indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jacintha
User
spacer line

Hallo Allemaal,
gezocht informatie en ervaring op het gebied van geld gebruik in indonesie Emoticon: Shiny
1- klopt het dat de grote steden in indonesie pinautomaten hebben op vele plekken in het centrum die betrouwbaar zijn????
2- als je voor langere tijd in indonesie verblijft is het dan handig om naast je bankpasjes cash geld mee te nemen in EURO'S, zodat je deze kan omruilen voor cash geld als je pasjes het niet doen of raden jullie aan om altijd wat travel cheques mee te nemen.???

alvast bedankt voor jullie info en ervaring
jacintha Emoticon: Party!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

1- op iedere straathoek staat een geldautomaat, veel meer dan in Nederland
2- ik neem nooit contant geld mee, wel de creditcard voor het geval dat het bankpasje kapot gaat.

Gracias. Sama sama

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene IndonesiŰ-praat'

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

1. idem zoals Kiwi reageert
2. Ik neem wel altijd contant geld mee, idd voor het geval de bankpas wordt ingeslikt of kapot gaat en ook krijg je met contant geld een betere koers als pinnen.

Travel cheques, hebben niet mijn voorkeur;
1 omdat je ze niet overal kan inwisselen (vaak dien je dat op "grotere" bank kantoren te doen
2 de wisselkoers is niet gunstig, zelfs vaak erg in jou nadeel

Kortom, als je het mij vraagt, neem contant euro's mee (kijk wel even of de biljetten niet beschadigd zijn en dat er niet op is geschreven) en neem je bankpas mee. Verder kan een credit-cart ook handig zijn, alleen pas op, deze is "behoorlijk" fraude gevoelig, dus als je hem gebruikt, doe dat dan bij de "betere bedrijven" (voorbeeld niet in een klein cafeetje, wel in een resto zoals Mc. Donalds, niet in een losmen, wel in Ibis, Novotel, om maar wat te noemen)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Travel cheques zijn voor mensen die graag veel betalen voor een klein beetje meer service. Buiten de extreme gevallen heb je die dingen niet meer nodig. De laatste keer dat ik ze kocht was in 1999, op mijn eerste reis naar Indonesie. Heb ze uiteindelijk maar gewisseld zodat ik er niet meer mee hoefde te leuren.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Persoonlijk vind ik travellers cheques wel handig: beter dan te veel contant geld op zak en ze zijn verzekerd indien ze gestolen worden of bij verlies,

En de wisselkoers is bij een geautoriseerde moneychanger, zoals bijvoorbeeld tegenover de bintang supermarkt in Seminyak op Bali zit, niet eens zo ongunstig: per euro kreeg ik 40 rupiah minder dan wanneer ik cash hadgewisseld.

En een bankpas kan nog wel eens beschadigd raken , door eigen schuld of door sommige ATM's ter plaatse.

hati hati, pelan pelan

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Kijk uit met inwisselen van contant geld en TC's.
Tijdens het tellen wordt er dikwijls een stapeltje biljetten tussenuit getrokken.
Tel het dus ter plaatse nog een keer na.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gewoon de huis tuin en keukenpas van de postgiro, ook een tweede rekening openen met pas, kost niks, of althans zeer weinig.
Met je pas bij de ATM pinnen, persoonlijk vind ik BCA en BNI goed.
De wisselkoers is goed van de postbank.
Wordt de giropas ingeslikt dan zet je met internetbankieren je centjes door naar je tweede rekening, kan je weer vrolijk pinnen.
Mocht ook je tweede pasje ingeslikt worden, dan doe je zelf iets fout denk ik.
Als laatste redmiddel heb je dan je creditcard, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat er twee kaarten van mij ingeslikt werden.
Over twee weken ga ik weer, dan pin ik in de hal van het vliegveld van Jakarta 1 miljoen voor mijn eerste kosten, ik heb wel 50 Euro in mijn zak, dat is voor als ik weer op Schiphol aankom, voor een broodje een bak koffie en het parkeergeld voor de gene die mij op komt halen, ben ik gelijk total loss Emoticon: Angry

rspelmink
User
spacer line

On 08-09-2008 10:57 siebjans wrote:
...doe dat dan bij de "betere bedrijven" (voorbeeld niet in een klein cafeetje, wel in een resto zoals Mc. Donalds, niet in een losmen, wel in Ibis, Novotel, om maar wat te noemen)

Goede tip, maar let ook in de goede bedrijven op je creditcard, dat men niet even in een "achter kamertje" iets op moet halen. De gegevens worden dan nog wel eens overgeschreven (voor eigen gebruik). LET DUS ALTIJD OP DE AFREKENING VAN DE BANK, na een trip naar Indonesie (ook andere "soortgelijke landen" natuurlijk!

Heb helaas hierdoor al een aantal creditcards versleten, maar moet zeggen dat de service van Mastercard erg goed is!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,329 posts - 13,692 topics - 25,224 members - last post @ 19-10-2019 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,622,003 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com