indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Eric K.
User
spacer line

Wie weet wat de mogelijkheden zijn voor een Nederlandse student om in Indonesie te studeren?
Heb zelf nog niet echt gezocht, mijn excuus hiervoor Emoticon: Smile

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Wellicht kun je zelf inderdaad beter eerst zoeken en daarna met gerichte vragen komen. Emoticon:

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

de mogelijkheden zijn er maar zoals Jeroen al zei; iets specifieker aub...2 van m'n familieleden doceren aan de universitas indonesia in depok,Jkt dus ik kan je wellicht iets op weg helpen...maar dan moet je even melden welke studierichting enz..je wil

spacer line  

Beste Eric,
Kijk eens bij www.google.com en zoek dan:> student visa indonesia
Daar staat al de info die je zoekt, ga er maar eens voor zitten!!!

De info die wij hebben is in het Indonesich, de naam van dat visum is dan KITAS PELAJAR, de rest is een beetje vrij vertaald:
Gevraagd word:
Copy van het hele paspoort.
Pasfoto's:
2x3cm 3x4cm 4x6 cm van elk 6 stuks met donkerrode achtergrond.
Curriculum Vitae
Medisch rapport
Overzicht van de certificaten die al zijn behaald op school of universiteit.
Copy van alle rapporten van eerder scholen.
Copy van paspoort ouders
Copy van ik denk trouwboekje.
Copy van uittreksel geboorteregister.
Verder zijn er verklaringen nodig van de Universiteit waar je wil gaan studeren.
Kosten zijn ongeveer 400 Euro als je dat via een buro doet, als je het zelf regeld zal het veel goedkoper zijn.

Succes,
Jan

santhy
User
spacer line

Hey sayang misschien kun je mij bij helpen.
Ik studeer op dit moment hbo toerisme en ben van plan om stage te lopen in jkt en dat ik gelijk werk zoekt voor in de toekomst. Myn plannen voor de toekomst is om weer terug te gaan naar mijn roots en daar te werken maar vraag mij af of het moeilijk is voor mij omdat ik al nl paspoort heeft en wil graag iets met toerisme doen ...misschien kun jij mij wat informatie geven hoe ik het beste kan doen...terima kasih

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

hoi Santhy
dat is heel toevallig, m'n vriendin doet namelijk studie komunikasi in Jkt en werkt bij 1 van de grootste reisorganisaties van indonesie, in Jkt.
mail me aub in engels (of indonesisch) je vragen enz.
dan zal ik t haar doorsturen.

santhy
User
spacer line

Hellowww thankzz ya for reply mail gua...boleh nga gue mau tanya..sekarang aku kuliah jurusan tourism di sini...!!! rencana gue kalu udah selesai kul mau cari kerja di Indonesia..(jkt) nah gimana yach bisa atau nga soalnya gue udah paspoort belanda..katanya kalau orang luar susah untuk cari kerja di sana...atau gimana kalu aku sekolah di sana gimana biajanya dan apa semua aku perlu untuk melamar di Indonesia..thankzz ya sebelumnya

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Santhy
sama2
cek email kamu
makasih

santhy
User
spacer line

hallow sayang bedankt voor je mailtjuh...nou wat ik eigenlijk zou willen weten is het volgende, is het mogelijk om als buitenlandse en voornamelijke nl mensen om daar werk te zoeken. Ik ben zelf daar geboren en hier opgegroeid heb dus al nl paspoort. En jij gaat dus daar vestigen in jakarta???? wat voor bedrijf heb je dan of ga je daar iets opzetten..?!?!? de reden waarom ik eigenlijk zo snel mogelijk naar Indonesie wil verhuizen is omdat me vriend daar woont. myn opleiding duurt namelijk 3 jaar en nu is mijn vraag is het mogelijk om daar te studeren of te werken, en of jij misschien iemand kent of bedrijven weet waar ik misschien kan werken..alvast bedankt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,542 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com