indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nola21
User
spacer line

Aankomende vrijdag vertrek ik naar Indonesie (jakarta) een halfjaar voor stage.
Nu zou het bedrijf mij sponsoren en mijn visa regelen en zouden ze het document versturen maar vandaag zeggen ze per mail in een keer dat ik het hier moet regelen in Nederland
Ik vond dat nogal raar dat ze daar nu pas mee komen sinds ik vrijdag al vertrek en dus binnen 6 dagen een visum moet regelen voor 6 maanden stage daar.

Nu vroeg ik me af of ik op het vliegveld in Indonesie een toeristenvisum kan halen (van 30 dagen) en de stage visum voor 6 maanden dus in Indonesie zelf regel, of kan dat niet omdat ik een ticket heb gekocht van 6 maanden verblijf gaan ze daar dan moeilijk over doen?
Wat is de beste oplossing....

Hoop dat iemand een antwoord heeft iniedergeval bedankt!

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Een 30 dagen is niet verlengbaar. Volgens mij moet je met spoed een 60 dagen visum aanvragen bij de Indonesische ambasade in Den Haag en dat in Indonesie verlengen. (met spoed kost meer, maar je hebt geen keus denk ik)

Ik zou maandagmorgen a.s. direct de ind ambasade bellen en vragen wat je moet doen.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Je kunt in ieder geval, als het te kort dag is in NL nog iets te regelen, gewoon idd een 30 dagen toeristen visum bij aankomst nemen. Je terug ticket staat op 6 maanden, dat is geen probleem. Je kunt een terug ticket tonen en je zegt erbij dat je iedere 30 dagen toch even het land verlaat! Dit accepteren ze! Het is dan ook zo dat je het land dient te verlaten, iedere 30 dagen, maar de volgende dag kun je weer gewoon op 30dagen visum terug komen.

Als je dan hier binnenkomt de eerste keer ga je op zoek naar een sponser voor een sociaal budaya, (dit kan al de hotel eigenaar zijn waar je verblijft)

Om terug te komen op wat jou sponser je nu meld;
Oke als hun zeggen dat je het nu in NL dient te regelen, dat kan mits ja van hen de benodigde papieren hebt toegestuurd gekregen! Ik bedoel o.a. een brief van de sponser waarop staat dat je uitgenodigd bent bij hen voor stage, papieren van het bedrijf of instantie, etc, etc.
Hebben ze niets naar je toegestuurd dan optie 1, gewoon hiernaartoe komen of als je dat nog haalt, zoals Nemesis meld.

Let wel OP!! Je mag met zo'n visum dan GEEN stage lopen!! Emoticon: Nooo

Succes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

je kunt ook gewoon in indonesie blijven al verloopt de visa
alleen bij het verlaten van het land moet je voor iedere dag dat je langer dan 30 dagen bent geweest een bedrag ( boete) betalen. ( dit bedrag is op te vragen )
ik geloof 1 miljoen Rp per maand

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-08-2008 08:24 siebjans wrote:
Let wel OP!! Je mag met zo'n visum dan GEEN stage lopen!! Emoticon: Nooo

En dan wil men stage lopen ?Terwijl de papieren niet in orde zijn ?
Weet men ook wat de consequenties zijn als men tegen de lamp loopt ?

Wat een klote bedrijf .
Biji kelot stagebedrijf.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op 10-08-2008 12:00 schreef bali-style:
je kunt ook gewoon in indonesie blijven al verloopt de visa
alleen bij het verlaten van het land moet je voor iedere dag dat je langer dan 30 dagen bent geweest een bedrag ( boete) betalen. ( dit bedrag is op te vragen )
ik geloof 1 miljoen Rp per maand

De boete is 20 USD per dag, maar overstay is ten sterkste af te raden. Er worden regelmatig mensen opgepakt hiervoor. Je wordt dan vastgezet tot iemand een ticket het land uit + boete betaald. Op een ieder willekeurig tijdstip zitten er honderen buitenlanders vast in afwachting van betaling van het ticket voordat ze weer kunnen gaan. En dit vast zitten is als het even kan in het gevang, als dat niet gaat in een hotel onder politiebewaking (mag dus zeer zeker niet weg!)...

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ja! bali-style, he he, ga nou niet direct mensen op verkeerde/fouten gedachte brengen zeg.
Niet doen dus die overstay Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Sidia, scherp opgemerkt Emoticon: Wink , ze kan ook dan met haar toerist visum op zoek gaan naar de goede papieren "alvorens" ze gaat stage lopen, toch Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ja! bali-style, he he, ga nou niet direct mensen op verkeerde/fouten gedachte brengen zeg.
Dat was gewoon een waardeloos advies en past zeker niet bij iemand die bij een ander topic zijn diensten aanbied voor de bouw of verbouwing van een huis in Bali!
Salam,
Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-08-2008 08:50 schreef Tuti & Jan:
Dat was gewoon een waardeloos advies en past zeker niet bij iemand die bij een ander topic zijn diensten aanbied voor de bouw of verbouwing van een huis in Bali!
Salam,
Jan

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2008 08:26 siebjans wrote:
Niet doen dus die overstay Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Sidia, scherp opgemerkt Emoticon: Wink , ze kan ook dan met haar toerist visum op zoek gaan naar de goede papieren "alvorens" ze gaat stage lopen, toch Emoticon: Yes!

Als ze met een toeristenvisum (VOA) binnenkomt dan is ze al fout , behalve als de stage 31 dagen later begint. .
Dan kan ze mss in een versnelde procedure een SosBud visum aanvragen .
Heeft ze ook 30 dagen de tijd.om het alsnog te regelen.
Mag toch aannemen dat de (klote) stagebedrijf haar verplichtingen / toezeggingen nakomt.

Out of record : ben bezig om een drs medical een korte stage plaats te helpen zoeken. in jakarta.
Het is niet makelijk om te gaan netwerken .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

nola21
User
spacer line

Ontzettend bedankt voor alle reacties!!!
een spoedvisum aanvragen was niet mogelijk en vandaag heb ik pas de sponsor brief gekregen en moet ik nog de kopie van t paspoort hebben van de persoon die de sponsorbrief heeft geschreven.
Ik was ontzettend in de stress afgelopen dagen en heb ook nix anders gedaan dan inlezen wat mogelijk is en wat niet, rondgebeld over het hele visum gebeuren, mijn stagebegeleider gevraagd wat te doen etc.
Gister heb ik het reisbureau gebeld en gelukkig kon ik het ticket nog verzetten vertrek nu een maand later zodat ik zeker weet dat alles goed en OP TIJD geregeld is.
Het leek me beter om pas weg te gaan wanneer hier alles goed geregeld is het lijkt me niet zo fijn om daar in de problemen te komen....

ohoiel
User
spacer line

Waar ga je precies stage lope ndan NOLA21?

Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 12-08-2008 11:08 schreef nola21:
Ontzettend bedankt voor alle reacties!!!

Het leek me beter om pas weg te gaan wanneer hier alles goed geregeld is het lijkt me niet zo fijn om daar in de problemen te komen....

Heel verstandig besluit Emoticon: Yes! Laat je ons weten als alles geregeld is, dan kan ik je een fijne stage en verblijf toewensen in Indonesie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,433 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com