indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esthero
User
spacer line

Hoi,

In oktober ga ik naar java/bali, wat moet ik evetueel meenemen qua insectenspray, tekentang enzo of is dat niet nodig?
Wat is qua medicijnen nog meer handig om mee te nemen behalve paracetemol, loperamide.

groetjes esther

spacer line  

On 20-08-2008 15:10 esthero wrote:
Hoi,

In oktober ga ik naar java/bali, wat moet ik evetueel meenemen qua insectenspray, tekentang enzo of is dat niet nodig?
Wat is qua medicijnen nog meer handig om mee te nemen behalve paracetemol, loperamide.

groetjes esther

Ik zou een spray meenemen tegen die vervelende, opdringerige verkopertjes in Bali....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-08-2008 15:14 ouwe bekende wrote:

...

Ik zou een spray meenemen tegen die vervelende, opdringerige verkopertjes in Bali....
hehe... moest lachen Emoticon: Puh!
On 20-08-2008 15:10 esthero wrote:
Hoi,

groetjes esther
Als je per se wat mee wil nemen, neem dan inderdaad wat 'dagelijkse' dingen mee, maar misschien moet je meer denken aan ontsmettingsmiddeltjes als Sterilon. Uiteraard ook hier te koop, maar als je voor het eerst aan komt waaien in dit land dan kan het fijn zijn direct Sterilon op je schaafwond te kunnen doen.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Esther,

Ik denk dat, als ik je postings zo lees, dat je je een beetje te druk maakt.
Natuurlijk kun je vanalles meenemen maar de apotheken op Java en zeker op Bali zijn goed uitgerust en er zijn, met name in de grote steden op Bali relatief veel meer apotheken dan in Nederland.
Je kunt gewoon niet alles voor zijn. Ik denk dat "Ouwe Bekende" dit ook een beetje bedoeld.

Misschien hebt je al last van de vakantiekriebels. Maar het moeten wel leuke kriebels zijn, toch?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Anne Mieke helemaal mee eens, je moet je niet zo druk maken. En wat mij betreft als je al iets echt vanuit NL wil meenemen neem dat lekkere dingen mee die ze hier niet hebben, lekkere oer nederlandse ZOUTE pinda's, drop ook dat mis ik enorm, en wat al niet meer Emoticon: Party! Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

esthero
User
spacer line

klopt ook dat ik me een beetje te druk maak. Voor mijn reis naar australie maakte ik me niet zo druk maar toen had ik ook niet zo lang de tijd om me druk te maken en dat is een engelstalig,westers land dus dat heeft waarschijnlijk wel invloed erop dat ik me nu drukker maak., toch een beetje spanning denk ik. Heb er wel veel zin in! Vandaag een nieuwe rugtas gekocht.
Heb toch nog een vraagje hoor, is het verstandig om malariatabletten te slikken? Of moet ieder dat voor zichzelf weten?

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Wat mij betreft moet ieder dat uiteraard voor zich weten, maar als je mij die vraag steld zou ik zeggu;

Nee joh dat hoeft niet Emoticon: Nooo Neem "deet" mee en als je de omgeving waar je bent niet vertrouwd, smeer je dan goed in Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Esther

Het slikken van malariatabletten vind ik een persoonlijke zaak.
Ik ben tegenstander (geworden) en gebruik sinds een jaar of 13 geen preventieve malariamiddelen meer.
Je hebt geen idee wat voor rotzooi je naar binnen slikt met die pillen. Mijn redenering is: de plaatselijke bevolking gebruikt ook geen preventieve middelen,dat is niet te doen als je er woont, tabletten zijn vaak niet eens verkrijgbaar en te duur. Veel mensen in Indonesie hebben ooit malaria gehad. Muggen raken steeds meer restistent ook voor de paardenmiddelen die toeristen slikken.
Je kan het niet voorkomen door goed te smeren maar je kunt het ook niet voor 100% voorkomen door tabletten te slikken. Er zijn mensen die geen bijwerkingen ondervinden en er zijn er die tot aan de psychiater komen. Mensen zien preventieve medicijnen tegen tropische ziekten als alle risicouitsluitende middelen ten koste van wat dan ook, maar dat is het helaas niet. De preventiemiddelen kunnen de kans verminderen maar nooit geheel uitsluiten. Elke goede arts kan ook niet anders dat dat beamen.
Verder, als je al malariaverschijnselen vertoont en tabletten slikt wordt de diagnose bemoeilijkt. En besluit je ze wel te gaan gebruiken dan liever Malarone (minder bijwerkingen) dan Lariam (merknaam waar mefloquine inzit)
Ik wil ik niet zeggen dat malaria onderschat moet worden. Het is een serieuze ziekte waar nog steeds mensen aan doodgaan, ook in Indonesie. Dat laatste is echter vaker/meestal omdat er geen geld is om fatsoenlijke middelen te kopen, de behandeling te laat gestart wordt of de middelen zelf zijn er gewoon niet.
Je kunt in elk geval zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen: smeren, airco of fan op de kamer, lange broek, shirt met lange mouwen, geen parfum (ook niet in shampoo, doucheschuim etc), wierook branden op je balkonnetje etc.
Verder is de keuze aan jou. Laat je zeker ook informeren door anderen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik wil hier nog even verhalen dat wij net terug zijn van onze trip en dat ik ook allerlei zaken in de koffers vond die ik persoonlijk overbodig vond; zo hadden wij bijvoorbeeld 2 fohnen bij en gewone tandeborstels, maar ook onze electrische tandeborstels! Natuurlijk vond ik ook de opladers van deze tandeborstels. Gevolg was -en dat gebeurt vaker bij ons-, dat we op een gegeven moment de helft van de bagage bij familie hebben gedropped en met de andere helft zijn verder gegaan.
Ik heb ook geen onderbroek gedragen tijdens de vakantie. Ook zoiets overbodigs; ik had er wel 3 bij (voor elke week 1).

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 22-08-2008 09:38 JohanN wrote:
Ik heb ook geen onderbroek gedragen tijdens de vakantie. Ook zoiets overbodigs; ik had er wel 3 bij (voor elke week 1).

Dat is humor . Emoticon: Shiny
Je gaat toch elke dag verwisselen , want na 1 week kan je bouillon van maken , een extraatje voor de supermie.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ha ha Johan, beter 1 onderbroek voor 3 weken, dat is vooral voor de laatste week gemakkelijk dan kan je hem rechtop tegen je bedrand opzetten en s'ochtends zo inspringen.
Overbodige dingen meenemen is inderdaad iets wat je ook na jaren nog steeds doet, daar kom ik elke keer weer achter, kleding hoef ik nog nauwelijks mee te nemen dat is er allemaal, toch ga ik straks weer met twee volle koffers weg, meer uit het oogpunt van, tja ik neem het maar mee, want je weet maar nooit.

Gaandeweg kom je er achter dat alles maar dan ook alles in Indonesië te koop is en vaak voor prijzen waar je echt niet van wakker hoeft te liggen.
Het enige probleem is de kwaliteit, ik neem nog wel eens wat gereedschap mee, het is nu éénmaal zo dat Bosch van goede kwaliteit is, tot ik er daar tegen aan liep en nog wel voor een derde van wat ik er hier voor betaald had, het is een kwestie van zoeken en de juiste plaatsen weten.

Wat overigens wel blijft dat zijn de kledingstukjes die moeder de vrouw hier op de markt koopt met het labeltje Paris(100 % gemaakt in China) dat vindt daar gretig aftrek, persoonlijk vind ik dat verbodig, ik heb dan ook aan moeders voorgesteld om een aantal labeltjes hier te kopen met Paris erop en daar in de mooie goedkope kleding te naaien, deze opmerking werd me niet in dank afgenomen Emoticon: Wink
Dus straks ga ik zonder kleding voor me zelf toch weer met twee volle koffers weg, het zij zo.

elsbeth
User
spacer line

Haha, ja die onderbroeken ook altijd. Maar dat schijnt wel iets mannen eigens te zijn, ik hoor dat nooit van vrouwen. Ik moet meteen denken aan de keren dat mijn twee zonen op een of ander kamp gingen. Het enige wat altijd weer schoon van die hockey- of zeilkampen terugkomt, zijn 6 van die 7 onderbroeken die ik zo netjes in die tasjes heb gestopt. Tja, wat probeer ik nooit te vergeten op een reis: lenzen/bril/reservebril en medicijnen, verder kun je inderdaad echt alles kopen in Indonesie. En uiteraard meerdere betaalpasjes/creditcard (en dan natuurlijk niet allemaal in hetzelfde rugzakje). Vooral niet teveel keren meenemen!
Groet Elsbeth

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

misschien iets aan de groffe kant, maar sinds ik weet dat als vrouwen plassen ook de billen vaak nat worden.............

1 onderbroek en een gummetje voor de sporen is meer dan genoeg..........
wel eerst omkeren voor je gaat gummen....kan je het nog een week extra aan

Ga staan waar geen plek is om te staan.

elsbeth
User
spacer line

Ja Ronald, maar....wij vegen dan ook. En dat doen jullie dan weer niet na het plassen.
Ik moet zeggen, een schone onderbroek iedere dag vind ik wel zo prettig, verder ben ik een viespeuk, zeker op vakantie. En vaak handen wassen, dat vind ik wel beangrijk en lekker.
Zal toch eens nadenken over het gummetje..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,850,218 topic views - 238,252 posts - 13,717 topics - 29,517 members - last post @ 04-04-2020 04:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,863,795 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com