indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

schaijk38
User
spacer line

Een vraag, hoe kan ik 20+ kaas die je bij de netteroma of waar dan ook kunt kopen. Die in pakjes zit gesneden wel dus plakken kaas, mee nemen naar Indonesie. Dit dan zonder dat het al plakt en aan het smelten is. Het gaat in de koffer. En zo ook wat volkoren pakken crackers. Moet je dat vacuum laten verpakken of laten seelen. Of kan het zo met verpakking en al mee. We hebben op de hotelkamer een koelkast, dus dat is het probleem niet.

wie oh wie heeft een goed antwoord.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kaas tot het laatste moment zo koud mogelijk bewaren en vlak voor vertrek inpakken in bubbeltjesplastic of van dat witte spul waar je ook van die vleesschaaltjes voor bogerhambeleg van hebt bij de slager en daarna in alufolie. Verpakkingsmateriaal kun je ook nog vooraf in de koelkast leggen. Je kunt ook nog zo'n diepvriestas (van AH bv) op maat knippen en de kaas ermee inpakken. In het vrachtruim is het koud genoeg dus die kaas houdt het wel uit tot je hotelkamer.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
spacer line

Wij nemen altijd kaas mee zo in de koffer,het is al goed vacuum verpakt .
Grote,1 kilo jonge, en 1 kilo belegen kaas,halen we bij de Lidll of Aldi.
Er is een familielid daar,ze maken er koekjes, (kue2) van.......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een Edammertje halen bij Aldi of Lidl.
Zo'n rood bolletje, die doen het verdomd goed, geen speciale verpakking, gewoon in je koffer en klaar is Kees.
Kosten geen drol ook en laten we eerlijk zijn, IndonesiŽrs gebruiken het alleen maar voor koekjes, als ik soms is een plak afsnijd om zo op te eten kijken ze me aan of ik een aliŽn ben Emoticon: Shiny

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Net zoals bovenstaande users al zeggen, gewoon pakjes verpakte gesneden kaas meenemen. Inderdaad in een diepvriestasje van de buurtsuper is OK en op de kamer gelijk in de koelkast, gaat goed. Een stuk verpakte kaas wil ook wel.
Gewoon bij de supermarkt kopen, op het vliegveld is het veel te duur en dan zou het ook nog als handbagage mee moeten.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Wij gebruiken ook altijd een koeltasje, lekker makkelijk en goed te doen.
Maar waarom plakjes voorverpakte kaas? Waarom niet gewoon een stuk kaas en dan neem je er een kaasschaaf bij, goedkoper en lekker om er dan af en toe een homp vanaf te snijden, mmmm het water loopt me in de mond zeg Emoticon: Yummie!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Milani
User
spacer line

In Jakarta Kemang bij Kemcik (weet niet of ik het goed schrijf) kan je alles kopen, Edammer, Old Amsterdam tot kroket en hagelslag aan toe.
Op Bali heb ik het gezien bij de Makro en ik weet bijna zeker dat Carrefour het ook wel zal hebben en ook al is het wat duurder wat te denken van het gewicht om mee te moeten nemen.
Emoticon: Bye bye

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kemcik is een veredelde albert heijn .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchbird
User
spacer line

On 06-09-2008 17:20 Milani wrote:

Op Bali heb ik het gezien bij de Makro en ik weet bijna zeker dat Carrefour het ook wel zal hebben en ook al is het wat duurder

Carrefour Kuta verkoopt (nog) geen Hollandse kaas. Makro soms.
De Bintang supermarket Seminyak, Bali Deli Seminyak en Pepito Tuban echter wel!
Alle uit Nederland geimporteerde levensmiddelen zijn hier rondweg duur, dus zelf een 'sealed' Edammertje meebrengen is helemaal niet zo'n zo'n gek idee Emoticon: Wink

NGS stock photos

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het gaat er ook niet altijd om of iets wel of niet verkrijgbaar is in Indonesie.
Indonesiers waarderen het enorm als je persoonlijk iets meebrengt uit Nederland, da's toch echter. Dat heeft veel meer waarde voor ze dan hetzelfde maar dan plaatselijk gekocht afgezien of het duurder of goedkoper is dan in Nederland.
Sterker nog, ze vragen er zelfs om. Vooral om kaas.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-09-2008 21:55 Anne Mieke wrote:
Het gaat er ook niet altijd om of iets wel of niet verkrijgbaar is in Indonesie.
Indonesiers waarderen het enorm als je persoonlijk iets meebrengt uit Nederland, da's toch echter. Dat heeft veel meer waarde voor ze dan hetzelfde maar dan plaatselijk gekocht afgezien of het duurder of goedkoper is dan in Nederland.
Sterker nog, ze vragen er zelfs om. Vooral om kaas.

gr
Anne Mieke

Als de prijs geen rol speelt , zit iets anders achter .
Namelijk de persoonlijke attentie van de gever of geefster .
Men neem moeite om een paar kilo zware kaas te sjouwen .
En dat waarderen ze echt .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-09-2008 17:20 schreef Milani:
In Jakarta Kemang bij Kemcik (weet niet of ik het goed schrijf) kan je alles kopen, Edammer, Old Amsterdam tot kroket en hagelslag aan toe.
Op Bali heb ik het gezien bij de Makro en ik weet bijna zeker dat Carrefour het ook wel zal hebben en ook al is het wat duurder wat te denken van het gewicht om mee te moeten nemen.
Emoticon: Bye bye

Hier in Yogya kun je ook veel zaken kopen afkomstig uit NL. De hero verkoopt edammer kaas, idd erugg duur maar wat ik het bezwaar vind, het is dan "jonge" kaas, alleen omdat het lang in de schappen ligt of door de lange reis hierheen, smaakt de kaas vaak naar erg "oude" kaas!! Emoticon: Angry
En das dan jammer, dus als ik naar NL ga neem ik zekers kaas mee terug naar Yogya Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Bij Carrefour in Kuta lag afgelopen Juli Edammer kaas, geimporteerd uit Down under maar het was niet lekker.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 07-09-2008 10:20 4yoke4 wrote:
Bij Carrefour in Kuta lag afgelopen Juli Edammer kaas, geimporteerd uit Down under maar het was niet lekker.

Klopt, toen mijn meegebrachte kaas uit op was ben ik driftig wezen zoeken en er word inderdaad steeds meer nagemaakte "hollandse" edammer kaas uit Australie aangeboden , goedkoper dan de echte geimporteerde,maar het smaakt niet echt als kaas

hati hati, pelan pelan

zieleffe
User
spacer line

Bij Carrefour lag een pakje roomboter ik gebruik altijd op mijn boterhammen roomboter.
Ook in Indonesie,want die Blau band boter daar, is niet lekker.
Op het pakje stond een naam die ik nu niet meer weet.
Maar het verbaasde mij dat er ook op stond, ---- made in WIJk en Aalburg Holland.
En als je nagaat dat ik al meer dan 30 jaar door Wijk en Aalburg reed met de bus ik er nooit van gehoord had....
Ik wist niet dat daar roomboter gemaakt werd. Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 07-09-2008 12:02 zieleffe wrote:
En als je nagaat dat ik al meer dan 30 jaar door Wijk en Aalburg reed met de bus ik er nooit van gehoord had....
Ik wist niet dat daar roomboter gemaakt werd. Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Shiny

[

Ziende blind ?? Emoticon: Smile

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

hoe deed de VOC dat?
ze namen meestal nagelkaas mee, dat van zure melk gemaakt is. Gewone kaas ging kapot (of voor Spanje alles wegeten).
En ja hoor, dat kan je gewoon in je tas meenemen!!!!

Ga staan waar geen plek is om te staan.

schaijk38
User
spacer line

Bedankt voor jullie adviezen en informatie.
het zal mij zeker helpen bij een goede keuze.

PeterH
User
spacer line

Beetje mosterd na de maaltijd misschien maar: bij Tiara Dewata in Denpasar hebben ze Nederlandse kaas voor redelijke prijzen; goedkoper dan bij Carrefour en zeker goedkoper dan bij BaliDeli,

Milani
User
spacer line

Wij sturen al bijna 40 jaar, kaas, jam in glazen pot, tot zelfs vroeger de weg werp luiers, make up, linnengoed, ondergoed, schoenen etc etc.
Wil alleen maar zeggen dat het erg duur is om alles steeds op te sturen maand in maand uit en natuurlijk is het leuk om oleh oleh mee te nemen maar als je daar woont wordt het toch een ander verhaal.
Overigens goede tip, dus op naar Tiara Dewata Emoticon: Party!

schaijk38
User
spacer line

beter laat dan nooit. bedankt voor alle tips.....

inmiddels lang en breed terug uit indonesie.

het is gelukt....zelf mee genomen....sambal slankie...en 5 pakken crackers....en heerlijk gegeten daarvan.

iedereen erg bedankt voor de info van toen.

groetjes Henri

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,119,724 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,291 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,550,317 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com