indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

kan iemand met een indonesisch paspoort die op vakantie wil naar Turkije een visa on arrival kopen net zoals wij nederlanders of moet je dat hier in Nederland kopene bij de turkse ambassade of consulaat?

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Ik heb namelijk gebeld met het turkse consulaat in Rotterdam en die zeggen dat er een visa op het consulaat gekocht dient te worden, maar kennissen van mij met een indonesisch paspoort kon daar gewoon een visa on arrival kopen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik meen bijna zeker te weten dat reizigers met Indonesisch paspoort vooraf een visum moeten regelen op consulaat of ambassade. Als kennissen dat bij binnenkomst hebben kunnen kopen is dat misschien uit coulance geweest?
Ik zou het er in elk geval niet op gokken. Het consulaat verzint zoiets toch niet?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

We zijn een paar jaar geleden naar Turkije gegaan. Mijn vrouw heeft een Indonesisch paspoort, heeft idd visum moeten haen in Rotterdam. Was gemakkelijk, binnen 1/2 uur had zij een mooie stikker in haar paspoort. Kosten vielen ook wel mee.

spacer line  

Voor alle niet Schengen landen heb ze volgens mij altijd een visa nodig. Daarom moet je dus voor bv. Engeland ook een visum aanvragen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Voor Zwitserland ook Emoticon: Yes!
Turkije weet ik niet, lijkt me van wel, echter heeft Turkije een islamitische achtergrond net als Indonesie, wie weet hebben zij een verdrag hieromtrend?? Even navragen dus

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 27-08-2008 21:25 schreef acufjo:
We zijn een paar jaar geleden naar Turkije gegaan. Mijn vrouw heeft een Indonesisch paspoort, heeft idd visum moeten haen in Rotterdam. Was gemakkelijk, binnen 1/2 uur had zij een mooie stikker in haar paspoort. Kosten vielen ook wel mee.

Oeps overheen gelezen Emoticon: Blush Emoticon: Blush , dus gewoon een visum gaan halen

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-08-2008 09:38 ouwe bekende wrote:
Voor alle niet Schengen landen heb ze volgens mij altijd een visa nodig. Daarom moet je dus voor bv. Engeland ook een visum aanvragen.

Dat gaat niet altijd op. Iemand met Indonesisch paspoort en verblijfsvergunning in Nederland heeft idd geen visum nodig voor de Schengelanden. Voor ALLE andere landen gelden specifieke regels die je niet onder 1 noemer kunt vangen. Dat verschilt per land EN per nationaliteit.

On 28-08-2008 09:57 siebjans wrote:
Voor Zwitserland ook Emoticon: Yes!
Turkije weet ik niet, lijkt me van wel, echter heeft Turkije een islamitische achtergrond net als Indonesie, wie weet hebben zij een verdrag hieromtrend??

En ook dit gaat niet altijd/vaakniet op.
Aan het verkrijgen van visa zitten vele factoren. Dat kan vanalles zijn economische belangen, handelsverkeer, Arabisch/islamitisch, communistisch etc. Maar dat is allemaal in principe niet van belang.
Soms moet met “onze logica” toch gewoon een visum aangevraagd worden.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dutchbear
User
spacer line

Wij zijn afgelopen juni naar Turkije op vakantie geweest.

Mijn vrouw (indonesisch paspoort) moest een visum halen bij het consulaat in Rotterdam.
Was ca. €31,-- . Je moet aangeven hoelang je in Turkije blijft. In ons geval was het een week dus een visum voor 10 dagen.

In Turkije bij de douane (Izmir) begrepen ze er niets van Emoticon: Wink . Maar na 10 minuten druk overleg met collega's kreeg ze een stempel en kon ze door.

Uitreis was geen probleem.

winda
User
spacer line

Voor Zwitserland hoeft men geen visum nodig zolang men een geldig verblijftdocument bij de hand heeft. We waren op bezoek naar mijn schwager bij Bonstetten. Maar voor andere landen buiten Schengen landen is het better om te checken bij www.visum.nl

Minder leuke ervaring was toen wij in 2005 naar Canada gingen. De man bij de duane wilde me niet het land binnen laten want : Ik ben getrouwd MAAR heeft eigen naam en ANDERE PASPOORT dan mijn naam. We hebben 'gelukkig' onz trouwboekje mee genomen want dat hielp niet zo veel. Na 45minuten overleggen mochten we toch onze vakantie voor 5 weken vierden. Tja, ik voelde me toch als de tweederang burger wegens mijn paspoort, waar ik vandaan kom en natuurlijk mijn relegie!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,497 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,546,237 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com