indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Vandaag (20 augustus). Denpasar. Lokatie Ramayana Mall. Vandaag is een groot religieus feest in Bali, winkels zijn gesloten, straten zijn prachtig versierd. Volgens mij heet deze dag "galongan" maar corrigeer me als ik het mis heb. Prachtig uitgedoste mannen en vrouwen lopen in processies met. "Klung-klung" muziek klinkt overal. Vrede. Dan opeens: 12.05: een mannenstem begint te schreeuwen! De vrede wordt bruut verstoord door deze psychopatische stem die uit 4 luidsprekers uit een klein gebouwtje lijkt te komen. De stem klinkt arabisch. Mensen kijken verschrikt of, alsof er ieder moment weer een bom kan ontploffen. Gelukkig, na 5 minuten stopt het kattengejank weer...

Wanneer wordt dat geschreeuw nu eindelijk eens verboden in Indonesie??

Gracias. Sama sama

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 20-08-2008 07:39 kiwimave wrote:
Het is eigelijk niet eens meer nodig, men maakte er vroeger gebruik van omdat men geen horloge of wekker had. Ondanks men dat nu wel heeft schijnt men het toch nodig te hebben.

Alhoewel, als er weer eens geen listrik is, weet me toch de moskee optijd te vinden.
Ook in NL weet men m.b.t. een moderne technieken (lees horloge), tijdig de moskee te vinden.

Tja wanneer ...................

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Grappig ... de "klung-klung" mag wel, het "kattengejank" moet verboden worden. Ben er zelf geen fan van, maar ben toch echt bang dat 't de eerst komende decennia niet verboden wordt hoor. Wen er maar aan, is 't enige advies.

spacer line  

Vandaag (20 augustus). Denpasar. Lokatie Ramayana Mall. Vandaag is een groot religieus feest in Bali, winkels zijn gesloten, straten zijn prachtig versierd. Volgens mij heet deze dag "galongan" maar corrigeer me als ik het mis heb. Prachtig uitgedoste mannen en vrouwen lopen in processies met. "Klung-klung" muziek klinkt overal. Vrede. Dan opeens: 12.05: een mannenstem begint te schreeuwen! De vrede wordt bruut verstoord door deze psychopatische stem die uit 4 luidsprekers uit een klein gebouwtje lijkt te komen. De stem klinkt arabisch. Mensen kijken verschrikt of, alsof er ieder moment weer een bom kan ontploffen. Gelukkig, na 5 minuten stopt het kattengejank weer...

En wat zou een moslim denken wanneer ie hier in NL is en langs de kerktoren loopt om klokslag 12 en zich helemaal de pestpokken schrikt van dat klokkengeluid....?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-08-2008 15:26 ouwe bekende wrote:

...

En wat zou een moslim denken wanneer ie hier in NL is en langs de kerktoren loopt om klokslag 12 en zich helemaal de pestpokken schrikt van dat klokkengeluid....?

'Astagfirullah' zegt ie dan, en loopt door naar de moskee voor het vrijdagmiddaggebed Emoticon: I love it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als die mensen ervan schrikken dan hebben ze onder een steen geleefd de afgelopen tientallen jaren, want het eerste wat ik hoorde op Bali toen ik er afgelopen december aan kwam is inderdaad de oproep tot het middaggebed. Het stukje doet net voorkomen of het iets nieuws is, wat het beslist niet is natuurlijk.

rhalff
User
spacer line

Die vergelijking gaat niet helemaal op vind ik, waarom zou een moslim schrikken van een kerkklok in een van oorsprong christelijk land ?

Bali is vooral een hindoeÔstisch eiland en mij irriteerde het oproepen voor het gebed op Bali ook wel. Het contrast is nogal groot tussen de ingetogenheid van het hindoeisme en het oproepen tot gebed via de luidsprekers ,op een eiland waarvan ik vind dat alles niet hindoeÔstisch te gast is.

Op andere plaatsen vind ik het massale oproepen tot gebed dan wel weer wat hebben,
maar op zo'n moment ben je als niet-moslim te gast.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je echt wil "schrikken" dan ga maar eens naar Bukittinggi waar de mesjids "tegen mekaar opbieden" om het maar even oneerbiedig te zijn. Aan de rand van de canyon krijg je daar alle geluidskleuren met de prachtigste galmen die je je maar kunt bedenken, akoestiek heet dat geloof ik. Erg slecht voor de (na)nachtrust......

Maar dat hoort nu eenmaal bij Indonesie net zoals het klokkengelui vroeger op zondagochtend in Nederland toen er nog meer kerken in actieve dienst waren.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

De lokale mall is al genoeg voor de nodige decibellen, en soms boven de pijngrens.
100Db is geen uitzondering. Maar simpel, als je het niet wil horen ga je wat anders doen, toch. Ik kom al niet in winkelcentra en andere geluidsbronnen op gezette tijden gewoon vermijden. Probleem opgelost Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

De lokale mall is al genoeg voor de nodige decibellen, en soms boven de pijngrens.
100Db is geen uitzondering. Maar simpel, als je het niet wil horen ga je wat anders doen, toch. Ik kom al niet in winkelcentra en andere geluidsbronnen op gezette tijden gewoon vermijden. Probleem opgelost

Ja dit is te simpel uitgelegd, je kan je eigen niet zo maar wegzuiveren als die toeters
met hun
اطلاعات شخصی: alhakbar. نام کاربری, alhakbar. نام حقیقی, bahram. ایمیل, سایت,

sorry het zijn Arabische tekens maar ze schijnen niet goed door te komen op de Posting

Nou nu wel eerst kreeg ik cijfers te zien
Vertaal het even voor mij ????

Het is nu eenmaal daar waar je het kan verwachten.
Het is niet zo dat daar een pastoor staat te preken, maar een luid geschreeuw mensen bang te maken, hun verplichtingen te voldoen.
De MoskeeŽn worden voor meer doeleinden gebruikt, voorbeeld oproepen voor een handbal ergens in het complex.
SOms geschreeuw van kinderen, ja kan het zo gek niet maken, het is er.....

Dat de IndonesiŽr luidruchtige gehorige mensen zijn, is duidelijk ze brengen nog al wat decibellen in Plazaís.
Daarom luisteren ze ook naar niemand, Oost Indisch doofheid komt toch daar van.
Toen we in Bougittingi waren, was daar twee MoskeeŽn, die tegen elkaar opbokste wie het beste ten gehore kon brengen, het was een verschrikkelijk gehuil van een paar hyenaís.
Je kon nergens schuilen,je zat nu eenmaal in dat Hotel, en waar moest je zo gauw heen.
Iets doen ja wat?, dan komt bij mij altijd de prikkel,er een oplossing voor dat fenomeen te zoeken, en dat heb ik gevonden met twee koptelefoons op naar muziek te luisteren.
Want ik zou in staat zijn, om grotere luisprekers te plaatsen, die met muziek zouden overheersen.
Maar dat mocht ik niet van mijn vriendin, en daar heb ik mij maar bij neer gelegd. Emoticon: Devil Emoticon: Shut up!

Nog geen 100 meter waar we huizen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 20-08-2008 21:40 zieleffe wrote:

...

Ja dit is te simpel uitgelegd, je kan je eigen niet zo maar wegzuiveren als die toeters
met hun
...

...

Het is nu eenmaal daar waar je het kan verwachten.
Het is niet zo dat daar een pastoor staat te preken, maar een luid geschreeuw mensen bang te maken, hun verplichtingen te voldoen.
De MoskeeŽn worden voor meer doeleinden gebruikt, voorbeeld oproepen voor een handbal ergens in het complex.
SOms geschreeuw van kinderen, ja kan het zo gek niet maken, het is er.....

Click to see original image

Dat de IndonesiŽr luidruchtige gehorige mensen zijn, is duidelijk ze brengen nog al wat decibellen in Plazaís.
Daarom luisteren ze ook naar niemand, Oost Indisch doofheid komt toch daar van.
Toen we in Bougittingi waren, was daar twee MoskeeŽn, die tegen elkaar opbokste wie het beste ten gehore kon brengen, het was een verschrikkelijk gehuil van een paar hyenaís.
Je kon nergens schuilen,je zat nu eenmaal in dat Hotel, en waar moest je zo gauw heen.
Iets doen ja wat?, dan komt bij mij altijd de prikkel,er een oplossing voor dat fenomeen te zoeken, en dat heb ik gevonden met twee koptelefoons op naar muziek te luisteren.
Want ik zou in staat zijn, om grotere luisprekers te plaatsen, die met muziek zouden overheersen.
Maar dat mocht ik niet van mijn vriendin, en daar heb ik mij maar bij neer gelegd. Emoticon: Devil Emoticon: Shut up!

Nog geen 100 meter waar we huizen.

Click to see original image

Laat mij, (gewoon voor de gein), is 1, maar 1 posting van jou zien die iets positiefs over Indonesie of indonesiers laat blijken.

Ik sta er echt versteld van hoe jij jezelf altijd uitlaat op dit forum.

Waarom je uberhaupt hier rondhangt?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

Greetz

spacer line  

...

Oh, wacht even, had ik even overheen gelezen....

Begrijp het nu beter.

Sterkte..

Greetz

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

...

met hun
...

...

Die 'toeters' zeggen iets anders dan jouw text; aangezien Indonesie over het algemeen Soenittisch is; wordt de oproep alt volgt:

4 x Allahu Akbar
2 x Ash-hadu an-la ilaha illallah
2 x Ash-hadu anna Muhammadan rasulullah
2 x Hayya 'alas-salah
2 x Hayya 'alal-falah
2 x As-salatu khayru min an-naum (alleen in de morgen)
2 x Allahu akbar
1 x La ilaha illallah

Dit heb ik overigens gewoon van Wikipedia, want dergelijke dingen kan ik dan wel mee-opdreunen, het schrijven ervan is een andere verhaal Emoticon: So funny

http://en.wikipedia.org/wiki/Adhan

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

mwoah, ik heb er 6 vlakbij mijn huis, 1tje echt heel vlakbij en die brult echt 5 x per dag volkomen hysterisch, overdags kan t me niet schelen maar al 5 jaar houdt-ie me 's nachts wakker. gasten blijven meestal 1 nacht slapen hier en gaan de volgende dag naar een hotel, dit dankzij de mannetjes die al om 3 uur beginnen met koran lezen en niet stoppen voor t ongeveer half 6 is. in dat ene kleine dorpje waar ik zit, ik heb echt geen idee hoeveel van die moskeeen zitten maar denk toch minstens een stuk of 20. vaak zijn t piepkleine gebouwtjes waar maar 1 gezin gebruik van maakt denk dat t een soort van showing off is. hoort er allemaal bij, denk soms dat allah misschien beetje aan de dove kant is ofzo....

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Sinds vorig jaar hebben we een Indonesische moskee Al-Hikma te Den Haag., recht tegenover ons huis.Alleen mag er niet getoeterd en geschreeuwd worden van de gemeente Den Haag,voor de rest mogen zij hun gang gaan.

havana45
User
spacer line

Op 21-08-2008 08:25 schreef madrotter:
mwoah, ik heb er 6 vlakbij mijn huis, 1tje echt heel vlakbij en die brult echt 5 x per dag volkomen hysterisch, overdags kan t me niet schelen maar al 5 jaar houdt-ie me s nachts wakker. gasten blijven meestal 1 nacht slapen hier en gaan de volgende dag naar een hotel, dit dankzij de mannetjes die al om 3 uur beginnen met koran lezen en niet stoppen voor t ongeveer half 6 is. in dat ene kleine dorpje waar ik zit, ik heb echt geen idee hoeveel van die moskeeen zitten maar denk toch minstens een stuk of 20. vaak zijn t piepkleine gebouwtjes waar maar 1 gezin gebruik van maakt denk dat t een soort van showing off is. hoort er allemaal bij, denk soms dat allah misschien beetje aan de dove kant is ofzo....

Ze zijn niet doof,maar sommige ontzettend LUI en daarom moeten ze geroepen en aangespoord worden.Anders blijven ze net zoals jij en ik gewoon op hun nest liggen. Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Laat mij, (gewoon voor de gein), is 1, maar 1 posting van jou zien die iets positiefs over Indonesie of indonesiers laat blijken.

Ik sta er echt versteld van hoe jij jezelf altijd uitlaat op dit forum.

Waarom je uberhaupt hier rondhangt?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

Greetz

...

Maar dat mocht ik niet van mijn vriendin, en daar heb ik mij maar bij neer gelegd.

Oh, wacht even, had ik even overheen gelezen....

Begrijp het nu beter.

Sterkte..

Greetz

u moet nu niet zo impulsief reageren dutchguy1000 het is niet volwassen, en het gaat nergens om,inhoudelijk?.
Je lijkt wel een echte Indonesier
Geen indo, voor hen die mij verkeerd willen interpreteren.
Het is daar een ongeregeld zooitje, die zich niet bind aan welk regelement dan ook.

Ze zijn niet doof,maar sommige ontzettend LUI en daarom moeten ze geroepen en aangespoord worden.Anders blijven ze net zoals jij en ik gewoon op hun nest liggen.

Kijk als ik dit zou geschreven hebben dan nog niet om je zo klakkeloos je mening te geven.
Ik ben wel met Havana45 eens, maar dit is al zo lange discussie hiero geweest daarmee hoef je niet meer op herhaling.
Het gaat over gerucht makende IndonesiŽrs, die dat zelf ook niets aan kan doen.
Want opgevoed zijn ze niet zoals wij.
Ga maar eens naar een ziekenhuis het is ťťn, en al kakelende kippen, die je hoort totaal geen rustig praten, of stille plekken, neen een en al gekwek, zo als we dat hier in Brabant zeggen.
Kinderen mogen doen waar ze zin in hebben, ook of ze thuis zijn,of ergens anders, ze doen hun ding,, en worden bijna niet gekoriseerd.
het systeem, gedisciplineerd leven, is ver te zoeken
De mentaliteit van de doorsnee IndonesiŽr, heeft geen bootschap aan de mede mens, alleen als het om religie gaat , zijn ze te beÔnvloeden.
Alle spotjes op TV zoals wij die zouden kennen, postbus 51, helpen daar nietÖÖÖ. Emoticon: Confused Emoticon: Cry
Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gelukkig, slaap ik door die rotherrie heen als ik er na enkele dagen dagen aan gewend ben, Om Sid had al eens aangegeven dat als je een stulpje zoek, je niet alleen moet kijken of het in goede staat is en op een fijne locatie, maar ook of je niet binnen het bereik van een paar 1000 watt speakers zit.
Tja wat dat aangaat heb ik het niet goed gedaan, ik zit onder het bereik van drie stel enorme speakers, er doorheen slapen gaat nog, maar het ontneemt wel eens de lust om een gesprek met iemand aan te gaan als zo'n zedeprediker een uur lang het nodig vindt om de goegemeente te vertellen wat ze allemaal wel en niet mogen, ik moet dan namelijk te hard praten om het geschreeuw te overstemmen.

Er zijn ook locaties waar het speakervolume op een normaal niveau staat, maar die moet je met een kaarsje zoeken, het hoort er nu ťťnmaal allemaal bij en er is niets aan te veranderen.

Disipline, dat is een apart verhaal, veel Indonesische mensen in mijn omgeving hebben twee persoonlijkheden, thuis de beleefdheid zelve, gastvrij en alles pelan pelan.
Maar o wee als hij aan het verkeer deel gaat nemen, dan krijgt hij/zij een speciale blik in ogen en is alle rust en beleeftheid vergeten, kan je er niet overheen dan maar er doorheen zonder enige aandacht voor de medeweggebruikers.
30 motoren voor een stoplicht en ze willen allemaal de eerste zijn en of ze nu daarvoor hun voorwiel op je straatvingers moeten parkeren, dat interesseerd ze geen ruk.

Kijk naar de lieve beleefde en gastvrije Ibu die in de supermarkt loopt, als een dragonder loopt ze je ondersteboven, piept voor bij de weegschaal en kassa.
Als ik mijn verhaal van twee persoonlijkheden aan mijn kennissen vertel dan beginnen ze te lachen en geven mij gelijk, ze geven ook toe dat er totaal geen disipline heerst en dat dit niet goed is.
Maar ja wie is de eerste die wil gaan beginnen zich als een heer in het verkeer te gedragen Emoticon: Confused

Ik zag op de tv wat spotjes van de overheid voorbij komen over het gedrag van motoren bij stoplichten, dit zou een begin kunnen zijn.
Naar wat ik gezien heb is een groot probleem de angkutan kota, daar zijn er veels te veel van en een ieder tracht zijn hap rijst te verdienen, dus stoppen op het midden van de weg of op kruisingen liefst ook nog met een stuk of vijf op een kluitje is een dagelijks straatbeeld, de capriolen die motoren en auto's uihalen om er voorbij te komen leiden tot veel ongelukken.
Ik heb in iedergeval geen lef om auto te rijden in IndonesiŽ.

Pamelabak
User
spacer line

Kiwimave:
Waarom verblijft u in een Islamitisch land terwijl u niet tegen dat kattengejank kunt? Ik zou de benen nemen!
Wij komen regelmatig in IndonesiŽ en andere islamitische landen en hebben ons er nooit aan gestoord. We vinden zelfs dat het erbij hoort en als je eraan ergert zou ik adviseren er niet meer heen te gaan.
Pamela

spacer line  

Wat ik me nou afvraag als ik al die reacties leest hier: Zijn hier ook Moslims bij die zich ergeren aan dat geluid?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Ouwe bekende, Malam dus.
Ik ben zo'n vermalijde bekeerde Moslim die zich mateloos kan ergeren aan het geschreeuw van zo'n zedeprediker.
Tevreden?

Groet Malam

Milani
User
spacer line

Wie zong er vroeger ook hard mee

Salam Alaikum
Dimana rumah dukun
Dibelakang kandang ajam

Wat een lol hahaha Emoticon: Party!

spacer line  

On 22-08-2008 16:45 Malam wrote:
Ja Ouwe bekende, Malam dus.
Ik ben zo'n vermalijde bekeerde Moslim die zich mateloos kan ergeren aan het geschreeuw van zo'n zedeprediker.
Tevreden?

Groet Malam

Dan zou ik denken: dat "geschreeuw van een zedeprediker" dat hoort bij het hebben van het "Moslimschap" en dat een moslim wel de laatste is die daar over gaat klagen.

Ergeren de moslims daar terplekke ook over dat "geschreeuw"...?

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja hoor Pamela,
Indonesia is een Islamitisch land en daar moet je gewoon aanpassen aan hun cultuur.
Waarom dan die belanda ergernis?
De tijd van tempo doeloe is toch echt voorbij..
Indonesie is nu een land met eigen identiteit en daar hoort die godsdienst bij.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-08-2008 20:20 merapi wrote:
Ja hoor Pamela,
Indonesia is een Islamitisch land en daar moet je gewoon aanpassen aan hun cultuur.
Waarom dan die belanda ergernis?
De tijd van tempo doeloe is toch echt voorbij..
Indonesie is nu een land met eigen identiteit en daar hoort die godsdienst bij.

Yep, en anders een ander gebied opzoeken: Tobameer, Minahasa, Toraja, Flores (in elk geval "minder kans op" Emoticon: Wink

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,152 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com