indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gala2000
User
spacer line

Over 3 dagen vertrekken wij naar Indonesie, te beginnen in Surabaya en dan vervolgens via Midden- en Oost-Java en Bali naar Sulawesi. Trip duurt exact 30 dagen.
Wij willen direct bij aankomst een Indonesisch telefoonnumer aanschaffen (chip) voor de mobiele telefoon zodat wij en direct bereikbaar zijn en goedkoper en sneller naar Nederland kunnen bellen.
Vraag: wie kan adviezen geven over de aankoop van een mobiele Indonesisch nummer t.a.v. providers, roaming etc.
Bij voorbaat dank.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Roaming binnen Indonesie is er niet meer, tarieven voor het buitenland bellen zijn erg divers. De meeste verkopers van telefoonnummers hebben daar geen bal verstand van, dus verwacht daar geen (correcte) antwoorden van.

Mijn 'XL Xplor' nummer maakt het voor mij mogelijk om post-paid voor 3000 Rupiah per minuut naar Nederland te bellen. Niet de goedkoopste, maar het werkt wel altijd. Pre-paid met 'XL Bebas' kost het me hetzelfde trouwens..

Tarieven veranderen hier vrijwel dagelijks nu door felle concurentie. Weet je het niet zeker of vertrouw je het niet, loop dan even een kantoor van een telecomprovider binnen. Die kunnen je vast wel aan de juiste tarieven helpen.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je je Indonesische nummer wil gebruiken om naar Nederland te bellen/sms'en dan ben je het best af met Telkomsel (oa Simpati en Kartu As) of Indosat (oa Mentari) omdat deze de meest uitgebreide roamingovereenkomsten hebben met Nederlandse providers. Je kunt nl niet met elke provider in Indonesie naar een Nederlands mobiel nummer bellen. Ik vind zelf over het algemeen Telkomsel de beste dekking hebben.
Ik weet niet waar je naar toe gaat op Sulawesi maar houd in sommige gebieden rekening met slecht signaal (of helemaal geen signaal) Op Java en Bali is dat over het algemeen een stuk beter.
Zie ook
http://www.gsmworld.com/roamin(...)minfo/roa_idsa.shtml
Er zijn regelmatig aanbiedingen voor bellen naar het buitenland met een 0100 nummer (vergelijkbaar met onze 0900 nummers) vorig jaar had Simpati een promotie voor 800 Rp voor bellen naar o.a. NL maar die heb ik een paar maanden geleden niet meer kunnen vinden. De goedkoopst tarieven komen nu meer in de buurt van die Rp 3000 van Jeroen.
Sms'en naar NL kost over het algemeen 600 Rp (4,5 eurocent). Het is tzt nog het goedkoopst als je degene die in NL woont met een 0900 nummer (vanaf 6 cent per minuut vanaf vaste aansluiting) naar jou laat bellen.
Als je bij aankomst een nummer wilt aanschaffen doe dat dan bij voorkeur in de stad en niet op de luchthaven want daar vragen ze meestal de hoofdprijs. Je koopt al een nummer voor Rp 10.000. Laat de verkoper even de SIM kaart erin zetten en alles doorvoeren da's het gemakkelijkst.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat Anne Mieke hierboven verteld kan ik volledig onderschrijven.
Je koopt een simkaart met een nummer die korte tijd geldig is ook voor het buitenland. Ga je vaak dan neem je een nummer met een langere looptijd.
Ik had nu een nr. van Simpati ( heb ik de beste ervaringen mee )
voor 35.ooo RP + een beltegoed opwaardeerkaart voor 100.000 RP.
Ik kreeg een totaal beltegoed van 100.000 Rp die ik dus gekocht had en 5000 Rp van de simkaart en 2 x een bonus van elk 10.000 Rp dus had ik totaal een beltegoed van 100.000 +5000 + 10.000 +10.000 = 125.000 RP. het nummer voor 4 maanden heeft mij dus 10.000 RP gekost. Een SMS kost inderdaad 600 Rp. maar stuur je een langere sms dan telt die 600 op tot 1200 of 1800 RP, nog een schijntje vergeleken bij hier als je ruim 14.000RP voor een euro krijgt.
Net als AM laat ik mij dus bellen via een 0900 nr. en dat gaat goed.
Ben je met meer familie of vrienden en heeft iedereen een Ind. simkaart dan kan je onderling ook nog even goedkoop bellen, mocht je elkaar wat te vertellen hebben.

Ik laat ook altijd even de verkoper van de simkaart de kaart opwaarderen enz.
Ga al jaren naar dezelfde en nooit problemen gehad.

Met de kaart van Simpati bel ik met Telkomsel !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Uit Nederland neem ik ook 3 goedkope simlockvrije toestellen.
Vroeger moet je in Beverwijk je eigen Hape simlock vrijmaken .
Voor 5-10 euri , met de kans dat je "dure" hape stuk gaat.
Nu heb je al goedkope (eenvoudige) simlockvrije toestellen voor nog niet eens 25 eurie.
En als het moet kan je het ook weggeven .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Gala2000
User
spacer line

Dankjewel allemaal voor jullie adviezen, ik zal er zeker gebruik van maken. Met name dat familie en vrienden vanuit Nederland kunnen bellen via een 0900 nummer.
Gala.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-07-2008 13:06 Gala2000 wrote:
Dankjewel allemaal voor jullie adviezen, ik zal er zeker gebruik van maken. Met name dat familie en vrienden vanuit Nederland kunnen bellen via een 0900 nummer.
Gala.

http://www.hallobuitenland.nl

Indonesie naar vast 0900-50.50.267 7 c/m
Indonesie naar mobiel 0900-50.50.269 9 c/m

Wel met een vaste aansluiting bellen!!!!!!!

Deze bevalt mij goed, is niet de goedkoopste maar werkt wel goed.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

SemaSema
User
spacer line

Ik ga binnenkort voor 4 maanden naar Java, nu wil ik ook een simkaart aanschaffen daar. Nu is mijn vraag alleen of je beter hier een mobile telefoon kunt kopen of daar? Kan je daar niet voor een mooi prijsje bijv. een I-phone van Apple kopen? Of liggen de prijzen dicht bij de Europese prijzen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over het algemeen zit er niet zoveel verschil tussen de prijzen in Indonesie en Nederland.
Hou er ook rekening dat je het Nederlands mist als taalinstelling, mocht je dat belangrijk vinden. Engels en uiteraard Indonesisch zit er wel op.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

rspelmink
User
spacer line

On 28-07-2008 23:39 Anne Mieke wrote:
Over het algemeen zit er niet zoveel verschil tussen de prijzen in Indonesie en Nederland.
Hou er ook rekening dat je het Nederlands mist als taalinstelling, mocht je dat belangrijk vinden. Engels en uiteraard Indonesisch zit er wel op.

gr
Anne Mieke

niet veel prijs verschil??? Vindt het verschil juist erg groot. Keek afgelopen juni naar een Nokia E51, 2.250.000 IDR /14.000 (ruime koers) = 160euro. Moet er hier in NL los al gauw 249euro voor betalen! En dat nog maar 1 model... er zit echt wel genoeg prijsverschil in!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

er zit echt wel genoeg prijsverschil in!
Het prijsverschil mag er wel zijn, het typenummer kan ook kloppen, maar in IndonesiŽ hebben we ook een zwarte markt, wie zegt dat het een originele Nokia is.
Ik heb dat helaas moeten ondervinden met een Toshiba laptop, dat bleek bij een reperatie geen originele Toshiba te zijn en heeft heeft het geen twee jaar volgehouden.
Zou zijn er heel wat van die produkten in de handel.
Groetjes,
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-07-2008 13:22 rspelmink wrote:

...

niet veel prijs verschil??? Vindt het verschil juist erg groot. Keek afgelopen juni naar een Nokia E51, 2.250.000 IDR /14.000 (ruime koers) = 160euro. Moet er hier in NL los al gauw 249euro voor betalen! En dat nog maar 1 model... er zit echt wel genoeg prijsverschil in!
'

Ik heb 7 maanden geleden een stuk of 6 verschillende modellen bekeken en vergeleken qua prijs. Allemaal onder de 1 juta en waarvan ik prijzen ook in NL ken. Het verbaasde mij dat er zo weinig verschil in zat de een wat goedkoper de ander wat duurder dan in NL. Ik heb het dan over een prijsverschil van 5 tot 10 euro. Daar dacht ik het op te kunnen baseren.
Dat toestel wat jij hierboven beschrijft valt niet in mijn prijsklasse.

Sorry als ik iemand mee op het verkeerde been gezet heb dat was zeker niet de bedoeling.

Wellicht is het verschil in prijs dan modelafhankelijk.

Gr
Anne Mieke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,515,065 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com