indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Geloof in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

On 22-08-2008 18:20 Malam wrote:

...

Wederom Ouwe bekende, zoals mijn vorige antwoord aan u, ik kan hier niets mee.
Uw antwoord doet mij nogmaals aan iemand denken die iets heeft met mensen die voor hun centjes moeten werken.
Mocht u iets tegen iemand hebben die zijn dagelijks brood moet verdienen met zijn jatten, helaas voor u, ook deze mensen moeten er zijn.

Ik wil u er tevens op wijzen dat monden die kaviaar eten net zo hard kunnen stinken als monden die boerenkool eten.
Natuurlijk zal het u een spontaan orgasme geven om op alle postings van Malam scherp te beantwoorden, maar bij deze kan ik u mededelen dat u dan net op het verkeerde adres bent, ik heb inmiddels aan uw taalgebruik gemerkt dat u daar uw intelligentie niet voor in stelling kan brengen, die ligt namelijk beduidend beneden de mijne Emoticon: Yes!

Uw oude naam is mij inmiddels redelijk duidelijk geworden en ik vind het zielig dat u alsnog uw frustraties onder uw nieuwe naam hier gaat ventileren.
Mijn naam is Malam al jaar en dag, met ook nog mijn e-mail.
U bent een ding die onder een andere naam uw frustraties kwijt tracht te raken en anoniem wilt blijven.
Stoer, stoer en nog is stoer, maar wel een beetje laf.
Groetjes Malam.

Dat u "niks kan" met mijn reacties is denk ik puur 'selectief‘, of is het echt niet duidelijk?

En dat u nou probeert te suggereren dat ik iets zou hebben tegen arbeiders....tja, ik dacht dat intelligente mensen ook goed konden lezen....?

Trouwens dat over 'intelligentie' Het was mij, al lang duidelijk dat u zich hier een beetje, laten we zeggen 'verheven voelt'. Ik noemde u eerder al niet voor niets "leider / zelfbenoemd directeur" van dit forum.........

Over mijn naam hoeft u echt niet zenuwachtig te worden, heb ik al eens uitgelegd hier.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ha ha ha , die O.B toch .
Het lijkt wel de goede oude tijden , de klassestrijd tussenn de arbeider en de niet arbeider.

Je kan ook niet echt uitleggen waarom je respect hebt , trouwens het vasten is niet alleen het onthouden van eten (en drinken) .

Surat-al-Baqarah - Ayah 185: The month of Ramadan in which was revealed the Quran, a guidance for mankind, and clear proofs of the guidance, and the Criterion (of right and wrong). And whosoever of you is present, let him fast the month, and whosoever of you is sick or on a journey, (let him fast the same) number of other days. Allah desireth for you ease; He desireth not hardship for you; and (He desireth) that ye should complete the period, and that ye should magnify Allah for having guided you, and that peradventure ye may be thankful.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 22-08-2008 20:52 sidia wrote:
Ha ha ha , die O.B toch .
Het lijkt wel de goede oude tijden , de klassestrijd tussenn de arbeider en de niet arbeider.

Je kan ook niet echt uitleggen waarom je respect hebt , trouwens het vasten is niet alleen het onthouden van eten (en drinken) .

Surat-al-Baqarah - Ayah 185: The month of Ramadan in which was revealed the Quran, a guidance for mankind, and clear proofs of the guidance, and the Criterion (of right and wrong). And whosoever of you is present, let him fast the month, and whosoever of you is sick or on a journey, (let him fast the same) number of other days. Allah desireth for you ease; He desireth not hardship for you; and (He desireth) that ye should complete the period, and that ye should magnify Allah for having guided you, and that peradventure ye may be thankful.

Precies Sidia!
Vasten of beter gezegd Ramadan (want vasten doen ook christenen) is veel meer dan niet eten en drinken. Ook onthouding van seks (maar ja, is dat nou zo moeilijk overdag... Emoticon: Smile ) maar ook het aardig zijn tegenelkaar en geen lelijke woorden gebruiken, kijk dat laatste, die gedachtengang daar achter, heb ik dus wel respect voor. Niet eten en niet drinken gedurende de dag vind ik persoonlijk niet zo moeilijk. Dat was alles wat ik schreef.... Emoticon: Party!

En nogmaals heb helemaal niks tegen arbeiders (waar schrijf ik dat), er werd geschreven dat het zielig is voor de arbeiders in Indonesië waarop ik aangaf dat ik uit ervaring weet dat ze het tijdens de ramadan gewoon wat rustiger aan doen en vaak minder langen dagen maken.

Maar ja, weet Malam veel dat de ramadan veel meer is dan alleen niet eten en drinken. Ofschoon hij wel schreef dat ie zelf Moslim was..... Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik heb vrijstelling van de Paus.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Zelfs op het eind van de Ramadan als het suikerfeest (idulfitri) begint dien je ook aan de armen geld te geven (dat geld heb je immers bespaart in deze maand)
Je hebt het hier over:
Zakat is de vierde van de vijfde zuil van de islam.
Zakat is de religieuze belasting die berust op een inkomstenpercentage, waarbij rekening wordt gehouden met niveaus van rijkdom.
Zakat is steun (donaties) aan de armen en behoeftigen:men geeft geld, goud, eten, rijst e.d. aan armen en behoeftigen.

In Indonesië betekend dit dat je als Moslim naar de Moskee gaat en daar een zak met rijst en/of geld geeft, daarvan krijg je een kwitantie.
Als je om een of andere reden niet (volledig) hebt kunnen vasten wordt verwacht dat je daarvoor een klein geldbedrag schenkt.
Wie behoefte heeft aan meer uitleg geeft bij Google het woord Zakat in en er verschijnen veel duidelijke pagina's met uitgebreide uitleg.
Salam,
Tuti en Jan

spacer line  

Daarnaast is het voor de moslim verplicht om wezen en weduwen te helpen.
In de meeste gevallen doet men dat in hun eigen omgeving zoals familie of vrienden.
Elke Moslim en Moslima probeert aan deze verplichting te voldoen .
Het is amal .

bisa dicek of makemyday .

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Malam: laat die ouwe bekende toch, hij is alleen maar negatief!
Om Sid: heeft u vrijstelling van de paus?? god zij dank is Om Sid iemand met humor!!
Hoe dan ook, voor allen een gezegende Ramadan toegewenst.
Ik las dat er dieetpleisters verkocht worden in Turkije om het hongergevoel te stoppen, mag dus

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-08-2008 14:21 merapi wrote:

Och Merapi, ik ben zelf ook niet altijd positief, en de dicussie met O.B. is best vermakelijk, hij kan tegen een stootje, ik ook trouwens. Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 23-08-2008 14:21 merapi wrote:

malam
Och Merapi, ik ben zelf ook niet altijd positief, en de dicussie met O.B. is best vermakelijk, hij kan tegen een stootje, ik ook trouwens.

Och ja, je kan tegen stellingen altijd bagatelliseren, of ontkennen, maar men benader het op zijn eigen mannier, en dus zal dat de oorzaak kunnen zijn, van dat verschil in interpretatie.
Ja, ja ook hier het zelfde laken, en pak, men hoort wat, en weet gelijk waar de klepel hangt.
Toch wel een vrolijke boel hiero, niets mis mee hoor, verschillen moeten bestaan toch.
Word volgende week weer een maandje weduwenaar, dan is ze daaro, waarohhhhh!! ja daarohhhh!!! , waar wij zo van weg kwijlen, zo,n mooi land……
Maar goed zij heeft een deel van haar kinderen daaro, en dat mag gezegd worden, daar gaat je hart toch naar toe, en ook de klein kinderen broers, en zus.
Dus ze mag zijn wie ze is, en daarmee is deze koloniaal toeschikkelijk, en als ze niet terug kom, heb ik pech gehad, dat zou ik wel vreselijk jammer vinden,
Och ze is altijd weer terug gekomen, zo slecht heeft ze het niet bij mij,
denk ik dan maar .. Emoticon: Blush Emoticon: Smile Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-08-2008 11:01 zieleffe wrote:

...

, en daarmee is deze koloniaal toeschikkelijk,

Goed dat je nu kleur heb bekent.

Eindelijk kom de aap uit de mouw. Emoticon: Smile

Of is het een natte droom. ?
Liever een natte droom dan een nachtmerrie .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 24-08-2008 11:16 sidia wrote:

...

Goed dat je nu kleur heb bekent.

Eindelijk kom de aap uit de mouw. Emoticon: Smile

Of is het een natte droom. ?
Liever een natte droom dan een nachtmerrie .

Nou ja zeg ik ben nooit iemand anders geweest dan wat ik ben.
Zins ik weer onder de mensen ben zie ik het leven wel weer lacherigere aan, want zeg zelf als een vrouw een bloemetje krijg, zijn ze in eens vrolijker, al schijnt de zon niet buiten, met een bloemetje verwarm je hart het snelst.
http://i212.photobucket.com/al(...)ennieschilderij3.jpg
Natte droom ik slaap altijd goed, en als ik wakker word, en ik ben nat, dan is dat van de zweet............. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-08-2008 11:35 zieleffe wrote:

...

Click to see original image

Natte droom ik slaap altijd goed, en als ik wakker word, en ik ben nat, dan is dat van de zweet............. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Gelukkig maar , anders moet je popok gaan kopen.
Zolang alles goed is achter de rits , dan ben je een tevreden mens.
Wat heb je aan veel geld als niks kan eten (dieet , hoge bloeddruk , cholesterol etc) , of een mooi vrouw als je geen ......... kan krijgen.
Toch ?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Deze hangt bij mij aan de muur kan je alles tegen zeggen.
Ze spreekt je nooit tegen Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ik doe niet mee aan de Ramadan, omdat ik Christen ben, maar ik heb wel respect voor dit geloof.
Ja en dan worden weer duizenden schapen geslacht, op een afschuwelijke manier.
Ik als Christen heb het hele jaar Ramadan:
gewoon matig met eten en drinken, en niet na afloop van een maand je volproppen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Al duizenden jaren slachten ze schapen.............................
Zou dit nou niet gaan vervelen? Misschien is het wel tijd voor de introductie van het eerste hala speenvarken. Is weer eens wat anders ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ho Ho Merapi, die slachtpartij vind pas veel later plaats. Als ik me niet vergis pas op 8 december!
Dit heet "kurban" of "Idul Adha", overigens ik ben ook geen moslim, weet dit alleen omdat de fabriek waar ik mee samenwerk deze data allemaal netjes voor me opschrijft ieder jaar zodat ik weet wanneer ze gesloten zijn Emoticon: Shiny

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Heb by the way, zo'n Idul Adha al enkele keren in mijn leven van dichtbij mogen aanschouwen, hmm dan heb ik echt de neiging direct vegetarier te worden Emoticon: Laugh out loud Das me toch een werkelijk bloederig gebeuren Emoticon: Worship

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee Sieb, hoeft voor mij niet, heb een keer op afstand gezien, maar heel kort :de dieren met uitpuilende ogen van angst, volkomen gestresst, en hoe daarmee om wordt gedaan... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry , onwillig? de knuppel is dichtbij.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 24-08-2008 16:28 siebjans wrote:
Heb by the way, zo'n Idul Adha al enkele keren in mijn leven van dichtbij mogen aanschouwen, hmm dan heb ik echt de neiging direct vegetarier te worden Emoticon: Laugh out loud Das me toch een werkelijk bloederig gebeuren Emoticon: Worship

On 25-08-2008 14:32 merapi wrote:
Nee Sieb, hoeft voor mij niet, heb een keer op afstand gezien, maar heel kort :de dieren met uitpuilende ogen van angst, volkomen gestresst, en hoe daarmee om wordt gedaan... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry , onwillig? de knuppel is dichtbij.

Hoe zou het buiten de islamitische slacht om gaan? Lijkt me vrij hetzelfde, aangezien die beesten ook in stukken gesneden worden nadat ze de keel is doorgesneden volgens mij. Smaakt er niet minder om i.i.g.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 25-08-2008 14:48 schreef Jeroen:

...

...

Hoe zou het buiten de islamitische slacht om gaan? Lijkt me vrij hetzelfde, aangezien die beesten ook in stukken gesneden worden nadat ze de keel is doorgesneden volgens mij. Smaakt er niet minder om i.i.g.

Klopt Jeroen, maar toch als je op zo'n moment de binnenplaats van een moskee ziet, een zwembad van bloed waar iedereen vrolijk doorheen loopt, en zoals merapi omschrijft met zovele tegelijk, nee das toch ff anders op dat moment Emoticon: Cry

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Helemaal mee eens Sieb, de rituele slachters hebben totaal geen respect voor dieren: het ergste is dat er een gebed wordt uitgesproken en tegelijk de dieren worden getrapt en geslagen en achter elkaar hun keel wordt doorgesneden.
Dit kan ik niet verenigen...., met welk geloof dan ook! sorry
Naar schatting worden er in de komende maanden 2 miljoen dieren ritueel geslacht alleen al in Nederland,
brrrrrrr

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-08-2008 19:54 merapi wrote:
Helemaal mee eens Sieb, de rituele slachters hebben totaal geen respect voor dieren: het ergste is dat er een gebed wordt uitgesproken en tegelijk de dieren worden getrapt en geslagen en achter elkaar hun keel wordt doorgesneden.
Dit kan ik niet verenigen...., met welk geloof dan ook! sorry
Naar schatting worden er in de komende maanden 2 miljoen dieren ritueel geslacht alleen al in Nederland,
brrrrrrr

Merapi merapi toch.. buiten die twee miljoen worden er nog veel meer dieren geslacht, kuikens doorgedraaid en dat soort dingen, omdat 'het nu eenmaal zo is.' Ik zal maar niet vragen waar je bovenstaande dikgedrukte wijsheid vandaan hebt, want het lijkt me sterk dat de gemiddelde moslim tijdens deze belangrijke dagen zo met dieren omgaat (ook buiten deze dagen overigens)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik denk dat het beter is dat Merapi niet hoeft te zien hoe de Balinezen dieren mishandelen voordat ze worden geofferd, misschien is het zelfs beter voor Merapi om Bali helemaal niet te bezoeken mocht ze eens een keer Indonesië willen bezoeken, als je ziet hoe de verwaarloosde honden er uit zien door allerlei (huid) ziektes zou je als dierenliefhebber het liefste een geweer willen nemen om die arme donders af te schieten zodat ze van het lijden af zijn.
In een ander topic werd geklaagd over geluiden die de mens wakker houden, in Bali is dat vaak het geluid van jankende en vechtende honden.

De Batak op Sumatra eten honden, de dieren hebben tot het moment dat ze worden afgemaakt nog een beetje een normaal leven, ze krijgen tenminste een beetje fatsoenlijk te eten.

In West Sumatra zijn er gevechten met waterbuffels, ik heb het een keer gezien, dit hoeft dus zeer zeker nooit meer.

Er zijn meer landen waar dieren op een smerige manier worden afgemaakt, denk eens aan het stierenvechten.
Jan

spacer line  

ik ben moslim maar ik begin te twijfelen of het nou zo belangrijk is om op deze manier te vasten. de filosofie achter het vasten is leren solidair te zijn voor de armen. vasten voor mij is sober leven en afstand doen van slechte daden en ook kwade gedachten. dit moet je altijd doen, niet alleen in de maand ramadan. maar conservatieve moslims zouden me meteen verketteren door deze in hun ogen te progressieve gedachten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zit een enorme kern van waarheid in Barimuchtar en ik ben het met je eens, troost je, ik wordt dus ook verketterd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,241 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,691,321 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com