indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sandy
User
spacer line

Hoeveel buitenlands geld mag je naar Indonesia meenemen--volgens zeggen mag je max.100.juta rupiah .maar volgens mij is het onbeperkt. Groetjes bedankt.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

deze vraag is niet even snel te beantwoorden.

Te beginnen met NL. Je mag zonder enige verantwoordig te hoeven afleggen max. euro. 5.000,- contant bij je hebben als je de grens overgaat.
Heb je meer bij je, moet je kunnen aantonen waar het vandaan komt EN waarom je het meeneemt.
De scan poortjes waar je doorheen gaat op Schiphol kunnen tegenwoordig de ijzerkleurige strips op de euro biljetten dedecteren (zo heet dat toch) Dus als je fors over de 5.000,- gaat, pikken ze je er gegarrandeerd uit!

Dan hier in Indon. Ik dacht dat in beginsel het gaat over tegoeden in Rupiah's dus niet direct het buitenlands geld, dus bijvoorbeeld de Euro.
Verder geldt ook hier, als je "grote" bedragen buitenlands geld meebrengt, zul je aan moeten tonen waarvan afkomstig en waarvoor bedoeld. Het bedrag wat Indon. steld weet ik niet.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je mag inderdaad maximaal een equivalent van 100.000.000 Rupiah invoeren, als het meer is moet je dat aangeven. Maar de 'limiet zonder zeuren' is in Nederland lager zoals Siebjans al aan gaf, dus dat moet geen probleem zijn Emoticon: Wink

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Geld invoeren uit of uitvoeren naar een land dat geen lid is van de Europese Unie
U komt binnen in Nederland of in een ander land van de Europese Unie en u komt uit een land dat geen lid is van de Europese Unie. Als u € 10.000 of meer bij u hebt, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane.

U reist naar een land dat geen lid is van de Europese Unie en u vertrekt uit Nederland of een ander land van de Europese Unie. Als u € 10.000 of meer bij u hebt, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane in het land waar u vertrekt. U mag dat geld in uw land van bestemming op een bankrekening storten. Maar er gelden regels voor (spaar)geld in het buitenland. Lees meer informatie op www.belastingdienst.nl, in de rubriek Europese spaarrenterichtlijn.

Let op!

Voor de invoer in dat andere Iand kunnen beperkende regels gelden. Informeer daarvoor bij de autoriteiten van het land waar u naar toe reist.

Let op!

Behalve voor geld geldt deze regeling ook voor andere liquide middelen, zoals bijvoorbeeld 'stukken aan toonder'.

Geld invoeren uit of uitvoeren naar een ander land in de Europese Unie
Als u binnenkomt in Nederland uit een ander land van de Europese Unie mag u onbeperkt geld invoeren in Nederland.

Als u naar een land reist in de Europese Unie, mag u onbeperkt geld uitvoeren uit Nederland. U mag dat geld in uw land van bestemming op een bankrekening storten. Maar er gelden regels voor (spaar)geld in het buitenland. Lees meer informatie op www.belastingdienst.nl, in de rubriek Europese spaarrenterichtlijn.

Let op!

Voor de invoer in dat andere Iand kunnen beperkende regels gelden. Informeer daarvoor bij de autoriteiten van het land waar u naar toe reist.

Let op!

Behalve voor geld geldt deze regeling ook voor andere liquide middelen, zoals bijvoorbeeld 'stukken aan toonder'.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Troy, dat is inderdaad leuk, 10.000 euro.. maar daarmee mag je Indonesie niet binnen zonder het aan te geven, want dat is iets van 130 miljoen. Dus die eerste 'let op' is een belangrijke in dit geval. Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Roy, is die 10.000 per persoon? Ik dacht dat maximaal 5.000 het bedrag is Emoticon: Blush Emoticon: Blush

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik denk dat het per persoon is, maar dat staat er niet bij. Je mag inderdaad waarschijnlijk niet zoveel invoeren in Indonesië. Maar het preziece bedrag weet ik niet. Heb ook horen zeggen dat het 100 miljoen rupiah is.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Per persoon mag je vanuit Nederland 10.000 euro meenemen zonder dat dit bij de douane hoeft te worden aangegeven.
Voor zover ik weet mag je inderdaad hooguit 100 miljoen rupiah invoeren in Indonesie, maar wie controleert dat daar ooit? Ik had deze zomer ook ruim 9000 euro aan cash/cheques mee...maar uiteraard niet ingevuld op dat mooie papiertje wat je in het vliegtuig moet invullen.

hati hati, pelan pelan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Nu met de hele bank crisis gedoe, zou ik toch maar op vakantie meenemen, CONTANT geld Emoticon: Yes! Je weet nooit of er nog iets uit de ATM komt, of dat je reischeque's nog gedekt zijn als je hier vakantie viert.............. Emoticon: Stupid

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-09-2008 14:48 senior wrote:
Per persoon mag je vanuit Nederland 10.000 euro meenemen zonder dat dit bij de douane hoeft te worden aangegeven.
Voor zover ik weet mag je inderdaad hooguit 100 miljoen rupiah invoeren in Indonesie, maar wie controleert dat daar ooit? Ik had deze zomer ook ruim 9000 euro aan cash/cheques mee...maar uiteraard niet ingevuld op dat mooie papiertje wat je in het vliegtuig moet invullen.
Ik ben er ook nog nooit op gecontroleerd, maar mochten ze dat wel eens doen, dan kunnen ze er grote problemen van maken natuurlijk. Het zou zomaar een economisch delict kunnen zijn.

Maar ze controleren wel meer niet bij binnenkomst, slechts 1 maal wilden ze weten waarom ik mijn computer-kast meenam... ze snapten er niets van dat ik dat deed, dus dat wilden ze wellicht eventjes bekijken. Emoticon: I love it

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 09-10-2008 12:47

Maar ze controleren wel meer niet bij binnenkomst, slechts 1 maal wilden ze weten waarom ik mijn computer-kast meenam... ze snapten er niets van dat ik dat deed, dus dat wilden ze wellicht eventjes bekijken. Emoticon: I love it

Ja ik snap het ook niet. Je kan bij de tukang kayu toch betere eiken houten kasten laten maken en nog goedkoop ook. Emoticon: Confused

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 09-10-2008 13:53 Bokito wrote:

...

Ja ik snap het ook niet. Je kan bij de tukang kayu toch betere eiken houten kasten laten maken en nog goedkoop ook. Emoticon: Confused

haha, niet die computer-kast. Die past niet in mijn koffer.. ik bedoel dat ijzeren ding voor je harde schijf, dvd-speler en de kabeltjes.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 09-10-2008 12:47 Yerun wrote:

...
Ik ben er ook nog nooit op gecontroleerd, maar mochten ze dat wel eens doen, dan kunnen ze er grote problemen van maken natuurlijk. Het zou zomaar een economisch delict kunnen zijn.

Natuurlijk is het een delict! En, zo als gewoonlijk oplostbaar met 20 US$... of eh, zullen we in dit geval maar 20% van de buit doen? Emoticon: Shiny

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Overigens zijn de verhoudingen wel helemaal zoek.

Ik bedoel als je met je gloednieuwe BMW van ruim 50.000 euro de grens over gaat dan zegt niemand wat. Ook als je buiten de EU komt.

Maar met 10.001.- in cash op schiphol komt ben je uitleg verschuldigd.

Ik hoop niet dat de douane ooit getipt gaat worden over wat deze dame in vlees en bloed zelf waard is... Emoticon: Party!

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 10-10-2008 20:03 Nemesis wrote:
.

Ik hoop niet dat de douane ooit getipt gaat worden over wat deze dame in vlees en bloed zelf waard is... Emoticon: Party!

Nou worden er waarschijnlijk forum leden nieuwsgierig naar jouw geschatte waarde.... Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 10-10-2008 22:02 senior wrote:

...

Nou worden er waarschijnlijk forum leden nieuwsgierig naar jouw geschatte waarde.... Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

Het is iemand,voor de gek,die geeft wat ie wil, wat die er voor betalen wil, als ze te koop is, als inverstering in de toekomst......................
Maar zoals de waarde bepaling op de beurs, het geeft geen gerantie voor de toekomst Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

eus1980
User
User icon of eus1980
spacer line

Wij hadden het idee om € 50 (in Rupiah uiteraard) mee te nemen.
Gewoon voor de eerste dag(en), dat je even vooruit kan.
Ik neem aan dat dat wel mag?

spacer line  

On 23-07-2009 08:46 eus1980 wrote:
Wij hadden het idee om € 50 (in Rupiah uiteraard) mee te nemen.

Tuurlijk , zie vorige posting.

Ik neem altijd tussen 1000.000 tot 2000.000 (1-2 jut mee) .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-07-2009 08:46 eus1980 wrote:
Wij hadden het idee om � 50 (in Rupiah uiteraard) mee te nemen.
Dat is uiteraard geen probleem. 50 euro in Rupiah's is 700.000 Rupiah of zo.. wellicht genoeg voor een taxi vanaf het vliegveld, een goede maaltijd en mogelijk nog een goedkope overnachting. Maar voor die tijd ben je vast al wel tegen een ATM opgelopen.

Harry1978
User
spacer line

Wat kost eigenlijk pinnen bij de ATM als je van een nederlandse bank geld wilt hebben?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

66,796,726 topic views - 229,827 posts - 13,652 topics - 20,220 members - last post @ 19-01-2019 18:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

111,920,939 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com