|
|
|
|
|
Haaa, heerlijk hier in X-urang is het echt goed toeven vandaag, beetje miezer regen en een lekker briesje..... dus echt niet al te panas
|
|
|
|
|
|
Even een dringende oproep voor inwoners van Yogya;
Waar kan ik "zoet zure augurken" een pot, kopen????
Voorheen haalde we die bij de meat shop of hani's maar nu deze toko's ze niet hebben.
|
|
|
|
|
|
|
Carrefour als geprobeerd? En er is een `gekke' winkel in die straat die paralel loopt aan het Malioboro, ten westen ervan. Helemaal in het noorden, aan de oostkant van de straat. Zeg van Jl Malioboro via Jl Sosrowijayan naar die straat, en dan nog iets naar het noorden (of zuiden...). Ook olijven, maar vooral veel spullen om (brood, taart) te bakken.
|
|
And... they're coming to take me away haha
|
|
|
|
Carrefour vandaag geprobeerd maar niks nada! Wat me trouwens ook opviel, de hele Carrefour is stukke achteruit gegaan zeg kwa import artikelen. (geen franse kaas, geen zoute pinda's meer......) hoe moet dat nou
Ik zal mijn vrouwtje even jou uitleg laten lezen misschien weet zij dan waar het is
|
|
|
|
|
|
Zojuist constateerde mijn vrouw waar de winkel zit!
Namens haar, bedankt en ze gaat morgen op onderzoek uit
|
|
|
|
|
|
|
Laat dan morgen ff wat weten. Ik heb ook augurken nodig, ik ga zure zult maken (of is dat het topic `Je weet dat...'?).
|
|
|
|
|
|
Haaa, past idd in dat topic ook thuis.
Ik laat je weten als ze thuis komt met een pot augurken
Wij hebben ze nodig om een boeren huzarensalade te maken (koudeschotel)
Zure zult.... niet mijn ding maar mijn vrouw vindt dat heerlijk
|
|
|
|
|
|
hier ook met de afdeling "babi" deze was enige tijd geleden behoorlijk uitgebreid, nu moest ik goed zoeken en ergens onopvallend in een hoekje vond ik nog een piep klein assortiment
|
|
|
|
|
|
|
vraagje:
Ik ben niet bang om op een motor te rijden in indonesie. Ik bali doe ik dat graag op plekken waar ik wel bekend ben. Nu ben ik nog nooit in yogja geweest en ben van plan een weekje(iets korter/iets langer) daar te vertoeven. Hoe is het verkeer daar of is het net zo eenvoudig om je met taxi's etc te vervoeren?
bvd,
|
|
|
|
|
Ach, waarde Punk, Yogya is per brommer wel te doen, al heb ik er geen zin meer in. Het verkeer is druk, er zijn niet alleen veel brommers, maar ook becaks (en andongs ook nog eens een keer) waar je rekening mee moet houden. Maar het is zeker te doen. Een brommer kost hier ongeveer Rp 30rb per dag, dus dat mag ook de pret niet drukken. In de stad is de brommer bovendien een aardig end sneller dan de taxi.
|
|
|
|
|
|
|
Bedankt voor de info Guna2.
nog een paar vraagjes: ik wil mijn paspoort niet afgeven om een brommert te huren(is dat mogelijk). en is yogja net zoals Bali? Daar bedoel ik mee dat ik om de kilometer word aangehouden door gierige politie ambtenaren?
|
|
|
|
|
Paspoort hoef je niet af te geven. Zo ja, dan roep je de hulp van Guna2 maar in. Ik zal ze wel mores leren! De politie houdt je hier zelden aan, omdat ze volgens de wet/regeltjes Engels moeten kunnen spreken... Wederom kan Guna2 in het geval dat er wel stront aan de knikker is ingrijpen, tenminste zo lang je in DIY wordt gepakt. Een telefoontje, en je brommer is eerder terug op je verblijfplaats dan jij.
Een ietsiepietsie vervelend ding: luchtvervuiling. Als je achter een stadsbus rijdt...
|
|
|
|
|
|
Ik ben een zware roker dus dat beetje luchtvervuiling kan er ook wel bij  .
Goed te weten dat er een redder in nood is mocht het zover komen. Guna2 kom je ook wel eens bij janur? ik heb daar al heel wat over gehoord dus zal daar zeker eens een borreltje drinken. Lijkt me leuk om eens ervaringen te horen van mensen die al lang in indonesie wonen. Ik zal er waarchijnlijk wel zitten 27 nov sávonds.
|
|
|
|
Ik zal de 27ste november onthouden wie weet ontmoeten we elkaar
|
|
|
|
|
|
|
Ik ben een (1) keer in Janur geweest. En ik ben er een keer langsgelopen. In weerwil van wat velen denken, ben ik geen kroegtijger. Wel een zware roker. En drinken doe ik thuis wel.
|
|
|
|
|
|
Ik heb het ideedat jullie in Yogya vreselijk af moeten zien. Sinds gisteren is er zowaar een broodjeshuis op Batam ! Ben er even langsgeweest vandaag, maar ehm, broodjes ham, rauwe ham, belegen en ouwe kaas ! Noorse gerookte zalm, brie, broodje warm vlees, jawel, BABI !! En zelfs broodje kroket ! Een greep uit het assortiment.
Tosti's, en zelf een broodje knakworst.
Voor gemiddeld rond de 30.000 RI. In Nederland kun je niet terecht voor de prijs.
Nou zullen loon en huisvestingskosten anders liggen, maar ehm, smullen !
|
|
It's only kinky the first time.
|
|
|
|
God KOLERE ketst er nu de stroom uit zeggg......
En mijn batterij van mn laptop is KL.....te dus jongens tot laterrrrr...
God God godver........ (bied het vloeken)
|
|
|
|
|
|
He He Sieb heeft weer prik
Oyibo, klinkt goed  en vooral lekkerrrrrr
|
|
|
|
|
|
Op 29-10-2009 08:51 schreef guna2: Laat dan morgen ff wat weten. Ik heb ook augurken nodig, ik ga zure zult maken (of is dat het topic `Je weet dat...?).
|
Helaas Guna, niet meer voorradig MAAR er is hoop, ze vertelde dat volgende week deze weer binnenkomen. (dus volgende week even bellen of ze echt zijn binnengekomen) wordt vervolgd.
|
|
|
|
|
|
|
Kudtjes met dt en peren.
|
|
|
|
|
|
Helaas guna, de week zit erop dus even gebeld voor de augurken maar niet binnen gekomen
Try next week again
wordt vervolgd.....
|
|
|
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
|
|
16,962,862 pageviews |
|
|