indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jacintha
User
spacer line

Hallo Allemaal,
een vraag over het Sociaal Cultureel Visum. Nadat je het visum (4 keer hebt verlengt) moet je het land uit. Betekent dit dat je het visum opnieuw kan aanvragen in bv een buurland van Indonesie?
hoe lang duurt de aanvraag(in Ned) van zo'n visum als je alle documenten hebt?
Is het een voordeel of een nadeel als je als vrouw alleen naar Indonesie gaat en een aanvraag voor een visum doet?

groetjes!!!! Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een visa sosial budaya (sociaaal cultureel visum) kan opnieuw worden aangevraagd in een buurland. De dichtstbijzijnde zijn Singapore en Maleisie (Kuala Lumpur en Kuching)
Aanvraag duurt enige dagen in Nederland, ongeveer 6 werkdagen en in Singapore en Maleisie doorgaans korter.
De laatste vraag begrijp ik niet.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-08-2008 23:32 jacintha wrote:
Hallo Allemaal,
een vraag over het Sociaal Cultureel Visum. Nadat je het visum (4 keer hebt verlengt) moet je het land uit. Betekent dit dat je het visum opnieuw kan aanvragen in bv een buurland van Indonesie?
hoe lang duurt de aanvraag(in Ned) van zo'n visum als je alle documenten hebt?
Is het een voordeel of een nadeel als je als vrouw alleen naar Indonesie gaat en een aanvraag voor een visum doet?

groetjes!!!! Emoticon: Bye bye

Als je na de vierde keer er uit moet dan kan je inderdaad opnieuw beginnen, zoals Annemiek zei in een buurland of in Nederland.
Het maakt niets uit of je alleen of met zijn tweŽn gaat.
Mijn ervaring is dat de aanvraag van een sociaal cultureel visum in Nederland niet meer als een formaliteit is.
De ellende zit hem in de verlengingen in IndonesiŽ, de ťťn zegt niets extra's betalen en je poot stijf houden en de ander zegt geef ze wat onder de tafel en dan heb je geen problemen.
De waarheid ligt in het midden, Jan van Tuti kan je een goed advies geven, dan gaat het via een visa bureau, over het algemeen vrij probleemloos.
Doe je het zelf dan moet je een goede verhouding hebben met het plaatselijk immigratiebureau en connecties hebben.
Doe je het zonder bureau en je wil het volgens de regels doen, trek dan maar 3 volle dagen uit om een verlenging van 30 dagen te regelen.
Het is ook afhankelijk waar je zit, ik heb begrepen dat Bali erg moeilijk is, dus pak een bureau.
Veel succes.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een visumaanvraag in Kuala Lumpur is vrij snel; je brengt tussen 09:00 en 12:00 je spulletjes en tussen 15:00 en 16:30 kun je je visum afhalen in principe. Gisteren zelf een visum gehaald, vandaar dat ik het weet. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Baruga
User
User icon of Baruga
spacer line

Wellicht ten overvloede nog even wat spelregels voor een verblijf van 6 maanden in IndonesiŽ. Er is een wijziging in de regelgeving gekomen. In 2007 wordt een visum afgegeven type B index 211 waarop de naam van de sponsor is aangegeven. (officiele decreetnummer F-434.Z.01.10) en moet je je houden aan de volgende regels:

Social Budaya (Social culture visa)
Geldig voor 60 dagen, kan 4 keer voor 30 dagen worden verlengd, een totaal verblijf van 6 maanden is dus mogelijk.
Is bestemd voor familie of vrienden te bezoeken in IndonesiŽ.
Bij het verlaten van IndonesiŽ vervallen de rechten van dit visum.
Verblijft men niet in een hotel maar bijvoorbeeld bij familie of kennissen dient men zich daags na aankomst te melden bij het dichtstbijzijnde politiebureau, men krijgt daar een Surat Tanda Melapor (Certificate of Police Registration) kosten ongeveer Rp.20.000, dit dien men elke 2 maanden te doen.
Er dient door de aanvrager een formulier te worden ondertekend dat de sponsor op geen enkele wijze verantwoordelijk is voor de uitgenodigde persoon.
Met dit visum is werken of een zaak beginnen verboden.
Documenten van sponsor:

Kopie KTP van sponsor 1x
Uitnodiging sponsor 1x

Documenten van de aanvrager:

Kopie van eerste bladzijde paspoort 1x
Pasfoto's 3 x 4 cm met donkerrode achtergrond 4x

Na 60 dagen kan het visa verlengd worden:
Het visum dient voor het verstrijken van de geldigheid te worden aangeboden.

Verlenging 1 & 2 Rp 350.000
Verlenging 3 & 4 Rp 450.000

Groeten, Baruga

Het leven is geen bestemming, het is een reis.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-09-2008 12:54 Baruga wrote: ...Geldig voor 60 dagen, kan 4 keer voor 30 dagen worden verlengd, een totaal verblijf van 6 maanden is dus mogelijk.

De verlenging is telkens voor 1 maand, niet voor 30 dagen

On 05-09-2008 12:54 Baruga wrote: ...Is bestemd voor familie of vrienden te bezoeken in IndonesiŽ.

Dit wordt nergens expliciet vermeld.

On 05-09-2008 12:54 Baruga wrote: ...Verblijft men niet in een hotel maar bijvoorbeeld bij familie of kennissen dient men zich daags na aankomst te melden bij het dichtstbijzijnde politiebureau, men krijgt daar een Surat Tanda Melapor (Certificate of Police Registration) kosten ongeveer Rp.20.000, dit dien men elke 2 maanden te doen.

Dit wordt door niemand (ambassade, personeel paspoortcontrole in Indonesie) gemeld en het staat ook niet op de site van de ambassade dus hoe moet je zoiets weten.

On 05-09-2008 12:54 Baruga wrote: ...Er dient door de aanvrager een formulier te worden ondertekend dat de sponsor op geen enkele wijze verantwoordelijk is voor de uitgenodigde persoon.

Ik heb even de formulieren van (eind) vorig jaar niet bij de hand maar ik meen mij met vrijwel zekerheid te kunnen herinneren dat de sponsor JUIST WEL verantwoordelijk is voor de uitgenodigde persoon.

On 05-09-2008 12:54 Baruga wrote:... Kopie KTP van sponsor 1x

Mag ook kopie paspoort zijn.

De site van de ambassade klopt niet zo goed en is gebruiksonvriendelijk. Zo staat op een pagina dat een 2-maands visum 40 euro kosten en bij het kostenoverzicht van verschillende visa wordt over 45 euro gesproken (zouden ze in Belgie dan toch vergeten zijn de site aan te passen, haha.....)
Verder vieren ze de Hari Raya Merdeka bij de ambassade kennelijk op 18 augustus Ö.. Emoticon: Confused

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke, die 18e augustus was dit jaar inderdaad. De 17e was al een zondag, vandaar dat de nationale vrije dag op de 18e gezet werd. Doet men wel vaker bij feestdagen die op zondag vallen, ter info dus. Emoticon: Wink

En inderdaad, de sponsor moet een sponsorbrief schrijven waarijn hij of zij expliciet alle verantwoordelijkheid neemt voor de gesponsorde. Doe je dat niet kun je dat visum wel op je buik schrijven.

Verder moet je ook voor een kopietje paspoort 1e pagina (met pasfoto), kopietje witte kaart zorgen overigens, bij de imigrasi zijn ze over het algemeen te lui dat zelf te doen bij het in behandeling nemen van je verlengingen.

Ik heb overigens aan 0 pasfoto's voldoende, maar gangbaar is twee (heb er zeker nog nooit vier in 1 maand afgegeven, zo populair ben ik niet. Emoticon: Puh! Als je maar vaak genoeg komt wordt dat wel wat makkelijker, aangezien kennelijk alles in 1 map gaat of zo (of er wordt helemaal niet meer naar om gekeken natuurlijk)

De officiele kosten zijn trouwens 250.000 per keer voor zover ik weet (zal ook wel op de website van de imigrasi staan), je moet echter daarbuiten wel de invul-formulieren kopen bij de 'koperasi', maximaal iets van 17 of 20.000 Rupiah, afhankelijk welke verlenging.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En op de website van de imigrasi staat niets, echter staan de tarieven wel goed vermeld op grote informatiepanelen in ieder imigratiekantoor.

Ho Lee Fuk

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 05-09-2008 13:49 Anne Mieke wrote:

...

Dit wordt nergens expliciet vermeld.

Dit wordt door niemand (ambassade, personeel paspoortcontrole in Indonesie) gemeld en het staat ook niet op de site van de ambassade dus hoe moet je zoiets weten.

Dat kan je weten als verder gaat kijken in de "aangeboden" mogelijkheden , of eigenlijk de alternatieve route.
Voor een gewone toerist die nog werkzaam zijn krijgt je ongeveer 30 dagen cq 60 dagen om als een toerist te spelen.Daarna kan hij/zij terug gaan naar de baas of zijn land.

Andere bezoekers , die niet tot de categorie gewone toerist behoorden moeten een andere soort visum hebben , die geldt voor 60 dagen , vooraf aan te vragen buiten indonesia.Dat wordt dan de zogenaamde SOSBUD visum. Ook geldig voor 60 dagen .
Met het verschil dat je het in indonesia kan verlengen , al dan niet bij dezelfde sponsor.
Volgens ervaringsdeskundigen kan men ook zo ,aar een sponsor "plukken van de straat".
Ik heb ergens geschreven dat het sukkels van Indonesiers zijn , met het oog op zijn verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid als de (onbekende) toerist geintjes haalt tijdens zijn verblijf.

De surat melapor diri is ook vereist als je niet in een hotel logeert.
Bij een hotel hoef je dat niet te doen , je wordt automatisch geregistreerd door de receptie en de politie die af en toe langskomt .m de buitenlandse gastenlijst te controleren.
Als je gastheer jou niet aanmeldt kan hij grote boete en zelfs gevangenis straf krijgen.
Nogmaals dit zijn extra regels die niet zo relevant is voor de gewone toerist (max 60 dagen niet verlengbare toeristenvisum a 45 eurie).

Het is logisch dat een aspirant toerist door vraagt als zijn doel anders is dan het doel van een gewone orang turis . Een ambassade personeel zal ook niet de gaten van de regelingen toe fluisteren , daar moet je bij Ome Google zijn , of bij de ervaringsdeskundigen die de mazen van het regelingen hebben gevonden .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Baruga,
Veel van tekst die jij gebruikt komt mij heel bekend voor, toevallig geleend van onze website op: http://www.indonesie.tomaatnet.nl/visa_social.html ???
Je had ook meteen even de link kunnen doorgeven.
Jan

Baruga
User
User icon of Baruga
spacer line

Beste Luitjes,
Het is juist, de sponsor moet WEL verantwoordelijk zijn, foutje. Wat betreft de 30 dagen of een maand kan ik duidelijk zijn. Je kunt verlengen tot maximaal 180 dagen. Ga je rekenen in maanden dan kan het gebeuren dat je "over stay" komt en dat kost je geld. Veel zaken ben ik door schade en schande wijs geworden. Van de Indonesische overheid krijg je vaak maar halve informatie, de toerist kan beter de fout in gaan want dan valt er iets te verdienen. Tuti & Jan, tekst lenen heeft geen zin maar van ervaring uitwisselen valt wel wat te leren.. Ik ga jullie website uitvoerig bekijken. Hierbij nog hetvoorbeeld van de sponsorbrief, mocht iemand die nog niet gevonden hebben tussen alle informatie.

Kepada Yth.:
Kepala Bidang Imigrasi
KBRI Den Haag
Tobias Asserlaan 8
2517 KC Den Haag

Dengan Hormat,

Saya yang bertanda tangan di bawah ini:

Nama : (Sponsor)
Pekerjaan :
Alamat :

Bersama ini bermaksud mengundang:

Nama : (Aanvrager
Pekerjaan :
Alamat :
No. Paspor :
Hubungan Keluarga :

Untuk mengunjungi Indonesia selama : 6 (enam) bulan

Dengan maksud : Mengunjungi keluarga

Selama yang bersangkutan berada di Indonesia saya bertanggung jawab
Atas segala biaya hidup, akomodasi, biaya pemulangan kembali serta segala tingkah laku
Selama berada di Indonesia.

Saya bersedia dituntut sesuai dengan Undang-Undang yang berlaku apabila yang
Bersangkutan menyimpang dari aturan yang ada.

Dibuat di (plaatsnaam in Indonesie)
Tanggal
Hormat kami,

(Naam sponsor)

Groeten, Baruga

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-09-2008 17:58 Baruga wrote: .........Wat betreft de 30 dagen of een maand kan ik duidelijk zijn. Je kunt verlengen tot maximaal 180 dagen. Ga je rekenen in maanden dan kan het gebeuren dat je "over stay" komt en dat kost je geld.

Ik kan ook duidelijk zijn maar dcan met een praktijvoorbeeld van mijn eigen visum vorig jaar.

Aankomst Indonesie 9 november 2007. Deel 1 (om het zo maar even te noemen) van het Sosial Budaya is 60 dagen geldig dus tot en met 7 januari
(November 22 dg plus december 31 dg plus januari 7 dg = totaal 60 dagen) Klopt precies.
Mijn visum is verlengd van 8 januari tot en met 7 februari dus met een maand en NIET met 30 dagen en was in dit geval dus 31 dagen geldig (omdat januari 31 dagen heeft)

Ik heb gewoon eens wat willekeurige websites gecheckt maar er wordt overal gesproken over verlengingen van een maand en niet van 30 dagen. Mijn visum is verlengd door een Immigration die dat dagelijks doet dus daar kan het hem ook niet in zitten. De maximale tijd voor een Sosial Budaya is ook 6 maanden en geen 180 dagen. Dat zou veel kunnen verklaren.
Maar er zijn hier wel meer mensen op het forum die dit vaker aan de hand gehad hebben.

gr
Anne Mieke

Baruga
User
User icon of Baruga
spacer line

Op 05-09-2008 15:27 schreef Tuti & Jan:
Beste Baruga,
Veel van tekst die jij gebruikt komt mij heel bekend voor, toevallig geleend van onze website op: http://www.indonesie.tomaatnet.nl/visa_social.html ???
Je had ook meteen even de link kunnen doorgeven.
Jan

Inderdaad Jan, na het zien van jullie website is dit de plaats geweest waarvan ik enkele jaren geleden een gedeelte van de informatie heb overgenomen. Hoop dat je me dat niet kwalijk neemt.

Groeten, Baruga

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Baruga,
We hebben beiden het hetzelfde doel en dat is proberen een beetje voorlichting te geven over IndonesiŽ zonder daar financieŽl voordeel van te hebben dus ik zal het jouw zeker niet kwalijk nemen dat je tekst gebruikt uit onze website.
Succes en groetjes van,
Tuti en Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Jan, ik denk het antwoord al te weten maar toch, Mag je met een Sosial Budaya inkopen doen bij bedrijven? Het zal waarschijnlijk niet, tenminste dit hoor ik iedere keer.
Ik stel deze vraag omdat ik met een dilemma zit en wel de volgende;
reeds 10 jaar kom ik hier met een Multiple entree visum. Gewoon officieel dus geen "rare" dingen.
Dit visum is geldig voor 1 jaar, alleen moet ik iedere 60 dagen eruit, oke doen we dus ook gewoon.
Nu wordt ik begin volgend jaar papa en wil ik dus niet meer iedere 60 dagen eruit dus Sosial Budaya. (overige visums niet mogelijk!!)
Wat nu te doen? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Siebjans,
Met een Social Budaya mag je niet werken, zelfs vrijwilligerswerk kan niet.
Veel zaken worden in IndonesiŽ gedoogd maar werken is en blijft een moeilijk iets en ik weet dat het bijvoorbeeld in Bali erg goed oppassen is, even een berichtje aan de juiste instantie en je bent op een gemakkelijke manier van een concurent die niet het juiste visum heeft verlost.

De Inonesische overheid geeft aan buitenlanders die getrouwd zijn met een Indonesische man/vrouw een familievisum waarbij na 2 jaar al een KITAP mogelijk is, de voorwaarden zijn een stuk gemakkelijker geworden maar de straffen bij fraude flink verhoogd, in geval van fraude voor de Indonesische partner 5 jaar gratis overnachtingen op water en witte rijst.

Jij bent ondertussen al lang genoeg in IndonesiŽ om te weten of het link is waar jij zakelijk mee bezig bent, ik vind het Multiple Entry Business Visa al link, dit is om bedrijven te bezoeken maar of je daar ook mag inkopen en per container versturen is niet echt duidelijk.

Info van: http://www.wijayaco.com/index.(...)iew&id=81&Itemid=181

Multiple Entry Business Visa
General
Business travelers who frequently visit Indonesia must consider a Multiple Entry Business Visa (MEB Visa). The visa is much more practial than the standard single entry business visa or even a Social Visit Visa.

Multiple entry visa is valid for several entries into Indonesia and is available only for business purposes for a maximum period of 1 (one) year without exceeding 60 (sixty) days each visit. Multiple entry visa is not a working visa and cannot be extended.

On entry to Indonesia you are given a stay permit for 2 (two) months. After this period, the permit can be extended for a month, twice, giving a total stay of 4 (four) months. At the end of the maximum 4 (four) month stay, you must exit the country.

Sorry voor de Engels tekst.

Zou ik in jouw schoenen staan zou ik eens contact op nemen met het het advocatenkantoor waarvan ik hier boven de link geef.
Succes,
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Je kan toch een bevriende indonesier een eenmaanszaak , V.O F laten oprichten .
Geen P.T.
En zodra het bedrijf legaal wordt , en pajak betalen (de NWPW ) kan je ook inkopen doen bij de groothandel.
Je kan mss subsidies vragen ( Ya , dat kan ook Emoticon: Smile )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-09-2008 09:27 schreef Tuti & Jan:
Beste Siebjans,

Zou ik in jouw schoenen staan zou ik eens contact op nemen met het het advocatenkantoor waarvan ik hier boven de link geef.
Succes,
Jan

Allereerst hartelijk dank voor je uitleg Jan.
ik weet inmiddels dat het, hoe zal ik het zeggen, een moeizaam gebeuren is.
Voorop wil ik benadrukken dat ik hier niets verscheep of wat dan ook( het bedrijf waar ik inkoop verscheept de containers naar mijn bedrijf in NL), ik koop in voor meer dan 80% bij mijn sponser. Ook is duidelijk aangegeven op de sponserbrief dat ik kom om te bekijken en ook te kopen. Dit heeft me nog nooit een probleem opgeleverd, zelfs na controle door het Tax/Imigration office te Jakarta. (deze hebben mij persoonlijk een bezoek gebracht afgelopen Februarie)
Ik weet dat je dus niet mag werken, uitsluitend als men een werk Kitas heeft wel en dan nog zeer beperkt. Ik wil ook echt niet werken hier, ook niet iets bezitten, ik wil het niet, dat dit raar klinkt voor sommige, mn. de instanties kan ik begrijpen, immers lopen er veel Bule's rond die wel dat doel hebben, ik dus niet.

Over mijn Multiple visum, je geeft me nu de tekst in Engels, en precies je kunt 2X per jaar 1maand verlenging krijgen. Dit wist ik niet, en echt waar in al die jaren ben ik regelmatig, als ik weer wat tekst vond op internet, naar de immigratie gaan vragen en iedere keer was het antwoord kan niet. Onlangs (5 maanden geleden) nog eens gevraagd en nee sorry mister kan niet, gisteren weer gevraagd en nu kan het wel.... Ben er blij mee hoor, zekers.

Maar goed, nu heb ik mijn vraag ook voorgelegd aan de Directorate General of Immigration te Jakarta, deze brief is ruim 1 maand geleden verstuurd, en wacht dus nog op antwoord.
In het kort het volgende;
Wat mij betreft, prima als ik een Kitas neem, om uitsluitend inkopen en bekijken, immers wil ik niet werken hier. Kitas kan niet (nog niet) want mijn sponser in geen PT of CV. maar een UD.!
Sosbud oke maar ik wil WEL blijven inkopen.
Verder de uitleg waarom ik e.e.a. wil veranderen. En wat nu eigenlijk onder "werken" wordt verstaan? Zoals jij ook aangeeft, je mag immers niet werken met mijn huidige visum maar wel modellen bekijken en kopen dus...... Emoticon: Confused

Als laatste Jan, ik heb dat buro een mail gestuurd, waarvan jij de website meld, ook op dit antwoord wacht ik nog. (dat is trouwens al enige tijd geleden, dus misschien moet ik die nogeens mailen)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-09-2008 10:04 schreef sidia:
Je kan toch een bevriende indonesier een eenmaanszaak , V.O F laten oprichten .
Geen P.T.
En zodra het bedrijf legaal wordt , en pajak betalen (de NWPW ) kan je ook inkopen doen bij de groothandel.
Je kan mss subsidies vragen ( Ya , dat kan ook Emoticon: Smile )

Oom Sid, het gaat me meer om niet iedere 60 dagen meer eruit te moeten.
Mijn sponser is een eenmanszaak UD. deze zorgt voor mijn visum, echter als ik een Kitas zou willen volstaat een UD niet en dient hij een CV. PT of PMA te zijn. Daar zit het probleem!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Jan, nog even voor de duidelijkheid, (zo is mij gisteren ook weer eens gevraagd) je mag weldegelijk inkopen met een Multiple entree, echter wat je koopt mag ik NIET in Indonesie weer verkopen! Dat doe ik dus ook niet.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-09-2008 09:27 schreef Tuti & Jan:

Multiple Entry Business Visa
General
Business travelers who frequently visit Indonesia must consider a Multiple Entry Business Visa (MEB Visa). The visa is much more practial than the standard single entry business visa or even a Social Visit Visa.

Multiple entry visa is valid for several entries into Indonesia and is available only for business purposes for a maximum period of 1 (one) year without exceeding 60 (sixty) days each visit. Multiple entry visa is not a working visa and cannot be extended.

On entry to Indonesia you are given a stay permit for 2 (two) months. After this period, the permit can be extended for a month, twice, giving a total stay of 4 (four) months. At the end of the maximum 4 (four) month stay, you must exit the country.

Jan

Nou ik werd vorige week blij gemaakt door de immigratie alhier in Yogya, deze vertelde idd kunt u 2X per jaar 1 maand verlengen binnen Indon.
U koopt dan deze map (rp.7.000) + sponser uitnodiging, pasfoto etc etc....
In al die jaren heb ik het nooit geweten dus wat waren we blij...

Kom ik vanmorgen, met al de benodigde papieren, en wat gebeurd er?
KAN NIET MENER SORRY Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry
WAT!!! En jullie en etc etc..... bla bla, nee meneer dit geld alleen voor een SINGLE entree businiss visum!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja, zo zie je maar, toch maar gewoon weer even eruit, poe poe Emoticon: Confused Emoticon: Confused

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Surat melapor diri is wel belangrijk om op te letten als je voor langere tijd ergens gaat wonen.....De mensen bij wie je woont zijn inderdaad verantwoordelijk om je te melden, een hotel doet het ook. Het guesthouse waar wij woonden zei wel dat ze het zouden doen. Wij hebben hiervoor netjes kopie paspoort en visum ingeleverd. Beetje jammer, toen ik later het politierapport nodig had, dat bleek dat we nergens geregistreerd stonden. De guesthouse hield een andere boekhouding bij blijkbaar.....en ik stond een beetje vreemd bij de politie nadat ik er al een half jaar woonde!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De mensen bij wie je woont zijn inderdaad verantwoordelijk om je te melden
Allemaal mooi en wel, uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk, het is een kleiningheid om even naar het politiebureau te gaan en je te melden en dat kan je veel problemen besparen.
Als je niet in een hotel overnacht dien je officieel de SURAT TANDA MELAPOR zelfs ten alle tijden bij je te hebben.
Jan

spacer line  

Jan van Tuti kan je een goed advies geven, dan gaat het via een visa bureau, over het algemeen vrij probleemloos.

Graag advies. De link van je website werkt niet.

Ik betaal mijn agent voor een business visa

1 x 700.000 en tweede keer 1000.000. Het word steeds hoger. Ik heb geen connecties bij de immigratiedienst, dus doe het leiver via een agent zonder stress.

Ik moet bij elke verlenging ook een zgn TELEX aanvragen, ongelofelijk, een techniek uit de oertijd, snap al niet dat ze geen fax of email gebruiken, maar goed.

Ik ben een keer afgewezen in KL, om een nieuw business visa aan te vragen, zonder telex.

Is die telex bv echt nodig in singapore?

Weet je een betere agent, die te vertrouwen is en waar de prijzen voordeliger zijn?

bedankt

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Graag advies. De link van je website werkt niet.
Beste Dannyman,
Onze websites zijn niet meer en komen ook niet meer terug.
Dit forum volg ik wel maar reageren doe ik in principe niet meer of er moet een vraag naar ons gericht zijn zoals nu.
Succes,
Tuti en Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,501,306 topic views - 239,817 posts - 13,723 topics - 32,187 members - last post @ 13-07-2020 20:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,143,357 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com