indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sergio
User
spacer line

Wij gaan in oktober naar Indonesie en hebben intussen een aardig lijstje gemaakt met plaatsen die wij willen bezoeken. Nu staat het beklimmen van de Rinjani aardig hoog op mijn lijstje en ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het beklimmen van de Rinjani.

Hoeveel dagen ben je kwijt aan het beklimmen van deze berg? Ik zie verschillende gegevens hierover op internet. De meeste operators geven aan dat 4dagen/3 nachten kost.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gr Sergio

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Algemene Indonesië-praat'.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Sergio

Ik heb zelf de Rinjani niet beklommen maar ik ben zeer recent een aantal keren vrij lang op Lombok geweest en heb in die tijd veel mensen gesproken die dat wel gedaan hebben.
De meesten bieden inderdaad 4 dagen/3 nachten aan echter dit is afhankelijk van je conditie en weersomstandigheden; 5 dagen/4 nachten is voor velen reeeler.
Ik heb diverse gidsen gesproken die mij vertelden dat de paden in de loop der jaren wat minder gemakkelijk geworden zijn.
In oktober begint het regenseizoen waardoor je nog voorzichtiger moet zijn (modder glad etc.)
Dan zijn er nog grote prijsverschillen. Ik heb toeristen gesproken die voor 5 dagen/4 nachten 1,5 juta hebben betaald. Dat lijkt erg veel maar als je het deelt op 4 dagen en in de wetenschap dat er 4 tot 5 mensen (gidsen, dragers) meegaan die voor alles zorgen (tent, eten en drinken) zodat je zelfr niks anders hoeft te doen dan klimmen, eten, slapen en genieten dan valt het nogal mee. Het is toch een hele onderneming.
Nog even over het weer: hou dat vooral goed in de gaten (maar een goed reisbureautje doet dat ook)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Hoi,
Ik ben heel de maand mei in Indonesia geweest en we hebben ook de rinjani beklommen. Niet tot de top.1 dag op en na een overnachting op dag 2 smorgens vroeg naar de rand van de rinjani gegaan en daarna naar beneden. Als jij naar het meer en de top wil gaan is het inderdaad het aantal dagen wat jij aangeeft. Heb je een sport achtergrond?

Voor ons was dit echt een bijzondere ervaring. Vooral heel erg zwaar. (wij hebben ons er echt in vergist) Maar de ervaring is er 1 om nooit te vergeten. Het was er ook echt prachtig. Boven de wolken natuurlijk en dat prachtige meer waar de krater uit komt. Levert prachtige plaatjes op.
Ik zou je wel als tip mee willen geven dat je van te voren nagaat wat voor soort tent/slaapplek je hebt. Wij hadden een matje van 1 cm ofzo, terwijl andere mensen die ook boven waren een matrasje hadden. Dit ligt natuurlijk veel comfortabeler. (vooral lekker als je 3 nachten moet slapen)

groetjes
Priscilla

Sergio
User
spacer line

Ik zou het liefst wel naar de top willen, maar dat moet ik nog overleggen met mijn reisgenoten.
Maar dan meot ik dus idd uitgaan van het aantal dagen die ik op de sites ben tegen gekomen.

Wat betreft onze conditie en fitheid denk ik wel dat wij aardig wat kunnen hebben. Wij zijn beiden sportieve mensen die wel van flink wat beweging houden.

Misschien raar dat ik het vraag, maar Anne Mieke heeft het over 1,5 juta betalen. Ik heb geen idee wat dat inhoud. Misschien kan je daar opheldering over geven Emoticon: Smile

Verder ben ik ook benieuwd wat voor soort schoeiselen kleding je nodig hebt om de Rinjani comfortabel te beklimmen. Zijn goede sportschoenen voldoende of moet je al gauw wandelschoenen aantrekken??

Gr Sergio

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-08-2008 17:19 Sergio wrote:
Misschien raar dat ik het vraag, maar Anne Mieke heeft het over 1,5 juta betalen. Ik heb geen idee wat dat inhoud. Misschien kan je daar opheldering over geven Emoticon: Smile

Verder ben ik ook benieuwd wat voor soort schoeiselen kleding je nodig hebt om de Rinjani comfortabel te beklimmen. Zijn goede sportschoenen voldoende of moet je al gauw wandelschoenen aantrekken??

Sorry,

Dat was "bedrijfsblindheid" ; 1,5 juta is Rp 1.500.000 (dus anderhalf miljoen Rupiah) dat komt tegen de huidige koers op ongeveer 105 euro.
Kleding: het wordt naar de top toe steeds kouder, echt koud, vooral 's nachts! Dus neem fleecedingen het liefst in laagjes mee EN sokken. Neem sowieso ectra kleding mee. En ook een goekope poncho tegen eventuele regen en andere nattigheid (je krijgt anders met geen mogelijkheid je kleren nog droog) Kun je in Indonesie overal voor 1 euro of zo kopen.
Gewone sportschoenen is een beetje iel, de Rinjani is nl. een ECHTE berg waarvoor je echt goeie schoenen (bergschoenen?) nodig hebt met een goeie grip en antislip en ook schoenen die tegen vocht kunnen.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Hai Annemiek,

Kun je iets zeggen over de zwaarte van de tocht naar de top van de Rinjani? Is het echt alleen omhoog lopen of is het ook echt klimmen in de zin van "kletteren". Ach, ik kan het zelf ook wel opzoeken, maar was even benieuwd. Wij zijn zelf (inclusief onze 4 kinderen) goede wandelaars en zijn net terug uit de Dolomieten, waar we ook meerdere dagen achter elkaar hebben gelopen (lange dagen) . Ik ben benieuwd of de Rinjani ook met kinderen te doen is ( dan 11/12/14/15).
verder heb ik net even op Google Earth naar Lombok gekeken. Klopt het dat de stranden er sowieso, los van de kleine eilandjes, veel mooier zijn dan op Bali. Ik was daar destijds niet erg van onder de indruk, wel van het geweldige binnenland (van Bali). Ben het trouwens helemaal met je eens wat betreft je schoenentip: in de bergen heb je bergwandelschoenen nodig.

Groetjes Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Elsbeth,

De tocht moet toch echt heel stevig zijn. Op stukken klauteren met handen en voeten....en dan heb ik het nog over het droge seizoen. Het is zeker niet alleen gewoon lopen. En de Rinjani is ook hoog, echt hoog......!
De stranden van Lombok zijn inderdaad veel mooier, en daarvoor hoef je zeker niet naar de Gili's. Ten noorden van Senggigi zijn de stranden donker tot zwart maar er is niemand behalve een paar perahu's. In het zuiden zijn de stranden van een lichtere kleur en ( nog steeds) met niemand. Samengevat zij de stranden van Lobok helemaal niet bevolkt behalve een ieniemienie stukje bij Senggigi en Gili Trawangan. En als er niemand is dan zijn ze vanzelf al mooier he.....

gr
Anne Mieke

Frenk
User
spacer line

Frenk
User
spacer line

De tocht is best zwaar, maar als je goed in conditie bent moet het toch wel kunnen. Ikzelf vind het stuk naar de top wel het zwaarst. Vooral de laatste paar honderd meter is het bikkelen door dat losse zand en stenen en omdat je in het donker klimt met een koude wind erbij maakt dat het extra lastig. Maar het is een bijzonder mooie tocht, daarom heb ik ‘m inmiddels drie keer gelopen en geen spijt van gehad! In de afdaling naar het kratermeer en de klim uit de krater zitten wel flinke steile stukken waar je af en toe moet klauteren, goeie stevige schoenen zijn wel belangrijk (al lopen dragers en gidsen gewoon op teenslippers)

Een tijd geleden heb ik een stukje geschreven over de tocht op dit forum:
http://forum.indahnesia.com/to(...)kkings_en_komodo.php

Groet, Frank

hasse
User
spacer line

Hallo Sergio.
Ik heb deze tocht tweemaal gelopen en het is zeker te doen wanneer je beschikt over een normale goede conditie. De gids en zijn helpers zullen je goed begeleiden. Je hebt zeker een paar goede berschoenen nodig en wat warme kleding. Het is in de nacht behoorlijk koud en je slaapt op de grond in eenvoudige tentjes. De tocht naar de top is vroeg in de ochtend en inderdaad is het donker. Laat je goed informeren in Senggigi over de diverse gidsen en prijzen. De tocht is echt een aanbeveling waard. Ik wens je alvast veel klauter- en wandelplezier.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,147,866 topic views - 226,353 posts - 13,588 topics - 18,091 members - last post @ 26-04-2018 18:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,545,119 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com