indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

arjuna
User
spacer line

wie kan mij het fijne hierover vertellen,want in de zoek optie kan ik het niet vinden.....alvast bedankt voor jullie moeite.....mogelijk wil ik op z'n minst twee jaar in indo vertoeven...ben daar nu al...maar heb een halfjaar visa die ik later wel kan verlengen....ik wist niet dat je een twee jarig visa kon aan vragen.

Validity of Limited Stay Permit:

A Limited Stay Permit shall be issued to a foreign national in possession of a Limited Stay Visa to stay in the territory of Indonesia for a period of 1 (one) year from the date of admission to Indonesia and is extendible for 5 (five) times consecutively, each extension for 1 (one) year.

Requirements:

The basic requirements for a Limited Stay Visa are the same as the general Visa requirements, with the addition of the following:

the applicant’s passport or travel document must be valid for at least 18 (eighteen) months;
a recommendation from an overseas sponsor or sponsor in Indonesia ;
an applicant who intends to join an Indonesian national husband or parent, or a foreign national in possession of a Limited Stay Permit is required to enclose a marriage certificate and/or a birth certificate;
The requirements for a Limited Stay Permit are as follows:

the foreign national concerned must possess a Limited Stay Visa on arrival in Indonesia ;
an application must be submitted to the Chief Immigration of the Local Office whose jurisdiction covers the area of residence of the foreign national concerned, at least 7 (seven) days from the date of admission;
a Limited Stay Permit may be granted to a foreign national’s child born in Indonesia , whose father if the holder of a Limited Stay Permit, and who reports the birth at least 60 (sixty) days from the date the child was born;
a Curriculum Vitae/Resume of the foreign national concerned, original and photocopies of national passport or travel document, and other proof to support his/her personal data in accordance with his/her visa application must be
a written guarantee of responsibility for the foreign national from the sponsor and the identity card of the sponsor must also be submitted

wat houdt dit in...??????

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat wil je weten buiten deze regeltjes? Ze zijn vrij helder namelijk:

- paspoort moet minimaal 18 maanden geldig zijn
- brief van aanbeveling van sponsor in Indonesie of in het buitenland (=feitelijk in veel gevallen een werkgever)
- als je bij je echtgenoot/note wil blijven dan moet je je trouwpapieren en geboorteakte bijvoegen

en dus nog de eisen om het visum zelf aan te vragen en te verkrijgen, maar da's op dit moment teveel vertaalwerk, er vanuitgaande dat je het Engels wel kunt begrijpen.

arjuna
User
spacer line

bedankt yerun....,
maar weet je misschien of er instellingen zijn die dit beter kunnen regelen,,,..??
alvast bedankt

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben bezig met mijn volgende stap in mijn leven.
Een verblijf van 1 jaar in Indonesie.
Voor zover ik heb begrepen kan dit via een visa limited stay (sociaal cultureel)
vooraf dient er toestemming te worden gegeven door imigrasi in Jakarta en daarna dien ik binnen 2 maanden in Indonesie te zijn.
Kosten voor een dergelijk visa 100 eurootjes.

Ik moet hier nog verder induiken, ik heb de tijd nog want dit zal pas in 2015 gebeuren
maar wellicht heeft iemand hier al ervaring mee.

Wat ik specifiek wil weten is het volgende:

- er dient een afschrift met een banksaldo van 2000 euro te worden afgegeven
bij aanvraag, dient dit bedrag op de rekening zichtbaar te blijven gedurende
het gehele jaar dat ik in Indonesie ga verblijven of alleen bij de aanvraag ?

- moet ik me als ik zo'n limited stay visa heb nog (herhaaldelijk) melden bij de
imigrasi in Indonesie, zo ja moet dit in Jakarta of kan dit in mijn verblijfplaats ?

- ik lees in dit oude onderwerp dat zo'n visa wellicht zelfs verlengd kan worden
is dat een broodje aap verhaal, een verwarring met kitas of echt zo ?
ik heb nl begrepen dat een visa limited stay niet verlengd kan worden.
Wel bestaat er de mogelijkheid om dit om te zetten in een kitas.

- zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden ?

alle tips / ervaringen zijn welkom en zodra ik zelf meer weet zal ik dit hier ook toevoegen
NB dit betreft geen kitas maar een visa voor verblijf van 1 jaar, ditzelfde kan ook voor 6 maanden of 3 maanden het is ook geen visit visa sociaal cultureel het betreft hier een visa limited stay wat naast sociaal culturele redenen ook gebruikt wordt voor bv studie en/of werk in Indonesie.
Zoals gewoonlijk geeft de ambassade in Den Haag hierover slechts beperkte toelichting op hun internetsite, maar wellicht zijn anderen mij al voorgegaan en hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Of is er elders meer recente informatie beschikbaar op internet.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Voordat ik weer terug ga hiberneren, zal ik proberen dit misverstand wat toe te lichten:

Een Limited Stay Visa zoals die wordt geadverteerd door ambassades/consulaten/agenten is in feite het pad om een (K)ITAS aan te vragen, m.b.v. een VITAS.

Zoals u wellicht weet zijn er twee mogelijkheden om een tijdelijke verblijfsvergunning voor Indonesië te bemachtigen; óf men komt het land binnen op een SosBud waarna men het volledige goedkeuringstraject doorloopt, óf men verkrijgt de goedkeuring in het buitenland vooraf via een VITAS (Visa for ITAS).

Als men een VITAS ( + Limited Stay Visa) heeft, is het verkrijgen van KITAS eigenlijk een formaliteit. Bij aankomst in Indonesië dient men deze wel binnen een beperkte termijn 'om te zetten'. Uit mijn hoofd: Binnen 7 dagen aanvragen.

U zal zien dat er eigenlijk geen andere of nieuwe eisen gesteld worden tussen de verschillende methodes, er is gewoon een andere aanpak. Het VITAS pad is voornamelijk interessant voor buitenlanders die in Indonesië zullen werken en hiervóór de goedkeuring nodig hebben. Er wordt een bericht (telex) gestuurd naar een ambassade van keuze. Voor personen (zoals u?) die door hun echtgeno(o)t(e) gesponsord worden, is het SosBud pad iets eenvoudiger.

Veel succes.

NB1: Veel agenten kennen alleen het VITAS pad en zullen vertellen dat het noodzakelijk is het land te verlaten.
NB2: de sponsor van SosBud en ITAS dienen dezelfde (persoon) te zijn.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lieve: Heb je je VITAS moet je je binnen 7 dagen melden bij de immigratie in de buurt van waar je woont.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Dank u Yerun, was het even kwijt.

Tot ziens/horens/schrijfs/etc.

simpati
User
spacer line

De info van Lieve is helemaal correct, ik ben nu bezig om een KITAS (ISTERI) aan te vragen zonder daarvoor het land uit te hoeven, met de aanvraag van KITAS LANSIA zal dat waarschijnlijk niet kunnen omdat de sponsor een DESIGNATED AGENT FOR RETIREMENT VISA moet zijn, heeft iemand de behoefte aan een lijst van de reisbureau's, dan kan ik die hier plaatsen.
Groetjes,
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Doe maar Jan. Kan altijd gunstig zijn voor de forumleden.

simpati
User
spacer line

DESIGNATED AGENTS FOR RETIREMENT VISA

PT. KUTA CEMERLANG BALI JAYA
Jl. Imam Bonjol 1799 Kuta, Denpasar, Bali
Telp. 0361 – 7551517

PT. INTER FAMILY CITRATAMA
Jl. Melawai raya No. 189B
Gedung Kamome Lt. III, Jakarta Selatan
Telp. 021 – 7255765; Mobile: 0816916184

PT. VISTA EKSPRES TOUR & TRAVEL
Jl. Cikini Raya No. 58-58a, Jakarta, 10330
Telp. 021 – 3151917, 021 – 323432

PT. PATEO PERMATA WISATA TOUR & TRAVEL
Jl. Raya Kuta No. 90, Denpasar, Bali, 80361
Telp. 0361 – 755152

PT. NUR DEWATA (Bali Ide)
http://www.bali-expat-business.com/
Jl. Benhil Raya No. 114B, Jakarta
Jl. Dabau Tempe No. 91 Denpasar, Bali
Telp. 021- 5714429, 0361 – 728483

PT. TRIO BALI INTERNASIONAL TOURS
Jl. Hayam Wuruk/Pandu No. 9
PO. BOX 3131, Denpasar 80031
Telp. 0361 – 226830

PT. PERWIRA TOUR & TRAVEL
Jl. Raya Montong Senggigi Batu Layar Mataram
Telp. 0370 – 692254, 0370 – 693877

PT. BALIMAS LESTARI
Jl. By Pass Ngurah Rai No. 20, Denpasar
Telp. 0361 – 462135-36
PT. ROYAL JAVA TOUR
Jl. Pemuda No. 17, Semarang
Telp. 024 – 510104

PT. SANTA BALI
Jl. By Pass Ngurah rai No. 7-D, Sanur, Bali
Telp. 0361 – 286826

PT. BOCA PIRENTI
Plaza Jembatan Lima
Komplek Harmoni Mas Blok A No. 5, Jakarta Utara
Telp. 021 – 6682030

PT. PATHINDO PERMAI
Lobi Brawijaya Apartemen
Jl. Brawijaya XII No. 1, Jakarta
Telp. 021 – 7226355, 021 – 7230905, 021 – 725491

PT. RAMA WIRA PERDNA
Jl. By Pass Ngurah Rai 100x, Denpasar
Telp. 0361 – 752321, 0361 – 752325
Fax. 0361 – 752320

PT. NUSAINA JAKARTA SUKSES WISATA
Komplek Perkantoran Taman Kebun Jeruk Blok AIX No. 12 B
Jakarta 11630
Telp. 021 – 5857475-76
Fax. 021 – 5852508

PT. MANDIRI ANUGRAH SEJATI
Jl. Raya pasar Minggu No. 15C, Jakarta
Telp. 021 – 7945271

PT. RAMI FORMALITY SERVICE;
http://www.rami-services.com/home.html
Jl. RTM No. 85, Kelapa Dua, Cimanggis
Telp. 021 – 87700908

IK HEB NIET GECONTROLEERD OF BEDRIJVEN NOG ALLEMAAL BESTAAN EN/OF DE GEGEVENS 100% CORRECT ZIJN.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben (op dit moment) zeker nog niet van plan om een kitas aan te vragen,
dat is ook in 2015-2016 nog niet aan de orde.

naar de info die ik heb gekregen zou het mogelijk zijn om voor een periode van
3 of 6 maanden of een jaar (12 maanden) een verblijfsvisa aan te vragen: een tijdelijk visum
dus geen vitas als voortraject voor een kitas

een agent is hier niet voor nodig (misschien wel handig als je niet weet waar je moet zijn of indien je de aanvraagprocedure niet kent) maar ik weet wat er nodig is voor de aanvraag en waar ik (mijn vrouw) moet zijn nl bij de imigrasi in Jakarta.

nadat dit visa is verlopen dient men gewoon het land te verlaten en kan men wederom
zo'n zelfde visum aanvragen.
zo'n visa kan ook aangevraagd worden op basis van familieredenen door een partner of ouder (ingeval van een kind)

alleen een aantal zaken, zoals eerder vermeldt, zijn mij nog niet duidelijk
een ander alternatief is na een sosbud even het land uit en weer een nieuw sosbud
aanvragen, maar dan moet ik tussendoor reizen en dat wil ik juist voorkomen
(is een beetje lastig met mijn handicap) en ik denk dat bij een jaarvisa je wellicht ook
niet iedere keer bij de imigrasi moet verschijnen wellicht hooguit 2 keer en dat scheelt mij ook weer wat rompslomp en reizen.
dit werd mij als mogelijkheid aanbevolen door de lokale imigrasi, dit zou kunnen, maar
volledige info heb ik nog niet in handen vandaar dat ik hier vroeg of iemand daar wellicht al ervaring mee heeft. Het gaat dus niet om een voortraject voor het verkrijgen van een kitas istriku / spouse visa, maar slechts een tijdelijk verblijf van 12 maanden aaneengesloten.Ik kan op de site van de ambassade of elders hier nog geen duidelijkheid over krijgen, wel ben ik binnenkort weer bij de KBRI in den haag maar ik kom graag iets beslagener op het "gladde ijs" Het zal niet de eerste keer zijn dat een
"interpretatie" van een medewerker van de imigrasi in de praktijk er iets anders eruit ziet en uiteraard is die medewerker altijd bereidt om (tegen betaling) te helpen bij problemen, maar dan heb je dat gezeik weer en moet de portemonnee weer op tafel komen.
Bovendien is het antwoord van de KBRI in veel gevallen al voorspelbaar; die informatie moet u bij de imigrasi in Jakarta opvragen Wat in de praktijk betekent dat je daar zelf naar toe moet om met een van de dames/heren daar een praatje te hebben want op papier komt er vaak niets uit.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-02-2014 10:13 simpati wrote:
DESIGNATED AGENTS FOR RETIREMENT VISA
Thanks Simpati. Kan altijd bruikbaar zijn.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 24-02-2014 01:11 sabar2 wrote:
Ik ben (op dit moment) zeker nog niet van plan om een kitas aan te vragen,
dat is ook in 2015-2016 nog niet aan de orde.

naar de info die ik heb gekregen zou het mogelijk zijn om voor een periode van
3 of 6 maanden of een jaar (12 maanden) een verblijfsvisa aan te vragen: een tijdelijk visum
dus geen vitas als voortraject voor een kitas

een agent is hier niet voor nodig (misschien wel handig als je niet weet waar je moet zijn of indien je de aanvraagprocedure niet kent) maar ik weet wat er nodig is voor de aanvraag en waar ik (mijn vrouw) moet zijn nl bij de imigrasi in Jakarta.

nadat dit visa is verlopen dient men gewoon het land te verlaten en kan men wederom
zo'n zelfde visum aanvragen.
zo'n visa kan ook aangevraagd worden op basis van familieredenen door een partner of ouder (ingeval van een kind)

alleen een aantal zaken, zoals eerder vermeldt, zijn mij nog niet duidelijk
een ander alternatief is na een sosbud even het land uit en weer een nieuw sosbud
aanvragen, maar dan moet ik tussendoor reizen en dat wil ik juist voorkomen
(is een beetje lastig met mijn handicap) en ik denk dat bij een jaarvisa je wellicht ook
niet iedere keer bij de imigrasi moet verschijnen wellicht hooguit 2 keer en dat scheelt mij ook weer wat rompslomp en reizen.
dit werd mij als mogelijkheid aanbevolen door de lokale imigrasi, dit zou kunnen, maar
volledige info heb ik nog niet in handen vandaar dat ik hier vroeg of iemand daar wellicht al ervaring mee heeft. Het gaat dus niet om een voortraject voor het verkrijgen van een kitas istriku / spouse visa, maar slechts een tijdelijk verblijf van 12 maanden aaneengesloten.

Beste heer Sabar2. Wat u hier beschrijft is, zoals eerder gezegd, gewoon de (K) ITAS.

De kenmerken, specificaties en benodigde informatie zijn identiek. Men gebruikt gewoon een iets andere terminologie.

Nogmaals: Er zijn twee soorten verblijfsvergunningen, een tijdelijke (ITAS) en permanente (ITAP). Dat is het. De overige visa zijn allemaal 'bezoeksvergunningen', zakelijk of privé.

Voor het verlengen van een ITAS hoeft men het land niet te verlaten. En voor het aanvragen ook niet als men de SosBud of Business Visa route neemt i.p.v. de VITAS route. Een ITAS kan gesponsord worden door echtgenote of ouders, door een firma (bij werk of als investeerder) of door een agent (bij pensionering). De eerste versie kost niet meer dan 1 miljoen rupiah als men het zelf regelt.

Dit wordt een beetje een welles/nietes spelletje; ik zou u inderdaad aanraden gewoon bij de lokale Imigrasi langs te gaan en daar meer uitleg te vragen daar ik hier verder niet veel woorden meer aan wil vuil maken.

On 22-02-2014 20:09 sabar2 wrote:

Een verblijf van 1 jaar in Indonesie.
Voor zover ik heb begrepen kan dit via een visa limited stay (sociaal cultureel)
vooraf dient er toestemming te worden gegeven door imigrasi in Jakarta en daarna dien ik binnen 2 maanden in Indonesie te zijn ( opmerking Lieve: Dit is de eis indien men VITAS heeft )

Nog een laatste hint; raad eens wat de Engelse vertaling is van I zin T inggal Terbat as ? Juist ja, Limited Stay Permit.
En Visa izin Tinggal Terbatas? Visa Limited Stay Permit (zie titel).
Ik weet het, de nomenclatuur maakt het heel verwarrend.

Dit is wat Imigrasi u zal vertellen:
http://www.imigrasi.go.id/inde(...)inggal-terbatas-itas
http://www.imigrasi.go.id/inde(...)in-tinggal-kunjungan

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

- zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden ?

Uw paspoort dient een minimale geldigheid te hebben.
12 maanden voor 6 maanden verblijsfvergunning
18 maanden voor 12 maanden verblijsfvergunning

Na 9 maart worden de Nederlandse paspoorten ook 10 jaar geldig dus dat maakt het wel wat makkelijker.

Als u tussentijds het land wil verlaten, dient u ook over een MERP te beschikken. Dit is een Multiple Exit and Re-entry Permit. Aan het einde van de verblijfsvergunning en indien men niet wil verlengen (i.e. een nieuwe aanvragen), is het noodzakelijk alles weer in te leveren en een EPO (Exit Permit Only) aan te vragen. Dus: voor het verlaten van het Indonesische grondgebied is altijd een vergunning of speciale toestemming noodzakelijk!

Bij een verblijfsvergunning moet men zich niet periodiek aanmelden bij Imigrasi. Alleen bij een (adres- of sponsor-) wijziging of verlenging is er weer contact noodzakelijk.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 26-02-2014 05:06 Lieve wrote: Wat u hier beschrijft is, zoals eerder gezegd, gewoon de (K) ITAS.

Ik vrees dat ik het in dezen oneens met je ben, waarde Lieve. Een twaalfmaanden-SOSBUD bestaat wel degelijk, en lijkt totaal niet op een KITAS/P, al geschiedt de aanvraag op soortgelijke wijze (VITAS of iets dat erop lijkt, telegram). Helaas maakt Pak Sabar het me krek onmogelijk om er verder op in te gaan, omdat volgens hem de regels, wetten, tarieven en wat dies meer zij per district/provincie en per Kantor Imigrasi anders zijn, zodat ik hem never met mijn Yogyakartaanse kennis op de juiste wijze op de hoogte kan brengen over de procedure en de voor- of nadelen van dat visum in Solo. Ik wil slechts kwijt dat voor Sabar het twaalfmaanden-SOSBUD althans zoals dat in DIY kan worden verstrekt de allerongelukkigste keuze is. Ik wens hem dan ook veel plezier met uitzoeken hoe het in Solo zit.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Precies, mr. Guna2. En dan gaat het dus over een bezoekersvisum . We zijn het helemaal niet oneens hoor.

Er zijn/waren zelfs in de 212 Visa, de mogelijkheid tot meerdere malen op één visum binnen te komen, dit is de D versie. Een visum van één jaar maar men moet wel elke zestig dagen het grondgebied verlaten.

Alles is nu gehergroepeerd (van 30 naar 13 groepen en 4 indices dus er zijn ook minder combinaties mogelijk). Een bezoekersvisum van lange duur was/is nooit verlengbaar.

Er was ook een 6 of 12 maanden SosBud versie die we ooit gebruikt hebben voor familiebezoek (9 jaar geleden? In de periode van de hervorming.). Daarvoor was toestemming van DirJetIm nodig. Eigenlijk was de combinatie niet geldig (het zou nu overeenkomen met een 317B i.p.v. een 317C), maar een 'creatieve' agent kan veel natuurlijk. En wat dan de voordelen over ITAS zijn (geen bankrekening, geen rijbewijs, geen auto/motor, geen informeel werk, enz.) behalve een iets eenvoudigere aanvraag?

Voor familiehereniging gebruikt men de nu de Visa Ijin Tinggal Terbatas 317.

spacer line  

Weer geleerd , terima kasih.
Voor het geval dat mijn nyonya een Sosbud visum moet halen .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi het Surya, ik lees de dingen van Lieve met verbazing, het lijkt wel een wandelende encyclopi, net als Amed als het over Bali gaat Emoticon: Laugh out loud

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Weet u wat mijn probleem is? Net als u besef ik dat hier eigenlijk bijna alles wel mogelijk is. Is het niet door corruptie, dan wel nepotisme of gewoon pure onkunde van de administraties (men heeft dan 'geluk gehad' ).

Maar ik kan toch moeilijk overal 'theoretisch' of 'wettelijk gezien' bij plaatsen? In de praktijk zijn er zoveel tinten grijs hier, soms verlang ik wel terug naar de noord Europese of Amerikaanse duidelijkheid en rechtlijnigheid.

Dat wil niet zeggen dat het hier niet goed toeven is. Maar ja, dat gras hè?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja Lieve dat zal je nooit kwijt raken.
Het grote voorbeeld is mijn in Indonesië geboren en getogen echtgenote, in Indonesië verlangt ze naar het malse sappige Nederlandse gras.
In Nederland verlangt ze naar naar het droge harde Indonesische gras.

Ik heb eigenlijk hetzelfde, buiten Nederland hou ik met hart en ziel van Indonesië Emoticon: Blush

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Lieve en Guna2 bedankt voor jullie input.
Eea bewijst in ieder geval dat er een mogelijkheid is om 12 maanden aaneengesloten
op familieredenen in Indonesie te verblijven.
Hoe dat "beestje" dan ook heet.

Inmiddels de KBRI benaderd en ja hoor, ik wist het Emoticon: Laugh out loud voor informatie wordt er verwezen naar Jakarta Emoticon: Party!
Lokaal (in Solo) is mij gezegd het kan, het is dus geen persoonlijke interpretatie van de wetten/regels, waar ik bang voor was, want dan ben je "overgeleverd" aan de grillen van
de lokale imigrasi

Over een paar weekjes ben ik weer in Jakarta en dan zal ik eerst maar een
bezoekje brengen aan de imigrasi daar om meer duidelijkheid te krijgen

guna2 waarom is "een 12-maanden-Sosbud" vlgs jou de allerongelukkige keuze ?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 26-02-2014 11:53 sabar2 wrote: Eea bewijst in ieder geval dat er een mogelijkheid is om 12 maanden aaneengesloten op familieredenen in Indonesie te verblijven.

Volgens mij dus niet, niet met een "twaalfmaanden-SOSBUD."

waarom is "een 12-maanden-Sosbud" vlgs jou de allerongelukkige keuze ?

Veel reizen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

??? begrijp ik het verkeerd Guna2 ???
met een "twaalfmaanden-Sosbud" moet men tussendoor het land uit ??

Veel reizen ? Bedoel je hiermee dat na de eerste 2 maanden men maandelijks
naar de imigrasi moet ? klas 1 en klas 2 of zelfs naar Jakarta ??

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Inmiddels heb ik via een kennis uit Australie (Darwin) de bevestiging gekregen
dat een Limited Stay Visa (dus geen permit da's iets anders) voor familieredenen
mogelijk is voor maximaal 1 jaar en dat na afloop opnieuw zo'n visa kan worden aangevraagd, men kan het ook omzetten maar da's geen moeten.

Limited Stay Visa for maximum stay of I (one) or 2 (two) years. Cost AUS$165.00.
This Visa required an approval letter from Immigration office in Jakarta . It is used for variety of purposes including working and comprises of the following categories:

For Working Purpose :
Index no 311 is for World Trade Organisation (WTO) workers with maximum stay of and they are allowed to have 2 (two) years stay;
Index no 312 is for skilled workers with maximum stay of I (one) year.

For Other Purposes:
Index no 313 is for investing purpose with maximum stay of 1 (one) year
Index no 314 is for investing purpose with maximum stay of 2 (two) year
Index no 315 is for undergoing training or research with maximum stay of 1 (one) year
Index no 316 is for studying purpose with maximum stay of 2 (two) years
Index no 317 is for joining family with maximum stay of 1 (one) year;
Index no 318 is for repatriation purpose with maximum stay of 1 (one) year
Index no 319 is for pensioners (geriatrics) with maximum stay of 1 (one) year

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Voor alle duidelijkheid het gaat om "bezoekersvisa" niet om tijdelijke verblijfsvergunningen ala vitas.kitas,kitap,MVV

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,445,407 topic views - 227,621 posts - 13,617 topics - 19,240 members - last post @ 15-08-2018 00:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

103,957,535 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com