indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Grenzeloos Verliefd komt terug!
In het voorjaar van 2009 is de populaire serie weer te zien op Net5.
Voor het nieuwe seizoen zijn wij op zoek naar kandidaten:

Een prachtige serie over mensen die alle schepen achter zich verbranden in Nederland om achter hun grote liefde in het buitenland aan te gaan.

Het is iedereen wel eens overkomen; verliefd worden op een spannend iemand uit een ander land. Vaak blijft het bij een gepassioneerde vakantieliefde of een langzaam doodbloedende relatie op afstand, maar bij sommige mensen dooft de liefdesvlam niet. Het gevoel wordt alleen maar sterker! Zij willen bij elkaar zijn en bij elkaar blijven. Zij willen een toekomst samen.

We zoeken vrouwen die (net als Jessica – Jordanië , Kristel – Argentinië of Esther – Peru) huis en haard verlaten voor een onzeker bestaan in het buitenland. Met welgeteld één zekerheid: hereniging met de liefde van je leven!

* Vertrek jij binnenkort voorgoed uit Nederland om samen te kunnen zijn met de liefde van je leven?

* Wil jij met je partner een gezamenlijke toekomst opbouwen in een land dat voor jou totaal vreemd is?

* En zou jij bij deze grote stap door een van onze cameraploegen gevolgd willen worden?

Schrijf ons dan een kort briefje met je verhaal, samen met een paar foto’s erbij en mail of stuur dit naar:

Stokvis 625 Producties
t.a.v. Grenzeloos Verliefd
Postbus 35
1250 AA Laren (N-H)

grenzeloosverliefdRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.stokvis625.nl

Vergeet niet je telefoonnummer te vermelden, zodat we snel contact met je op kunnen nemen.

Wij wensen je alvast veel succes!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Valt kennelijk niet mee om deze mensen te vinden?! Terwijl er hier op het forum naar mijn idee toch wel enkele rondlopen die voldoen aan de eisen......... Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien melden z zich rechtstreeks op het mailadres zonder het hier te vertellen.....? Emoticon: Wink

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Euhhhh, ja........ dat kan natuurlijk ook Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Ik was net wakker toen ik m'n eerdere reactie gaf. Emoticon: Yawn

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Beetje vreemde vraag,

Vertrek jij binnenkort voorgoed uit Nederland om samen te kunnen zijn met de liefde van je leven? Ehm ja meneer mevrouw van de redaktie, noodgedwongen in de meeste gevallen. Probeer je vriendin eens Nederland in te halen. Dan worden ze meestal afgewezen op vestigingsgevaar.

En dan,
Wil jij met je partner een gezamenlijke toekomst opbouwen in een land dat voor jou totaal vreemd is?
Ehm meneer of mevrouw van de redaktie, als antwoord op deze vraag, nee eigenlijk liever niet. Maar ook dit kan in veel gevallen niet anders. Je mag namelijk absoluut niet bijelkaar zijn, dat heeft de Ambassade, of consulaat of de IND eigenlijk het liefste.

Als 1 na laatste
En zou jij bij deze grote stap door een van onze cameraploegen gevolgd willen worden?

Ehm tja, lijkt me leuk !
Maar voor dat dit kan, heeft de redaktie de nodige vergunningen al aangevraagd?

Samenleven met je vriendin hier is uit den boze dus zijn de meeste al gehuwd.

Het is misschien een idee om een programma te maken over de vaak triest wijze waarop een Ambassade, of consulaat regelgeving toepast om de geliefde naar Nederland te halen. Dan kan iedereen eens goed geinformeerd worden over procedures en letterlijke behandeling. Het meenemen van camera's voor dit soort aanvragen zal best een groot probleem blijken. De ambtenaren die de aanvragen afwijzen om de meest belachelijke redenen komen vast niet vrijwillig in beeld.

Maar veel succes ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2008 10:53 oyibo wrote:
Beetje vreemde vraag,

Vertrek jij binnenkort voorgoed uit Nederland om samen te kunnen zijn met de liefde van je leven? Ehm ja meneer mevrouw van de redaktie, noodgedwongen in de meeste gevallen. Probeer je vriendin eens Nederland in te halen. Dan worden ze meestal afgewezen op vestigingsgevaar.

Zo’n vreemde vraag is dat niet en helemaal niet noodgedwongen in de meeste gevallen.

Vestigingsgevaar gaat over het aanvragen van een toeristenvisum. Bij een MVV aanvraag gaat het niet om vestigingsgevaar dat gaat juist om het vestigen hier in Nederland. Maar misschien bedoel dat het in eerste instantie al een drama kan zijn om je vriend, vriendin of aanstaande Nederland te laten zien.
Het land waar je samen met een partner je toekomst gaat opbouwen hoeft ook niet altijd vreemd te zijn. Ik vind het niet logisch dat een redactie daarvan uitgaat.

On 01-09-2008 10:53 oyibo wrote:

Het is misschien een idee om een programma te maken over de vaak triest wijze waarop een Ambassade, of consulaat regelgeving toepast om de geliefde naar Nederland te halen. Dan kan iedereen eens goed geinformeerd worden over procedures en letterlijke behandeling. Het meenemen van camera's voor dit soort aanvragen zal best een groot probleem blijken. De ambtenaren die de aanvragen afwijzen om de meest belachelijke redenen komen vast niet vrijwillig in beeld.

Dat eerste gebeurt ook met enige regelmaat. Het probleem is dat het een relatief kleine groep treft. Als je daar als Nederlander niets mee van doen hebt (toeristenvisum, MVV, IND etc) dan weet je dit soort dingen gewoon niet. Reacties zijn vaak ongeloof, verbazing etc maar daar blijft het dan ook bij. Dit soort programma’s wordt dan ook het meest bekeken door mensen die in het zelfde schuitje zitten. Er is zoveel te zien op de nederlandse televisie (bagger of niet) dat deze programma’s niet echte hoge kijkcijfers halen (helaas)

Je zou bijna zeggen “Don’t fall in love with a foreigner” …….maar helaas dat werkt zo niet. Het bloed en de liefde kruipt waar het niet gaan kan (mag van de IND)

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

En dan moet je ook nog op TV willen natuurlijk...........en daarvoor moet je natuurlijk wel aan de eisen van de redactie voldoen: goed eruitzien, goed verhaal, uit het goede mileu.

kortom, je moet aansluiten bij dat wat de kijker wil zien.......
leve de media...........oftewel de infantilisering van de samenleving

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2008 11:58 pak ronald wrote:
............en daarvoor moet je natuurlijk wel aan de eisen van de redactie voldoen: goed eruitzien, goed verhaal, uit het goede mileu.

Da's toch allemaal geen probleem ?............. Emoticon: Puh!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Anne Mieke,

Het begint doorgaans met stap 1, vriendin naar Nederland. Wel zo makkelijk hoeft niet de hele familie naar Indonesie. Om op die gronden een toeristenvisum te weigeren, daar heb ik wel een woord voor, dat noem ik bij de beesten af Emoticon: Party!

Er zijn mensen, ik heb er recent zelf nog 1 geholpen, en dat doe ik met genoegen, die via Belgie en het Brax arrest hun vrouw gewoon naar Nederland konden halen. Nog niet simpel maar wel een stuk makkelijker Emoticon: Party!

Ik ben blij het allemaal niet nodig te hebben. Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2008 14:08 oyibo wrote:

Het begint doorgaans met stap 1, vriendin naar Nederland. Wel zo makkelijk hoeft niet de hele familie naar Indonesie. Om op die gronden een toeristenvisum te weigeren, daar heb ik wel een woord voor, dat noem ik bij de beesten af Emoticon: Party!

Er zijn mensen, ik heb er recent zelf nog 1 geholpen, en dat doe ik met genoegen, die via Belgie en het Brax arrest hun vrouw gewoon naar Nederland konden halen. Nog niet simpel maar wel een stuk makkelijker Emoticon: Party!

Ik weet hoe het werkt.
En het kan zo ook niet door blijven gaan. In Belgie zijn ze zich achter de oren aan het krabben hoe ze die Belgieroute (onder druk van NL?) om zeep kunnen helpen maar dan moeten er volgens mij nogal wat EU-afspraken “aangepast” worden. Het is denk ik gemakkelijker om onze (NL) wetgeving aan te passen (gemakkelijk zeg ik ; niet dat ze het doen!)
Het zijn ook geen gronden waarop toeristenvisa worden geweigerd maar alleen vermoedens en da’s nog het ergste. En die vermoedens moeten dan weer rechtgebreid worden met een advokaat en dan ben je maanden verder.

Overigens is dit (helaas) vaker een reden om stap 1 over te slaan en maar meteen met de MVV aan de gang te gaan. Onverantwoord als de dame of heer in kwestie nog nooit de landsgrenzen overschreden heeft laat staan ooit in Europa geweest is.

Alleen dat stukje over die hele familie naar Indonesie die snap ik niet. Bedoel je om kennis te maken?

Gr
AM

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En die vermoedens moeten dan weer rechtgebreid worden met een advokaat en dan ben je maanden verder.

Dus gewoon ontmoedigingsbeleid. En het is ook nog eens effectief.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ehm ja Anne Mieke dat kijkt me dan wel voor de handliggend.. En inderaad een valide en een hele gezonde reden, alvorens mensen een stapje of stap 2 of 3 nemen.

Overigens kan Nederland hoog enof laag springen. Maar het Brax arrest een een Europese, en............... die gaat in dat geval boven de Nederlandse. Dus helaas voor Verdonk en co.

Yerun, effectief?
Ontmoedigingsbeleid? Niet effectief, mits aangevochten verliest de Ambassade, of IND gewoon. Het zijn van die paarse krokodil rijksambtenaren. Hele erge mensen zijn dat.
Vreselijk foute mensen. Hoe deden ze dat ruim 60 jaar geleden ook al weer?
Kaalscheren? Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2008 14:42 oyibo wrote:

Yerun, effectief?
Ontmoedigingsbeleid? Niet effectief, mits aangevochten verliest de Ambassade, of IND gewoon. Het zijn van die paarse krokodil rijksambtenaren. Hele erge mensen zijn dat.
Vreselijk foute mensen. Hoe deden ze dat ruim 60 jaar geleden ook al weer?
Kaalscheren? Emoticon: Party!

Helaas zijn er nog altijd (teveel) mensen die de in bezwaar en/of beroepfase niet aankunnen of aandurven. Soms uit ontwetendheid maar ook vaak uit moedeloosheid. Je hebt dan ook een lange adem en een dikke huid nodig (en soms een dikke portemonnee) voor ambassade, IND e.o.

Kaalscheren? Is goed Emoticon: Cooool

Hitami
User
spacer line

zoals je weet, de huidege trent, kaal is de norm !

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je aan alle formaliteiten aan voldoet, wat is dan het verschil via België constructie.
Dan heb je iets te verbergen of je inkomen is niet goed of je huisvesting is niet op orde.
Wat is daar aan verkeerd?
Vrijheid van relatie kan, maar dan ook zelf er voor opdraaien, is toch een normaal menselijke gedachte.
Of zorgt de staat der Belgen voor hun verblijf.
Kijk nu eens velen hebben na de generale pardon , hun states gekregen.
En zie wat er van terecht is gekomen, dat onder hen velen uit de Mafia wereld van de Russen er tussen zitten, spionnen?, die hier komen potverteren, en criminele activiteiten plegen.
Het is zinvol om goed te bekijken wat je in je land binnen haalt.
Dat is toch normaal niets mis mee, en wat zou dan die kaalkoppen er mee te maken hebben, er lopen er verschillend rond, en als je die buldoqs ziet dan vrees ik ga maar aan de kant anders krijg je een randje blauwe ogen.
En verder is het zo die rechts-extremisten die worden allemaal in de gaten gehouden door de NCTb dus die staan in beeld.En dat is goed.
Maar zij die hier als nieuwe burger zoals enkel onder ons, hen willen helpen, als echte burger, kunnen wel eens verrast worden waaronder en nog al geen goede reputatie hebben uit het land van herkomst.
En laten we toch eerlijk wezen er zijn hier al velen die stuk lopen, in ons land.
A : door Analfabeet B: geen aanpassing vermogen, C Emoticon: Angry ltijd Financiële afhankelijk.
En er zijn al genoeg Moslims in dit land, zij zijn juist de groep waarin er te veel, Alfabeten zitten, daar ben ik eerlijk in, en ben je dan een racist, ik dacht het niet, want va mij mogen alle mensen van de wereld komen als ze maar hier iets mee brengen, dat ons helpt economische er beter van worden.
Tot heden zijn het er meer die iets nodig hebben, en dat gaat ten koste van onze toekomst van onze kinderen kleinkinderen die worden er mee opgescheept. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2008 17:20 zieleffe wrote:
Als je aan alle formaliteiten aan voldoet, wat is dan het verschil via België constructie.
Dan heb je iets te verbergen of je inkomen is niet goed of je huisvesting is niet op orde.
Wat is daar aan verkeerd?

Kijk nu eens velen hebben na de generale pardon , hun states gekregen.
En zie wat er van terecht is gekomen, dat onder hen velen uit de Mafia wereld van de Russen er tussen zitten, spionnen?, die hier komen potverteren, en criminele activiteiten plegen.

En laten we toch eerlijk wezen er zijn hier al velen die stuk lopen, in ons land.
A : door Analfabeet B: geen aanpassing vermogen, C Emoticon: Angry ltijd Financiële afhankelijk.
En er zijn al genoeg Moslims in dit land, zij zijn juist de groep waarin er te veel, Alfabeten zitten, daar ben ik eerlijk in, en ben je dan een racist, ik dacht het niet, want va mij mogen alle mensen van de wereld komen als ze maar hier iets mee brengen, dat ons helpt economische er beter van worden.
Tot heden zijn het er meer die iets nodig hebben, en dat gaat ten koste van onze toekomst van onze kinderen kleinkinderen die worden er mee opgescheept. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Belgie stelt veel minder (o.a. loon) eisen dan Nederland je zit niet te hanessen met MVV en je hoeft niet verplicht in te burgeren. De Necerlander verblijft hier op grond van het EU recht een half jaar en kan dan met de buitenlandse partner terug in Nederland gaan wonen zonder verder enige verplichting.
Huisvesting is in Nederland niet van belang.
Generaal pardon gold voor asielzoekers en niet voor vreemdelingen die op grond van gezinsvorming in Nederland willen komen wonen.

Op de rest (analfabeet, geen aanpassingsvermogen, financieel afhankelijk) reageer ik liever niet.

Wij brachten "destijds" ook niks mee naar Indonesie, we gingen er juist iets halen zodat we er zelf beter van werden. En - ik begeef mij nu op glad Indahnesia-ijs- daar is een groot deel van onze hedendaagse bloeiende economie op gebaseerd.

Verder zou het mooi zijn als we onze rijkdommen in alle vormen zouden willen delen in de wereld en anderen ook iets gunnen...............

gr
Anne Mieke

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om Ziel,

Het begint al met de procedure.
Je moet beginnen met de taal te leren, reken op en maandje of 5 voor dat een examen gehaald kan worden, dat zijn de eerste 5 maand dat je niet bijelkaar kan zijn, dat de MVV >afwijzing>extra papierwerk>kosten> heel veel kosten.

Dus die route heeft helemaal niets met verbergen, crimineel of iets anders te maken.

En laten we wel wezen, er is dus kennelijk iemand die tot aan de hoogste rechtbank zijn gelijk heeft gehaald. Het Brax arrest ligt er. Dus............. kun je er gebruik van maken.
En dat is heel handig. Ik begrijp een IND best heel goed en zie ook wel de bezwaren die ze hebben bij opa die z'n kleindochter naar NL wil hebben. Maar dan nog is dat dan niet de juiste argumentatie. De wet wordt hier op een niet mis te verstane wijze gewoon misbruikt door Ambassades, consulaten, en de IND.

Vandaar dat het kaalscheren van dit soort volk mij volledig valide lijkt. Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bij die Brax arrest heb je ook een paar knelpunten die opgelost moeten worden .

En dat is nog steeds een te grote hobbel voor een Nederlander die in zijn eigen land niet gelukt is om zijn vrouw , laatstaan zijn toekomstige vrouw uit niet EG landen naar nederland te halen .

De extra eis mbt inkomen is inmiddels afgeschaft , ik dacht ergens gelezen te hebben.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-09-2008 07:40 sidia wrote:

De extra eis mbt inkomen is inmiddels afgeschaft , ik dacht ergens gelezen te hebben.

Wat bedoel je, voor de MVV? Want die bestaat nog wel degelijk.

gr
AM

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Inkomenseis 120% in strijd met Europees recht
22-07-2008

De rechtbank in Roermond heeft in zijn uitspraak van 4 juli 2008 bepaald dat de inkomenseis van 120% van het minimumloon bij gezinsvorming in strijd is met de Europese Richtlijn Gezinshereniging.

*De staatssecretaris van Justitie is tegen de uitspraak van de rechtbank in beroep gegaan.

alstublieft Emoticon: Smile

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Maar toch is die eis nog niet helemaal van de baan geloof ik....

Wij waren een aantal jaren geleden 1 van de eersten voor wie inburgering in het buitenland gold (en daarnaast de laatste hier in de gemeente die een gratis inburgeringstraject kreeg)....Al met al is de hele procedure mij wel meegevallen....Toen ik terugkwam uit Bali had ik geen werk in NL. Binnen 2 maanden had ik werk gevonden, binnen 3 maanden had hij zijn toets gehaald en binnen 6 maanden was hij in NL. Best prettig dat hij al wat NLs kon spreken, hoewel hij dat pas echt goed kon na het inburgeringstraject. Al met al heeft het wél veel geld gekost (hadden we ook graag aan iets anders besteed....) érg veel stress bij mij omdat het echt voelde alsof het slagen van de procedure van mij afhing....en natuurlijk een lange tijd uit elkaar.
Maar ik was al lang blij dat wij niet bij de gevallen hoorden voor wie het voldoen aan de inkomenseis niet mogelijk is door het soort werk dat gedaan wordt....en dat een halfjaar nog relatief kort was...

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Inburgeringstraject .??

Lamenilahen.
Dat is de grootste volksverlakkerij .

Een sterke verhaal:
Ik wordt zelf uitgenodigd om zo'n traject te doen .Na 40 jr gewoond te hebben in Nederland.Om mee te kunnen praten en mee te kunnen doen in de nederlandse samenleving . Wat een bull shit verhaal .

Ik weet niet hoe het kan aflopen , maar waarschijnlijk zal er mss een Sidia arrest komen .(of Sidia wordt gearresteerd Emoticon: Wink ). Het is willekeur en discriminerend .
Dat kan uitgevochten tot de Hoge Raad cq Brussel.
Zelfs de verantwoordelijke Amsterdamse wethouder heeft mij thuis gebeld om over de zaak te bespreken .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-09-2008 08:05 sidia wrote:
Inkomenseis 120% in strijd met Europees recht
22-07-2008

De rechtbank in Roermond heeft in zijn uitspraak van 4 juli 2008 bepaald dat de inkomenseis van 120% van het minimumloon bij gezinsvorming in strijd is met de Europese Richtlijn Gezinshereniging.

*De staatssecretaris van Justitie is tegen de uitspraak van de rechtbank in beroep gegaan.

alstublieft Emoticon: Smile

Jawel maar daarmee is de eis nog niet vervallen. Deze geldt vooralsnog nog steeds.

Er is als je dingen als een normaal mens bekijkt is er wel meer in strijd met Europees Recht zoals de verplichte inburgering. En als het geen Europees Recht zou zijn dan toch zeker de (on)logica. Iemand buiten de Europese Unie EN een paar toegevoegde landen waarmee de EU economische bindingen hebben moet verplicht inburgeren. Dit betekent in de praktijk een Pool en een Japanner niet (!) hoeven in te burgeren en een Spanjaard ook niet maar iemand uit Peru weer wel (die hetzelfde Spaans spreekt) Emoticon: Confused

Inburgering gaat niet alleen over de taal maar bijvoorbeeld ook de gebruiken. Als er nou een land bijvoorbeeld haaks op Nederland staat dan is dat (in mijn ogen) wel Japan mja die mogen dus ook van de EU recht profiteren in deze……

Er zijn wel meer kromme dingen in IND land
gr
AM

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik ben heel erg voor een arrest wat een bom onder de IND legt.
Maar wie weet..................................
Ik heb nog een appeltje te schillen met de vaderlandse Ambassade in Jakarta.
En geheel naar mijn genoegen overigens Emoticon: Party!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-09-2008 12:50 Anne Mieke wrote:

...

. Dit betekent in de praktijk een Pool en een Japanner niet (!) hoeven in te burgeren en een Spanjaard ook niet maar iemand uit Peru weer wel (die hetzelfde Spaans spreekt) Emoticon: Confused

Ha ha ha ha .
Dat is ook zo.
Wat dacht je van de "nieuwe nederlanders" , de oudkomers en de nieuwkomers .
Je heb tig duizend van die gasten . De turken , de marokanen , somaliers etc etc .
Kijk maar hoeveel nationaliteiten in Nederland wonen.
Een deel wordt vrijgesteld omdat ze de Nederlandse nationaliteit hebben , en een deel niet . Ik ben ook opgeroepen . Dat wordt vuurwerk .See you at court .!!!
Zolang ze de Nederlandse nationaliteit hebben , hoeven ze niet in te burgeren .
En buitenlanders moeten het wel doen .
Je moet maar de Wet Inburgering gaan nalezen.
En dat is dicriminatie van de eerste orde .
Je mag bewoners die in dezelfde land wonen niet anders behandelen omdat hij een buitenlander is .
Men kan (?) beroep doen bij de CGB(Commissie Gelijke Behandeling ), daar zijn ze niet happig voor .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,795,257 topic views - 229,152 posts - 13,639 topics - 19,747 members - last post @ 16-11-2018 17:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,469,098 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com