indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nuraini
User
spacer line

we willen naar jawa barat/sukabumi op vakantie. tenminste dat is de bedoeling. kan geen vakantiewoning vinden, behalve via nederlanders en dan zijn de prijzen belachelijk duur. wie kan mij vertellen of sukabumi leuk is en of het inderdaad altijd regent in cipanas/puncak. ben bezig met een huisje te kopen, maar ik ben bang dat het altijd regent.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

maar ik ben bang dat het altijd regent.
Wij wonen in Malang, staat ook bekend vanwege de vele regen, wij hebben nu net de eerste fikse regenbui in 2 maanden.
Die regen is goed voor de boeren en daardoor ook weer goed voor het aanbod van verse groenten.

Eerder was er een vakantiepark in Sukabumi met heel redelijke tarieven, daar schijnt echter wettelijk iets niet in orde te zijn en dat is op dit forum al aan de orde gekomen.
Te hopen dat Malam spoedig dit forum weer eens bezoekt, hij verblijft momenteel in die buurt en kan vast en zeker wel wat tips geven.
Salam,
Tuti en Jan

Hitami
User
spacer line

Er zijn genoegd apartementen of huizen met Nederlandse eigenaren te koop aangeboden. een goede appartementen met nederlandse standard heb je al voor 7 duizend euro.

Volgens kun je het beste bij hun langs gaan en vragen waarom willen ze het verkopen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2008 10:21 nuraini wrote:
we willen naar jawa barat/sukabumi op vakantie. tenminste dat is de bedoeling. kan geen vakantiewoning vinden, behalve via nederlanders en dan zijn de prijzen belachelijk duur. wie kan mij vertellen of sukabumi leuk is en of het inderdaad altijd regent in cipanas/puncak. ben bezig met een huisje te kopen, maar ik ben bang dat het altijd regent.

Wat versta je onder duur ?
In Puncak , Cipanas en omgeving heb je zat Indonesische villa's te huur , voor week-enden , week etc .
Zoal Kota Bunga , in de buurt van Cisarua , Taman Safari etc .
Ook indonesische prijzen , kan je zo plukken uit het net .

Sukabumi is een klein rot gat , valt niks te beleven voor een gemiddelde orang turis.
Het is anders als je roots daar was (opa of oma) .
Je kan hoogstens naar Lido , zo'n grote meer.Daar kan je ook logeren , maar niet echt goedkoop, behalve als je bereid ben om naar een losmen te gaan.
Of naar Salabintana.
Daarnaast heb je ook zo'n vakantie park , relatief goedkoop.
Je hoeft alleen maar Parawisata Sukabumi opzoeken via de wijze google.
Heb je veel losmen , hotels vanaf Melati tot sterren hotels (max 3* in Sukabumi).

Cipanas / Puncak liggen trouwens in een andere gebied , tussen de weg vanaf Bogor naar Cianjur via Puncak Pas.
Sukabumi ligt in een weg tussen Bogor en Bandung .
Van Sukabumi naar Puncak en daarna Cipanas moet je toch eerst naar Bogor gaan (naar beneden) en dan omhoog rijden naar Puncak en daarna Cipanas .
Ik schat ongeveer 1,5 tot 2 uur autorijden.

Een andere route (niks aan ) is Sukabumi , omhoog naar Cianjur en dan terug naar Cipanas en dan Puncak.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2008 11:56 Hitami wrote:
Er zijn genoegd apartementen of huizen met Nederlandse eigenaren te koop aangeboden. een goede appartementen met nederlandse standard heb je al voor 7 duizend euro.

Volgens kun je het beste bij hun langs gaan en vragen waarom willen ze het verkopen.

Ken je de adres dan ?
Ik heb wel belangstelling , vooral de vermelding van de nederlandse standaard. is voor mij doorslaggevend.

elsbeth
User
spacer line

Nuraini, ik snpa het niet helemaal niet. Je schrijft dat je op vakantie wilt naar West Java, Sukabumi. Je kunt geen leuke vakantiewoning vinden, maar schrijft direct daarna dat je bezig bent een huisje te kopen. Je weet niet of het daar leuk is. Begrijp ik het goed dat je bezig bent een huisje te kopen in Sukabumi, terwijl je de omgeving niet kent? Of heb ik iets verkeerd begrepen? Ben je wel eerder in West Java geweest of in andere delen van Indonesie?

Groet Elsbeth

nuraini
User
spacer line

mijn moeder is geboren in bandung en mijn man is balinees. Ik wil naar sukabumi omdat ik heb gehoord dat het daar mooie natuur is en dat vind mijn moeder leuk. zij houdt niet van de stad.
Mijn man wil huisje kopen in puncak? ik heb mijn vraagtekens, omdat ik alleen maar lees dat het er elke dag regent.
Ik zoek een villa voor vakantie zodat ik mijn moeder daar kan onderbrengen. maar ik kan geen villa vinden. zijn dus 2 dingen die ik eigenlijk wil. Ik wil een vakantiehuis voor sukabumi, omdat ik dacht dat het daar mooi is, weet ik dus niet zeker. en ik wil een huisje kopen in de regio puncak. dt staat los van de vakantie. het is blijkbaar moeilijk om info te krijgen over deze regio. puncak ligt volgnes mij ook niet zo heel ver van sukabumi vandaan. tenminste als ik op de kaart kijk?

Hitami
User
spacer line

Mensen die vertellen geen villa kunnen vinden in puncak, is voor mij al een vraag teken. dus dit posting zie ik als "dromen".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

NIKMATNYA SUASANA PUNCAK.
Anda ingin berlibur di kawasan Puncak, yang nyaman, aman, Bebas pikiran, Suasana sejuk, fasilitas yang lengkap.
Bisa Kumpul Dengan Keluarga, teman-teman, reuni, rapat
Villa banyak pilihan, harga bervariasi, tergantung anda pilih.
harga dari RP. 500 Rb Sd Rp. 3 JT

KEPUASAN ANDA ADALAH KEBANGGAAN KAMI

Hangt af v.d keuze met de prijzen tussen 500.000 rupie en 3000.000 rupie per dag

Kopen is ook mogelijk vanaf 20.000 eurie tot ........................
Bij de Kota Bunga Cipanas heb je ook villa's te huur en te koop vanaf ongeveer 30.000 eurie tot ........
Je kan in een Japanse , Zwitserse of Nederlandse wijk gaan wonen .
Mooi is de Japanse wijk (met Japanse huizen ).
De Nederlandse huizen zijn klein en kitcherig , lijk op amsterdamse grachtenhuis.
Ik heb zo'n foto van nederlandse huis in kota bunga , alleen kan ik mss niet vertonen.
Staat mijn foto/ kop erop. Emoticon: Nooo

nuraini
User
spacer line

aduh ada banyajkvilla di puncak....semua bagus dan tidak begitu mahal. maar, ik kan niet vinden of het er inderdaad de hele jaar regent. memang sejuk dan aman, tapi kalau libur ke puncak dan selalu hujan, saya pusing!!!.
terimah kasih tentang informasi kota bunga cipanas. ada juga website?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,452 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,253,890 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com