indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

schil057
User
spacer line

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om op Bali (met name in de omgeving van KUTA) ergens foto`s van je digitale camera up te loaden met behulp van een USB kabeltje o.i.d.?

Groet Henry

spacer line  

Beste Henry,
De meeste computers bij internetcafe's hebben wel een USB-aansluiting maar vaak zijn de beheerders huiverig voor zulke zaken.
Bij Bizznet in Nusa Dua is dat wel mogelijk, ligt aan de Jalan Bypas bij supermarkt Tragia.
Wat misschien gemakkelijker en veiliger is om een grotere smartcard bij te kopen die in Bali echt niet zo duur zijn, tevens zijn er plaatsen om je foto's even op een CD te laten branden.

Als je die foto's wilt uploaden is het met de snelheden van internet in Bali bijna onbegonnen werk en je loopt een echt groot risico om virussen in je mailbox te krijgen.
Succes,
Jan

schil057
User
spacer line

Ok... dat is alvast een hele goeie tip... Met o.i.d. doelde ik ook eigenlijk op een manier, welke dan ook, om mijn foto`s ergens op te kunnen slaan zodat ik weer een lege kaart heb. Een cd branden zou dus de ideale uitkomst zijn. Of misschien een memorycard erbij als ze inderdaad niet zo duur zijn.

Ik heb er nu een van 256mb, maar ik denk dat ik die wel vol krijg. Misschien red ik het er gewoon mee, maar je weet maar nooit...

Bedankt voor de tip.

Henry

spacer line  

Beste Henry,
Kijk voor actuele prijzen van computeronderdelen eens op http://www.fastncheap.com/
Deze webiste weigert wel eens maar probeer het dan gewoon even later nog eens, ik weet dat zij de tarieven automatisch aanpassen aan de actuele dollarkoers en dat heeft natuurlijk even tijd nodig.
Ik Kuta zijn deze memorycards ook te koop en de prijs is echt niet veel hoger.
Kijk even in Kuta bij de Fujishop achter MC Donalds aan het strand, daar hebben ze die memorycards gewoon op voorraad en als ik me niet vergis branden ze daar ook even een CD van je foto's.

Dit is eigenlijk een stukje reclame maken maar daar zal de beheerder van dit forum geen moeite mee hebben omdat er meer mensen zijn met vragen over dit onderwerp.
Groetjes en leuke vakantie gewenst,
Jan

petertje72
User
User icon of petertje72
spacer line

Bestanden uploaden via internet is inderdaad geen goede optie. Koop een extra geheugenkaart of laat een CD-R branden. De prijzen van memorycards liggen op Bali op hetzelfde niveau als in Nederland of zelfs nog hoger. Althans dat was in het begin van dit jaar het geval.

De inhoud van je memorycards kan je tevens laten branden op een CD-R door de fotozaak voor de Matahari Bungalows aan de Jl. Legian in Kuta. Afgelopen februari heb ik door deze zaak de inhoud van 2 memorycards van 256 Mb laten branden voor 30.000 Rp.

Een dag later zijn in Bangkok o.a. mijn camera en memorycards gestolen. Toen was ik heeeeel erg blij dat ik die backup gemaakt had Emoticon: Yes!

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Met name in Kuta zei je:

OUTPOST INTERNET, is goed en vrij snel... en dus met USB.
het is gelegen in poppies 2 vlakbij het monument... (JL Legian)

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,845,091 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com