indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2008 12:22 Anne Mieke wrote:

...

Precies zoals hier al gezegd is ben je arm dan blijf je arm. Er is voor velen gewoon geen perspectief voor de toekomst. En dan zijn alle ingredienten aanwezig om Indonesie met recht een derde wereldland te noemen.

Maar je begint je posting met Oke, er zullen er heel wat zijn die niet iedere dag fatsoenlijk te eten hebben. ...............
Het komt mij een beetje over alsof je het wegwuift. Goed eten is de basis voor een goede gezondheid.

Gr
AM

Ya en nee .
In grote lijnen klopt je beschrijving wel .
Ik heb ergens gelezen dat een student (buiten de extra kosten om binnente komen in een Unie) met ongeveer 500.000 genoeg zou hebben.
Afhankelijk van de stad (Yogya en Oost Java is goedkoper dan Jakarta of Bandung).

Meestal gaat men ook niet 3X nasi bungkus eten (heb nog nooit gegeten Emoticon: Blush ) , vaak gaan ze samen koken met mede studenten .Alles wat bezuinigd kan worden doen ze ook .
Allen de transp[ort kosten is groot , zeker als je 2 X moet overstappen.
En laten we eerlijk zijn , als een tani of orang buruh 4 kinderen heb , zal 1 van de vier (de knapste) een kans krijgen .Precies zoals 50 jaar geleden in Nederland.
De rest moet maar wijken , of werken in de grote stad .
Of TKW worden in buitenland.

En soms heeft men ook mazzel , dat ze een aardige meneer of mevrouw uit buitenland hun steunen . Maar ya , het is met de hand te tellen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2008 12:31 siebjans wrote:

...

Als laatste, vind ik persoonlijk "ontwikkelings land" een betere uitdrukking voor Indonesie

Zullen we de nederlandse poldermodel toepassen ?

Indonesia is een 3de werelland in ontwikkeling .

Persoonlijk zie ik de kenmerken van een 3de wereld (behoorlijk achterlijk) , en ook kenmerken van een rijke land .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-08-2008 11:56 sidia wrote:

...

Het is hard , alleen de beste , de slimste kunnen dat bereiken.
Er wordt vrijstellingen gegeven voor gerankeerde kinderen.
En er zijn veel grote bedrijven , die beurs geven , de grootste voorbeeld is de Sampoerna Foundation .
De PemKab (Prov.overheid) geven ook beurzen , liefdadigheids instellingen (moslim-christenen etc) doen het ook .

Beste O Sid toch,
Heeft u enig idee hoeveel arme sloebertjes er op school zitten die super intelligent zijn.
Weet u bij benadering hoeveel kinderen per jaar hun SMA afronden, beseft u wel dat zo'n jong welhaast het IQ van Albert Einstein moet hebben om voor zo'n beurs in aanmerking te komen, als er niet toevallig al een rijke pa zo'n beurs voor de neus van zo'n super intelligent kind heeft weggekocht.

Het probleem begint al bij de SD, er is poen nodig om zo'n jong op een favoriete school te krijgen, daarna naar een favoriete SMP en hetzelfde verhaal voor de SMA, nou geloof me Om Sid als zo'n superintelligent kind éénmaal zover is, dan zijn pa en ma al een sloot Rupiah's kwijt.

Kinderen die op SMA 1, 3 of 5 zitten met gebruikmaking van de hulpinstelling BOS????
Nou vergeet het maar Om Sid.
Kinderen die van een SMP 9 ergens in de kampung boven komen drijven en doorstromen naar een favoriete SMA?
Vergeet het maar Om Sid.

Nog een stapje verder OM Sid, kinderen die enigszins kans willen maken om later een studie te volgen moeten als zij op de SD zitten al particulier bijles hebben.
Zo ook op de SMP en SMA, het is helaas nog steeds zo dat ook op favoriete SMA scholen elke dag ruimschoots tijd wordt ingeruimd voor het vak agama en dat er slechts twee uur per week Engels wordt onderwezen en dan ook nog vaak door een docent die het niveau van een gemiddelde Havo klant in Nederland nog niet haalt.
Ik zie zo'n kind al naar de universiteit gaan voor een studie IT, an me hoela.
Daar gaat, 7 jaar bijles Engels en Matematika aan vooraf, kost een paar stuivers.

Mocht een kind bij uitzondering voor een beurs in aanmerking komen dan is daar een traject aan vooraf gegaan van favoriete scholen(internationale standaard) en heel veel bijlessen, en dat is voor minderbedeelden pertinent niet haalbaar.
Wel effe bij de werkelijkheid blijven Om Sid, de theorie van u zoals het moet zijn, ligt mijlenver van de dagelijkse werkelijkheid Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes!

Hitami
User
spacer line

mijn voorkeur is altijd ontwikkelingsland geweest omdat derde wereld klinkt zo statisch of blijvend terwijl de mens ontwikkeld. dus vandaar dat ik indonesie een ontwikkelingsland noemen.

de grootste kenmerken van ontwikkelingsland is voor mij een "hit & run" mentaliteit. dus zo weinig mogelijk inspanning en zo snel mogelijk resultaat of rijk worden. over lijken is geen probleem het gaat om de doel. kortom "survival of the fittest"

in nationale liederen van indonesia wordt extra benadrukken dat het land rijk is aan grondstof en natuurlijke rijkdomen. het lijk of het nooit op zou raken. je gooit vandaag een zaad volgende jaar als je terugkom is een boom geworden. dus dit wordt het denken van hit en run versterkt. grondstof en natuurlijke rijkdomen wordt geexploteerd of het nooit op zou raken. grondstof verwerken tot een product vergeet men, omdat geinvesteerd moet worden en duurt veel te lang.
dus het is geen toegevoegde waarde aan dat grondstof. uiteindelijk voor de eind product moet indonesia kopen bij een internationale markt.

zo doen men ook zaken, het maken van ondernemingsplan, in nederland de "break even point" op twee jaar terwijl indonesia binnen 3 maanden moet zijn.

impian
User
spacer line

Malam: De welvaart op Batam is schone schijn. Er is een enorm verschil tussen de rijken en de armen. Alle krottenwijken zijn verplaatst naar de afgelegen delen van het eiland. Wanneer je dus door de stad (Nagoya, Batam center, sekupang eo) rijdt zie je dus alleen de (relatieve) welvaart. De gemiddelde bezoeker krijgt de krottenwijken nooit te zien omdat de stad inmiddels 'geschoond' is van de Rulli's (rumah liar, krottenwijken). Wij krijgen jaarlijks 2000 aanvragen voor beasiswa binnen. Stuk voor stuk schrijnende gevallen van armoede. Gezinnen die de 2 euro die de lagere school kost niet op kunnen brengen of waarvoor de bijkomende kosten (uniform, inschrijfgeld, vervoerskosten, ed) onoverkoombare struikelblokken zijn.

Maar, om nog maar even terug te komen op het vraagstuk derde wereld land....

Zoals ik al eerder melde wordt met derde wereld land en ontwikkelingsland hetzelfde bedoeld. Hoewel de term 'derde wereld' in de volksmond nog steeds wordt gebruikt is een verouderde term die door de VN niet meer wordt gebruikt door de negatieve lading die eraan wordt toegeschreven. (Derde rangs land...) De term is vervangen door de term ontwikkelingsland.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2008 13:05 Malam wrote:

...

Beste O Sid toch,
Heeft u enig idee hoeveel arme sloebertjes er op school zitten die super intelligent zijn.
Weet u bij benadering hoeveel kinderen per jaar hun SMA afronden, ----- etc .

Kennelijk heeft Om Malam moeite met mijn constatering.
Zoals ik herhaaldelijk heb geschreven is Indonesia een land van tegenstellingen.
Een land waar ongeveer 30% = statistiek van de bevolking arm zijn , die ondanks karige subsidies dagelijkse strijd moeten leveren om te overleven , en de ongeveer 17,5 % -20% mensen die het redelijk goed tot goed hebben.
Daar tussen heb je natuurlijk bijna 50% die ook strijd moeten leveren , om hun kinderen naar fatsoenlijke school te sturen.
Om naar een favoriete school te kunnen gaan ( dat woord favoriet zegt het al) moet men naast hersenen ook ping ping , of relatie hebben .
Met te weinig plaats en te veel vraag / concurrentie.
Die strijd heb ik ook 40 jaar geleden moeten leveren , ik kom niet eens in aanmerking , heb de toelating test niet gehaald.
Ben toen naar een P.T.S gegaan (Particuliere Unie).
Nu zal de strijd heviger worden , alleen de beste (hersenen ) kan toegelaten worden .
Dat zie ik aan mijn eigen neven en kinderen van mijn neven . Tot en met 2008 .
Dus geen tempo doeloe verhalen .
Voor bepaalde favoriete Unie of Job kan een dikke dompet (wat heet dik ? ) weinig doen.
Dat is ook realiteit .Mooier kan ik niet maken.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, wat is Nederland dan een luxe.; iedere student kan een beurs krijgen, eventueel een goedkope lening en die hoeft pas worden afbetaald als ze een baan hebben.
Oh ja Om Sid, dochter Eva begint in september aan haar Master en er zijn veel buitenlandse studenten, waaronder 4 Indonesiers., de voertaal is Engels
Gedeeltelijk betaalt de universiteit te Leiden hun studie. omdat deze 4 studenten hoge cijfers hebben behaald, en huisvesting is ook geen enkel probleem
Ben blij dat zij de kans krijgen!
groetjes Wilma/Merapi

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2008 16:31 merapi wrote:
er zijn veel buitenlandse studenten, waaronder 4 Indonesiers., de voertaal is Engels
Gedeeltelijk betaalt de universiteit te Leiden hun studie. omdat deze 4 studenten hoge cijfers hebben behaald, en huisvesting is ook geen enkel probleem
Wilma/Merapi

4 indonesiers , die Master opleiding volgen .
Ook in engels ?
Hoge cijfers ??
Nah , ben je niet abuis ?
Mss zijn het Maleisiers ?

Weet je zeker ? , ik dacht dat men hier vaak vertelden hoe slecht de kwaliteit van indonesische scholen zijn ? Emoticon: Confused .

guntur
User
spacer line

indonesia is al lang niet meer derde wererld, jullie moeten niet vergelijken met nederland natuurlijk,
maar ik woon al 6jaar hier. het leven hier, ik vind nog moeilijker dan in indonesia, ik ben ook jaloers op indonesia mensen ze werken niet zo hard maar ze hebben grote televisie grote schotel en roken de heledaag door net als train. gooooo indonesia gooooooooooooo
groetjes
guntur

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-08-2008 19:54 guntur wrote:
indonesia is al lang niet meer derde wererld, jullie moeten niet vergelijken met nederland natuurlijk,
maar ik woon al 6jaar hier. het leven hier, ik vind nog moeilijker dan in indonesia, ik ben ook jaloers op indonesia mensen ze werken niet zo hard maar ze hebben grote televisie grote schotel en roken de heledaag door net als train. gooooo indonesia gooooooooooooo
groetjes
guntur

Gauw een ticket kopen en op naar het paradijs van TV ,Schotels en rokok kretek en dat allemaal zonder te werken Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

guntur
User
spacer line

dat zal ik doen nl is te klien en vol is vol, indo is nog veel ruimte en veel mogelijheden.ik ga nog wij gaan nog harder werken zodat indo nog veel beter dan nu. gooooooo indonesia gooooooo Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Guntur Nederland is inderdaad behoorlijk vol, en in Indonesië is inderdaad nog veel ruimte.
Behalve op Java natuurlijk.

Nederland 41.528 vierkante kilometer , bevolking 16.428.000 inwoners.
Java 132.000 vierkante kilometer (ruim 3x Ned.), bevolking 114 miljoen inwoners.

Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Java zou hebben dan zouden we hier ongeveer 38.000.000 inwoners hebben, dat is pas vol Guntur Emoticon: Yes!

guntur
User
spacer line

ik zeg toch indonesia nie te vergelijken met nl maar met ander ontwikkeling landen indo is best mee hoor maar wij zijn gaat beter en nog better gooo goo goo Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach Guntur daar zijn de meningen redelijk over verdeeld, en dat het beter zal worden daar hoeft ook geen twijfel over te bestaan, het feit blijft dat veel mensen vinden dat Indonesië een ontwikkelingsland is, dat is mijn mening ook.
Neemt niet weg dat ik er graag naar toe ga Emoticon: Wink

guntur
User
spacer line

yes......... als jij daar naartoe moet jij niet allen naar slopen wijken , slopen wijken is overal, ik ben naar india geweest, china, filipine, vietam, brazil. daar zijn nog erger dan indo.
allen ik moet eerlijk zijn indo is veel korouptie, maar met sby president van nu bedoelt ik veel koruptor in de gepangenis gezeten. ik hoop kom alles goed en veel beter dan nu. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

spacer line  

On 31-08-2008 07:46 guntur wrote:
yes......... als jij daar naartoe moet jij niet allen naar slopen wijken , slopen wijken is overal, ik ben naar india geweest, china, filipine, vietam, brazil. daar zijn nog erger dan indo.

Guntur ,
ik denk niet dat Om Malam (en sommige users) naar de slums gaat.
Wat hebben ze daar te zoeken.? Niks.
De paar die ik langer ken van internet zijn geen ramptoeristen .
Ook de andere users die andere soort kontakten hebben met indonesia dan tde gemiddelde orang turis belanda die in de hotels van Selamat Jalan , De Schone Streven logeren en met bus plus airco rondreizen .
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gereisd naar door jou genoemde landen (je vergeet de slums van Thailand , Afrikaanse landen)
Trouwens waarom zou ik naar de slums kijken in Mumbai , of de afvalberg in Manila ?
Als ik pulang kampung gaat naar Jakarta , ga ik ook niet naar de slums van Jakarta kijken .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een beetje boekenwijsheid uit wikipedia, dan weten we waar we het over hebben Emoticon: Wink
Ik heb de criteria is nagekeken en ik kan er zo al een paar uithalen om mijn persoonlijke mening te staven dat Indonesië een ontwikkelingsland is. Emoticon: Yes!

Een ontwikkelingsland is een land met een grote armoede in verhouding tot “rijke landen”

Meestal gaat dit gepaard met technologische, economische en medische achterstand. Een ontwikkelingsland is dan ook meestal een land dat nog geen aanzienlijk niveau van industrialisatie bereikt heeft, geen of een slecht ontwikkelde dienstensector, een grote landbouwsector en dat een lage levensstandaard en bruto nationaal product (uitgedrukt in geld) heeft. Er is een sterk verband tussen deze status en een hoge bevolkingsgroei. De verzameling ontwikkelingslanden wordt ook wel Derde Wereld genoemd.

[ Kenmerken
Hoewel de meningen over wat nu een ontwikkelingsland typeert verschillen, zijn er elf punten die, min of meer, kenmerkend zijn voor ontwikkelingslanden.
• een hoge schuld (met name ook aan landen uit de eerste wereld)
• een hoog percentage analfabeten
• een hoog sterftecijfer
• ondervoeding
• hoog percentage agrariërs
• kleine middenstand
• kinderarbeid
• ontbrekende vrouwenemancipatie
• veel kinderen per gezin
• slechte hygiëne
• laag energieverbruik
Ook nog de volgende overeenkomsten:
• wijdverspreide armoede
• duidelijk aanwezig dualisme in de economie
• grote bevolkingsgroei
• snelle urbanisatie
• onderbenutting van werkkapitaal
• politieke instabiliteit, veel corruptie
• milieudegradatie
• laag niveau van technische capaciteiten

Voorbeelden
Landen die duidelijk ontwikkelingslanden zijn:

• De meeste landen in Zuidoost-Azië, behalve Maleisië en Singapore.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-08-2008 10:39 Malam wrote:
..............
Ik heb de criteria is nagekeken en ik kan er zo al een paar uithalen om mijn persoonlijke mening te staven dat Indonesië een ontwikkelingsland is.
Voorbeelden
Landen die duidelijk ontwikkelingslanden zijn:

• De meeste landen in Zuidoost-Azië, behalve Maleisië en Singapore.

Fijn dat je dat even uitgezocht hebt.
Maar in mijn ogen geen persoonlijke mening hoor Malam, maar een hele trits feiten waaraan Indonesie (helaas) voldoet.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guntur
User
spacer line

ideren mag eigen mening hebben maar ik wet zeker dat indonesia gaat ook zo goed net als malesie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-08-2008 11:27 guntur wrote:
ideren mag eigen mening hebben maar ik wet zeker dat indonesia gaat ook zo goed net als malesie.

Bedoel je dat het NU met Indonesie net zo goed gaat als met Maleisie? (want dat is absoluut niet waar) of bedoel je dat je hoopt dat het straks met Indonesie zo goed zal gaan als met Maleisie?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 31-08-2008 11:27 guntur wrote:

De enige reden dat het in Maleisie beter gaat is dat er meer chinezen zitten die werken voor hun geld. De "bruine" bumiputra zijn hypocrietegasten gehersenspoeld met Arabisch oliegeld. Mahatir is voor mij nog steeds Mr. Achterbaksheid. Opsluiten die gast en met hem zijn hele UMNO terroristenclubje

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Guntur bedoelde dat op dit moment malaysia op economisch gebied iets beter hebben dan de indonesia.
Oom Kiwi geeft zijn visie , het waarom .

Ik zeg iets anders , de Maleisiers hebben hun vrijheid kado gekregen van Engeland , in feite werd malaysia "opgericht" door het westen .
Alleen de UMNO (nationalisten) hebben toen gevochten tegen Engeland , ook de communisten . Werd bloedig onderdrukt.
Ter leering ende vermaeck hebben delen van de nationalisten gepleit om aan te sluiten bij Indonesia.
Dat werd voorkomen door de stichting van Malaysia (met goed keuring van Engeland) , inclusief Singapura en Brunai (dacht ik , even snel uit losse pols schudden)
De federatie heet Persekutuan Tanah Melayu .(voor de juiste versie kan men verder vragen aan de wijze Google).

Indonesia moet bijna 5 jaar bloederige oorlog voeren met hun voormalige kolonisator , en daarna van 1950 t/m 1957 economisch uitgebuit .
Zie artikel Zwarte Sinterklaas . En tot begin jaren 70 verwikkeld met binnenlandse conflicten , eerst met Nederland mbt West Irian I, met Malaysia , 3 grote opstanden .
De rust keerde pas na 1968 , 2 jaar na de mislukte coup.

Daarom is het echt mank als men Malaysia vergelijkt met Indonesia.

Voor de gein , ga maar naar de lijsten van CIA Fact book , Wereld Bank en IMF of ADB (Asian Developtment Bank kijken.
Vergelijk de BNP , BNI van beide landen.
Kijk naar het aantal inwoners , en kijk naar de inkomen per hoofd van de bevolking.
Ik denk dat er meer rijke indonesiers zijn dan de bumi putera's , laatstaan van de oorspronklijke Orang Melayu Asli .(ook meer arme , de macht van grote getallen)
De chinese maleiers kan je ook vergelijken met de Chinese indonesiers.
En dan kom je tot andere gedachten.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Malaysia - Indonesia

Zoals bekend zitten bijna 2000.000 indonesische werkers in malaysia.
Zonder inzet van de meestal laag geschoolde indonesiers kom de maleisische economie in problemen .
Malaysia heeft ook last van bijna 800.000 illegale (dus kwetsbaar en makkelijk uit te buiten) indonesiers.Dat lees je ook in de kranten , of zie je op tv .
Van de ongeveer 1. 200.000 legale werkers zijn ook een deel met goede diploma's zoals verpleegkundigen en doktoren en leraren etc .

Mijn moeder en haar collega's werd in de jaren 60 uitgenodigd als docent , in malaysia.
Ter informatie , de indonesische verpleegsters worden ook gevraagd om in Japan te werken .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-08-2008 23:13 guntur wrote:
ik zeg toch indonesia nie te vergelijken met nl maar met ander ontwikkeling landen indo is best mee hoor maar wij zijn gaat beter en nog better gooo goo goo Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Beste Guntur,
Je bent nieuw op het forum, allereerst welkom, ik begrijp dat je Indonesiër bent, een welkome aanvulling, meningen van Indonesische mensen en Nederlanders over Indonesië lopen nog wel eens uit één.
Maar we hebben op dit forum wel iets gemeenschappelijks, hetzij onze partners zijn uit Indonesië afkomstig, wonen daar of gaan er graag naar toe.
Het gaat er hier ook redelijk gemoedelijk aan toe, er zijn meerdere fora of mislukte fora die overgaan op een weblog over Indonesië op het internet.
Voor ieder wat wils, goede forums als Indah, babbelforums, weblogs met reisverhalen en natuurlijk ook uiterst kritische weblogs.
Ook weblogs die bij gebrek aan eigen inbreng hun verhalen van tijd tot tijd richten op postings die in diverse fora verschijnen, op zich niet erg, mits zo'n mislukt forum/weblog de fatsoensnormen in acht zou nemen, helaas is dat niet altijd zo, vaak is het schoppen naar een forum geboren uit het feit dat bijvoorbeeld Indahnesia het verdomd goed doet en dat ze zelf, ondanks overgoten te zijn met de arrogantie dat zij de enigen zijn met voldoende kennis over Indonesië niet in staat zijn voldoende gebruikers aan te trekken om een succesvol forum op te zetten.
Sterker nog, deze soort weblogdrollen zijn zo overtuigd dat ze de wijsheid in pacht hebben dat zij bij de minste geringste tegenspraak een gebruiker(kenner of niet) van hun forum/weblog afschoppen, om vervolgens met een klein aantal gebruikers uiterst kwetsende postings en foto's te plaatsen en te klagen dat ze zo weinig gebruikers aan kunnen trekken die het echte Indonesië kennen, logisch want je moet het Indonesië zien zo als zij dat met hun vertroebelde hersenen zien, anders wordt je afgebrand en verbannen.

Ik mag nog wel eens graag overal snuffelen en één van de reacties wil ik je niet onthouden Guntur.
Dit heb ik geleend van een weblog waar zo'n eikel die denkt het te weten te pas en te onpas zich afzet tegen alles wat niet in zijn vertroebelde straatje past.
Het is enigszins uit zijn verband gerukt door er enige alinea uit te halen, het zou te veel zijn om het hele slaapverwekkende artikel te plaatsen, wat trouwens allemaal prietpraat is en meer als bladvulling dient om aan te tonen hoe goed hij alles weet.
In eerste instantie zal je denken een medestander te hebben, na iets verder te lezen zal je erachter komen dat het een verhaal is wat kant nog wal raakt en meer geschreven is om commentaar te geven en wederom als een blind paard om om zich heen te schoppen, met als achtergrond de blinde jaloersheid dat hij met zijn paar vazallen het niet van elkaar krijgt een fatsoenlijk forum met voldoende gebruikers op touw te zetten.

Laatst zag ik op mijn favoriete forum dat iemand afgebekt werd door een van de “vaste jongens” door middel van een rekensommetje waarin de inwoners per vierkante kilometer werden misbruikt. Het gaat om de volgende passage:

Ja Guntur Nederland is inderdaad behoorlijk vol, en in Indonesië is inderdaad nog veel ruimte. Behalve op Java natuurlijk.

Nederland 41.528 vierkante kilometer , bevolking 16.428.000 inwoners.
Java 132.000 vierkante kilometer (ruim 3x Ned.), bevolking 114 miljoen inwoners.

Als Nederland de bevolkingsdichtheid van Java zou hebben dan zouden we hier ongeveer 38.000.000 inwoners hebben, dat is pas vol Guntur

Je zou denken, door de minzame wijze waarop hij aangesproken wordt: “Nou Guntur, steek die maar in je zak je bent uitgeluld” Nou dat dacht ik eigenlijk niet.
Dit vat hij verkeerd op, met zijn uitspraak "nou ik dacht het niet"zou je denken dat hij met iets zinnigs gaat komen

Met de cursief gedrukte gegevens die hier boven staan zouden wij het aantal inwoners per vierkante kilometer op Java en in Nederland kunnen uitrekenen. Even op Uw computer in de accessoires zoeken, daar zit een calculator, de rest wijst zich de weg vanzelf. We zouden ook op een andere manier kunnen vergelijken en daarmee aan tonen dat het vergelijken van Java en Nederland het vergelijken van appelen met eieren is. Omdat de schrijver van het gecursiveerde tot een getal van hogere waarde komt meent hij gelijk te hebben en daarmee punt uit. Daarvoor is deze simpele calculatie ook opgezet. Het forum waarvan ik het citaat heb geleend kenmerkt zich door een strijd van onwetenden en zij die de wijsheid in het bezit hebben, de Indonesië-wijsheid zogezegd. Iedereen die daar pas komt kijken, vormt een bedreiging en dient afgebekt te worden. Overigens Indonesië-wijsheid verkrijgt men door met een Indonesische vrouw te trouwen of naar Indonesië met vakantie te gaan en natuurlijk veel te googelen om te kijken wat anderen hebben beweerd. Daarbij komt een grote, in bedrijfskantines getrainde, mond ook zeer goed van pas.
Een bloemlezing hoe hij over iemand denkt, waar hij ooit een aantal woordschermutselingen mee heeft gehad, zonder de persoon en achtergronden te kennen trekt hij een conclusie, niet vreemd want hij weet het en hij alleen weet het, zo gaat hij ook met zijn Indonesiëkennis om

Hetgeen er in dit geval eigenlijk gedaan zou moeten worden is het vergelijken van een vierkante kilometer Java met een km² Nederland.
Wat wel interessant is om te weten dat er grote delen van Java heel dun bevolkt zijn, bijvoorbeeld het uiterste westen en oosten.
De grootste kluit woont in Jakarta, minstens evenveel als nu in Nederland, maar op een oppervlakte zo groot als de provincie Utrecht. Nou is het ook wel het geval in Nederland waar het grootste gedeelte van de bewoners in de Randstad wonen. Wat erg belangrijk is om te weten lijkt mij is het antwoord op de vraag : “Hoe gebruikt men een vierkante kilometer, en wat voor mensen gebruiken die km²”. Het eerst wat dan opvalt is dat de gemiddelde Javaan veel kleiner en magerder is dan de Nederlander en ze gemiddeld veel meer kinderen hebben, dus er passen veel meer Javanen dan Nederlanders op een vierkante kilometer.
Dit is helemaal een geweldige uitspraak van de Indonesiëkenner de gemiddelde Javaan is kleiner als een Nederlander, dus er passen meer op de vierkante kilometer, ben je een clown of niet, ik ga hierbij denken aan het het "world book of records" hoeveel Nederlanders passen in een mini en hoeveel Javanen

Dit zou eigenlijk een afdoende argument kunnen zijn om de auteur van bovenstaande stelling het zwijgen op te leggen, echter dat is onze bedoeling niet want wij zijn echte liefhebbers van de wijze van argumenteren op dat Mooinesië forum, die betweterij en het afhakken van koppen van hen die zij niet kennen. Het is daar zo belangrijk om te koketteren met kennis die geen kennis is.
Ja ja daar istie weer, hij weet het en alle anderen weten het niet

We gaan verder met de vergelijking van vierkante kilometers. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de woonruimte die een Javaan en een Nederlander gebruiken. In een kamer kunnen een heleboel Javanen, dezelfde ruimte zou slechts door 1 Nederlander bewoond worden want die laatste is nogal gesteld op zijn privacy. Twee Nederlanders in een kamertje van 3 x 2 meter geeft een relatie- of ander conflict, dat terwijl er 5 Javanen in perfecte harmonie (voor de buitenwereld) kunnen wonen. Kortom een Nederlander heeft veel meer woonruimte nodig dan een Javaan.
Soms ziet hij de dingen in de juiste proporties

Dat brengt mij op allerlei recreatieve voorzieningen en openbaar groen in Nederland, dat gaat ook weer van die vierkante kilometer af. De Javaan is niet zo een liefhebber van groen, als de Javaan een boom ziet dan denkt de boer aan de bladeren voor zijn geiten, de huisvrouw aan de takken om die als brandhout in de keuken te gebruiken zijn en de timmerman aan het hout dat zo een boom op kan leveren, alle drie zien ze er het liefste de bijl, of beter gezegd de kettingzaag in.
Hij heeft niet helemaal ongelijk.

O nou ben ik iets vergeten en wel dat Nederland met 38.000.000 Javanen veel leger zou zijn dat met 14.000.000 Nederlanders en 3.000.000 medelanders. Wat wel een nadeel zou zijn dat het een smerig tering zooitje zou worden, overal vuilnis, alle eenden, reigers, waterhoentjes, zwanen, futen en ganzen opgegeten, bomen omgezaagd, verstikkende rook in de weilanden. Voortdurend klachten uit Duits- en Engeland. Kippen op het Damrak, gewekt worden door kraaiende hanen en blerende moskeen. Een voordeel zou zijn dat de Indo's zich helemaal thuis zouden voelen. En wat nog voordeliger is dat wij heerlijk de ruimte zouden hebben en Java het mooiste eiland van de wereld worden zou. Ik denk dat het eerste dat aangepakt zou moeten worden de sloop van Jakarta is. Want als al die Jakartanen bij ........... in Amsterdam Noord gaan wonen is Jakarta als stad overbodig geworden.
Dit is dus zijn mening over Indonesië, het land waar hij al zoveel jaren door heeft gebracht, natuurlijk zit er een kern van waarheid in, het is wel vreemd dat hij het vaak nog geen 3 maanden uithoudt in zijn geliefde Amsterdam, maar vervolgens wel iedereen die graag naar Indonesië gaat tracht te schofferen tot het ontoelaatbare toe, deze man heeft een plaat voor zijn kop waar niet doorheen te komen is, waar ik dacht dat ie het geleerd had in de afgelopen maanden, blijkt dat na een rustige periode hij zijn innerlijke drang om mensen te kwetsen niet in de hand heeft

Hitami
User
spacer line

ik ben ook jaloers op indonesia mensen ze werken niet zo hard maar ze hebben grote televisie grote schotel en roken de heledaag door net als train. gooooo indonesia gooooooooooooo
groetjes
guntur

Wat een bull-shit opmerking, lang leve de kortzichtigheid Emoticon: Angry

je moet maar naar tanjung priok gaan kijken of bij de sunda kelapa (toeristen plaatsen), hoe ze de grote zakken tillen en verplaatsen terwijl in de hitte van de dag is.
het eten is alleen om de maag te vullen, lekkere beefstuk etc, weten ze niet eens van het bestaan daarvan. die weet alleen tahu, tempe telor.
slapen in auping bed, wat is dat ? op de harde grond bedoel je met alleen tikar.

wanneer je in kantoor werk doen, wat dacht je van openbaar vervoer thuis - werk.
twee uren onderweg in de hitte en vol gepakte mini busjes, zweet lucht.... en als ze op kantoor aankomt, voor ze wat gaan doen, is men al in k.o. toestand. dit gebeurt iedere dag voor een honger loontje.

als je naar de informele wereld zul je verbazen hoeveel beroepen men heeft en allemaal om te overleven.

dus naast de gewone activiten doen men ook verkopen. wat het is het maakt niet uit. als maar wat gel opleveren.

en je noem deze mensen lui ????????? je weet niet wat je het over heb !

dus ga naar school terus en probeer te leren niet om te weten maar om te begrijpen.
Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,450 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,245,068 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com