indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sergio
User
spacer line

Beste iedereen,

Wij vertrekken in Oktober voor 25 dagen naar Indonesie met zijn vijven. Er zijn een paar dingen die ik graag te weten zou willen komen. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen Emoticon: Smile

1: Tijdens onze 25 dagen zijn wij in ieder geval van plan om Java en Bali te bezoeken maar hebben wij nog genoeg tijd om bijv Lombok of de Komodo eilanden te bezoeken?? Ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel dagen je nodig hebt om de mooie leuke plekken te zien.

2: Mijn broer en zijn vriendin worden door kennissen rondgereden in een busje. Zij hebben kennis van de lokale bezienswaardigheden. Naar mijn mening gaat dat ten koste van het backpackers gevoel. Hoe reisvriendelijk zijn Java en Bali???

3: Hebben jullie nog andere tips en tricks voor ons, dan zijn deze natuurlijk van harte welkom Emoticon: Smile

mr.agus
User
spacer line

ga zelf ook rond die periode en kom er waarschijnlijk weer in december

mijn ervaring met andere landen als thailand en filipijnen is dat na een paar dagen alles vanzelf gaat

zo reisde ik in een maand heel thailand door en was ik ergens niet op mijn plek ging ik weer verder, maar had ik globaal een soort schema gemaakt

al met al zo'n 4 binnenlandse vluchten, busreisjes en een treinreis heb ik me prima vermaakt

voor aankomende trip heb ik alvast een lonely planet ingekeken en wat vliegroutes bekeken

ik raad je dan aan in java te beginnen, dan naar bali te plannen en hups naar lombok of andersom.....
vanaf bali kan je ook alle kanten op lijkt mij, en zijn er genoeg tentjes/hotels waar je naast al t vertier vast alles kan regelen

vanaf bali vliegen ze trouwens ook alle kanten op.......
eigenlijk lees ik gewoon wat op t net en wat boekjes en zie ik de rest wel, maar ik ga dan ook 6 maanden Emoticon: Wink

succes met de reis !

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beste Sergio

Je kunt in 25 dagen een indruk krijgen van Indonesie maar je zult een keuze moeten maken. Als 2 daarvan al Java en Bali zijn ligt het er maar aan met welke snelheid je reist, wat je interesses zijn etc. als ik jou was dan zou ik daarnaast eventueel OF voor Lombok OF voor Komodo en/of Flores kiezen want anders wordt het wel erg krap.
Je zou die 25 dagen ongeveer als volgt kunnen verdelen:
13 dagen Java, 6 dagen Bali, 6 dagen Lombok. Je kunt dan op alle 3 de eilanden in elk geval de highlights zien. Echter wil je bijvoorbeeld ook de Rinjani op Lombok beklimmen dan zijn die 6 dagen Lombok in totaal te weinig.
OF
10 dagen Java, 6 dagen Bali, 9 dagen Flores (Komodo)
Komodo is overigens maar 1 eiland maar ik denk dat je bedoelt de eilanden waar de komodovaranen leven. Dat zijn Komodo en Rinca (en ze komen ook maar minder voor aan de noordkust van Flores)
Gezien de tijd kun je dan het best naar Labuan Bajo (west Flores) reizen per vliegtuig vanuit Denpasar op Bali. Je kunt op een dagtrip dan op het eiland Rinca (2 1/2 uur varen vanaf Labuan Bajo) de komodovaranen zien. Het eiland Komodo ligt wat verder weg en dit eiland wordt voornamelijk aangezien door de charterboten die vanuit Lombok vertrekken (maar dan ben je ook langer onderweg) Alleen naar Labuan Bajo reizen voor de komodo's vind ik persoonlijk een beetje zonde. Flores is een prachtig eiland,dunbevolkt, met veel natuurschoon zoals de Kelimutumeren en traditionele dorpen. Ook voor de kust van Labuan Bajo zijn vele eilandjes in prachtige turquoise zeëen waar je kan snorkelen en duiken.
Ik begrijp uit het “backpackersverhaal” dat jullie graag met openbaar vervoer willen reizen? Je kunt in Indonesie je hart ophalen want naar mijn idee hebben ze daar het openbaar vervoer uitgevonden en is in alle soorten en maten beschikbaar. Op Java en Bali zijn redelijke goede wegen. Op Flores kunnen de wegen wat minder zijn. Ze zijn in elk geval smal en bochtig maar er is ook niet zoveel verkeer en de bussen zijn wat kleiner.

Afhankelijk wanneer je gaat in oktober zit je wel in de vakantietijd in Indonesie net na de idul fitri (suikerfeest aan het einde van de vastentijd rond 2 oktober als ik mij niet vergis) Hou daar rekening mee met het reserveren van bustickets etc.

Ik weet niet wat je bedoelt met reisvriendelijk. We hebben nog tips en trics genoeg maar daarvoor kun je je vragen het best wat specificeren.

Kijk in elk geval ook in de topics van Java en Bali (er zijn geen aparte voor Lombok en Flores daarvoor kun je het best even de zoekfunctie gebruiken)

Hieronder alvast wat links van topics die nog vers zijn.

http://forum.indahnesia.com/forum/16/

http://forum.indahnesia.com/to(...)akarta-yogakarta.php

Veel plezier met plannetjes maken. Wijk helpen je wel.

Groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Er is idd genoeg op dit forum te vinden en er zijn genoeg leden die je een handje kunnen helpen! 25 dagen is goed te doen. Veel vakantie plezier gewenst. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Sergio
User
spacer line

Hey iedereen,

Bedankt voor jullie goeie tips! De Lonely Planet is binnen!! Ik ga hiermee aan de slag. Mocht ik nog vragen hebben dan weet ik jullie te vinden!!

Thnx, groet Sergio

spacer line  

Er zijn mensen die bij OAD een 10 daagse reis boeken dus 25 dagen lijkt mij best wel riant

spacer line  

Tsja dat lijkt me ook wel een "fijne vakantie" die 10 daagse reisjes met vol geplande toertochtjes.
Cultuursnuiven doe je op de indo manier, alles op `t gemakje.
Wat vandaag niet kan, komt morgen wel of volgende week Emoticon: Wink

PS, ik ga 18 september --> Bali Java !!

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-08-2008 21:55 Peter191064 wrote:
Tsja dat lijkt me ook wel een "fijne vakantie" die 10 daagse reisjes met vol geplande toertochtjes.
Cultuursnuiven doe je op de indo manier, alles op `t gemakje.
Wat vandaag niet kan, komt morgen wel of volgende week Emoticon: Wink

Ik zeg het nog maar een keer; niet iedereen heeft zoveel tijd om alles "op 't gemakje" te doen. Je kunt niet in andermans tijd of portemonnee kijken.
In 25 dagen kun je redelijk wat zien van Indonesie zelfs al zit alles volgepland. Soms kiezen mensen daarvoor en weer anderen hebben geen andere keuze. En ook die mensen hebben een "fijne vakantie"

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 08-08-2008 00:12 Anne Mieke wrote:

...

Ik zeg het nog maar een keer; niet iedereen heeft zoveel tijd om alles "op t gemakje" te doen. Je kunt niet in andermans tijd of portemonnee kijken.
In 25 dagen kun je redelijk wat zien van Indonesie zelfs al zit alles volgepland. Soms kiezen mensen daarvoor en weer anderen hebben geen andere keuze. En ook die mensen hebben een "fijne vakantie"

groeten
Anne Mieke

Tuurlijk kun je niet in andermans portemonnee kijken, maar die reisbureau`s kunnen `t zo mooi aangeven, alles zien binnen zo`n korte tijd.
En ja 25 dagen is een mooie tijd om cutluur te snuiven. Zo was mijn eerste ervaring ook van Indonesië.
Vat mijn reacties niet persoonlijk op, maar eerder naar wat organisaties aanbieden. Je moet genieten van je vakantie, dus ook tijd om te relaxen !!

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Sergio
User
spacer line

Onze vakantie gaat zeker goedkomen! Dat kan ook niet anders. Wij westerlingen hebben alleen een luxeprobleem, want welke dingen wil je gaan zien. En ook al is 4 weken een heleboel tijd, de keus is oneindig zo lijkt het Emoticon: Smile
Gelukkig hebben we dan in ieder geval een excuus om ooit terug te komen!

Groet

Sergio

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,606,903 topic views - 228,766 posts - 13,635 topics - 19,582 members - last post @ 20-10-2018 08:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,881,330 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com