indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan eind augustus voor het eerst naar Bali en daarna naar Lombok. Aan het einde van onze vakantie vliegen we vanaf Lombok terug naar Bali (Den Pasar) waar we van 12.00 tot 19.00 moeten wachten op onze vlucht richting Kuala Lumpur.

Weet iemand of het mogelijk is om tijdens de overstap, op Den Pasar, het vliegveld te verlaten en de koffers bijv. in lockers achter te laten? Is het uberhaupt mogelijk aangezien je ook weer opnieuw moet inchecken lijkt mij?

spacer line  

Natuurlijk is dat mogelijk, weet alleen niet zeker of ze lockers hebben daar. Probeer anders al vast je bagage in te checken voor de vlucht naar KL. Een paar uurtjes op Bali is prima uit te houden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Beetje ongelukkig. Je moet voor de vlucht naar KL (ik neem aan dat het MAS is gezien het tijdstip) minstens om 17.00 op het vliegveld zijn (en eigenlijk willen ze dat je er eerder bent)
Het vliegveld verlaten kan altijd; je bent dan immers nog in Indonesie.
Ik ken het bestaan van lockers of left luggage niet in Denpasar maar ik heb er ook nooit op gelet. Misschien dat iemand anders hierop een antwoord heeft.

Maar, misschien geen antwoord op je vraag, waarom neem je geen latere vlucht die wat beter aansluit of een veel vroegere vlucht zodat je wat meer tijd op Bali?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Bedankt voor de reacties. Heeft niet veel zin dus om het vliegveld te verlaten, ook omdat deze buiten de stad ligt (toch?).

De vlucht vanaf Lombok kunnen we misschien nog wel "vertragen". Ik weet niet of deze al geboekt is. Ga ik even achteraan. We vliegen trouwens met Garuda tussen Bali en Lombok. Als ik op die site kijk zie ik niet het vliegveld Mataram (Lombok). Is er nog een vliegveld op Lombok dan?

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Er is nog steeds maar 1 vliegveld op Lombok. (een andere is in de maak) Ik verwacht als de vlucht met Garuda is naar Bali dat deze maar 1X per dag vertrekt.

En Bali vliegveld ligt enkele minuten van barretjes, winkels etc, etc. af dus erg dichtbij.

Je zou kunnen vragen bij het inchecken in Lombok of ze de koffers alvast door willen lablen?! Ik dacht dat garuda samenwerkt met MAS?!
Even navragen.

Kluisjes op Bali vliegveld? Zo ver mijn herrinnering zegt, zijn die er niet!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het vliegveld op Lombok wordt ook vaak Ampenan of Selaparang genoemd.

Ik ken geen vlucht van Garuda naar Denpasar. Misschien dat je Merpati bedoeld?

Er zijn 3 maatschappijen die Denpasar-Mataram vliegen en dat zijn Merpati, Trigana en Indonesia Air Transport (teznij ze het vorige maand veranderd hebben…..) die allemaal meerdere vluchten per dag hebben. Alles bij elkaar een stuk of 8 volgens mij en er zit er beslist eentje bij die beter op je internationale vlucht aansluit
Doorlabelen all the way naar Amsterdam zal in dit geval waarschijnlijk niet mogelijk zijn.

Gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Bedankt weer voor alle reacties. Volgende de Garuda site vliegen ze wel tussen Lombok en Bali. De timetable e.d. werkt op dit moment niet dus kan niet zien wat de mogelijkheden zijn. Volgens ons reisburo was dit het enige beschikbare. Daar gaven ze ook aan dat je heerlijk buiten bij de barretje en terrasjes kunt zitten waarna je weer kan inchecken.

Als we aankomen op DP proberen we de koffers eerst in te checken. Daarna naar buiten, nog een paar uurtjes genieten, opnieuw inchecken en vliegen met hap!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als je niet lang wil wachten vlieg dan een dag eerder naar Bali en neem daar een hotel in de buurt van de luchthaven, zorg er voor dat je 3 uur voor de vlucht op de luchthaven bent.
Het hotel kan wel enkele uren in rekening brengen als het vertek naar de luchthaven om ongeveer 15:30 is.
De vlucht van Bali naar Nederland is al lang genoeg, heerlijk om dan van te voren een bad te nemen en schone kleding.
Goede reis,
Tuti en Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Marco,

Ben vreselijk in mijn geheugen aan het graven maar ik kan echt geen vlucht bedenken met Garuda.
De Garuda werkt samen met Merpati is het 'm dat niet?
Ik heb net even de site van Garuda gecheckt. Als je Ampenan-Denpasar intypt dan krijg je rare meldingen maar vluchten zoals Ampenan-Jakarta worden gewoon weergegeven......

Je zeg dat je eind augustus vertrekt en aan het eind van je vakantie vanuit Lombok eerst naar Denpasar gaat en dat het reisbureau zegt dat dit de enige beschikbare vlucht is.......? Dat kan ik mij niet voorstellen.

Als je idd aankomt rond 12.00 uur dan is het onwaarschijnlijk dat je al kunt inchecken voor de vlucht van 19.00 uur. Wat je zou kunnen proberen om je bagage alvast in te checken voor de vlucht van 19.00 uur tijdens de check in voor de vlucht van 14.00 uur naar KL. die is dan in elk geval open als jullie aankomen. Misschien even vooraf MAS hierover bellen?

gr
Anne Mieke

rspelmink
User
spacer line

laatst vanaf surabaya naar bali gevlogen. Kwam ook vroeg aan. moest toen ook tot de avond wachten op mijn SQ vlucht naar singapore/amsterdam. Even bij de customer service desk gevraagd of ik mijn koffer alvast kon inchecken. Was geen probleem. Moest wel even op de staf wachten maar wel lekker snel van de koffers af en lekker een taxi gepakt naar kuta beach om heerlijk nog even van een frappacino (starbucks) te kunnen genieten... zou dus gewoon even bij de MAS balie vragen of ze je willen helpen. Gezien de MH=malaysian hospitality, zullen ze je vast en zeker helpen! Emoticon: Cooool

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Met MAS heb ik geen ervaring met SIA wel.
Dat SIA je helpt is mij bekend. Ik kan mij niet voorstellen dat MAS dat niet zou doen. Van horen zeggen schijnt SIA wel beter bereikbaar te zijn dan MAS.

spacer line  

Bedankt voor alle reacties Emoticon: Smile Het inchecken van baggage 5 uur van tevoren vraag ik daarginds op het vliegveld wel. Heb nog even contact gehad met 't reisburo en die geeft echt aan dat we met Garuda vliegen...nu maakt het me niet zo heel veel uit, als we maar op Lombok (en weer terug) komen Emoticon: Wink

Verder was het niet echt de enige beschikbare vlucht maar de andere zouden niet op handige tijden gaan, vooral omdat op Lombok een vliegtuig nog wel es een uurtje later kan gaan dan gepland. Hoe dit in de praktijk is weet ik natuurlijk niet en moet ik op het reisburo afgaan. Uiteindelijk zouden we dan te laat op DenPasar aankomen, ook weer omdat MAS graag heeft dat je ver van tevoren aanwezig bent (zie eerder reactie dit topic).

We gaan eerst lekker die kant op en genieten, aan het einde zien we dan wel hoe dit zich uitpakt Emoticon: Smile

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

er is een left luggage service in de luchthaven in denpasar, die bevindt zich tussen de international departure en de international arrivals, het is maar een klein kantoortje en je loopt er gemakkelijk voorbij zonder er op te letten...daar kun je dus altijd je baggage kwijt indien je nog niet zou kunnen inchecken...20.000 rupiah per koffer per 24 uur als ik me niet vergis...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,329 posts - 13,692 topics - 25,224 members - last post @ 19-10-2019 19:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,622,249 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com