indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

PatrickV
User
spacer line

Helemaal gelijk Malam, maar ik ben 2 weken aan het lijntje gehouden door de Indonesische ambassade hier....

Nu is het te laat en ik wil niet de gok nemen om mijn paspoort niet terug te hebben vňňr zaterdag. Het voordeel is nu wel dat ik Singapore zie haha. Mijn vriendin komt ook die kant op, dus dat zit wel goed Emoticon: Wink

Bedankt voor de tip! Ik zal gelijk doornemen wat ik mee moet nemen!

spacer line  

Een tip voor de volgende keer als je zoiets overkomt: Je moet gelijk met wat geld komen. waarschijnlijk als je gelijk een paar juta had laten zien was de kans groot geweest dat je had kunnen doorlopen.
Als je te laat bent met flappen en ze de hogere pieten al gebeld hebben ben je te laat.

greetz

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-08-2008 16:04 dutchguy1000 wrote:
Een tip voor de volgende keer als je zoiets overkomt: Je moet gelijk met wat geld komen. waarschijnlijk als je gelijk een paar juta had laten zien was de kans groot geweest dat je had kunnen doorlopen.
Als je te laat bent met flappen en ze de hogere pieten al gebeld hebben ben je te laat.

greetz

je moet ook maar net 'een paar juta' bij je hebben, want ik heb nooit veel geld bij me, wetende dat aan de andere kant een pinautomaat staat. Plus dat dit geval naar mijn mening wel een uitzondering is, iemand willen helpen en dan zoiets krijgen. *brrr*...

spacer line  

Ach Jeroen, je kent ze toch.... eerlijk gezegd heb ik wel altijd wat meer bij me als ik in de buurt kom van Politie douane etc.
Hetzelfde dat je ook altijd 100.000 of 200.000 bij je moet hebben als je in de auto zit...

In de auto is het trouwens het beste om 50.000 ergens in je airco uitlaatje te duwen zodat je je portomonee niet hoeft te openen want als daar toevallig een paar honderdduizend of meer in zit word er gelijk meer gevraagd...

spacer line  

trouwens, In het geval van patrick was ie er mischien met minder ook wel vanaf gekomen.
ze nemen wel genoegen met wat je hebt, anders krijgen ze helemaal niks.
Dat geld wat ie nu heeft moeten betalen zal echt niet bij de agentjes die hem aangehouden hebben terecht gekomen zijn maar bij de baasjes van hun

PatrickV
User
spacer line

Ik had Euro's bij me +/- € 400,= was niet genoeg, aangezien de hogere bazen geďnformeerd waren...

Schrik niet, maar dit grapje kostte me in totaal +/- € 10.000,=
100jt voor de politie
15jt advocaat
extra ticket
en extra kosten overnachtingen Jakarta....

Het bedrag ging naar de 175jt en we zijn gestart met 40jt, maar na 2 nachtjes cel ging het rap omhoog.

Ik moest ze gloeiende gloeiende ook nog bedanken van de advocaat en ik kreeg de telefoonnummers mocht ik nog een keer in de problemen zitten....

Ik kon ook niet meer naar de ambassade, want ze hadden geld geroken en als ze dat door hun neus geboord wordt, dan kan je je wel voorstellen wat er in m'n VIP-cel zal gebeuren... blijf graag maagd van achteren en dat is me wel wat waard haha.

Oh ja de baas wilde ook nog een Kingsize bed... die heeft hij nog niet gehad.

Was echt een drama! Je kan je voorstellen dat ik nu voorzichtig ben om het land in te komen op basis van VOA

Hitami
User
spacer line

ls ik het was, ga ik nog brief schrijven naar de verschillende ministerie en cc media en niet te vergeten het geld terug eisen....

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ze zullen zeker een kwitantie geven ?

Ontvangen van Meneer Janssens de somma van 100.000.000 rupiah.

Handtekening : Brigadier Dog

(van teken film )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 26-08-2008 16:45 PatrickV wrote:
Ik had Euro's bij me +/- € 400,= was niet genoeg, aangezien de hogere bazen geďnformeerd waren...

Sorry, vind ik toch een beetje vreemd, Hoe kan het dat de hoge bazen al geinformeerd waren?
Op het moment dat je aangehouden werd en ze de tas hadden gevonden bij jou had je toch wat geld kunnen geven en dan hadden zij gewoon kunnen zeggen dat ze de tas gevonden hadden?

Ik heb wel enige achtergrond kennis van dit soort zaken en ik vind dit toch wel een beetje vreemd klinken.

PatrickV
User
spacer line

Het probleem was dat de eigenaar van de tas aangifte had gedaan van vermissing, dus schijnbaar is er zoiets als een proces verbaal wat afgehandeld moet worden. Ik hoefde alleen maar mee naar het bureau om een verklaring af te geven...

Ik dacht in 1ste instantie dat er iets aan de hand was en ik de volgende dag vrij zou komen, maar op het bureau waren de hoge heren aanwezig, dus toen was het te laat.

Aangezien ik geen ervaring met corruptie heb durfde ik ook geen geld aan te bieden, omdat ik niet nog verder in de shit wilde komen.

Maar ja achteraf praten is altijd makkelijk. Ik heb ook iets te veel belangen in Indonesie om het aanhangig te maken bij div. instanties....

elsbeth
User
spacer line

Patrick, toen ik je berichtjes net las na een dagje weg, leek mijn ietwat wantrouwige gevoel t.a.v. jouw zaak achteraf erg overdreven. Je komt zo op schrift eerlijk over. Maar Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je laatste zinnetje (ik heb ook iets teveel belangen in Indonesie om het aanhangig te maken bij de div. instanties) erg tegenstrijdig vind met de zin erboven (ik heb geen ervaring in corruptie).
Als iets mij ten onrechte 10.000 euro kost, dan zou ik, kan me niet schelen in welk land ik verblijf, alles uit de kast halen om het geld terug te halen, zoals ook Hitami aangaf. Ook in Indonesie, dit gaat wel om een heel groot bedrag!

PatrickV
User
spacer line

Dank je Elsbeth, ik heb geen geheimen en wil ze ook niet.

Ik ben van mening dat als je normaal doet en normale kringen verkeer je geen ervaring hoeft te hebben met corruptie op een aantal kleine zaken na dan...

Corruptie met justitie vind ik toch een heel ander verhaal als een ambtenaar op een postkantoor bijvoorbeeld.
Je hebt makkelijk praten om het geld terug te halen. Ik doe zaken in Indonesie en mijn vriendin woont daar. Ik wil voor 10.000 Euro mijn rechten niet verspelen om het land nooit meer in te komen. Uiteraard is dit voor mij ook een groot bedrag, maar weegt niet op tegen de belangen. En uiteindelijk ben ik zelf toch ook fout om geld te geven, of zie ik het verkeerd?

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 26-08-2008 16:22 schreef dutchguy1000:
Ach Jeroen, je kent ze toch.... eerlijk gezegd heb ik wel altijd wat meer bij me als ik in de buurt kom van Politie douane etc.
Hetzelfde dat je ook altijd 100.000 of 200.000 bij je moet hebben als je in de auto zit...

In de auto is het trouwens het beste om 50.000 ergens in je airco uitlaatje te duwen zodat je je portomonee niet hoeft te openen want als daar toevallig een paar honderdduizend of meer in zit word er gelijk meer gevraagd...

Goh, moeten jullie betalen als jullie aangehouden worden? Ik ben in Bali wel een keer of 10 aan de kant gezet door de politie. Even controle van autopapieren (die overigens niet eens op onze naam stonden) en mijn rijbewijs. Een grapje in het Indonesisch erbij en een vriendelijke glimlach op mijn gezicht...en ik kon altijd gewoon weer doorrijden, niets aan de hand!

Hitami
User
spacer line

Patrick, volgens mij ben je te voorzichtig of beter gezegd laf.

Sidia, hoezo bewijzen ? Met getuigen (advocaat, vrienden) kun je degelijk jou verhaal aannemelijk maken. Natuurlijk moet je niet gaan communiceren met gewone ambtenaar.

Als ik het was weet ik wat ik ga doen...... Ik laat me niet zo maar 10 duizend afhandigd maken.

Dat je zo reageert en niets doen zegt iets meer over jezelf dan de betreffende ambtenaar.

spacer line  

On 26-08-2008 18:33 PatrickV wrote:

Maar ja achteraf praten is altijd makkelijk. Ik heb ook iets te veel belangen in Indonesie om het aanhangig te maken bij div. instanties....

Je heb ze nummer toch, laat uitzoeken waar ie woont....
Smijt er nog even 500 euro's tegenaan om een 'mannetje' in te huren die die klojo zodanig bewerkt dat ie het nooit meer in ze hoofd zal halen....er zijn er zat te vinden in de kampung Jakarta die voor 500 euro zelfs bereid zijn een moord te plegen....

10.000 euro is buiten alle proposies staat in geen verhouding....dit kan je niet laten berusten! De volgende keer pakken ze iemand anders want is makkelijk verdienen zo.

PatrickV
User
spacer line

Hitami,

Je kan me laf vinden, dat is jouw mening,maar als je je in mijn situatie bevindt piep je wel anders. Ik heb er zelf mee ingestemd om dat bedrag te betalen, dus moeit je achteraf niet zeuren over dat geld. Vrijheid is veel meer waard!! Als ik geen lafaard zou willen zijn, om in jouw bewoording te blijven, had ik de Nederlandse ambassade moeten bellen en geen stuiver moeten betalen. Je gaat mee in het systeem of niet, maar dan moet je ook beide gevolgen aanvaarden. Het hele proces verbaal was verdraaid. Zo had ik me, volgens de restaurantbediende, in het toilet omgekleed in witte kleding, terwijl ik donkere kleding aanhad en mijn koffer nog gesealed was door Garuda, aangezien ik een Domestic vlucht had, voordat ik in Jakarta aankwam.

Mijn vriendin melde dit ook, maar op voorhand was dit niet waar, want ik sprak de waarheid toch niet..... Waar blijf je dan en wat is het rechtssysteem van RI waard?

Uiteraard is 10.000 Euro voor mij ook geen kattepis en staat het buiten alle proporties, maar zij hebben ook hun vriendjes die dan weer het bedrijf van mijn vriendin kunnen benadelen en dan ben je alsnog de klos...

Het had uiteraard anders geweest als ik er niet meer heen had gehoeven, dan had ik misschien wel het e.e.a. getracht te bewerkstelligen, maar nogmaals je gaat accoord of niet accoord met het bedrag en gedane zaken nemen geen keer. Het uitzicht om te wachten op een evt. proces (als de eigenaar bereid was om mee te werken met de politie) was geen optie aangezien ik hier ook mijn werkzaamheden heb.

Dus Hitami om te kunnen oordelen over iemands karaktereigenschappen moet je je toch iets meer inleven in de ander z'n situatie. Als ik daadwerkelijk zo laf ben had ik toen niet over 10.000 Euro beschikt Emoticon: Wink en had ik nooit meer terug gegaan...

Hitami
User
spacer line

Je kunt nog altijd werk van maken !

spacer line  

Dear Patrick

Je hebt belangen In Indonesie om het liever niet aan de grote klok te hangen? wat ik begrijp. maar de bedragen waar jii mee komt om het op te lossen zijn erg hoog.

Het ruikt niet een beetje, sorry om te zeggen, "het stinkt"

Dit soort bedragen worden niet gevraagd voor een incident als jij omschrijft.
zeker niet aan iemand die, zoals elsbeth al omschreef" belangen in Indo heeft dus toch wel het land en hun cultuur kent.
Met de bedragen waar jij mee komt kan een moordenaar vrij gekrgen worden. regelmatig meegemaakt, zelfs veel minder dan waar jij het over hebt.

Kijk maar een beetje uit de volgende keer.

greetz

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Voor een buitenstaander is een gevalletje erg moeilijk te beoordelen PatrcikV.
Ik kan je wel het volgende meegeven, mocht dit weer voorkomen, op het moment dat je langer als 24 uur vast gezet gaat worden even de melding doen dat ze de plicht hebben dit te melden. En vervolgens ook een advocaat er op attent maken. Als een autoriteit dit niet zelf doet is in iedergeval de melding gedaan. Niet dat je er zelf veel aan hebt, maar het schrikt de boys die de poen willen hebben wel af. De ambassade of de medewerkers kunnen weinig meer doen dan advies geven, verwacht zeker geen hulp !

Maar als betrokkenen op de hoogte zijn van de melding is de afstand gelijk een stuk groter. Als het om poen gaat willen ze er doorgaans zo weinig mogelijk mensen bij betrokken hebben. Het voordeel van een melding aan de ambassade is wel dat er een andere autoriteit is waar de melding wordt gedaan, in veel gevallen het ministerie van buitenlandse zaken (de lokale) en dan komt er zeker een medewerker polshoogte nemen. Ik weet uit ervaring dat als het enkel en alleen om geld te doen is, zefg maar de olie van de samenleving, je snel op straat staat. In alle andere gevallen zal het minder makkelijk zijn. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 26-08-2008 23:09 PatrickV wrote:
Hitami,

Je kan me laf vinden, dat is jouw mening,maar als je je in mijn situatie bevindt piep je wel anders. Ik heb er zelf mee ingestemd om dat bedrag te betalen, dus moeit je achteraf niet zeuren over dat geld.
Patrick , je moet sommige posting van Hitami niet ernstig nemen . Hij doet dat om te provoceren (zijn eigen woorden ) .

Hitami : Sidia, hoezo bewijzen ? Met getuigen (advocaat, vrienden) kun je degelijk jou verhaal aannemelijk maken. Natuurlijk moet je niet gaan communiceren met gewone ambtenaar.

Dit is ook losse flodder , welke getuigen heb je ?
De advocaat ? Je denk toch niet dat hij mee gaat werken als hij ook (?) betrokken is in een illegale transactie.
Bij omkoping en afpersing zaak moet men kunnen bewijzen (zo is het volgens de regel ). Kan je dat niet bewijzen , gebeurt er op zijn minst 2 zaken.
1. Je wordt beschuldigt wegens laster
2.Je wordt beschuldig wegens omkoping van ambtenaren in functie .

De straf die je krijgt is vele malen hoger dan die paar dagen cel plus verlies van 10.000 eurie.

En de opmerking dat je niet met een gewone ambtenaar moet communiceren is ook zo' n dijenkletser.
Je denkt toch niet dat " alle" bule' s over vitamin K.R (Koneksi-relasi) beschikken.
Dat zijn vriendin de dochter of nicht is van een hoge ambtenaar (minister) of van een Super Generaal.??

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Waar gebeurde verhaal :
Een paar jaar geleden.

Wij zijn pas maar aangekomen in Jakarta , na een kopje kopi en veel omong kosong zeg ik tegen mjn vrouw even de oleh2 uitpakken .
Kon ze de koffer niet openen . Dus ik ook geprobeerd , GVD , GVD koffer gaat niet open .
Hoe kan dat nou ??
Dus even goed kijken , bleek een vreemde koffer te zijn .
AI , AI , AI . Dezelfde kleur , dezelfde formaat en dezelfde merk .
En het is al laat , 22.00.
Gelijk terug naar Cengkareng , weggebracht door mijn broer en vriend.
Ik zat ook te knijpen , want ik denk dat iemand mijn koffer in zijn bezit heb.

Kom ik binnen bij de aankomsthal , vroeg aan de petugas waar achtergelaten koffers staan . Ja hoor , daar staat mijn koffer .

Nog wat gelachen met de petugas , alleen vind ik het zielig voor de duitse eigenaar uit NRW . Hij is al lang vertrokken , na zijn vermissing gemeld te hebben . Ik heb zijn vermissingformulier gezien en de naam vergeleken met de naam op de kofferlabel.
Wij zijn in de late middag geland, dus moet zijn koffer nagezonden worden.
Even formulieren invullen , en na vriendelijke groet van de petugas , Silahkan pak , kopernya diambil en selamat malam (het is bijna middernacht) ben ik naar huis gegaan .
Het is stom , maar kan gebeuren .

.

Hitami
User
spacer line

Sidia, wat ik duidelijk wil maken , hoe je reageert is, is dat je een typical "salary man" ben waar 40 jaar dienst bij een baas vrij normaal vind.

spacer line  

Waar gebeurd verhaal een paar jaar geleden:

Ik werkte bij een bedijf waar ik achteraf merkte dat ze ilegale producten produceerden.
Politie inval, allemaal mee naar de polda, bleek dat mijn KITAS 2 weken verlopen was.
Ik nachtje in de polda, overigens erg gezellig bijna, kopje koffie, lekker eten, vriendelijke mensen.
Volgende dag waren zogenaamd de deportatie papieren al getekend.
Manager van het bedrijf komt langs, 10 juta in het handje van de ambtenaar gestopt en ik kon naar huis. (niet naar Nederland maar gewoon in mijn apartementje in jakarta)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kom ik weer, sorry hoor, maar als je meer dan 100.000.000 Rp moet tikken, dan zijn of je belangen verdomd groot of je hebt een ongeloofelijke fout gemaakt.
Even de feiten op een rijtje.
Een man vraagt mij een vuurtje en laat zijn tas perongeluk bij mij staan, dit gebeurd voor het inchecken neem ik aan.
Ik pak de tas en zoek de man, tijd zat om hem te vinden, immers je weet wie hij is, of je geeft de tas aan de manager van de gelegenheid waar je zit met de mededeling dat hij ongetwijfeld terug zal komen, een prof komt niet uit een ei en weet best waar ie zijn tas heeft laten staan.

De man vraagt een vuurtje op het vliegveld terwijl we al ingecheckt hebben, de man zit nog ruimschoots voor de tijd dat ie moet vliegen, immers hij zit in een gelegenheid waar gerookt mag worden, hij moet naar zijn gate en na alle veiligheidsperikelen zal het boarding ook nog wel ruim een uur duren, daarbij had hij ook nog tijd om aangifte te doen.

In deze begrijp ik dat de tas werd ingeleverd bij de politie op het moment dat de eigenaar en aangifte had gedaan, naar alle waarschijnlijkheid ook al terug was geweest naar de plaats waar hij hem had laten staan en dat ie ook al in de lucht zat.
Dus minstens anderhalf uur nadat de tas als vermist was opgegeven is de tas bij de politie gebracht, gezien het feit dat de prof zeker naar de plaats is terug geweest waar hij hem heeft vergeten, blijkt dat de tas was meegenomen door iemand.

Heeft Patrick een uur lang lopen zoeken?
Of heeft Patrick een uur lang de tas bij zich gedragen en toen gedacht , ooooh ja ik moet hem even inleveren.

Ik ben er niet bij geweest, ik neem Patricks verhaal voor waar aan, maar er zitten verdomd veel hiaten in, als ik dan ook nog hoor dat er 100 juta boven tafel moest komen, dan zeg ik open en eerlijk, je kan een fout maken, maar als deze gebeurtenis op fouten berust dan is het wel een opéénstapeling van hele stomme fouten.
Er zitten te veel hiaten in het verhaal om een goed oordeel te geven. Emoticon: Confused

Zo als het voorgesteld wordt, zeg ik an me hoela, er is iets anders aan de hand. Emoticon: Bye bye

spacer line  

Hier is overduidelijk veel meer aan de hand. 100 juta vraagt men niet voor zo’n klein ‘incidentje’

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,338,756 topic views - 229,479 posts - 13,648 topics - 19,984 members - last post @ 19-12-2018 15:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,250,749 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com