indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik zoek al jaren een echte frituurpan hier in Yogya. Waar kan ik die kopen? Zijn ze uberhaupt wel te krijgen in Indonesie? HELP Emoticon: Yawn

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoe doet de kok bij Janur het? Gewoon in de pan zeker? Ik trouwens ook, voor die paar keer per jaar dat ik friet eet Emoticon: Puh!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Wij doen het nu ook gewoon in een wok of pan, maar ik zoek er eentje zoals wij die kennen met temperatuur regeling enzovoort. Enne hoe de kok het van Janur doet, in ieder geval zonder frituurpan. Emoticon: Yummie!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er al eens over nagedacht hoeveel vermogen zo'n frituurpan heeft?
Wij hebben een hoofdzekering van 10 Amp (2200 watt), is waarschijnlijk net voldoende voor een frituurpan.
Kijk een bij google.nl en geef vermogen frituurpan in, de rest wijst zich van zelf.
Succes met de bitterballen,
Tuti en Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

ik heb een hoofdzekering voor 5.500 watt. En ik google me suf maar zonder resultaat.
In Jakarta hoor ik wel eens mensen zeggen dat ze daar te krijgen zijn, maar waar dan?

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ook niet in de winkelcentra in Jakarta???Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet of ze er wel te koop zijn. Emoticon: Shut up!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Sieb,
Ik gebruik al jaren geen frituurpan, heb een grote wok.
Flink wat olie in de wok, alle frituurbaksels gaan goed, wel goed laten uitlekken in een zeef met keukenpapier eronder
Heb ik geleerd van mn Hindustaanse buurvrouw
Dus gewoon een grote wok kopen!
Selamat makan
Wilma/Merapi

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Merapi, Sieb gebruikt nu een frietpan, zoals te lezen is, maar wil graag eens wat anders dan hannessen met papiertjes e.d... Emoticon: Wink

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Laat Sieb maar hannessen, mijn oud- tante geboren en getogen in Betawi gebruikte alleen een grote wok of wadjan, een elektrische frituurpan had ze afgekeurd, geen smaak..
Nou ja Yerun, probeerde Sieb alleen maar te helpen!
Friet gaat prima in de wok, gewoon aardappels schillen, 5 minuten voorkoken en dan in de wokpan lekker met trassie en zelfgemaakte satehsaus Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Party!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

We gebruiken nu een wok, en dat gaat meestal goed! Vooral als je bitterballen of kroketten wil bakken is het vaak een probleem. Laat je ze ietsie te lang of ietsie te kort dan springen ze of kapot of ze zijn nog koud van binnen. Ook friet, als de olie niet heet genoeg is zuigt de friet de olie naar binnen en krijg je te vette friet. Een friteuse bied dan uitkomst omdat je middels een termostaat de temperatuur kunt regelen, vandaar dat ik op zoek ben naar een frituurpan Emoticon: Yes!

spacer line  

On 03-08-2008 10:46 merapi wrote:
Sieb,
Ik gebruik al jaren geen frituurpan, heb een grote wok.
Flink wat olie in de wok, alle frituurbaksels gaan goed, wel goed laten uitlekken in een zeef met keukenpapier eronder
Heb ik geleerd van mn Hindustaanse buurvrouw
Dus gewoon een grote wok kopen!
Selamat makan
Wilma/Merapi

En U beticht mij ervan dat ik onzinnige reacties post hier op het forum....? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Tazzy
User
spacer line

Zoiets anders via een nederlandse vriend laten sturen

BK Fortalit frituurpan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 04-08-2008 09:26 Tazzy wrote:
Zoiets anders via een nederlandse vriend laten sturen

BK Fortalit frituurpan

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Bedankt voor je reactie, alleen is het niet de pan die ik zoek. Deze kun je op het vuur zetten, dus dan is de optie van Merapi ook een goed alternatief! Emoticon: Yes!

Ik zoek er eentje op stroom.

spacer line  

In Jakarta you can buy them in most of the big shopping malls, about Rp 1,3 juta,
In glodok, manga dua and most of the ICT malls in Jakarta you can buy the local made one for about Rp. 300.000,-

Greetz
sorry voor het engels...

Pamelabak
User
spacer line

Ik heb zelf een elektrische frituurpan maar gebruik het liefst mijn wadjan. Ik gebruik geen voorgebakken friet maar maak zelf van die lekkere dikke frietjes. Deze bak ik dan de eerste keer voor in olie. Bij het afbakken (tweede keer) doe ik knoflook erbij. Het is trouwens veel gezonder om de friet in olie te bakken dan in vet.
Pamela

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

hallo siebjans
zoek je een frituurpan in Indonesie, dan kan je eerst de naar sites van bekende merken van fabrikanten zoeken
neem bijvoorbeeld De longhi, het heeft zijn afzetgebied ook in Indonesie

Product Lines: Household, Air-Conditioning, Air-Treatment, Heating Appliances

Company: PT DINAMIKA UTAMA TRANSINDO
Address: PURI SENTRA NIAGA BLOK B-41, JL. SEULAWAH RAYA, JATIWARINGIN
ZipCode: 13620
City: JAKARTA
Telephone: 0062-21-8626529
Fax: 0062-21-8603991
email: delonghiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cbn.net.id

neeny5151
User
spacer line

Hallo,

Bij IBCC te bandung kan je alles kopen ook frietpannen.Stofzuigers , laminaat ,eigenlijk alles wat wij ook kennen in nederland.Soms wel duurder als in nederland.Frietpan van de longhi bijvoorbeeld is rond de 150 euro, bij ons van princess 40 euro.Succes met aankoop.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

ACE is dat het zelfde als IBCC Bandung kan je ook van alles kopen hoe duur ga kijken zou ik schrijven.................. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Frituurpannen in Indonesie zijn niet te krijgen, maar wel te koop.

Je kunt elektrische frituurpannen van diverse merken vinden en kopen bij o.m. Ace Hardware, Electronic City, Hartono Elektronics, etc. etc. Allemaal met een groot nadeel: Duur (Vanaf Rp. 500,000,- en meer) en met een zeer hoog stroomverbruik ( +2.000 Watt). Veel huizen hebben misschien wel een aansluiting met meer Watt maar het gaat ook om de inpandige bedrading en afzekering per groep. Die is vaak onvoldoende / te laag en moet dus aangepast worden om de elektrische frituurpan veilig te kunnen gebruiken.

Bij de lokale supermarkten en winkels voor huishoudelijke benodigdheden vind je ook grote RVS frituurpannen - merkloos - die op het gas gezet kunnen worden. Zit een groot uitlekbak in, dus een kilo friet, tweehandevol kroketten of frikandellen frituren is geen probleem. Zo'n gas frituurpan kost iets van Rp. 100,000,-. Groot voordeel: Zo'n pan werkt ook als de elektriciteit weer eens uitgevallen is Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Capacity : 1.0 Litres Oil (Mini)
Adjustable Thermostat Control
Stainless lid and Body easy Cleaning
Viewing Window on Lid
Locking for Lid Protection
Overheating & Safety Protection
Frying Basket with Rubber Handle
Non Sip Rubber Handle and Feet
Cool Zone Technology Reduces odor and keep oil clean
Warranty does not include parts

Wattage : 840 Watt
Voltage : 220 240V

mini deep fryer ini BARU, Ready Stock. Thx

Harga Rp 500.000

bisa dicek of makemyday .

Indoboy20
User
spacer line

Ik bak het daar altijd in de wok. Ik ga ook echt niet zelf friet maken. Gewoon uit de vriezer bij de supermarkt, van die mccain fries. Smaakt goed, beetje dun.

Als je goede friet wilt hebben moet je de Amerikaanse friet nemen. Bij Carl's jr of Wendy's (hamburgertenten). Smaakt hetzelfde als in Amerika.

Nee het zijn geen Vlaamse frieten. Wij zijn dan ook geen Vlamingen. Nederlandse patat kan dun of dik zijn dus, het is maar wat je lekker vindt.

Ik vind die persoonlijk bij Carl's Jr prima te pruimen, met een lekkere hamburger erbij. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hopelijk is Carl's Jr beter als Wendy's, want ik snap niet dat dat afval verkocht mag worden, zelfs niet in Indonesie. Bah, wat een ranzige zooi hebben die. Ooit 1 keer geprobeerd omdat ik op het vliegveld was, nou... was direct genezen.

spacer line  

Vanochtend bij ACE Hardware een elektrische "mini deep frying pan" gezien, voor Rp. 238,000,-. Zo te zien kon je er net een portie friet of 2 kroketten in frituren.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Indoboy20
User
spacer line

Ik moet toegeven dat Wendy's ook niet helemaal was van wat ik verwachtte. Carl's Jr patatjes zijn echt wel goed. Maar reken er wel op dat je Amerikaanse prijzen betaald. Voor een stevige burger en patat betaal je wel 65000 RP. Maar je mag onbeperkt drinken bijvullen.

De burger mag je aanpassen zoals je wil. Ik wil altijd met extra ketchup en augurken.

Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,663 posts - 13,688 topics - 24,501 members - last post @ 20-09-2019 18:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,439,265 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com