indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

urakurak
User
spacer line

weet iemand of je makkelijk een scooter kan huren op Balie en de prijzen ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Bali noemen ze alles motor. Maar als je zo'n ding bedoelt waar de voor met je voeten op kan staan/steunen: ja.
Kuta, Sanur en Ubud zijn de beste plaatsten om een scooter te huren. Rond de Rp 50.000. Vooral in Kuta zijn er heel erg veel. Als je 'm voor een aantal dagen huurt kun je prijs wel terugbrengen tot Rp 40.000 per dag. Je hebt wel een rijbewijs nodig en helm is verplichte.

gr'
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een motorrijbewijs Emoticon: Angry
Bij de ANWB een internationaalrijbewijs kan helpen. Emoticon: Wink
Voor de rest ben je altijd fout.
De eerste de beste eikel die zich voor je motorretje gooit, kan je uitkleden tot op het bot.
Niet doen, laat je rijden, kost een scheet en een knikker.
Op het moment dat je zelf gaat rijden en er wat gebeurd, dan ben jij te lul, daar zijn al vele mensen aan failliet gegaan.
Laat je rijden voor die paar centen Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Of is Malam weer negatief en ziet hij de dingen verkeerd??????????

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

in juni was ik enkele dagen in bali en ik huurde er via mijn guesthouse een honda-brommertje voor slechts 30.000 rupiah per dag,inclusief 2 helmen, en ik hoefde zelfs niet af te dingen!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-09-2008 21:22 Malam wrote:
Of is Malam weer negatief en ziet hij de dingen verkeerd??????????

Nou, je haalt me wel de woorden uit de mond.... Emoticon: Nooo

In Indonesie en vooral op Bali en Lombok stikt het van de bules die op brommers rijden. Natuurlijk zal er wel eens wat gebeuren maar dit schilder je wel heel zwart af.
Nou heb ik makkelijk praten want ik zit meestal achterop (da's toevallig altijd zo uitgekomen.... Emoticon: Blush )
Je bent wel veel vrijer met een brommer dan met een auto. Sterker nog als mensen toch zelf willen rijden dan zou ik ze liever een brommer aanraden daar kun je sneller meer reageren dan met een auto.

On 08-09-2008 21:46 belgianguy wrote:
in juni was ik enkele dagen in bali en ik huurde er via mijn guesthouse een honda-brommertje voor slechts 30.000 rupiah per dag,inclusief 2 helmen, en ik hoefde zelfs niet af te dingen!

Wat is dat toch iedere keer met "jullie" ? Is de ambassade al goedkoper. Ga je me nou ook nog vertellen dat voor Belgen alles goedkoper is in Indonesie...... Emoticon: Yeah right!
(het kan ook niet aan de maand gelegen hebben; ik was er ook in juni)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb een eigen motor(bebek) en ik doe niet anders Annemiek, maar elke dag en minuut opnieuw besef ik dat als er iets gebeurd ik en ik alleen schuldig zal zijn.
Ondanks dat ik mijn motorrijbewijs heb.
Zeg niet dat het niet zo is, op een motorrijden kan, maar als er poep aan de knikker is, dan ben je te lul.
Laten we daar wel eerlijk over zijn.
Zeker als toeristen denken verzekerd op een motor te stappen 100 cc met hun brommerrijbewijs in Nederland Emoticon: Bye bye
NIET DOEN Emoticon: Nooo

Groet Malam

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Op Bali een motor huren zal iets duurder zijn dan op bijv. Java maar het blijft goedkoop.
Ik zat dus ook altijd achterop maar mijn man heeft wel een motorrijbewijs en neemt dan via de ANWB een internationaal rijbewijs mee.

Maarrrrrrrr, sinds een jaar of 2 gaat het niet meer, word oud en erg reumatisch, durf niet meer terwijl we toch heel wat afgecrosst hebben in Indonesie. Dit tot groot verdriet van mijn betere wederhelft maar die mag af en toe een motor lenen om er wat boodschappen mee te gaan halen. Verder gaan we met de taxi of met een auto+ driver, onze vaste sinds 8 jaar.

Maarrrrrrrrr, ik vind het O zo jammer en kan er wel een beetje kwaad om worden dat het lijf me in de steek begint te laten, het zij zo, zal me er bij neer moeten leggen.

Malam, ik denk als ik me laat rijden in een auto met chauffeur en er zal een aanrijding zijn dat ze ook zullen proberen om het onderste uit de kan te halen van mij de toerist en als het niet echt de schuld van de chauffeur is dan voel ik me ook wel een beetje verplicht om hem te "helpen"

Als je nooit op een motor gereden hebt dan is het misschien niet aan te raden maar ik rijd nog liever (achterop) op een motor dan in een auto met dat linkse verkeer, door mijn man zelf bestuurd dan.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
User
User icon of senior
spacer line

In deze moet ik Malam toch wel gelijk geven,als er wat gebeurd ben je als bule flink de pineut en fungeer je als lopende ATM.

En toch...ook ik huur daar altijd een "brommer", als ik op Bali ben, niet op Java (te groot eiland)omdat je inderdaad veel vrijer ben, bij nacht (trouwens af te raden om daar midden in de nacht te rijden) en ontij heb je je eigen vervoer,,,moet er bij zeggen dat ik uiterst voorzichtig ben, niet dat ik nu meteen maar 10 km per uur rij of zo, maar ben doorlopend zeer op mijn hoede. Emoticon: Yes!

Op bali is trouwens de mogelijkheid om als toerist een rijbewijs (sim) te kopen op het politieburo in Denpasar, kost wel rp.200.000 per maand, rijproef of theorie examen niet nodig... Emoticon: Nooo

En nou even belgianguy even de loef afsteken Emoticon: Yes! : al jaren(4) betaal ik per dag rp 20.000 voor een Yamaha mio, inclusief een goeie helm,wel erbij zeggen dat ik dat ding altijd voor minimaal 2 maanden huur...en bij de zelfde persoon/firma

hati hati, pelan pelan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar het subforum 'Bali, het goden-eiland'

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Een motor huren op Bali kan op heel veel plaatsen. Bij de hotels zijn kleine bedrijfjes genoeg, incluis de reclameborden. Op Bali is het verkeersgedrag wat beter als op andere plaatsen, maar dan nog. Zo'n 50.000 per dag inclusief verzekering. Echter 500.000 voor een maand is niet ongebruikelijk. Ik zou echter meer als terughoudend zijn dit te doen als je voor het eerst op Bali komt. Niet alleen het verkeer, maar slechte wegen en de al te grage politie kunnen het een dure aangelegenheid maken.

Kijk het verkeersbeeld eerst eens aan, besluit dan of je de behoefte een motor te huren.
En sluit een goede ziektekostenverzekering af. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-09-2008 01:10 senior wrote:
En nou even belgianguy even de loef afsteken Emoticon: Yes! : al jaren(4) betaal ik per dag rp 20.000 voor een Yamaha mio, inclusief een goeie helm,wel erbij zeggen dat ik dat ding altijd voor minimaal 2 maanden huur...en bij de zelfde persoon/firma

Zo , ik ben benieuwd wie slimmer is , Emoticon: Wink is het de Hollanders (Nederlanders ) of is het de Belgen ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

haha wordt dit een wedstrijdje om ter goedkoopst tussen de hollanders en de belgen??
eigenlijk kan ik er ook niet aan doen dat ik slechts 30.000 rp betaalde, dat was zonder vragen, ik denk eigenlijk dat dit een standaardbedrag is in bali, onlangs betaalde een vriend net hetzelfde in ubud...
en dat de indonesische ambassade in belgie ook al goedkoper is dan die in nederland, daar kan ik toch ook niet aan doen he anne mieke? alhoewel ik het wel leuk vind Emoticon: Party!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Waar ligt Balie??

Gracias. Sama sama

spacer line  

Op 09-09-2008 19:40 schreef kiwimave:
Waar ligt Balie??

Ik volgde deze met plezier ( zoals vele topics ) en had deze al eerder verwacht !! Emoticon: Frustrated

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

[quote] Op 08-09-2008 23:00 schreef Malam:
Ik heb een eigen motor(bebek) en ik doe niet anders Annemiek, maar elke dag en minuut opnieuw besef ik dat als er iets gebeurd ik en ik alleen schuldig zal zijn.
Zeg niet dat het niet zo is, op een motorrijden kan, maar als er poep aan de knikker is, dan ben je te lul.
Zeker als toeristen denken verzekerd op een motor te stappen 100 cc met hun brommerrijbewijs in Nederland Emoticon: Bye bye

In deze kan ik niets anders melden als dat Malam helemaal gelijk heeft! Met een brommercertificaat uit NL mag je hier officieel NIET brommeren, hier heb je nl geen brommers maar motors. En als je dus geen motorrijbewijs hebt in NL vergeet het, dan ben je FOUT Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 09-09-2008 19:40 kiwimave wrote:
Waar ligt Balie??
eindelijk iemand die hem inkopt ...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

[quote] On 10-09-2008 08:44 siebjans wrote:
[quote] Op 08-09-2008 23:00 schreef Malam:

In deze kan ik niets anders melden als dat Malam helemaal gelijk heeft! Met een brommercertificaat uit NL mag je hier officieel NIET brommeren, hier heb je nl geen brommers maar motors. En als je dus geen motorrijbewijs hebt in NL vergeet het, dan ben je FOUT Emoticon: Yes!

[/quote]

Volgens de regeltjes mag het niet inderdaad, echter de eerste Indonesische politie-agent die mij vraagt wat voor rijbewijs ik nu eigenlijk heb moet ik ook nog tegen komen. En dat terwijl hier ook gewoon verschillende 'klasse' rijbewijzen zijn.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 08:51 schreef Yerun:

...

Volgens de regeltjes mag het niet inderdaad, echter de eerste Indonesische politie-agent die mij vraagt wat voor rijbewijs ik nu eigenlijk heb moet ik ook nog tegen komen. En dat terwijl hier ook gewoon verschillende klasse rijbewijzen zijn.

Ja, ik heb het volgens mij al eens gepost, maar mij hebben ze een keer aangehouden en toen ze me het rijbewijs voor de motor vroegen gaf ik mijn paspoort Emoticon: Devil Lange discussie, ik verstond hem natuuuurlijk niet Emoticon: Blush , dus doorrijden maar.

Blijft wel een feit, dat je risicovol rond rijd, dus oppassen Emoticon: Eerie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben ff nieuwsgierig. Doen jullie echt alles volgens de regeltjes? Geloof ik niks van.
En als in Indonesie nu ook alles volgens de regels ging……. Emoticon: Devil
Het is formeel wel zo dat ze een motorrijbewijs kunnen vragen maar dan kunnen ze wel erg veel bules van de weg afhalen elke dag, vooral in Kuta. Een autorijbewijs wordt ook wel geaccepteerd. Bij de verhuuradressen wordt een (motor)rijbewijs meestal niet eens gevraagd, niet aan bules, niet aan locals. De grote uitzondering die ik hierop ooit heb meegemaakt was een maand of 9 geleden in Malang.

Gr
AM

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-09-2008 09:54 Anne Mieke wrote:
Ben ff nieuwsgierig. Doen jullie echt alles volgens de regeltjes? Geloof ik niks van.
En als in Indonesie nu ook alles volgens de regels ging……. Emoticon: Devil
Het is formeel wel zo dat ze een motorrijbewijs kunnen vragen maar dan kunnen ze wel erg veel bules van de weg afhalen elke dag, vooral in Kuta. Een autorijbewijs wordt ook wel geaccepteerd. Bij de verhuuradressen wordt een (motor)rijbewijs meestal niet eens gevraagd, niet aan bules, niet aan locals. De grote uitzondering die ik hierop ooit heb meegemaakt was een maand of 9 geleden in Malang.

Gr
AM

Anne Miekje toch Emoticon: Angry
Natuurlijk speel ik(je had het over jullie) niet alles via de regels, maar wat ik via de regels kan spelen doe ik.
Ik heb namelijk geen zin om bij iedere gelegenheid opnieuw met een paar flappen de regels te kopen.
Als het mogelijk is de regels te volgen, gewoon doen.
Lukt het niet, tja dan volgen er andere regels Emoticon: Yes!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-09-2008 19:40 kiwimave wrote:
Waar ligt Balie??

Om een citaat van Malam aan te halen als iets wel duidelijk is.

"iedere nitwit weet wat hiermee bedoeld wordt"

of niet natuurlijk Emoticon: Nooo Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-09-2008 14:06 4yoke4 wrote:

...

Om een citaat van Malam aan te halen als iets wel duidelijk is.

"iedere nitwit weet wat hiermee bedoeld wordt"

of niet natuurlijk Emoticon: Nooo Emoticon: Yes!

Potverdrie Yoke ik ben trots op je Emoticon: Yes!
Hoe was het ook weer?
Staartjes en zout hé hahahahaha.

elsbeth
User
spacer line

Slakken.

Groeten elsbeth

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-09-2008 09:54 schreef Anne Mieke:

Gr
AM

Ahumm betrapt Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Maar dit is ook het enigste hoor ... wat mij aangaat, enne ik rijd eigenlijk nooit moter, alleen als ik de kleine naar school breng en ophaal en das in de kampung dus..... Emoticon: Cooool

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,143 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com