indahnesia.com - Discover Indonesia Online

Peduli Anak - straatkinderen

Bali Informatie
You are currently in > Forum > Jawa / Java > View Topic

14-03-2010 03:53 · [news] 7.0 magnitude earthquake hits northern Maluku  (0 reactions)
14-03-2010 02:42 · Former PPP minister involved in corruption cases  (0 reactions)
13-03-2010 02:53 · [news] Six people jailed over 'erotic dance'  (0 reactions)
13-03-2010 02:26 · Blackout prevents Lion Air from landing  (0 reactions)
12-03-2010 03:12 · [news] Large fire in Pasar Senen causes 8.5 billion Rupiah damage  (0 reactions)
11-03-2010 05:35 · Ekonomi train derails near Indramayu  (0 reactions)

Place a topic report for this topic   This is a topic in the Dutch language   Bookmark and Share
Subforum 'Jawa / Java' · Yogyakarta - Jogja - Yogya - Djokja - Djogdja chat-topic
topic home | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33
Topic rating: Topic rating: 4.5 in 2 ratings Topic rating: 4.5 in 2 ratings Topic rating: 4.5 in 2 ratings Topic rating: 4.5 in 2 ratings Topic rating: 4.5 in 2 ratings
guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 05-11-2009 09:36

Heb je Semangat Baru geprobeerd? Een straat verder naar het zuiden dan Jl Dagen als je het Malioboro aftuft.

You think I'm over the hill, you think I'm past my prime? Let me see what you got, we can have a whoppin' good time.
Bob Dylan, Modern Times

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 06-11-2009 06:57

Ik heb het weer doorgegeven aan moeder de vrouw, ben benieuwd......
Emoticon: Wink

spacer line  
Posted @ 09-11-2009 20:49

Op 30-08-2008 16:41 schreef Jeroen:
Kom maar op dan Emoticon: Puh!

Zoals je ziet Jeroen, Jakarta wordt hier op vele manieren geschreven, viel dus wel mee met die schrijffout mijnerzijds!!
Groetjes

elsbeth
User
spacer line

Posted @ 09-11-2009 22:05

Ber, het valt vies tegen met jouw schrijffout en al helemaal met jouw interesse in Indonesie. Iedereen die ook maar enige affiniteit met Indonesie heeft, weet dat Yogyakarta en Jakarta twee verschillende steden zijn. Jakarta is de hoofdstad van Indonesie en ligt in West Java en Yogyakarta ligt in Midden Java. Pak even de atlas erbij.

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 00:50

Op 09-11-2009 22:05 schreef elsbeth:
Ber, het valt vies tegen met jouw schrijffout en al helemaal met jouw interesse in Indonesie. Iedereen die ook maar enige affiniteit met Indonesie heeft, weet dat Yogyakarta en Jakarta twee verschillende steden zijn. Jakarta is de hoofdstad van Indonesie en ligt in West Java en Yogyakarta ligt in Midden Java. Pak even de atlas erbij.

Hallo Elsbeth,
Valt echt wel mee met mijn schrijffout, in onze discussie was n.l geen sprake van Yogyakarta maar ging het over Djogja, Maar dat kon jij ook niet weten want je hebt de discussie niet geheel gevolgd! En mijn interesse en affiniteit met Indonesie is zo ongeveer 0(nul).
Ik ben bezoeker van dit forum omdat ik op zoek ben naar de identdteit van iemand die geboren is in Djogja! Misschien dat jij mij bij dit onderzoek kunt helpen?

groetjes,

Ber

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 10-11-2009 01:05

Elsbeth is bepaald niet gek (al kan ze nog steeds geen foto's plaatsen).

You think I'm over the hill, you think I'm past my prime? Let me see what you got, we can have a whoppin' good time.
Bob Dylan, Modern Times

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

(Moderated) Posted @ 10-11-2009 01:16

On 09-11-2009 20:49 Ber Heuberger wrote:

[quote removed]

Zoals je ziet Jeroen, Jakarta wordt hier op vele manieren geschreven, viel dus wel mee met die schrijffout mijnerzijds!!
Groetjes

Het valt dus niet mee, zoals Elsbeth ook al zei. Jakarta (ook wel Djakarta en vroeger Batavia en nog vroeger Jayakarta) ligt op honderden kilometers afstand van Yogyakarta (ook met verschillende manieren van spelling). Het schrijven van 'Djogja' kan naar mijn mening vrijwel onmogelijk een schrijffout zijn voor 'Jakarta'.

Toevoeging: volgens Google Earth (electronische atlas) liggen Jakarta en Yogyakarta op dik 400 kilometer van elkaar.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

(Edited) Posted @ 10-11-2009 01:27

On 10-11-2009 01:16 Jeroen wrote: volgens Google Earth (electronische atlas) liggen Jakarta en Yogyakarta op dik 400 kilometer van elkaar.

Volgens de afstandentabel op p. 12 van `Java, Reisinformatie van A tot Z', Cor van der Kruk, (uitg. Allert de Lange, Amsterdam 1992), 565 km.

Bob Dylan, Modern Times

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Posted @ 10-11-2009 03:28

Maar de maker van dat boekje heeft de afstand over de weg gemeten vermoed ik zo, en ik deed het net hemelsbreed met de meetlat.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 10-11-2009 04:05

Het is um nog aan te zien.

Bob Dylan, Modern Times

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 10-11-2009 14:28

Op 10-11-2009 00:50 schreef Ber Heuberger:

[quote verwijderd]

Hallo Elsbeth,
Valt echt wel mee met mijn schrijffout, in onze discussie was n.l geen sprake van Yogyakarta maar ging het over Djogja,

groetjes,

Ber

En? is Yogyakarta dan een andere plaats als Djogja of met een J of Y of...... Emoticon: Stupid

Ben ooooooooooh zo blij dat ik in een stad woon die je mag spellen op velen wijze Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 14:35

Op 10-11-2009 01:27 schreef guna2:

[quote verwijderd]

Volgens de afstandentabel op p. 12 van `Java, Reisinformatie van A tot Z, Cor van der Kruk, (uitg. Allert de Lange, Amsterdam 1992), 565 km.

We gaan nou toch niet lullig doen over een paar kilometers!!

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 14:37

Op 10-11-2009 01:16 schreef Jeroen:

[quote verwijderd]

Het valt dus niet mee, zoals Elsbeth ook al zei. Jakarta (ook wel Djakarta en vroeger Batavia en nog vroeger Jayakarta) ligt op honderden kilometers afstand van Yogyakarta (ook met verschillende manieren van spelling). Het schrijven van Djogja kan naar mijn mening vrijwel onmogelijk een schrijffout zijn voor Jakarta.

Toevoeging: volgens Google Earth (electronische atlas) liggen Jakarta en Yogyakarta op dik 400 kilometer van elkaar.

Het is trouwens niet Djogja maar Djokja! Sorry foutje!

elsbeth
User
spacer line

Posted @ 10-11-2009 15:44

Ber, ik heb de discussie zeker wel gevolgd en heb je alleen even gewezen op het feit dat je twee steden door elkaar haalt. Het lijkt me dat als je succes wilt hebben met je zoektocht, je eerst je gegevens moet checken. Dat is met één druk op de knop gebeurd, atlasje erbij. Het is geen gezijk over een schrijffout, het is net zo'n soort fout als bij één van de eerste ontmoetingen tussen mijn vader en moeder. De één stond in Oudekerk aan de Amstel te wachten, de ander in Koudekerk aan de Rijn. Is uiteindelijk weer goed gekomen (en veel later weer helemaal fout gegaan). Maar goed, zoiets dus.

groet Elsbeth

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 10-11-2009 15:58

Els, Yogya en Jakarta door elkaar halen daar mag idd iets over gezegd worden.

Maar taalfouten en schrijfvouten, ach ach, als het maar duidelijk is toch.... Emoticon: Wink

Proost vanuit Djokja Emoticon: I love it

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 10-11-2009 16:00

Enne, Els, er zijn forumleden die wachten op jou afbeelding in een ander topic...... Emoticon: Worship

ja ja o.a. ik uit Djogdja Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 16:43

Op 10-11-2009 15:44 schreef elsbeth:
Ber, ik heb de discussie zeker wel gevolgd en heb je alleen even gewezen op het feit dat je twee steden door elkaar haalt. Het lijkt me dat als je succes wilt hebben met je zoektocht, je eerst je gegevens moet checken. Dat is met ? druk op de knop gebeurd, atlasje erbij. Het is geen gezijk over een schrijffout, het is net zon soort fout als bij ? van de eerste ontmoetingen tussen mijn vader en moeder. De ? stond in Oudekerk aan de Amstel te wachten, de ander in Koudekerk aan de Rijn. Is uiteindelijk weer goed gekomen (en veel later weer helemaal fout gegaan). Maar goed, zoiets dus.

groet Elsbeth

Inderdaad Elsbeth, dat is nou wat wij lullig noemen, de een staat aan de Amstel en de ander aan de Rijn! En dan maar verwonderd staan te kijken dat je elkaar niet treft. Maar zoals je al begrepen zult hebben moet die plaats Djokja zijn. Maar je moet er natuurlijk niet raar van staan te kijken dat ik bij deze schrijfwijzen in de fout ben gegaan!!

Groetjes, Ber

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 10-11-2009 16:48

hee Ber, oke duidelijk dus...... wat is nu het probleem Emoticon: Confused
Of heb ik e.e.a. gemist Emoticon: Blush

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 17:55

Waarschijnlijk is de juiste naam Yogjakarta , de nieuwe hoofstad van de Sultanat NgaYogjakarta .
De Nederlanders schrijven vroegen Djokjakarta , later wordt door sommigen geschreven als Jogyakarta (volgens de nieuwe Indonesische spelling) .
Vaak schrijf men ook Jogya . Ik maak soms ook een schrijffout door Jogja te schrijven.

Was ooit een paar jaar de hoofstad van Republiek Indonesia geweest.
Trouwens er is een Stad Yogjakarta en Kabupaten (Residentie) Yogjakarta.

Jakarta , de huidige hoofdstad van R.I heet vroeger Batavia (1619-1945) .
De oude naam was Jayakerta , ter vervanging van de naam Sunda Kelapa.
Een haven van de Pajajaran koninkrijk.

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 19:16

Op 10-11-2009 16:48 schreef siebjans:
hee Ber, oke duidelijk dus...... wat is nu het probleem Emoticon: Confused
Of heb ik e.e.a. gemist Emoticon: Blush

Hallo Sieb,

Wat mij betreft is het duidelijk...dus geen probleem! En of jij e.e.a gemist hebt is mij niet bekend, maar mocht dat zo zijn dan kun je altijd nog ff teruglezen.

Groetjes

spacer line  
Posted @ 10-11-2009 21:48

Op 10-11-2009 15:58 schreef siebjans:
Els, Yogya en Jakarta door elkaar halen daar mag idd iets over gezegd worden.

Maar taalfouten en schrijfvouten, ach ach, als het maar duidelijk is toch.... Emoticon: Wink

Proost vanuit Djokja Emoticon: I love it

Hee Sieb,

Jij zit in Djokja. Zou jij voor mij eens op het archief kunnen onderzoeken in de geboorteregisters van 1900 of je een Jules Eugene Heuberger, geboren op 23 juli 1900
tegenkomt?
Ik ben vooral geinteresseerd in de vader en moeder van deze Jules Eugene.
Laat eens weten of jij daar de mogelijkheid toe hebt?

Groetjes.

Ber

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 11-11-2009 03:58

Ber, duidelijk nu. Ik zou graag willen helpen hiermee, alleen zou ik niet weten waar ik deze informatie kan opvragen Emoticon: Blush Emoticon: Confused

Guna woont ook in Jogja, en volgens mij is hij meer pintar in dat soort zaken dan ik.
Als je het hem heel vriendelijk vraagt heb je kans......

Succes

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 11-11-2009 04:03

On 11-11-2009 03:58 siebjans wrote: Als je het hem heel vriendelijk vraagt heb je kans......

Die kans is nul, Sieb. Lees het begin van deze topic maar. Zowel YB als ik hebben besloten Ber het zelf uit te laten zoeken.

Bob Dylan, Modern Times

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 11-11-2009 04:04

On 10-11-2009 21:48 Ber Heuberger wrote:

[quote removed]

Hee Sieb,

Jij zit in Djokja. Zou jij voor mij eens op het archief kunnen onderzoeken in de geboorteregisters van 1900 of je een Jules Eugene Heuberger, geboren op 23 juli 1900
tegenkomt?
Ik ben vooral geinteresseerd in de vader en moeder van deze Jules Eugene.
Laat eens weten of jij daar de mogelijkheid toe hebt?

Groetjes.

Ber

Wat denk je? ik gooi alle eerder ontvangen adviezen lekker in de vuilnisbak en probeer het hier nog eens?

Zie dus dit onderwerp:
http://forum.indahnesia.com/to(...)geboorteregister.php

Hoe simpel kan het leven zijn.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 11-11-2009 04:08

Voor diegenen die het belangrijk vinden: De bus naar Jogja vertrekt overigens om een uur of zes in de avond. Vanuit hier is er geen bus in de ochtend helaas. Dus ik kom morgenochtend ergens aan in Jogja.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.

topic home | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33
black line
Place a topic report for this topic   This is a topic in the Dutch language   Bookmark and Share

8,797,037 topic views - 110,632 posts - 8,902 topics - 5,673 members - last post @ 14-03-2010 11:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2010
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

18,924,774 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com