indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

On 07-08-2008 10:50 siebjans wrote:

...

Ik ken het verhaal niet, maar mag iemand die "kwetsbaar" is dit dan ook tonen door zoals jij omschrijft "ranzige advertenties"? Ik kan me voorstellen als iemand kwetsbaar is, deze ook dingen doet die hij/zij later spijtig vindt!? Juist omdat men kwetsbaar is op dat moment!
Emoticon: Worship

Weet je, ik wilde er eigelijk helemaal niet meer over beginnen hier op het forum maar omdat Dutchguy er nu zelf weer over begint met dit topic kon ik het toch niet laten om even te reageren. Het is ook niet goed voor de sfeer hier op het forum om te gaan herhalen wat hij daar precies in zijn advertenties schreef. De meeste weten het nog wel denk ik en Dutchguy zelf zeker wel.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik ben van mening dat er toch nog wel een subtiel verschil zit tussen het kwetsbaar opstellen en persoonlijk de fout in gaan zoals kennelijk gebeurd is.
Het gevolg van de fout was meer kwetsbaarheid. Emoticon: Party!
Hij is dus niet zo handig bezig geweest, vervelend, shit happens.
In het verlengde van deze kwetsbaarheid tonen is het nog maar de vraag of een forum het geschikte medium is. Ik denk zelf van niet.
Hij heeft het besluit genomen een ranzige advertentie te plaatsen.
Dat maakt hem kennelijk nog veel meer kwetsbaar.

It's only kinky the first time.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Het kan gebeuren dat iemand een fout maakt.
Wie zonder ......... werpt de 1ste steen , dat heeft Rabbi Joshua uit midden oosten ooit gezegd.

Om daarna een "fout" uit iemands verleden zijdelings of uitgebreid in een site te bekomentarieen en eventueel daarna na te trappen is ook niet zo netjes.

Vind ik dan .
Maar ya , men kan verschil van mening hebben.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Mee eens Sidia.
Dat is ook niet netjes, maar is wel een veelvoorkomend verschijnsel.

Een verschil van mening is ook niet erg.
Emoticon: Party!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wel Om Sid en Sieb, ben er een beetje uit door buikgriep, maar nu minder sakit.
De Nederlander is snel geneigd om overal over te praten, is vaak een flapuit.

Inmiddels heb ik geleerd [toch weer dat stukje Indische opvoeding uit de jaren 50] om rustig en beschaafd de ander zijn mening af te wachten en beslist niet direct te reageren en al helemaal niet onbesuisd.
Om Sid, nog steeds ligt email plat..
Alvast een fijn weekend voor allemaal
Selamat Wilma/Merapi

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Je kwetsbaar opstellen betekent dat je vertrouwen hebt in iemand., dan verwacht je ook vertrouwen terug.
Ik werd ook op alle fronten op een infantiele manier in het verleden aangevallen: de enige manier is om daar totaal niet op in te gaan en dit soort mededelingen richting botol cebok te sturen.
Trouwens, over welke ranzige advertenties ging het? Oyibo

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Merapi,
Ik heb geen flauw idee. Het wordt kennelijk door de forummers beschouwd als een ranzige advertentie. En neem het dan maar alszodanig aan. Ik had al aangegeven dat deze zaken speelde ver voor ik op dit forum kwam. Dus ik kan die vraag niet in details beantwoorden, wat voor de 1 ranzig is, zal het voor de ander niet zijn. Emoticon: Party!
Overigens was mijn opmerking niet als beschuldiging maar als vaststelling gedaan. Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 08-08-2008 08:31 oyibo wrote:

Hij heeft het besluit genomen een ranzige advertentie te plaatsen.
Dat maakt hem kennelijk nog veel meer kwetsbaar.

Dat zit er dan idd ook weer in........ Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hmjah, ik heb het besluit genomen om een website te beginnen ooit eens. Maakt me ook kwetsbaar, vooral voor een paar mensen die denken dat ze dan alles direct mogen alsof ik vogelvrij ben. Tja... zo ken ik er ook nog wel een paar.

Emoticon: Party! "Fouten gemaakt in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst" Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 08-08-2008 23:18 merapi wrote:
Wel Om Sid en Sieb, ben er een beetje uit door buikgriep, maar nu minder sakit.
De Nederlander is snel geneigd om overal over te praten, is vaak een flapuit.

Inmiddels heb ik geleerd [toch weer dat stukje Indische opvoeding uit de jaren 50] om rustig en beschaafd de ander zijn mening af te wachten en beslist niet direct te reageren en al helemaal niet onbesuisd.
Om Sid, nog steeds ligt email plat..
Alvast een fijn weekend voor allemaal
Selamat Wilma/Merapi

Ik herken me zelf in hetgeen je schrijft, ook mijn Indonesische vrienden en kennissen merken vaak op dat een m.n. bule uit NL een flapuit is. Ik probeer me zelf daarom ook constant aan te leren niet direct te reageren, echter heb ik daar nog weleens moeite mee Emoticon: Blush

Beterschap trouwens met de "buikgriep" altijd vervelend..

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 09-08-2008 07:00 Jeroen wrote:
Hmjah, ik heb het besluit genomen om een website te beginnen ooit eens. Maakt me ook kwetsbaar, vooral voor een paar mensen die denken dat ze dan alles direct mogen alsof ik vogelvrij ben. Tja... zo ken ik er ook nog wel een paar.

Emoticon: Party! "Fouten gemaakt in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst" Emoticon: Party!

Ik denk dat welke stap men ook doet je altijd op dat moment een vorm van "kwetsbaarheid" aangaat/begint!

En idd fouten uit het verleden zijn zekers geen garantie voor het heden.
Een goede vriend van me zegt altijd;
"herkennen" "erkennen" en "accepteren" als je dat kunt ben je veel en veel minder ketsbaar. Emoticon: Yes!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Talk to the hand Om Sid,Sieb,Yerun en Oyobo
ben gelukkig weer beter, na een week in de lappenmand.
De ouwe vertrouwde nasi tim hielp prima plus groene thee.
Nee, Yerun, met kwetsbaar opstellen bedoel ik een goed evenwicht in jezelf.
Altijd heb je mensen die het een ""sport"" vinden om een ander vaak ongefundeerd af te katten; dit soort mensen leven in een egoistisch vacuum en laat ze daar maar lekker zitten!
Selamat Merapi/Wilma Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Merapi, fijn te horen dat je uit de lappenmand bent Emoticon: Yes!

met kwetsbaar opstellen bedoel je een goed evenwicht in je zelf hebben, mee eens echter valt dit niet altijd mee.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ha die merapi,
Mooi dat je er weer bent.
Zo zie je maar, je bent niet alleen kwetsbaar als mens op het forum.
Je kan er weer tegenaan begrijp ik. Emoticon: Party!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja hoor oyibo, ben net als bambu: meeveren en uitzieken, dan kom je vanzelf weer overeind net als bambu.
Groetjes Merapi/Wilma

spacer line  

in het kort: ik plaatste een kwetsbaar topic, kreeg een hoop k*t reacties, ik reageerde fel, toen vond men, hoe dan ook, ranzige advertenties onder de naam dutchguy1000.
Ik weet niks van deze advertenties maar kan dat toch niet bewijzen dat die niet van mij waren.

Het zijn weer vooroordelen ten top hier.

Ik heb genoeg van dit gezeik.

En trouwens Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ouwe bekende: jij loopt je ook maar te verbergen.
waarom niet gewoon vertellen wie je bent en niet zo vanachter een schuilhoekje lopen kl*ten hier.

Zoals ik al veel te veel zeg.....

Allemaal ergggg zielig

De groeten

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ha Dutchguy,

Kennelijk zijn er mensen in de veronderstelling dat er een " ranzige" advertentie door jou geplaatst zou zijn. Ik weet overigens niet wat dan ranzig zou moeten betekenen. Zonder de al dan niet de smeuige details blijft zoiets abstract. Emoticon: Party!
En dat mag het ook wel blijven wat mij betreft.

Ouwe bekende deed inderdaad zijn bijdrage dit naar voren te halen.
Zoiets is dan kennelijk net zo gewenst al een poepie in een ruimtepak.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Maar zo te zien in dit topic hoef je over bijval zeker niet te klagen. Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Alle mensen zijn kwetsbaar, zelfs de meest arrogante bal die denkt onkwetsbaar te zijn heeft ergens een zwak plekje.
Er zullen altijd mensen zijn die deze zwakheden opzoeken en trachten te schoppen, zeker in de anonimiteit van een forum.
Het verhaal van DG is mij goed bij gebleven, hij zat in een zwakke periode en was uiterst kwetsbaar, zeker gezien dat hij als expat weinig klankbord in zijn omgeving had zocht hij die op het forum en vroeg ook om raad.
Daar sprongen gelijk mensen in om hem regelrecht de grond in te boren, uiterst droevig allemaal, de ranzige advertentie kwam trouwens als ik in mijn geheugen graaf niet uit de koker van dit forum, maar uit de koker van een ranzig figuur die zich zich ook op het internet bevindt met een ander forum/weblog.
Dat deze gebeurtenis DG hard heeft geraakt blijkt uit het feit dat hij deze topic heeft opgestart.
Voor zover ik begrepen heb heeft DG zijn leventje weer lekker op orde en kan maar één advies geven, ga door DG en laat het achter je.
Het is nu éénmaal zo dat als je op een forum schrijft dat je eelt op je ziel moet hebben, omdat er altijd schorum bestaat die in hun dagelijks leven als een poesie onder de plak van hun vrouw/baas en of aanverwante artikelen zitten en hun frustraties anoniem op het forum uiten.
Neeeeeeen ik noem geen namen, goed lezen dan haal je die gefrustreerde klojo's er zo tussen uit.

zieleffe
User
spacer line

Het verhaal van DG is mij goed bij gebleven, hij zat in een zwakke periode en was uiterst kwetsbaar, zeker gezien dat hij als expat weinig klankbord in zijn omgeving had zocht hij die op het forum en vroeg ook om raad.

Hij heeft werkelijke uitspraken gedaan wat zich uiten in, dat de Nederlanders In Holland, een waardeloos mentaliteit had, en wat nog meer aan kritiek zich uiten.
Maar nu moet hij naar Nederland terug, en kan zich daar niet blijvend handhaven.
Hij had zich afgezet tegen de Hollanders, en nu zit hij in Nederland, die hem weer te vreten moet geven.
het is nog de vraag of hij zich kan handhaven onafhankelijk te zijn.
Daarin laat hij zich nu niet uit, ook niet de relatie van hem met zijn nieuwe vriendin is plotseling niet meer in beeld.
Als je een man bent dan ga je niet zich uiten, toen je dacht dat je de mede mens niet nodig had.
tegen je eigen principes je uiten, zodat je later daarop afgerekend kan worden.
DAT NOEM IK NIET STABIEL ZIJN, daarmee vraag je ook om, daarop gereageerd zal worden, door die mensen de leed vermaak als middel gebruiken....... Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 14-08-2008 20:16 zieleffe wrote:

...

Hij heeft werkelijke uitspraken gedaan wat zich uiten in, dat de Nederlanders In Holland, een waardeloos mentaliteit had, en wat nog meer aan kritiek zich uiten.
Maar nu moet hij naar Nederland terug, en kan zich daar niet blijvend handhaven.
Hij had zich afgezet tegen de Hollanders, en nu zit hij in Nederland, die hem weer te vreten moet geven.
Daarin laat hij zich nu niet uit, ook niet de relatie van hem met zijn nieuwe vriendin is plotseling niet meer in beeld.
Als je een man bent dan ga je niet zich uiten, toen je dacht dat je de mede mens niet nodig had.
DAT NOEM IK NIET STABIEL ZIJN, daarmee vraag je ook om, daarop gereageerd zal worden, door die mensen de leed vermaak als middel gebruiken....... Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Devil

Mijn god, wat een onzin.
Ik ga hier echt niet meer op reageren.

De groeten

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Op 13-08-2008 17:17 schreef dutchguy1000:
in het kort: ik plaatste een kwetsbaar topic, kreeg een hoop k*t reacties, ik reageerde fel, toen vond men, hoe dan ook, ranzige advertenties onder de naam dutchguy1000.
Ik weet niks van deze advertenties maar kan dat toch niet bewijzen dat die niet van mij waren.

Het zijn weer vooroordelen ten top hier.

Ik heb genoeg van dit gezeik.

En trouwens Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ouwe bekende: jij loopt je ook maar te verbergen.
waarom niet gewoon vertellen wie je bent en niet zo vanachter een schuilhoekje lopen kl*ten hier.

Zoals ik al veel te veel zeg.....

Allemaal ergggg zielig

De groeten

Haha.. dat van die advertenties... zoiets soortgelijks heb ik ook voorbij zien komen op de voormalige website van Panglima Koffieleut Lionel; daar werd wonderbaarlijk een gebruikersnaam gevonden (Yerun) op een forum dat ging over red light districts e.d... toevallig enkele maanden nadat de eerste berichten geplaatst zijn en toevallig dat het daar voor het eerst gemeld werd. Ach ja, zo duidelijk opgezet was het dat het niet de moeite was er op te reageren.. zoals eigenlijk altijd wel het geval is.

Wat ouwe bekende betreft; die heeft al aangegeven hier niet alles bekend te willen maken... Ieder wat wils toch?

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Verder vraag ik me af waarom je steeds zelf weer begint en/of ingaat op berichten over die periode. Je kunt het ook achter je laten dan doet de rest dat vanzelf (uiteindelijk, daar zit het hem in inderdaad) ook wel.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 13-08-2008 17:17 dutchguy1000 wrote:
toen vond men, hoe dan ook, ranzige advertenties onder de naam dutchguy1000.

Volgens mij noemen ze dit 'daderwetenschap'.....

On 13-08-2008 17:17 dutchguy1000 wrote:

Ik hoef toch niet in me username me voor en achternaam te vermelden?? Doet toch bijna niemand hier! Ik begrijp niet dat je steeds maar weer zo zenuwachtig word van mijn username.

spacer line  

On 15-08-2008 02:57 Yerun wrote:
Verder vraag ik me af waarom je steeds zelf weer begint en/of ingaat op berichten over die periode. Je kunt het ook achter je laten dan doet de rest dat vanzelf (uiteindelijk, daar zit het hem in inderdaad) ook wel.

Helemaal mee eens! Hij komt er zelf steeds weer op terug.

spacer line  

On 14-08-2008 20:16 zieleffe wrote:

...

Zieleffe heeft hem ook door.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,082,213 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,274 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,513,708 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com