indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Vorig jaar waren wij op Bali met familie vanaf Java. Hoorden van Ned. gezin met kleine kinderen dat zij gebruik maakten van vervoersmaatschappij op Bali. Privé chauffeur, airco busje.
Wij zoeken iemand die ons over Bali kan rijden en eventueel ook op Lombok. Duits of engels sprekend. Ned. zou helemaal mooi zijn.

spacer line  

Hallo kijk eens op :www.balidriver.nl

goede referenties

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Of kijk eens op;

www.baliadvertiser.biz (hier staan ook advertenties over Lombok in)

Succes

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

winda
User
spacer line

Dag,

heeft iemand in de maand oktober naar een van de GIli's eiland ivm het verblijft? alvast bedankt!

sandy
User
spacer line

Hallo wie weet een busje prive vervoer java- bali- lombok ?

chirpy
User
spacer line

Winda, Even rechts van de landingsplaats van de prauwen, is er een zeer goed hotel/losmen met goed eten en drinken en mooi zwemwater voor de deur. Toendertrijd was het in handen van Duitsers. En verder struikel je over de hotels en jongens die je overal heen willen brengen. Worstel je door de Bengsal maffia heen en eenmaal op de Gili's heb je alle rust en vrede. Ga met niemand in Bengsal in zee. Koop je ticket op de hoek bij het strand, wat anderen ook beweren en alles sal reg kom. Heel veel plezier.

w.serle
User
spacer line

Ëén van de zaken, die ik nog nooit op één van de indonesia-fora heb aangetroffen, maar die me telkens weer mateloos ergert is het verschijnsel, dat reisbureaux hun klanten, die hun zaakjes van tevoren prima geregeld willen hebben, maar die niet deskundig zijn,zo vaak "uitkleden". Ze bieden niet de goedkoopste vluchten aan, niet de meest economische hotels (ook niet als daarnaar speciaal wordt gevraagd) en niet de huurauto's tegen een reele prijs.
Wat dat laatste betreft: ik heb aanbiedingen gezien van huurauto's voor (VANAF !) 25 en 35 euro per dag, maar toen ik afgelopen winter op Bali was, toen bleek mij, dat je, zonder er moeite voor te hoeven doen, een Suzuki Jimny kon huren voor 100 000 IDR, en een Suzuki Karimun (in Nld. "wagon R" geheten) voor 130 000 IDR per dag. Die Jimny is een beetje spartaans, maar de Karimun (met airco) is een heel geriefelijk autootje. En als de reisbureaux in Nld. dan prijzen hanteren van drie maal zo veel, dan denkt toch iedere klant "dat was eens, maar nooit weer".?
Wie heeft er ervaring met dit verschijnsel ?

not every change is an improvement

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-09-2008 14:55 w.serle wrote:
Ëén van de zaken, die ik nog nooit op één van de indonesia-fora heb aangetroffen, maar die me telkens weer mateloos ergert is het verschijnsel, dat reisbureaux hun klanten, die hun zaakjes van tevoren prima geregeld willen hebben, maar die niet deskundig zijn,zo vaak "uitkleden". Ze bieden niet de goedkoopste vluchten aan, niet de meest economische hotels (ook niet als daarnaar speciaal wordt gevraagd) en niet de huurauto's tegen een reele prijs.
Wat dat laatste betreft: ik heb aanbiedingen gezien van huurauto's voor (VANAF !) 25 en 35 euro per dag, maar toen ik afgelopen winter op Bali was, toen bleek mij, dat je, zonder er moeite voor te hoeven doen, een Suzuki Jimny kon huren voor 100 000 IDR, en een Suzuki Karimun (in Nld. "wagon R" geheten) voor 130 000 IDR per dag. Die Jimny is een beetje spartaans, maar de Karimun (met airco) is een heel geriefelijk autootje. En als de reisbureaux in Nld. dan prijzen hanteren van drie maal zo veel, dan denkt toch iedere klant "dat was eens, maar nooit weer".?
Wie heeft er ervaring met dit verschijnsel ?

Tja, ik denk dat dat logisch is.
Je hebt eerst de reisorganisatie in NL (en in sommige gevallen ook nog het reisbureau) en dan nog een reisbureau in Indonesie. Dat zijn er al twee die er aan moeten verdienen. Die mensen zitten er ook niet om vliegen te vangen.
Er zijn veel mensen die vooraf alles geregeld willen hebben. Dat komt deels door onbekendheid en angst om de dingen zelf te regelen terwijl het toch zo simpel is maar ook de angst dat "alles vol zit" of er geen auto (meer) te krijgen is. Nergens voor nodig.

Ik vind het vooraf alles laten regelen ook een paar nadelen aan zitten of het nou om een autohuur gaat of om een hotel. Behalve dat je heel vaak teveel betaalt (behalve soms bij heel dure hotels die een betere prijs afspreken met reisorganisaties)
Van tevoren zie je in NL alles alleen van een plaatje terwijl je ter plekke meteen kunt bepalen en onderhandelen.

Verder wil ik reisorganisaties in NL niet verdedigen maar je kunt je afvragen waarom er steeds minder zijn. Ook voor het personeel valt er geen droog brood te verdienen.
Voor die 15 euro extra per dag voor een autohuur - ik noem maar even een voorbeeld - moet het reisbureau jouw info geven, er moet geadministreerd worden en contact gelegd worden met het buitenland. Daar heb jij als klant geen boodschap aan maar ik leg maar even uit dat er aan dit soort dingen nu ook weer niet zo heel veel verdiend wordt. (ik ben ooit reisadviseur geweest) en ze worden er al helemaal niet echt rijk van.

Dus vanaf nu ga je het gewoon zelf regelen toch? Emoticon: Smile

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

W.Serle, ik heb er geen ervaring mee, omdat ik altijd alles ter plekke regel, op de grote overtocht na dan. Het si wel iets waar ik met de voorbereiding van de reis de ik volgend jaar met mijn gezin (4 kinderen) ga maken. Met z'n tweetjes is het uitstekend te doen om alles ter plekke te regelen, maar ik wil straks toch een aantal dingen vastleggen. Ik ben er nog niet over uit hoe ik dat ga doen. Wat ik wel merk is dat de reisbureaus vaak wel goedkope vluchten kunnen inslaan. Ik zit nu wel tegen erg dure tickets aan te hikken, terwijl ik in de reisgidsen 2 weken Bali zie aangeboden voor 200 euro meer dan mijn ticket.
Ik ben benieuwd wat er nog meer voor reacties komen.Groet Elsbeth

w.serle
User
spacer line

Commentaar van Anne Mieke:

Verder wil ik reisorganisaties in NL niet verdedigen maar je kunt je afvragen waarom er steeds minder zijn. Ook voor het personeel valt er geen droog brood te verdienen.
Voor die 15 euro extra per dag voor een autohuur - ik noem maar even een voorbeeld - moet het reisbureau jouw info geven, er moet geadministreerd worden en contact gelegd worden met het buitenland. Daar heb jij als klant geen boodschap aan maar ik leg maar even uit dat er aan dit soort dingen nu ook weer niet zo heel veel verdiend wordt. (ik ben ooit reisadviseur geweest) en ze worden er al helemaal niet echt rijk van.

Dus vanaf nu ga je het gewoon zelf regelen toch? Emoticon: Smile

gr
Anne Mieke

[/quote]

Ik heb nu één voorbeeld genoemd, en ik moet toegeven dat 15 euro een redelijke vergoeding is voor het werk, dat een reisorganisatie ervoor zou moeten doen, Maar ten eerste worden deze prijzen ook genoemd door LOCALE verhuurders (in advertenties, bedoeld voor toekomstige toeristen) en ten tweede vind ik, als ik een auto huur voor een maand, het niet nodig, dat de reisorganisatie ook voor die andere dertig dagen elk vijftien euro extra claimt. En als reisbureaux WEL verwijzen naar locale verhuurders, die dertig euro vragen, maar er NIET bij vermelden dat het ook voor tien euro kan, dan bewijzen ze hun clienten geen goede dienst.

w.serle
User
spacer line

Op 28-09-2008 15:25 schreef elsbeth:

Wat ik wel merk is dat de reisbureaus vaak wel goedkope vluchten kunnen inslaan. Ik zit nu wel tegen erg dure tickets aan te hikken, terwijl ik in de reisgidsen 2 weken Bali zie aangeboden voor 200 euro meer dan mijn ticket.
Ik ben benieuwd wat er nog meer voor reacties komen.Groet Elsbeth

Dat is een ander punt van mijn kritiek: (wel genoemd maar niet uitgewerkt)
1. als het reisbureau zegt, "uitverkocht" te zijn, dan kun je soms bij de vliegmaatschappij (KLM, Singapore airlines, Malaysia airlines) nog wel stoelen vinden, maar dan veel duurder. Waarom ? zijn "last minute" tickets duurder ? Ik dacht, dat ze juist goedkoper waren.
2. Reisorganisaties bieden soms tickets aan tegen "stuntprijzen" (retour Bali voor 400 euro, bv.) maar als je dan via hun zoekmachine probeert, zo'n ticket te kopen, dan krijg je steevast te horen: op DIE datum zijn er voor DIE prijs geen tickets meer. Vraag je dan (per e-mail), op welke dagen ze dan WEL tickets voor die prijs hebben, dan krijg je geen antwoord. Dus: . . . . . . waren er ooit tickets voor die prijs en zo ja, wie hebben die dan kunnen bemachtigen ?
Ik heb geruime tijd geprobeerd, goedkope tickets te vinden, maar ten einde raad heb ik nu toch maar "gewone" prijzen betaald.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Goedkope tickets zijn er wel maar in bepaalde periodes en/of dagen in het jaar. soms ook alleen bepaalde dagen van de week en er is maar een beperkt aantal plaatsen in het vliegtuig dat als zodanig wordt verkocht.
Verder nemen reisbureaus voor hun pakketreizen tickets in optie die ze dan bijvoorbeeld een maand voor de vertrekdatum weer terug kunnen geven zodat ze alsnog verkocht kunnen worden. Op welke moment je het best een ticket moet kopen valt niet altijd mee. Veel mensen moeten toch rekeningen houden met vanalles en nog wat (werk, aanvraag verlof, sociale verplichtingen, anderen die meegaan en ga zo maar door) Degenen die echt helemaal vrij zijn hebben het gemakkelijkst.
Dus als je voor echt goedkoop gaat, lang zoeken, geduld hebben en alle mogelijkheden bekijken bijvoorbeeld reis opknippen in Europa-Bangkok of Kuala Lumpur en lokaal verder met bv Air Asia of een andere goedkope low budget mij. Of een mij zoeken uit bv Middenoosten waarmee je dan wel vaak (veel) langer onderweg bent. Soms moet je juist heel van tevoren boeken en soms heb je tot een week voor vertrek geluk.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Ik heb een vraag over de eerder in dit forum aangegeven www.balidriver.nl
De privé chauffeur in dit verhaal is dhr. Putu Liong.
Mijn vraag is wie weet hoe ik hem kan bereiken?
Of heeft iemand zijn mobiele nummer?
Via zijn web-mail is hij namelijk niet te bereiken.

w.serle
User
spacer line

Op 28-09-2008 17:12 schreef Anne Mieke:
Goedkope tickets zijn er wel maar in bepaalde periodes en/of dagen in het jaar. soms ook alleen bepaalde dagen van de week en er is maar een beperkt aantal plaatsen in het vliegtuig dat als zodanig wordt verkocht.
. . . . . . . . etc.
Degenen die echt helemaal vrij zijn hebben het gemakkelijkst.
. . . . . . . . .etc.
gr
AM

Dat de goedkope tickets zeldzaam zijn was me ook al opgevallen, maar ik ben HELEMAAL vrij en kan dus reizen op elke willekeurige dag. Maar het probleem is, dat de zoekmachines altijd beginnen met aan de klant een vertrekdatum te vragen. GEEF je dan een datum, dan komt er steevast: "voor DIE datum hebben we niets (meer)" En in plaats van te vervolgen met: "we hebben WEL iets op de volgende data" zeggen ze: "probeer het eens op een andere datum". En op die andere datum krijg ik dan weer hetzelfde verhaal En daarom vraag ik me af: liegen die reisorganisaties er maar wat op los ? ZIJN er helemaal geen goedkope tickets ? Zijn ze er alleen maar op uit om hun naam bekend te maken ?
Ik ben bang, dat dat dan een NEGATIEVE reclame wordt.
En, als het U interesseert: ik heb nu tickets van singapore airlines, niet van een prijs-stunter..

Daisy
User
spacer line

Hey Albert H

Mijn vriend en ik hebben 2 weken geleden nog 3 dagen rondgetourd met putu liong. Hij is heel vriendelijk, stipt, rijdt heel voorzichtig. Je kan hem mailen op p_liongRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com, hij reageert redelijk snel op een mailtje.Zijn mobiel nr: 62852 370 87678

Groetjes

Mariet
User
spacer line

Op 07-09-2008 22:38 schreef indoking 19:

Hallo kijk eens op :www.balidriver.nl

goede referenties

Nog twee aanraders voor chauffeurs:
In de omgeving van Amed: Lenju, een hele aardige en rustige chauffeur. Spreekt prima Engels en houdt niet van scheuren. Hij rijdt liever wat rustiger, zodat je alles goed kan zien. Hij heeft overal goede contacten en tips, maar als je alles liever zelf uitzoekt vindt hij dat ook best. Super relaxed.
Email: bali_turadRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com of tel. 081 338 090 163

In de omgeving van Lovina: Komang Jutak. Een vrolijke leuke jongen die in Europa en Japan heeft gewerkt. In zijn eigen, beetje aftandse auto, rijdt hij je het hele eiland over. Ondertussen geniet je van de Franse songs op zijn I-pod. Emoticon: Smile
Email: lovina09Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com of komangjtkRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com of tel. 081 353 020 582

phileine
User
spacer line

De meest intelligente, bescheiden, aardigste en vakbekwame gids van Bali is zonder twijfel Wayan Sueta. Hij spreekt vloeiend Engels en een paar woordjes Nederlands.
Hij rijdt zelfverzekerd en veilig in een comfortabele auto. Er is niemand die je meer over Bali kan leren.

Zie www.hiddenbali.com voor een indruk, maar deze website is inmiddels verouderd.

Mocht je interesse hebben, dan ben ik graag bereid zijn contactgegevens te verstrekken en/of te bemiddelen. Mijn emailadres is phileine.bordewijkRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com. Ik zou je vandaag nog met hem in contact kunnen brengen.

Bij voorkeur post ik deze gegevens niet op dit forum omdat...
geen idee eigenlijk, waarom niet? wellicht uit eigen belang omdat ik dit best bewaarde geheim van Bali (nog) niet met iedereen wil delen.

Vriendelijke groet, Phileine

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 20-11-2008 23:50 phileine wrote:
De meest intelligente, bescheiden, aardigste en vakbekwame gids van Bali is zonder twijfel Wayan Sueta. Hij spreekt vloeiend Engels en een paar woordjes Nederlands.
Hij rijdt zelfverzekerd en veilig in een comfortabele auto. Er is niemand die je meer over Bali kan leren.

Vraag mijzelf wel af, hoe deze vergelijking gemaakt is: Hoeveel heb je er inmiddels uitgetest? Bescheiden en aardig zijn ze allemaal, redelijk tot vrij goed Engels ?
Dat kunnen er ook een hoop.. comfortabele auto? Ook die zijn er zat...en dan een wel heel boute uitspraak: "er is NIEMAND die je meer over Bali kan leren....." Emoticon: Confused

Waar is dit op gebaseerd?

Elke toerist die op Bali komt en een auto met chauffeur huurt is meestal erg tevreden als ze de afgesleten paden van het massa toerisme hebben gevolgd. Tenzij je het goed overlegt met de driver zal hij niet veel van de gebaande wegen afwijken, en elke geboren en getogen inwoner van Bali weet veel te vertellen over het eiland, al of niet uit eigen ervaring of het is hem verteld zodat hij de meestal standaard geschiedenis aan de gewillig luisterende toerist kan uitleggen... Emoticon: Yes!

Maar ik wou eigenlijk ook een naam en adres delen op dit forum, maar dat heeft geen nut meer Emoticon: Laugh out loud : de meest vakbekwame is reeds vermeld... Emoticon: Worship

hati hati, pelan pelan

senior
User
User icon of senior
spacer line

Emoticon: Blush Oeps per abuis op twee topics hetzelfde bericht geplaatst...foutje Emoticon: Stupid

hati hati, pelan pelan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Goede chauffeurs op Bali? Gigantische commissie-jagers zijn het. Krijgen ca. 45% commissie overal waar ze je naar toe brengen; of het nou gaat om een handicraft-produktieplaats, een kunstatelier, een winkel (zelfs de marktkraampjes), restaurant, de beroemde vis-eettentjes op strand in Jimbaran (zelfs 50%), hotels, toeristische attracties, dansvoorstelling.......overal vette commissie. Dus zullen ze iemand nooit en te nimmer buiten de getreden paden begeleiden want daar is geen commisie te vangen en dus zouden ze een dief uit eigen portemonnee zijn. Het ECHTE, WARE BALI? Forget it als je een Balinese chauffeur hebt.

En info over Bali kan je beter uit boeken halen want de gemiddelde Balinees weet tittel nog jota over zijn/haar eigen cultuur c.q. godsdienst. Ze doen gewoon na wat de priester of de kepala adat hen voorkauwt, zonder veel van de betekenis van bepaalde handelingen te snappen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 21-11-2008 00:29 senior wrote:
Emoticon: Blush Oeps per abuis op twee topics hetzelfde bericht geplaatst...foutje Emoticon: Stupid

Oeps, ik hetzelfde Senior. Maar ja, er wordt ook om gevraagd...de beide topics zijn vrijwel identiek.
Ben jaren in het toerisme werkzaam geweest, m.n. op de in mijn naam genoemde plekken......en moet voortdurend heimelijk grinniken als ik weer eens een lofzang over 1 van deze super acteurs en orators lees.

spacer line  

Dat commissie systeem is echt heel erg daar. Dat gaat zelfs zo ver dat je mensen, die je denkt goed te kennen, niet kunt vertrouwen bij bepaalde keuzes. Heb ik maar één woord voor: Geldwolven!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met name het woord "wolf". Ze zijn in staat een marktkoopdame nog haar gehele winst afhandig te maken onder bedreiging dat ze haar voortaan geen klanten meer zullen bezorgen. Het is gewoon pure maffia.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Daarom is Bali leuk voor een week. Daarna moet je dingen gaan doen met de mensen daar en houd ik het lekker voor gezien en vertrek ik weer naar Jogja. Ik maak zelfs al 'ruzie' over het feit als ik niet eens een fatsoenlijk parkeerkaartje krijg... op Java is het een geintje en betaal ik uiteindelijk het normaal geldende tarief, en op Bali wordt men boos en rijd ik aan zonder te betalen (en de dag erna ook weer, geen lekke band of zo). Tja.. ook weer een verhaal waard merk ik wel. Emoticon: So funny

Verder is prive vervoer inderdaad prive.. van hier naar daar zonder gezeik. Verwacht niet dat je iets van Bali ziet verder zoals hierboven al beschreven. Ik sprong op de motor. Heb echt niet veel gezien in een weekje, maar heb er wel van genoten. Daar gaat het mij om. Het 'dingen zien' hoeft van mij niet altijd.

phileine
User
spacer line

Yogya-Bali, het is spijtig dat jij zulke slechte ervaringen hebt gehad met chauffeurs op Bali.
Maar om nu alle chauffeurs van Bali voor maffia uit te maken, gaat mij wat te ver.

Het is wellicht de stelligheid van mijn aanprijzing die je daartoe aanspoorde. In dat geval bied ik hierbij mijn excuses aan. In mijn enthousiasme maakte ik gebruik van aanprijzende taal die bijvoorbeeld ook gewoon is in reclame uitingen. Ik bedoelde natuurlijk niet letterlijk te zeggen dat er "Niemand is die meer weet over Bali".

In antwoord op je vragen.
Ik heb tijdens mijn verblijf op Indonesie in de afgelopen 12 jaar gebruik gemaakt van de diensten van 7 verschillende chauffeurs. In vergelijking tot de rest, spreekt Wayan Sueta niet alleen vloeiend Engels, wat zo opvallend is, is dat hij juist van de gebaande paden afwijkt. In de afgelopen 12 jaar heb ik heel veel van Indonesie gezien, maar Wayan Sueta is het desalniettemin gelukt een hele week te vullen met allerlei nieuwe ervaringen. Ik ben bovendien bijzonder onder de indruk van zijn politieke, religieuze en historische kennis op academisch niveau.

Vanzelfsprekend is dit niet aan iedereen besteed. De meeste toeristen komen voor het strand en de zon en de rijstvelden. Die mensen zou ik dan ook aanraden een chauffeur te nemen die van A naar B rijdt tegen een zo goedkoop mogelijk tarief.

Het is niet zonder reden dat ik de contactgegevens van Wayan Sueta alleen wil geven aan die mensen die oprecht geintresseerd zijn in het land en de cultuur, die weten dat je wijsheid niet uit boeken haalt, die geloven in aangeboren intelligentie en die een reis willen maken waar jaren later nog steeds over wordt gepraat.

Zijn tijd is namelijk kostbaar en ik hoop dan ook dat hij zijn diensten van hoogstaande kwaliteit uitsluitend beschikbaar stelt voor diegene die dat waard zijn.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,576 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com