indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Beheerders van websites kunnen persoonlijk strafbaar worden als bezoekers extremistische teksten op de site plaatsen.

Is dat met dit forum ook het geval dat de beheerder door de Indonesische staatspolitie aangepakt kan worden? Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Shalom

elsbeth
User
spacer line

Bokito, zie je daar aanleiding toe dan?

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ik las het net in de telegraaf dat het hier in holland wel zo is. Emoticon: Stupid

Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik denk dat het met alle forum het geval is.
En niet alleen in Indonesia maar ook in andere landen.

In vele forum in Nederland wordt ook bepaalde regels (huishoudelijke reglementen) ingevoerd .
Bij diverse forum heb je ook huishoudregels , meestal wordt je gelijk verbannen na herhaaldelijk fatsoennormen heb overtreden.

Ik denk dat een webmaster ook niet leuk zal vinden als iemand hem verantwoordelijk stelde omdat hij niks doet .

Anders wordt het : See You at court mister.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heb ik ook gelezen Bokito.
Echter, extremistische (beledigende?) teksten zullen overal ter wereld anders uitgelegd worden (en dat is dan meteen probleem nummer 1).
Vind dit overigens wel een goede vraag/opmerking.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Bokito,

Dat is inderdaad zo (in ieder geval in grote lijnen en over het algemeen). Maar een actief beleid om dergelijke dingen weg te halen is ruim voldoende om arrestatie en andere ongein te voorkomen. Beheerders zijn ook maar mensen, alles met redelijkheid dus lijkt me zo Emoticon: Wink

Topic verplaats ik eventjes naar 'Andere praat'

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het ging geloof ik hierom:

Op de site werden uitlatingen gedaan over het etnisch zuiveren, vergassen en uitroeien van moslims.

In dat geval kan ik me prima voorstellen dat daar actie op wordt ondernomen. Als dat hier zou gebeuren wordt dat netjes opgeruimd, inclusief gebruiker. Buiten dat het wettelijk niet mag, mag het ook niet volgens de regeltjes hier, dus hoe dan ook trekt een dergelijke gebruiker aan het korste eind.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik vind dit een net forum, het mag er wel eens hard aan toe gaan, dat is niet erg, het is uiteindelijk geen jongemeisjeskostschool.
De fatsoensnormen worden in acht genomen, scheldpartijen kom je nagenoeg niet tegen ondanks de soms wel stevige discussies.
De moderator van dit forum hoeft zich totaal geen zorgen te maken en mocht hij enige tijd geen gelegenheid hebben om het kaf van het koren te scheiden, dan heeft ie nog een herdershond die de boel in de gaten houd Emoticon: Wink

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hoef me inderdaad geen zorgen te maken, en die herder kan ook lekker tukken de meeste tijd Emoticon: Shiny

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Een poos geleden las ik in de jawa pos een verhaal van een amerikaanse jongen in jakarta die in een amerikaans forum over een indonesier schreef en hem betichte van corruptie.
Een dag later werd hij door de indonesische staatspolitie opgepakt en achter de tralies gezet en schuldig bevonden volgens een heleboel artikels achter mekaar.
Gelukkig had die jongen een slimme advocaat(ja die heb je ook nog in indonesia) die heeft alles nageplozen en dat die artikels nergens op slaan en dat indonesia nog geen wet heeft om buitenlandse forums te kunnen aanpakken.
Mijn vraag is of het forum INDAHNESIA nu een nederlands of een indonesisch forum?
Groet. Emoticon: Confused

Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2008 14:40 Bokito wrote:
Een poos geleden las ik in de jawa pos een verhaal van een amerikaanse jongen in jakarta die in een amerikaans forum over een indonesier schreef en hem betichte van corruptie.
Een dag later werd hij door de indonesische staatspolitie opgepakt en achter de tralies gezet en schuldig bevonden volgens een heleboel artikels achter mekaar.
Gelukkig had die jongen een slimme advocaat(ja die heb je ook nog in indonesia) die heeft alles nageplozen en dat die artikels nergens op slaan en dat indonesia nog geen wet heeft om buitenlandse forums te kunnen aanpakken.
Mijn vraag is of het forum INDAHNESIA nu een nederlands of een indonesisch forum?

De antwoord kan je vinden in de FAQ .
Indahnesia is een Nederlandse site .
En zoals je weet heeft Nederland een aparte mening over Vrijheids van meningsuiting .
Staat ook in hun grondwet.
En de Nederlanders hebben ook een aparte mening dat alles moet kunnen.
Zie Meneer Wilders .

In principe kan een Indonesier (of een beledigde partij) aan een Nederlandse webmaster (cq provider) verzoeken om lasterverhalen niet te verspreiden of toe te laten in zijn site .
Een beledigde partij kan een proces aanspannen in Nederland , cq in Indonesia.
Dan komt er proces , eerst een advocaat die je sommeert en daarna je wordt je bij de polizei aangegeven.
Uiteraard komt er negatieve publiciteit .En dan is het kwestie van je knopen tellen .

Dat hangt ook af welke Indonesier of beledigde partij je op de tenen heb getrapt.
Ben je een Nederlander , dan kan je ook niet meer naar den oosten reizen of met vakantie gaan .

Dus zomaar mensen belasteren kan ook niet .

Gelukkig is Indahnesia een nette Toeristen Forum , iedereen kan meepraten .
Ik zou ook gelijk mijn lidmaatschap opzeggen als het echt een laster forum wordt.
Voorlopig heb ik geen reden , voel me hier heppie .

Ik kan ook een eigen site of weblog maken .
Of mijn site (multiply) weer reanimeren .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Bokito, Indahnesia is toch beiden? Indonesisch en NL
Er vallen wel eens harde woorden, maar nooit beledigend, lijkt wel een ere code: beledigen doe je gewoon niet, en als het per ongeluk gebeurt [uit onwetendheid] dan bied je je excuus aan, zo denk ik er over.
Betoel Om Sid, voel me op Indhanesia super senang.
Fijn weekend alvast sobats
Oh ja Om Sid, de grote groep Indo"s hier in Den Haag willen een politieke partij oprichten, verder heb ik nog geen informatie daarover.
Nee, de webmaster is niet verantwoordelijk voo r extremistische taal, gewoon ingrijpen als het de leden raakt,
Maar Yerun, onze leden kunnen wel wat hebben,
zelf doe ik het zo:bij een aanvalletje reageer ik wel, en is het onzin dan gewoon niet reageren, houd vanzelf op

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ě 2.2 Ě Behaviour
Behave yourself. It's not appreciated to make fun of people which are serious, and the other way around. Fun is okay, but there are limitations on it as well. No discrimination, breaking of Dutch laws (thats the country where the server of Indahnesia.com is in) and the normal internet regulations apply.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Marcel :

1. Ik hou van privacy .
Ik sjeik wel behoorlijk veel hiero , en men weet ook dat ik indonesier , in amsterdam woon , moslim ben , maar ya er zijn zoveel in amsterdam .
Er zijn alleen een paar mensen die iets meer weten over mij .

2. Er lopen veel rare vogels in w.w.w
Van zulke mensen moet je afstand houden .
Dat hou ik door mijn privacy zo veel mogelijk te houden .

3. Zie posting van Bokito Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 30-08-2008 14:40

Zo'n stomme amerikaan , iemand belasteren .
Krijg hij gelijk een proces . Kom in aanraking met de polizei (geen staatspolitie - gewoon de polisi , de PolRi .
Achter de tralies gezet (een paar uur , dag ?)
Is logisch , anders is er kans dat hij gaat vluchten.
Kennelijk is het een echte zaak geworden , en die stomme amerikaan heeft de verkeerde persoon gekozen .
Geluukig kan hij een slimme indonesische advocaat betalen .
Zal hem ook een paar dolari kosten , de slimme advocaten vragen ook een paar honderd dolari per uur .

Ik las ook in een topic in Indahnesia , over een Nederlander (?) in Medan , die oetlol schrijf in Jakarta Post beledigende stukjes over Indonesia of iets anders .
In ieder geval sommigen zijn gebelgd .
Onder zijn eigen naam ook nog , nou heeft ook bagger over zich gehad .
In zijn eigen land mag hij zoveel willen , in andere landen met andere regels moet je een beetje voorzichtig zijn .Toch .?

spacer line  

Nergens las ik in Bokito post over een " stomme " ...... On 30-08-2008 14:40 Bokito wrote:
een verhaal van een " amerikaanse jongen " in jakarta......
maar volgens Oom Sid wel... En U weet , het is waar dat niet iedereen in office ergens in
jakarta corrupt is. Ooit on Indah.forum gelezen dat er stomme Molukkers of Indonesiers
zijn--maar wel over een Nederlander (?) in Medan schrijven.
Ik vind het wel erg als men over andere groepen=bevolking= gewoon kunt schrijven,maar over een Amerikaan het woordje=stomme= erbij moet.
per Merapi
beledigen doe je gewoon niet, en als het per ongeluk gebeurt [uit onwetendheid] dan bied je je excuus aan, zo denk ik er over.. I second that motion --- Localmotion
By the way not all Americans are... dom Emoticon: Wink and proud 2B an Polynesian-American Thanks

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 31-08-2008 10:17 Localmotion wrote:
Nergens las ik in Bokito post over een " stomme " ...... On 30-08-2008 14:40 Bokito wrote:

Dat staat ook niet in de posting van Bokito.

Het woord stom , is mijn kwalifikatie voor die amerikaan .
Je moet toch stom zijn als je iemand in een forum gaat beschuldigen van corruptie.
En al zou die indonesier corrupt zijn , dan nog moet die amerikaan het kunnen bewijzen.
Zo niet , dan is het laster.
dat hij niet echt aangepakt wordt blijkt ook uit het verhaal.
Alleen een korte verblijf in een politie cel(?) en , advokaat kosten.
Goed , je heb ook gelijk , niet alleamerikanen zijn dom.
Niemand kan dat beweren . Wel zijn ze anders dan de Europeanen of Aziaten .
Dat sommige dom zijn is ook niet echt vreemd.

spacer line  

Oom Sid.... Thanks voor het antwoorden--- voor die amerikaan Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2008 14:40 Bokito wrote:

Even terug komen op deze posting .
Er zijn op zijn minst 3 mogelijkheden :
1. een "slimme "advokaat van die amerikaan
2.stomme advokaat van de indonesiiers
3, er wordt geschikt.

Mijn opmerking , gebaseerd op de posting .
mbt pt 1. en 2 .
Waarschijnlijk ligt het bij de stomme advokaat van de indonesier.
Of heeft de indonesier te weinig geld , of hij vindt het voldoende om een signaal te geven.
Niet alleen voor de amerikaan maar ook zijn "thuisfront".
Als hij geen maatregelen neemt , verlies hij zijn gezicht.
De argument dat er nog geen wetten bestaat om buitenlandse site aan te pakken is eigenlijk niet relevant.
De gedaagde was die amerikaan , niet de webmaster van de site.
Dus hier is sprake van civiele procedure , .
En toevallig zit die amerikaan ook in indonesia , als hij in amerika zit (of buiten indonesia) kan die indonesier ook geen civiele rechtszaak aanspannen.
Voor smaad kan je boete en cq gijzeling op je broek krijgen als je de boete/schadeclaim niet kan betalenSoortgelijke wetten kan je ook zien in de Nederlandse wetboeken . .(aantasting van goede naam en eer)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

iets is fout gegaan , ayam sori

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

wat ook niet mag is plaatjes van anderen plaatsen, maar sommigen hebben dan inneens midden Javaanse karbauwen-stront in hun oren of zo.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ook hier de zelfde laken en pak.....

Alles op internet is vrij om te plakken en knippen, wie zeg dat dit niet mag heeft niets begrepen van het geen beschermd is of vrij van door geven.......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Een Moderator van een Milis (Forum) werd door de Polda Metro Jaya opgeroepen om als getuige op te treden bij een rechtzaak tegen een journalist.

Hij is moderator van Forum Pembaca Kompas .
Het is de eerste keer dat een moderator wordt opgeroepen om als getuige op te treden.
Het is ook wat als je en uitnodiging krijgt van de Satuan Cyber Crime Direktorat Reserse Kriminal Khusus .

Gelukkig is hij alleen maar als getuige opgeroepen in een smaad proces.
De beschuldige kan gratis kost en inwoning krijgen voor 6 jaar lang en Rp. 1000.000.000 boete .
Bron Tempo ..

Hot perdom , ik wist niet dat een onbetaalde job van moderator gevaarlijk kan zijn .

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Ja maar dit is wel een indonesisch forum en dan kan ik me het voorstellen dat hij bij de cyber crime recherche moet verschijnen. Daarom heb ik de vraag gesteld of het forum van indahnesia nu een nederlands of een indonesisch forum is maar ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord van de moderator gelezen. Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Shalom

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 03-09-2008 23:33 Bokito wrote:
Ja maar dit is wel een indonesisch forum en dan kan ik me het voorstellen dat hij bij de cyber crime recherche moet verschijnen. Daarom heb ik de vraag gesteld of het forum van indahnesia nu een nederlands of een indonesisch forum is maar ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord van de moderator gelezen. Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Hi B .
is dat dan belangrijk voor jou om te weten of Indahsenia of (web)site XXX een Nederlandse of Indonesische is ? .
Dus vallen onder verschilende rechtssystemen.
Het verhaal van die amerikaan is ook een goede voorbeeld.
Hij werd angeklaagd en wordt tijdelijk aangehouden omdat hij bereikbaar is voor de indonesische politie.
En dan is het kwestie hoe sterk je in je schoenen staat , en wie je tegenstander is .

Het gaat hier om de (zelfde) boodschap .
Men kan niet zo maar mensen lastig vallen , laster verhalen verspreiden .
Zelf in nederland wordt ene Nekschot (??) ook opgespoord door de polizei .
Het is een bewijs dat je niet meer echt kan verschuilen achter je nick name en ongetraft dingen schrijft in een site.
En ook niet achter de beruchte (beroemde) Nederlandse Grond Rechten verschuilen .
Vrijheid van meningsuiting (m.a.w het recht om te beledigen).

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 03-09-2008 23:33 Bokito wrote:

Ik dacht dat je mijn antwoord niet nodig had, omdat Sidia het juiste antwoord al uit de FAQ had gevist, zei het in het Engels:

On 30-08-2008 22:50 sidia wrote:
2.2 Behaviour
Behave yourself. It's not appreciated to make fun of people which are serious, and the other way around. Fun is okay, but there are limitations on it as well. No discrimination, breaking of Dutch laws (thats the country where the server of Indahnesia.com is in) and the normal internet regulations apply.

De server staat in Nederland, dus is de Nederlandse wetgeving van toepassing.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,890 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com