november 2009 maar toch... alles wat ik nu opsteek weet ik dan al extra!!
en ik merk dat er nog heel wat om te doen is!!!! want steeds komt er weer een nieuwe discusie Emoticon: Laugh out loud maar goed ik hoor het allemaal aan en straks weet ik er alles van Emoticon: Party!

gr chris

spacer line  

On 12-09-2008 12:18 elsbeth wrote:
Je hebt helemaal gelijk, hoor. Maar laat je niet uit het veld slaan. Wat leuk dat je Indonesie hebt uitgekozen, geen slechte keuze denk ik. Wat voor werk wil je gaan doen. Realiseer je dat dit niet zomaar kan, he. Daar is op dit forum ook al veel over geschreven, gebruik de zoekfunctie maar even. Maar je hebt nog genoeg tijd om het allemaal uit te zoeken. Blijf lekker veel lezen hier, dan pik je gigantisch veel op. Er zit hier een aantal mensen met heel erg veel kennis van zaken op allerlei gebied, ik leer daar ook heel veel van.

groet Elsbeth

nou ik ben kapper... dus dacht dat ik daar zo af en toe misschien wel me brood mee zou kunnen verdienen!!!

en ik pik hier heel erg veel op ja!!!
daarom vind ik het ook zo leuk om nu al op dit forum te zitten!!!
maar ik zal is even gaan zoeken naar het werken in indonesie!!!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 12-09-2008 12:24 chris_dingest wrote:

...

nou ik ben kapper... dus dacht dat ik daar zo af en toe misschien wel me brood mee zou kunnen verdienen!!!

en ik pik hier heel erg veel op ja!!!
daarom vind ik het ook zo leuk om nu al op dit forum te zitten!!!
maar ik zal is even gaan zoeken naar het werken in indonesie!!!

Brood is daar duurder dan een bordje rijst bij de plaatselijke warung en knippen levert niet zo veel op hoor.
omgerekend 1 a 2 euro per knipbeurt Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
User
spacer line

Chris, dan mag je wel een cursus massage gaan volgen, want in Indonesie word je bij de kapper vreselijk verwend: hoofdhuidmassage, nekmassage, gezichtsmassage, knippen, beetje fohnen, luchtje erbij etc. je bent zo een paar uur (kan ongetwijfeld ook korter) onder de pannen en het kost inderdaad erg weinig (laatste keer was voor mij in 2002, dus ik ben niet helemaal up to date meer.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik hoorde dat je gunting komplit kan krijgen. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

KBRI is inderdaad klantonvriendelijk. Hoewel ze soms wel hun best doen. Het is een beetje wie je treft. Emoticon: Yes!

De oorzaak zit natuurlijk wel in Indonesia zelf. Ten eerste is de regelgeving die men daar bedacht heeft een echte draak en ten tweede stuurt men mensen die niet voldoende op de hoogte zijn van al die regeltjes naar Den Haag.

Hun uitgangspunt is gewoon verkeerd. Indonesia ziet haar landsgrenzen als inkomstenbron en buitenlanders een potentiele bedreiging met een zak geld. Dat geld moet dus afgepakt worden en de mensen zoveel mogelijk buiten de landsgrenzen gehouden worden.

Dat buitenlanders ook een bijdrage aan de ecomonie kunnen leveren dringt nauwelijks tot de botte koppen door. Jammer hoor. Emoticon: Frustrated

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-09-2008 14:37 Nemesis wrote:

De oorzaak zit natuurlijk wel in Indonesia zelf. Ten eerste is de regelgeving die men daar bedacht heeft een echte draak en ten tweede stuurt men mensen die niet voldoende op de hoogte zijn van al die regeltjes naar Den Haag.

Kan niet volgen. Emoticon: Confused
Juist door duidelijke regels te scheppen kan men bijna geen fouten meer maken.

En je moet ook een verschil maken tussen de door jakarta gestuurde medewerkers of de gewone administratieve medewerkers , vaak zijn ze afkomstig uit de Nederlandse arbeidsmarkt.
En je heb gelijk dat bij sommigen de parate kennis ontbreken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-09-2008 13:27 schreef 4yoke4:

...

...

Brood is daar duurder dan een bordje rijst bij de plaatselijke warung en knippen levert niet zo veel op hoor.
omgerekend 1 a 2 euro per knipbeurt Emoticon: Bye bye

Cris, luister naar Yoke! Kapper hier is geen beroep als Bule om uit te oefenen. Ja je kunt het wel gaan doen maar je verdient er geen enkele drol mee Emoticon: Nooo
Hier zijn er meer als meer, en ook goeie, die knippen enzovoort voor een prijs waar jij het echt niet voor wil of gaat redden Emoticon: Nooo

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
User
spacer line

Chris, ik hoop dat je niet al teveel schrikt van deze berichten. Maar als ik jou was zou ik een flink spaarpotje gaan opbouwen en er vanuit gaan dat je in Indonesie niks gaat verdienen. Dan zit je op alle fronten het safest. Heb je al een goede reisgids (Lonely Planet) . Het is goed om je een beetje in te lezen in allerlei dingen, zoals prijzen van hotelletjes, busreizen etc. Dan krijg je een beter beeld van hoe het in het land allemaal gaat.

Groetjes Elsbeth

Indoned
User
spacer line

Het is niet netjes dat je uitgelachen bent. Maar ik denk dat het gewoon jalouzie was, jij straks in het lekker warme IndonesiŽ en zij in het natte kille Nederland. Emoticon: Party!

Ondernemend in Indonesie, http://www.indoned.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,774 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,881,861 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com