indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esthero
User
spacer line

Begin oktober ga ik voor 4 weken alleen op vakantie naar java/bali. Ik begin een beetje te twijfelen of je er veilig allleen kan reizen en of het makkelijk is om mensen te ontmoeten daar. Ik kom aan in jakarta en verblijf 2 dagen in het ibis hotel om dan verder te reizen.
Hoe gaat dat in indonesie? In australie waar ik geweest ben kon je heel makkelijk een tour boeken en kwam je vanzelf mensen tegen, begin te twijfelen hoe dat in indonesie gaat. Kan iemand mij dit vertellen?

Hitami
User
spacer line

Overaal waar je naar toe gaan neem je jezelf. Wanneer, je open ben, respect etc naar de medemens toe, ontmoet je mensen, het maakt niet uit waar je ben ook in Indonesia.

elsbeth
User
spacer line

Hai Esthero,

Indonesie is een land waar je uitstekend alleen kan reizen. Als je in Australie alleen hebt gereisd, je dat leuk vond en dus een bepaalde instelling hebt, zal je dat zeker ook lukken in Indonesie. Ik raad je wel aan om in de tijd die je nog rest tot oktober zoveel mogelijk van de taal te leren. Je zal zeker veel buitenlanders tegen komen, maar het wordt door de bevolking erg gewaardeerd als je wat Indonesisch spreekt en het maakt je zelf ook wat zekerder. Ook raad ik je aan je nog wat in te lezen in de gebuiken op Java en Bali. In de Lonely Planetgids staat erg veel informatie waar je wat aan hebt (over prijs bepalen, omgangsvormen, eetgewoontes etc.).
Als je je, zoals Hitami hierboven al stelt, openstelt, respect toont, je niet gek laat maken door de mensen die soms achter je aanlopen om je iets te verkopen, dan zal je het zeker niet bij een keer Indonesie houden. Het is een fantastisch mooi en vriendelijk land. Waar ga je allemaal heen of laat je het een beetje komen zoals het komt?

Heel veel plezier,
Elsbeth

spacer line  

Het onbekende, dat wordt het. En al met al valt `t altijd mee. Zo kijk ik er ook tegen aan. De eerste dagen aclimatiseren en zien wat er kan. Ik heb wat dingen die ik zou willen zien, maar niets is moet.
Ik doe `t rondje andersom, eerst Bali dan Java, maar eerst nog 5 weken wachten nu .
En waar je ook komt, vrienden maken is geen probleem. En mede reizigers zie je ook genoeg.
Néé, alleen ben je niet daar . Emoticon: Very funny
Prettige reis,
Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Vanaf september 16 ben ik in JKT, in mijn eentje met een paar triljoen Javanen, en anderen. Er zullen vast en zeker een aantal engerds rondlopen maar veel meer mensen die aardig zijn. Daarna vlieg ik in mijn eentje door naar Bali, waar wederom een aantal miljoenen mensen wonen, htzelfde verhaal, er zullen een paar engerds rondlopen maar die heb je veel meer in ons vertrouwde hollandse landschap.

Sepp

Pursang
User
spacer line

Hallo Esthero, ik mag je adviseren om eens te kiken op www.solocitysurroundings.com zij hebben goedkope vakanties met verblijf tussen de lokale bevolking. Zij hebben ook unieke dagtrips in midden en Oost Java en vandaar naar Bali. Je kan hier ook heel veel informatie halen wat er allemaal te doen is in dit gebied.

spacer line  

Leuke websites met Westerse prijzen,
Dan maar 50 % minder zien maar 300% meer genieten op de LOW-budget manier.
Het is maar wat je wil .

PS, ik ga 18 September naar Bali, daarna Java rond . Emoticon: Bye bye
Tijd genoeg en zie wel wat er op mijn pad komt.

elsbeth
User
spacer line

Peter, ik doe ook alles het liefst zelf, maar heb ook even de bovengenoemde website bekeken (vluchtig). 1400 euro voor een 16 daagsetocht over Java, inclusief ticket, lijkt me toch niet aan de prijzige kant. ik ben zelf alleen nog maar naar tickets aan het kijken voor volgend jaar, maar in het hoogseizoen ben ik voor een ticket toch al gauw meer dan 1000 euro kwijt (naar Manado weliswaar). Misschien moet ik ook eens kijken naar een combi met een hotelovernachting..
Alleen dat verhaal over verblijf tussen de lokale bevolking snap ii niet helemaal. Er wordt aldoor gesproken over zoveel sterrenhotels.... maar misschien moet ik nog eens goed kijken.

spacer line  

Op 12-08-2008 22:39 schreef elsbeth:
Peter, ik doe ook alles het liefst zelf, maar heb ook even de bovengenoemde website bekeken (vluchtig). 1400 euro voor een 16 daagsetocht over Java, inclusief ticket, lijkt me toch niet aan de prijzige kant. ik ben zelf alleen nog maar naar tickets aan het kijken voor volgend jaar, maar in het hoogseizoen ben ik voor een ticket toch al gauw meer dan 1000 euro kwijt (naar Manado weliswaar). Misschien moet ik ook eens kijken naar een combi met een hotelovernachting..
Alleen dat verhaal over verblijf tussen de lokale bevolking snap ii niet helemaal. Er wordt aldoor gesproken over zoveel sterrenhotels.... maar misschien moet ik nog eens goed kijken.

Prijs is wel bij 4 personen, daar heeft Estero het toch niet over. Hoe dan ook, bij alleen reizen is `t wat duurder. Maar probeer met andere reisgenoten, die je overal tegenkomt, uitstapjes te maken.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Esthero, voor wat betreft medelanders, deze kom je ook overal tegen, zeker in Jakarta geen probleem en als je de gebruikelijke steden aandoet (b.v. Bandung, Yogya, Surabaya en ga zo maar door) dan zijn er overal wel NL-ers te vinden. Hoeft geen probleem te zijn. Om deze te vinden, ik verwacht dat er zekers medeforumleden div. cafe's weten in de div. steden waar deze NL-ers uithangen. In Yogya is dat cafe janur in Prawirotaman. Iedere taxi chauffeur weet dat.
In Jakarta en andere steden weet ik niet, deze vraag je aan medeformleden. Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

danielle25
User
spacer line

he esher,
ik ben in maart een maand alleen in indonesie geweest.Voor mijn reis was ik steeds op internet aan het lezen over reizen in indonesie enz.ik begon op gegeven moment ook te twijfelen of het wel veilig was om als vrouw alleen te reizen.Ik wil je vertellen: niet doen!!tuurlijk moet je altijd btje oppassen maar dat is overal wel waar je op vakantie gaat..ik ben geen een keer lastig gevallen of iets.ik ben op de molukken geweest op bali en op kalimantan.pas alleen op met waardevolle spullen in je bagage als je aan het reizen bent dus draag die op je lichaam.ik ben mn videocamera verloren omdat ik ff niet nadacht erg stom maar ook daarvoor dat gebeurd overal!ik woon in adam en daar word ook alles letterlijk voor je neus gestolen haha.nou veel plezier he gr danielle

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,760,674 topic views - 236,721 posts - 13,710 topics - 28,488 members - last post @ 24-02-2020 11:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,120,612 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com