indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

dag mensen...

ik wil samen met me meisje rond jan. 2010 6 maanden gaan rond reizen door indonesië!
ik weet alleen nog niet van de hoed en de rand, moet zeggen dat ik veel van jullie
heb gelezen en het 1 en ander al wijzer ben geworden...
maar heeft er iemand nog tips voor mij??
onderdak, dingen waar we heen MOETEN gaan, vervoer, eten enz. alles is welkom!!

groeten Chris

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik zou zeggen lees de reisverhalen eens door die momenteel gepost worden, er staat veel informatie in en is ook leuk om te lezen.
Verder kan je de search functie gebruiken om verder te zoeken naar bijv. vliegtickets of hotels en andere adviezen bijv. met betrekking visa enz.
Je hebt nog even de tijd maar er is genoeg te vinden op internet, ff googlen wil ook nog wel eens helpen
Veel succes
Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

ja daar ben ik oook mee bezig ja... begin het ook steeds leuker te vinden hoe meer ik lees!
het zou alleen wel leuk zijn als iemand wat mooie tips zou hebben!! Emoticon: Smile we willen denk ik beginnen in bali.. en dan op door reis gaan!

spacer line  

we willen denk ik beginnen in bali.. en dan op door reis gaan!

Velen pakken Bali juist als _laatste_ en wel omdat je er heerlijk kunt uitrusten en het er allemaal redelijk luxe is. Half aziatisch, half westers. Lekker tot rust komen, prachtige stranden.

Ik zou me juist eerst in 't mooie land dompelen en op bali weer wat ontwaken uit de Indische roes, voordat je weer naar huis gaat. Maar ja, dat is aan jou. Ik zou zelf Kuta ook vermijden. Mij te toeristisch, maar zeker wel iets wat je gezien moet hebben als je er voor 't eerst komt.

Verder ligt echt deels wel aan jezelf. Wil je de cultuur proeven, kom je er voor het natuurschoon, strand ... zeg 't maar.

Veel lezen (er zijn genoeg reisverslagen die vaak humoristisch zijn, maar je toch kennis laten maken met de budaya) en aangezien 't nog even duurt, volg eens een taalcursusje. Is toch wel erg handig in Indonesie. Basis conversaties kun je in een paar maanden wel leren.

spacer line  

okee...
we willen wat van de cultuur gaan proeven en de levens wijze!
en natuurlijk de mooie natuur (wat hier in nederland ver te zoeken is)
maar ook een beetje actief als het maar niet al te toeristisch is nee.

maar dank je voor je informatie Emoticon: Smile denk dat ik daar wel wat aan heb!!!!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

6 maanden is lang genoeg.
Ik zou beginnen met Kuala Lumpur (even de oosterse en ook indonesische sfeer proeven).
Kan je later vergelijken met Indonesia. Neem je tegelijk mee.
En dan beginnen in Medan(Noord Sumatra.)
Als je zin heb kan je ook naar Aceh gaan , maar dan moet je rekening houden met de islamitische sfeer in dat gebied.
Van Medan , bekijk je Toba Meer e.o , en dan ga je zakken naar beneden , Bukit Tinggi etc , Padang , (vergeet niet de Ngarai Sianok ) verder ga je naar beneden , naar Palembang e.o een stad in de monding van Musi rivier (de bakermat van de Sriwiyaja) , en dan verder naar Lampung richting Java .

De plaatselijke bezienswaardigheden kan je gewoon bekijken in de site's van de genoemde stedenn en regio (Kabupaten).
Op Java ga je gewoon de bekende pad volgen waar alle toeristen dat gedaan hebben , vanaf Jakarta voor Bogor (uitvalbasis )-Sukabumi -Puncak-Pelabuhan Ratu -en Anyer area (noordkust Wan west Java . Daarna ga je via Jakarta naar Bandung , langs Purwakarta (staat 1 van de grootste -oudste Dam Jatiluhur) , en dan Bandung (uitvalbasis)e.o
Daarna richting Tasikmalaya - Pangandaran , vandaar ga je naar Cirebon (1 van de oudste Kasultanan) ,
Daarna richting sSemarang . Leuke omgeving bekijken en dan naar Yogya (uitvalbasis) , daarna via Malang (Batu) naar Surabaya , en met de boot naar Bali .
Daar ga 1 week uit rusten . Vandaar ga je verder trekken richting Oost Indonesia .
Island hoppen , daar kan de anderen beter vertellen , probeer de reis te eindigen in een grote stad in sulawesi waar je snel de vlieutuig kan pakken naar Bali voor een paar dagen rust voordat je Indonesia verlaat richting Singapore (Amsterdam).

6 maanden , wat een luxe .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 09-09-2008 08:06 sidia wrote:
Ik zou beginnen met Kuala Lumpur (even de oosterse en ook indonesische sfeer proeven).
Als je zin heb kan je ook naar Aceh gaan , maar dan moet je rekening houden met de islamitische sfeer in dat gebied.
Van Medan , bekijk je Toba Meer e.o , en dan ga je zakken naar beneden , Bukit Tinggi etc , Padang , (vergeet niet de Ngarai Sianok ) verder ga je naar beneden , naar Palembang e.o een stad in de monding van Musi rivier (de bakermat van de Sriwiyaja) , en dan verder naar Lampung richting Java .

De plaatselijke bezienswaardigheden kan je gewoon bekijken in de site's van de genoemde stedenn en regio (Kabupaten).
Op Java ga je gewoon de bekende pad volgen waar alle toeristen dat gedaan hebben , vanaf Jakarta voor Bogor (uitvalbasis )-Sukabumi -Puncak-Pelabuhan Ratu -en Anyer area (noordkust Wan west Java . Daarna ga je via Jakarta naar Bandung , langs Purwakarta (staat 1 van de grootste -oudste Dam Jatiluhur) , en dan Bandung (uitvalbasis)e.o
Daarna richting Tasikmalaya - Pangandaran , vandaar ga je naar Cirebon (1 van de oudste Kasultanan) ,
Daarna richting sSemarang . Leuke omgeving bekijken en dan naar Yogya (uitvalbasis) , daarna via Malang (Batu) naar Surabaya , en met de boot naar Bali .
Daar ga 1 week uit rusten . Vandaar ga je verder trekken richting Oost Indonesia .
Island hoppen , daar kan de anderen beter vertellen , probeer de reis te eindigen in een grote stad in sulawesi waar je snel de vlieutuig kan pakken naar Bali voor een paar dagen rust voordat je Indonesia verlaat richting Singapore (Amsterdam).

heej... wat gaaf dat je zoveel er vanaf weet!!
nu heb ik in iedergaval een beetje een richting hoe ik zou kunnen reizen!!
hej maar is het wel te doen?? 6 maanden? en aan welk budjet zou ik in gedachtenmoeten hebben? we zijn nu een beetju uit gegaan van ± 10.000,- ik zat ook te denken aan een camper huren en lekker rond te gaan trekken!!?
groetjus chris

spacer line  

On 09-09-2008 08:06 sidia wrote:

Wat grappig, als ik 6 maanden had om te trekken had ik ongeveer hetzelfde in mijn hoofd voordat ik Sidia'a posting las.
Euro 10.000 is ruim voldoende.
Een camper zou ik afraden, weinig plaatsen waar je die veilig kan parkeren, campings kennen ze daar niet, gewoon hotelletjes hoppen, lekkere zwembadjes erbij, etc.
Veel plezier, ik heb er lang gewoond maar nooit de mogelijk heid gehad is heel Indonesie op die manier te zien.

Greetz

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hi DG ,
ik zou ook als reisleider kunnen spelen , naast mijn broker baantje.

Dat is de zelfde route die ik 2 jaar geleden wil maken .
Alleen vanaf Medan naar Jakarta .Met een paar Indonesische vrienden uit Amsterdam en Duitsland .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

]Wat grappig, als ik 6 maanden had om te trekken had ik ongeveer hetzelfde in mijn hoofd voordat ik Sidia'a posting las.
Euro 10.000 is ruim voldoende.
Een camper zou ik afraden, weinig plaatsen waar je die veilig kan parkeren, campings kennen ze daar niet, gewoon hotelletjes hoppen, lekkere zwembadjes erbij, etc.
Veel plezier, ik heb er lang gewoond maar nooit de mogelijk heid gehad is heel Indonesie op die manier te zien.

Greetz [/quote]

heej DG

dat is ook mooi natuurlijk... lekker hotelletjes hoppen!
maar de route van sidia'a is dus wel een aanrader??

daft_punk
User
spacer line

lijkt mij wel, ikzelf heb die route nog nooit gedaan maar sidia weet wel erg veel van indonesie!

spacer line  

On 09-09-2008 12:55 daft_punk wrote:
lijkt mij wel, ikzelf heb die route nog nooit gedaan maar sidia weet wel erg veel van indonesie!

jaa daar was ik al een beetju achter ja Emoticon: Wink haha
maar ff tussen ons he... dat visum!!!!??? ik heb nu erg veel er over gelezen.. maar er ontstaan steeds discussie's waardoor ik der echt helemaal niks meer van snap...
ik wil 6 maanden daar zitten??? wat te doen voor een visum????
alvast bedankt Emoticon: Smile

daft_punk
User
spacer line

tja dat is een moeilijke
Ikzelf zit veel op bali en heb daar een mannetje bij de imigratie die mijn visum elke maand verlengt(tourist visa) maar je zou ook op een sociaal visum kunnen gaan

spacer line  

On 09-09-2008 13:03 daft_punk wrote:
tja dat is een moeilijke
Ikzelf zit veel op bali en heb daar een mannetje bij de imigratie die mijn visum elke maand verlengt(tourist visa) maar je zou ook op een sociaal visum kunnen gaan

Social visum is niet eenvoudig, je moet een sponsor hebben en dan moet je na 2 maanden elke maand laten verlengen op de plek waar je sponsor woont. ik vrees toch dat je elke 2 maanden even op en neer naar Singapore moet om een nieuw visum te halen.
Mischien ook wel mogelijk het land effe uit en weer terug met visum on arrival maar dat weet ik niet zeker of dat kan...

Greetz

spacer line  

On 09-09-2008 13:03 daft_punk wrote:
tja dat is een moeilijke

en het is niet mogelijk om voor mij zoon "mannetje" te regelen?? Emoticon: Wink Emoticon: Blush

daft_punk
User
spacer line

uhhm, vast niet. Maar wees wel bewust dat het niet mag en dat je dan aan de corruptie meedoet.

in Bali zijn er genoeg mogelijkheden om zoiets te doen. wel goed opletten met wie je in zee gaat

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Chris,

ALLES is een aanrader in Indonesie.
Het is vooral wat je trekt in Indonesie want er is zo verschrikkelijk veel te zien.
Het is logisch om je reis in Sumatera te starten maar op Sumatera zou ik eerst toch minstens ook naar Bukit Lawang gaan of Ketambe voor de orang hutan. Ik vind zelf het gebied rond Berastagi ook de moeite waard (Sibayak vulkaan) en in het Minangkabaugebied het meer van Maninjau.
Op Java mis ik nog Solo en de Bromo.
Verder kan Kalimantan ook nog gemakkelijk in het programma als je zoveel tijd hebt.
Ik zou zeker ook het oosten van Indonesie bezoeken (oost van Bali zeg maar) waar het veel minder druk, prachtige natuur en veel minder toeristisch dan het westen (hoewel dat buiten Bali op dit moment wel meevalt).
Trek ongeveer een week uit voor Lombok (maar wat langer als je ook de Rinjani wilt beklimmen) Senggigi, een paar tochten over het eiland oosten en zuiden en een paar Gili’s.
Flores is heel erg de moeite waard (Komodovaren, adatdorpen met name midden Flores en Kelimutumeren, Labuan Bajo als je van duiken en snorkelen houdt).
Verder in elk geval een keuze maken tussen Sumba, Sumbawa en Timor (of alle 3) zeker naar Sulawesi en de Molukken en als je echt de tijd hebt Papua.
Dat van die camper zou ik geen antwoord op weten maar het is volgens mij veel leuker om zoveel mogelijk met openbaar vervoer te doen. Op die manier leer je het land goed kennen (en ja ook met alle ongemakken haha) .
Ík weet niet hoever je al bent ben je reisplan maar de beste raad die ik je nu kan geven is lezen, lezen, lezen, foto’s bekijken, fora zoeken op het internet en dan straks “van 100 verhalen één maken” Maak het vooral je eigen reis, veel luisteren (naar ons) maar ook lekker eigenwijs zijn want met die eigenschap zul je de mooiste en leukste dingen tegenkomen in Indonesie.

Dan het visum. Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je kunt verschillende dingen doen
-vooraf een 60 daags toeristenvisum regelen bij de ambassade en dan "even" op en neer naar bijvoorbeeld Kuala Lumpur, Kuching (Sarawak Maleisie) of Singapore. En dit 2x herhalen (er zijn relatief goedkope vluchten met bijvoorbeel Air Asia naar KL en Kuching vanaf een paar Indonesische steden)
-een Sosial Budaya aanvragen bij de ambassade. Dit is een visum dat in eerste instantie voor 60 dagen wordt afgegeven en daarna kan dit telkens met 1 maand verlengd worden. Hiervoor heb je een sponsor nodig in Indonesie. Het voordeel is dat je dan het land niet uit hoeft maar het nadeel is wel dat je bij elke verlenging toch wel een immigratiekantoor in de buurt moet hebben. (in het oosten van Indonesie zijn die wat dunner gezaaid dan in het westen) Je bent je paspoort, als je geluk hebt enige dagen kwijt ,maar het kan ook een week of langer duren. En dat zit je toch wel een beetje vast op die plek. In jullie geval denk ik dat daarom optie 1, dus 3 keer een gewoon 60 daags visum het beste is.

Zo zul je het maximale uit je reis kunnen halen.

Veel succes en roep maar als je iets wilt weten.

gr
Anne mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

anne mieke..... je bent de beste Emoticon: Wink heel erg bedankt.. dat zijn nou eens duidelijke woorden... haha maar je heb gelijk ik lees me helemaal suf en neem alles in me op en in me comp natuurlijk en uit eindelijk ga ik (samen met mijn vriendin) kijken wat we willen.. maar je moet wel een beetje een richt lijn hebben!!
de planning is om jan. 2010 t/m juli 2010 te gaan!

groetjes chris

daft_punk
User
spacer line

jullie zullen je zeker erg goed vermaken! met een vriendelijke en open manier van communiceren kom je een heel end! en als je toch de tijd hebt is het erg leuk om de taal een beetje machtig te maken. een woordenboekje kopen en al in nederland wat woorden leren, de rest komt op jullie tripje wel

spacer line  

On 09-09-2008 15:32 daft_punk wrote:
jullie zullen je zeker erg goed vermaken! met een vriendelijke en open manier van communiceren kom je een heel end! en als je toch de tijd hebt is het erg leuk om de taal een beetje machtig te maken. een woordenboekje kopen en al in nederland wat woorden leren, de rest komt op jullie tripje wel

ja das ook wel een goeie ja!!! maar volgends mij zijn het geen vervelende mensen!?
hej maar hoe weten jullie zoveel?? Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-09-2008 15:37 chris_dingest wrote:

hej maar hoe weten jullie zoveel?? Emoticon: Smile

Ehm.........ik begin in het najaar aan mijn ergens tussen de 20e en 25e? reis (moet eens een keer goed tellen) Verder zijn we al oud en wijs Emoticon: Talk to the hand

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Hai Chris, nou er is al zoveel gezegd, heb er weinig aan toe te voegen. Ben nog wel benieuwd of je eerder in de tropen bent geweest. Ik vraag dat omdat het misschien uitmaakt van waaruit je wilt gaan starten. Persoonlijk ken ik Oost Indonesie niet, maar ik hoor van mensen die er vaak geweest zijn (ook voorl angeretijd) dat dit toch heeeeel erg mooi is. Mijn beide zussen en mijn moeder zijn op de Molukken geweest en in West Iryan, helaas ben ik nooit zover geweest. Met een camper reizen lijkt mij geen goede optie. Ten eerste omdat je dan alles zelf moet rijden, wat ik in Indonesie nooit zelf zou doen om allerlei redenen. Maar ook (misschien zelfs dat wel als eerste) omdat mijn belangrijkste band met Indonesie niet eens de overweldigende natuurschoon is, maar juist de contacten die je met de lokale bevolking hebt. Dat is ook wat voor mij Indonesie onderscheidt van veel andere landen waar ik geweest ben, bijv. India, Philippijnen. Juist door het uitgebreide en zeer toegankelijke (meestal) openbaar vervoersnetwerk, is Indonesie een land bij uitstek om met openbaar vervoer rond te reizen en mensen te ontmoeten. Op die manier rol je van het een in het ander en kijk je vanuit de busjes/trein etc. je ogen uit. Het reizen met openbaar vervoer ( zo maar ergens in kunnen stappen en idem dito uitstappen) geeft mij altijd een heerlijk gevoel van vrijheid.
(geldt voor Nl. overigens niet).
Je Chris, ik denk dat ik niet de enige ben die stikjaloers is, pfffff. En inderdaad: taal leren, vooral woordenschat opbouwen.
Veel plezier met al het lezen.
Groet elsbeth

spacer line  

On 09-09-2008 13:46 Anne Mieke wrote:
het nadeel is wel dat je bij elke verlenging toch wel een immigratiekantoor in de buurt moet hebben. (in het oosten van Indonesie zijn die wat dunner gezaaid dan in het westen)

Kijk uit, Ik weet zo goed als zeker dat je niet zomaar bij elk inmmigratie kantoor je social visa kan verlengen.
Dat moet gebeuren bij het kantoor waar de sponsor woont.

Greetz

spacer line  

On 09-09-2008 16:35 dutchguy1000 wrote:

...

Kijk uit, Ik weet zo goed als zeker dat je niet zomaar bij elk inmmigratie kantoor je social visa kan verlengen.
Dat moet gebeuren bij het kantoor waar de sponsor woont.

Greetz

maar er is toch ook een manier om het zonder sponsor te doen?
als ik nu na die 60 dagen even een dagje het land uit ga en weer in dan word die toch gewooon verlengt?

daft_punk
User
spacer line

dat kan maar niet meer voor 60 dagen wel voor 30 dagen. Een 60 dagen toeristen visum moet je hier in holland aanvragen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,800 posts - 13,710 topics - 28,661 members - last post @ 28-02-2020 11:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,298,403 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com