indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoe koud is het in het Brabantse siebjans?

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Emoticon: Red face wanneer wordt het carnaval gevierd in Jogja? Moet tickets kopen, want ik ga niet weer met de bus.

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Tis steen koud in het brabantse..brrrrrrrrr Emoticon: Sadley
Maar zoals al gezegd, o.a. het lekkere eten maakt veel goed en zolang er in huis een verwarmings-installatie aanwezig is, is het goed uit te houden Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Carnaval in Yogja, mmm er is sprake van geweest maar ik ben er niet meer van op de hoogte Emoticon: Confused

Hier is het geloof ik rond de 14de februarie.. (ik zal er weinig van mee krijgen want de bedoeling is dat we de 15de terug vliegen naar Yogya)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-12-2009 01:59 Yerun wrote:

[quote removed]
Als je Jakartanen komen nemen ze ook hun files mee uiteraard. Maar vond Yogya toch al flink druk geworden in de drie jaar dat ik er heb gewoond om eerlijk te zijn.

Nou Yerun, het was echt "gekkenwerk" op oudjaarsnacht hier in Yogya. Zelfs Jl. Parangtritis zat voor uren verstopt beide richtingen. Ik deed er 1 uur over om Jl. Tirtodipuran voor 2/3 door te rijden. Bij restaurant K Meal (ja, een nieuwe met ECHTE pizza's) de auto maar geparkeerd want het had geen zin meer. Maar door wie werd de drukte voor een groot deel verzorgd? Juist......men raadt het al: orang Jakarte oftewel de turlok .
Was trouwens afgelopen zaterdag met de auto onderweg naar Bekasi en via de zuidroute tot aan de tolweg bij Cikampek no problem . Maar daarna begon het - m.n. bij jouw Cikarang - nota bene op de tol : file !!! Veroorzaakt door al die idiote "shoppers" uit JaBoDeTaBek die vanuit Bandung terug kwamen (waar ze minimaal 4 uur in de file hadden gezeten).
Dus......het mag wel drukker zijn geworden in Yogya en Bandung, maaaaarrrrrrrrrr ........ door wie veroorzaakt??? (zie boven)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-01-2010 10:35 siebjans wrote:
Carnaval in Yogja, mmm er is sprake van geweest maar ik ben er niet meer van op de hoogte Emoticon: Confused

Hier is het geloof ik rond de 14de februarie.. (ik zal er weinig van mee krijgen want de bedoeling is dat we de 15de terug vliegen naar Yogya)

Lekker weertje daar Sieb?! Ben je al aan het sneeuwballen gooien met de kids? Neem een lekker koud handje sneeuw mee bij terugkeer.
Groeten uit het benauwde Yogya (er is trouwens een nieuwe culinaire "ster" aan het front: K Meals in Jl. Tirtodipuran, vervanger van C-string).

senior
User
User icon of senior
spacer line

Nog iemand die uit de warmte vandaan wil en even wil afkoelen??

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-01-2010 17:03 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Nou Yerun, het was echt "gekkenwerk" op oudjaarsnacht hier in Yogya. Zelfs Jl. Parangtritis zat voor uren verstopt beide richtingen. Ik deed er 1 uur over om Jl. Tirtodipuran voor 2/3 door te rijden. Bij restaurant K Meal (ja, een nieuwe met ECHTE pizza's) de auto maar geparkeerd want het had geen zin meer. Maar door wie werd de drukte voor een groot deel verzorgd? Juist......men raadt het al: orang Jakarte oftewel de turlok .
Was trouwens afgelopen zaterdag met de auto onderweg naar Bekasi en via de zuidroute tot aan de tolweg bij Cikampek no problem . Maar daarna begon het - m.n. bij jouw Cikarang - nota bene op de tol : file !!! Veroorzaakt door al die idiote "shoppers" uit JaBoDeTaBek die vanuit Bandung terug kwamen (waar ze minimaal 4 uur in de file hadden gezeten).
Dus......het mag wel drukker zijn geworden in Yogya en Bandung, maaaaarrrrrrrrrr ........ door wie veroorzaakt??? (zie boven)
Dat Indonesiers hier de schuldige zijn, daar twijfel ik niet aan. Er worden iedere week duizenden nieuwe voertuigen toegelaten op wegen die er totaal niet op berekend zijn, dus dan komt het er wel van dat Yogya stil staat tijdens dagen dat vakantiegangers uit westelijk Java de rest van Java eens goed vastzetten.

Ik zou op de rondweg gewoon poortjes neerzetten: wil je binnen de rondweg rondrijden, betaal je 50.000 Rupiah. Voor hen niet te veel geld, maar als je 100.000 auto's binnenkrijgt in zo'n vakantie-weekeinde is dat een leuke zak geld om wegen van op te knappen als ze weer weg zijn.

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 08-01-2010 17:27 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]

Lekker weertje daar Sieb?! Ben je al aan het sneeuwballen gooien met de kids? Neem een lekker koud handje sneeuw mee bij terugkeer.
Groeten uit het benauwde Yogya (er is trouwens een nieuwe culinaire "ster" aan het front: K Meals in Jl. Tirtodipuran, vervanger van C-string).

Hmmm, tja, wel lekker weertje alleen eruggg koud maar leuk om weer eens na "jaren" sneeuw te mogen ervaren Emoticon: I love it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou op de rondweg gewoon poortjes neerzetten: wil je binnen de rondweg rondrijden, betaal je 50.000 Rupiah. Voor hen niet te veel geld, maar als je 100.000 auto's binnenkrijgt in zo'n vakantie-weekeinde is dat een leuke zak geld om wegen van op te knappen als ze weer weg zijn.

Tja, op zulke ideeen komt men hier niet (of de opbrengst verdwijnt in de verkeerde zak).
Zelfs de politie is te dom om goed geld te kunnen maken. Zitten zich vast te pinnen op helmen controleren en STNK's, bij auto's de gordel, terwijl ze het 10-voudige zouden kunnen binnenhalen met allerlei andere zwaardere overtredingen die continu worden gemaakt.
De kreet is hier cari uang , maar anderzijds brengt dit zoeken weinig zoden aan de dijk als je telkens de big fish laat lopen. Politie = sjacheraars.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-01-2010 11:42 siebjans wrote: Hmmm, tja, wel lekker weertje alleen eruggg koud maar leuk om weer eens na "jaren" sneeuw te mogen ervaren

Zeker. Hier regent het anders behoorlijk......dus ook weinig aantrekkelijk.
C u later (en geniet van de sneeuw).

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Thanks Y-B, tot laterrr... Emoticon: Wink

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-01-2010 17:27 Yogya-Bali wrote: er is trouwens een nieuwe culinaire "ster" aan het front: K Meals in Jl. Tirtodipuran

Het zal wel. Op de eerste dag van het nieuwe jaar besloten we uit eten te gaan. Vaak geen onverdeeld genoegen omdat mijn vrouw beter kookt dan wat er meestal in restaurants wordt gepresenteerd. We wilden niet te ver weg, en dus gingen we naar Janur. Daar hadden we onlangs behoorlijk gegeten, en hoewel we doorgaans Prawirotaman mijden (dit werd de vierde keer in acht jaar) was dat de aangewezen kandidaat. Janur schonk geen wijn, dat wil zeggen, ze wilden geen fles openmaken. Logisch, het meubelgeboerte drinkt bier. Wegwezen dus.
Voor de zoveelste keer liet YB zich erin luizen door Nederlanders uit te nodigen voor een bepaalde gelegenheid bij een Nederlandse `ondernemer,' ditmaal het volstrekt nieuwe en dus onbeproefde Kmeal's voor een nieuwjaarsborrel. De ene Nederlander bevoordelen ten opzichte van de andere, not done, YB. Niet genoeg geleerd van Tulips? Enfin, wij (nieuwsgierig toch) arriveren daar, en de tent was open en straalde licht uit. Geen mens te bekennen. Op de toonbank lag een Palm not-so-smartphone, en op een tafeltje zo'n buidel waar je je waardepapieren in bewaart. Voor het grijpen. Ik roep een paar keer, steeds luider, en ik hoor Neanderthalig gekreun en gekerm vanaf een bankje in een duistere nis of zo. Ik vraag wat in het BI. Meer gekreun. Ik vermoed dat het een medelander/eigenaar betrof. Ik mag misschien niet te hard oordelen, waarschijnlijk had hij vanwege oudejaarsnacht last van the morning after the night before. Hoewel... morning om bijna 8 uur 's avonds? Dan is er sprake van een alcoholvergiftiging, niet meer van een katertje. Gelukkig kwam er een dame op het gekreun af die ons wist te melden dat ze gesloten waren. Dan maar weer naar Hani's, dan weet je tenminste wat je krijgt.

Nou had ik wel een visitekaartje van Kmeal's bemachtigd, en daarop stond een website. Die probeerde ik, maar het domein stond te koop. Kmeal's af, dus. Maar vandaag tikte ik iets in de URL-regel en kom ik bij de site van... Kmeal's. Die laadde angstaanjagend traag in, maar ik had de tijd. Zie ik daar bijvoorbeeld drie hoofdgerechten. Niet meer, terwijl de Prawirotaman-tenten er toch gemiddeld honderd hebben die overigens natuurlijk niet leverbaar zijn wat je vervolgens te horen krijgt als je disgenoten al zijn voorzien. Drie hoofdgerechten slechts, maar smerig duur. Wßt! Veel te goedkoop. Ik ga toch geen Confit de cuisse de canard bestellen als die Rp 45.000 kost? Schrijf dan verdomme `Eendepoot in vette jus.'
Conclusie zonder daar een hap te hebben gegeten: Kmeal's sterft de Wyomingdood. Wyoming was jaren geleden een prima restaurant van een IndonesiŰr die jaren in, uh, Wyoming had gewerkt en zijn daar zuur verdiende centjes had ge´nvesteerd in een betrekkelijk luxe eetgelegenheid op Prawirotaman. Uitstekend eten, fraaie ambiance, goedkoop. Dat werkt daar dus niet. Nog geen twee jaar.
De bekpekkers van Prawirotaman schrikken zich een ongeluk van de `overdreven luxe' van Kmeal's en de `torenhoge' prijzen, bovendien geven ze sterk de voorkeur aan Úcht Indonesisch eten in MacDonald's. De Prawiro-expats zijn ge´nteresseerd in bier, nog meer bier en verschrikkelijk heel veel bier en goedkoop natuurlijk, maar niet in eten. En zeker niet in eten van klasse. Welgestelde IndonesiŰrs gaan in principe niet naar Prawiro want waarom zouden ze?
Ongevraagd advies: jaag die prijzen omhoog en handhaaf de kwaliteit. Mensen die een goed restaurant weten te waarderen komen dan vanzelf, zowel buitenlanders als autochtonen. En wijn, please, pretty please with a cherry on top.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-01-2010 08:06 guna2 wrote: Op de eerste dag van het nieuwe jaar besloten we uit eten te gaan....... dus gingen we naar Janur. Daar hadden we onlangs behoorlijk gegeten, en hoewel we doorgaans Prawirotaman mijden (dit werd de vierde keer in acht jaar) was dat de aangewezen kandidaat. Janur schonk geen wijn, dat wil zeggen, ze wilden geen fles openmaken. Logisch, het meubelgeboerte drinkt bier. Wegwezen dus.
The owner is net naar Bali geweest om daar eens te praten over wijndistributie richting Janur......een goed begin.

Voor de zoveelste keer liet YB zich erin luizen door Nederlanders uit te nodigen voor een bepaalde gelegenheid bij een Nederlandse `ondernemer,' ditmaal het volstrekt nieuwe en dus onbeproefde Kmeal's voor een nieuwjaarsborrel.
Guna2, K Meals is geen Nederlandse onderneming maar Frans-Indonesisch. Anyway, de verzonden uitnodiging was ook niet van (daar heb ik geen zin meer in) maar via mij.
Wat wel heerlijk is bij K Meals zijn de echte pizza's die ik al node 2 decennia moet ontberen in het Yogyaasche.

Kmeal's sterft de Wyomingdood. Wyoming was jaren geleden een prima restaurant van een IndonesiŰr die jaren in, uh, Wyoming had gewerkt en zijn daar zuur verdiende centjes had ge´nvesteerd in een betrekkelijk luxe eetgelegenheid op Prawirotaman. Uitstekend eten, fraaie ambiance, goedkoop.
Zeker jammer, dat was een verademing tussen al dat toeristenvoer.

De bekpekkers van Prawirotaman schrikken zich een ongeluk van de `overdreven luxe' van Kmeal's en de `torenhoge' prijzen, bovendien geven ze sterk de voorkeur aan Úcht Indonesisch eten in MacDonald's. De Prawiro-expats zijn ge´nteresseerd in bier, nog meer bier en verschrikkelijk heel veel bier en goedkoop natuurlijk, maar niet in eten. En zeker niet in eten van klasse. Welgestelde IndonesiŰrs gaan in principe niet naar Prawiro want waarom zouden ze?
Klopt 100%. Verbaas me altijd over die "bekpekkers" die in zaken als Tante Lies en Via-Via bedorven voedsel naar binnen werken onder het mom van echt Indonesisch eten. Als dat echt Indonesisch eten zou zijn, dan ligt de helft van de Yogyase bevolking dagelijks met voedselvergiftiging in het hospitaal.
Laten we hopen dat K Meals toch een nieuwe ster aan het front is want wat betreft Hani's ben ik niet met je eens, althans m.b.t. het filiaal aan de Jl. Panjaitan. Welgestelde Indonesiers zijn toch al gesignaleerd bij K Meals hoewel het gros de omgeving mijdt. Tevens populair bij het meubelgeboe(f)(r)te.

spacer line  

On 17-01-2010 08:45 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Tevens populair bij het meubelgeboe(f)(r)te.

Hot perdom .
Ik sta gewoon te genieten als ik jullie posting lees.
Zal een genot zijn om met zulke mensen op stap te gaan .
In ieder geval moet ik de tips in mijn buku pinter opschrijven.
Wie weet (insyaallah) komen we elkaar tegen.

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-01-2010 10:12 Surya Atmadja wrote: Zal een genot zijn om met zulke mensen op stap te gaan.
In ieder geval moet ik de tips in mijn buku pinter opschrijven. Wie weet (insyaallah) komen we elkaar tegen.

Het genoegen is ongetwijfeld wederzijds, Pak Surya. Maar doe ons en jezelf een lol, en haal je Latijn op. Anders sta je net zo te schutteren als Elsbeth: YB vroeg haar in keurig gouden Latijn in welk hotel ze overnachtte, en Elsbeth begon `Ego, uh, ego dor uh...'. En dat terwijl ieder kind weet dat het subiectivum is ingesloten in het verbum. Enfin, ze herstelde zich wonderbaarlijk snel, en weldra vlogen ons de welgemikte gerundia, gerundiva en gerania om de oren. Een accusativus cum infinitivo en zelfs een supinum (sic!) deden mijn lingu´stische ego bijna orgastisch zinderen.
Een weinig voorbereiding, en ook gij, Surye, kunt dat. Enig Sanskrit daarnaast ben je aan je naam verplicht, trouwens.

Ave!

spacer line  

On 17-01-2010 13:43 guna2 wrote:

[quote removed]
ook gij, Surye, kunt dat. Enig Sanskrit daarnaast ben je aan je naam verplicht, trouwens.

Dat had mijn oude studiegenoot ook gezegd, met duizend ma' af (ken hem meer dan 40 jaar ).
Ik heb laten we zeggen geen talenknobbel en behoorlijk lui .
Schande , echt schande.
Ben een domba hitam van de clan.

bisa dicek of makemyday .

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Guna, ik heb met genoegen jou posting gelezen.... Emoticon: Cooool

Het veranderd ook nooit he! Emoticon: Laugh out loud

Proost Emoticon: Yummie!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-01-2010 15:18 siebjans wrote: Het veranderd ook nooit he!

Sommige dingen mogen niet veranderen, Siebke. Nu gaan die PvdA'ers de proefvertaling voor het Latijn en Grieks afschaffen. Verdoemd zijn ze! Laat hen de gerundiva en de gerundia sparen, en de gerania bewateren en er achter gaan zitten tot die stinkblommen en zij verpieteren! ASAP!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik vind een mooie rode geranium anders best mooi Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Worship

elsbeth
User
spacer line

Lieve schat Guna, heb je een borrel op of zo? Ik kan me van dit voorval niets, maar dan ook niets herinneren. Maar, als alles doorgaat komen we dit jaar weer bij je langs (ergens begin/half augustus) en dan zal mijn dochter de honneurs waarnemen. Zij heeft dan 2 jaar Latijn achter de rug. Ik ken alleen de medische Latijns termen (botjes/spieren etc.). Groetjes Elsbeth

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-01-2010 16:36 elsbeth wrote: heb je een borrel op of zo?

Wel twee, o op gouden troon gezeten Elsbeth. Ik lul maar wat. Yoke! Come to the rescue!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-01-2010 16:30 siebjans wrote: Ik vind een mooie rode geranium anders best mooi

Mooie rode geraniums zijn niet lelijk. Niet-mooie daarentegen...

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

He?? Emoticon: Confused

Mooie rode "lippen" zijn toch ook mooi....... Emoticon: Laugh out loud haaaa. Chears Emoticon: Wink

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-01-2010 16:45 guna2 wrote:

[quote removed]

Wel twee, o op gouden troon gezeten Elsbeth. Ik lul maar wat. Yoke! Come to the rescue!

In vino veritas, daar moet je het maar even mee doen Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,114 posts - 13,715 topics - 29,462 members - last post @ 01-04-2020 19:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,738,489 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com