indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Indonesia!!!

eeh nee, het is geen Indonesische, maar heeft wel een Javaanse papa, da's tenminste al 1/2 gouden medaille voor Indonesie dan Emoticon: Wink

Goud zwemsters op 4x100 vrij

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

Ja, knap!
Een typisch midden-javaanse achternaam?

Hoe komt het eigenlijk dat meeste Indischen en Indonesiers - oudere generatie dan - niet kunnen zwemmen?
Er zijn daar toch genoeg kali's, nou ja, meer het betere plonswerk.

Emoticon: Cooool

wablief?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zwemmen is iets anders als in de kali plonsen voor een mandi he.. Emoticon: Wink

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Toch knap dat een half-Javaanse dat kan bereiken...sporten zit nu eenmaal niet in de genen van de gemiddelde Javaan ingebakken, behalve misschien shopping2 en cuci mata

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-08-2008 17:20 kiwimave wrote:
Toch knap dat een half-Javaanse dat kan bereiken...sporten zit nu eenmaal niet in de genen van de gemiddelde Javaan ingebakken, behalve misschien shopping2 en cuci mata

Mss de genen van de nederlandse moeder gekregen.?

Ondanks dat Indonesiers al eeuwenlang de wereldzeeen bevaren (eeuwen eerder dan de nederlanders) , kunnen de oudere generatie indonesiers zoals ikke/saya ook niet zwemmen

We kennen vroeger ook geen verplichte schoolzwemmen zoals de nederlandse kinderen dat hebben..

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Hitami
User
spacer line

"Toch knap dat een half-Javaanse dat kan bereiken...sporten zit nu eenmaal niet in de genen van de gemiddelde Javaan ingebakken, behalve misschien shopping2 en cuci mata "

Kiwimave, wat een arrogantie en bekrompenheid ! Top sporten heeft te maken met sociaal economie van het land. Faciliteiten, begeleiding etc..
Dus het is niet verwonderd de medaille winnars zijn meestal rijke landen en dit heeft niets met genen te maken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Dezelfde cattegorie dat het knap moet zijn als een niet blanken zoals negers , chinezen , koreanen , japanners etc aan sport doen.

Dutchess
User
User icon of Dutchess
spacer line

On 11-08-2008 11:54 sidia wrote:
Dezelfde cattegorie dat het knap moet zijn als een niet blanken zoals negers , chinezen , koreanen , japanners etc aan sport doen.

Je interpreteert mijn tekst verkeerd!

Vind het sowieso knap als een klein land als Nederland midden in het geweld van de echte zwemlanden (US, UK en AUS) een gouden plak weet te veroveren.

Tussen haakjes, die Phelps heeft zijn 2e plak toch maar mooi aan
die 2e man links te danken.
Wat een bikkel! Emoticon: Party!

wablief?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2008 13:32 Dutchess wrote:

...

Je interpreteert mijn tekst verkeerd!

Mijn reactie is n.a.v de posting van Hitami(reactie op Om Kiwi) .
Mijn reactie op je "vraag" is al beantwoord , dat de Indonesiers van mijn generatie en jonger geen verplichte vak leren zwemmen hebben.
Ik heb vroeger prive les moeten nemen in zwembad Cikini. Jakarta
Niet iedere indonesier Emoticon: Wink heeft een zwembad in hun erf . en niet iedere indonesiers gaan zwemmen in de kali . En zeker met die verontreinigingen in de vele kali's.

cacao
User
spacer line

Vader Kromowidjo is vlgns mij 3e generatie Javaan uit Suriname. Grootouders uit Indonesie geimporteerd in Suriname om 'contractarbeid' te verrichten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-08-2008 12:00 Dutchess wrote: Een typisch midden-javaanse achternaam?

Sorry, maar geen achternaam. Die hebben de Javanen niet - behalve de adel - maar wat naar Suriname vertrok, was verre van adel (ken je vaderlandse geschiedenis). Het is wel een typische Javaanse naam maar dan gewoon een naam, en geen achternaam. De Javaanse Surinamers hebben in Suriname - t.b.v. de koloniale regering - van hun namen (sommigen hadden er meer dan 1) een achternaam moeten maken.

spacer line  

Dat gebeurt ook bij de kinderen van "moderne" indonesiers die na 1945-1950 in Nederland geboren zijn .( Behalve bij de chinezen , de batakkers ).
Dan krijgen ze van de Nederlandse B.S hun vadersnaam opgeplakt.

Vwb Kromowidjojo , het bestaat eigenlijk uit 2 Javaanse woorden , Kromo en Widjojo .
En dat hebben ze bij elkaar geplakt .

Dit vind ik vreemd , Kromo betekent de gewone man .
Widjojo = Widjaja(oude spelling) .
Dat is de naam van Raden Wiyaja ( de oprichter van Majapahit).

De nieuwe rijken of soms indonesiers van chinese afkomst gebruiken ook vaak oude javaans-sundanese namen (van oorsprong Sanskrit).

Maar dan weet je dat ze "niet" gerechtigd zijn om die oude namen te gebruiken.
Zelfs de oude adel van indonesia gebruiken ook geen familienamen , hoogstens gebruiken ze hun titels , maar dan zijn het vorsten of sultans zoals Hamengku Buwono VII of VIII of Paku Buwono nr X of Paku Buwono nr Y.
Wel gebruiken sommige "oude" regenten zoals bupati en -wedana familienamen als ze functies vervullen als Inlands Binnenlands Bestuur.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,218,832 topic views - 233,126 posts - 13,680 topics - 23,075 members - last post @ 21-07-2019 14:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,907,840 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com