indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 09-08-2008 23:45 dutchbird wrote:

...

Ikke, al jaren zonder enig probleem! Emoticon: Wink

Ik ken ook iemand die voormalig Nederlander is en nu een Indonesisch paspoort heeft Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Het beste kun je je verzekeren bij Aliance op Bali een gedegen Duitse maatschappij
en voor niet al te veel geld
hier kun je ook je auto of huis verzekeren
wil je je huis laten verbouwen op Bali of nieuwbouw dan kun je bij ons terecht
Gr,F

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

verzekeren bij Aliance op Bali een gedegen Duitse maatschappij
Bedoel je niet toevallig Allianz, website is te vinden op: http://www.allianz.co.id/AZINDO/index.htm
Aliance is een bedrijf wat heeft andere activiteiten heeft als verzekeringen.
Gr,J

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-08-2008 11:34 bali-style wrote:
wil je je huis laten verbouwen op Bali of nieuwbouw dan kun je bij ons terecht
Gr,F

Is dit een reclame ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

marcel70
User
spacer line

cek dulu dong!!!

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-08-2008 19:00 Nemesis wrote:

...

1. Boze opmerkingen van mensen op IndonesiŽrs zijn makkelijk te verklaren. Iemand die boos is heeft er een handje van om wild om zich heen te slaan en niet te veel op de feiten te letten.

Ja, de Indonesische regering is vertegenwoordiger van het Indonesische volk, maar het zal jou toch ook niet ontgaan zijn dat de positieve houding van het volk t.o.v. buitenlanders erg afwijkt van de negatieve houding van de regering.

2. Gezien het feit dat haar eigen ambtenaren er vaak ook al niet uit komen en er een leger van hulpjes nodig is om het geheel te laten werken kan ik toch alleen maar concluderen dat de duidelijkheid te wensen overlaat.

3. Dat het Nederlandse beleid ruimhartiger is lijkt mij duidelijk. Je kunt het beleid uitspitten, maar dat is moeilijk. Je kunt ook het resultaat vergelijken: tel het percentage mensen dat niet in Nederland is geboren dat een Nederlands paspoort of verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd heeft en vergelijk dit met het zelfde percentage in IndonesiŽ. In Nederland zal het over meerdere procenten gaan in IndonesiŽ over een vrijwel verwaarloosbaar aantal.

4. Als we de economische ontwikkeling van IndonesiŽ vergelijken met Malaysia, Singapore of Thailand dan ziet het er minder positief uit. In dit verband is het wel zo dat deze landen een minder strik immigratiebeleid hebben, hoewel dat zeker niet het enige belangrijke verschil is.

=> Zouden de Nederlanders die een Indonesisch paspoort of permanente verblijfsvergunning hebben gekregen zich nu willen melden.

1.Over boze (gefrustreerd etc) mensen die wils om zich heen slaan kan je met gemak eruit halen .
Lees de posting maar goed .

2.Hier heb je een punt bij.
De site van KBRI Den Haag is 1 van de slechtste vegeleken met de andere KBRI .
Is nu aan het verrbeteren , maar nog steeds ondermaat .
Het functionerren was in de afgelopen jaren ook slecht(er) geweest.
Er is zelfs geklaagd bij de de Indonesische BUZA , via open brieven ik indonesische kranten.

3. In Indonesia kan iedereen komen mits ze voldoen aan de normale , vaak internationale standaard.

Ik denk dat er veel Nederrlanders die ook naar Indonesia willen , voor werk en inkomen . Men kan dat door de geijkte manieren doen , direct of indirect.
Dat weten de ervaringsdeskinundigen wel .

4. Daar komt weer die vergelijkingen .
Je kan het ook kijkern naar de statitstieken , de profile van een land.
De popualire sites van oa IMF , Wereld Bank , CIA , en vele andere sites .

Ik ken ook mensen die stiekem een dubbele nationaliteiten hebben , terwijl het strafbaar is .

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Zouden de Nederlanders die een Indonesisch paspoort of permanente verblijfsvergunning hebben gekregen zich nu willen melden....

On 09-08-2008 23:45 dutchbird wrote:

...

Ikke, al jaren zonder enig probleem! Emoticon: Wink

Heb je een Indonesisch paspoort of een permanente verblijfsvergunning. En op basis van welke regel ben je daar aan gekomen?

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Buiten de corps diplomatiek denk ik dat er meer dan 100den medelanders in Indonesia verblijven.
Die ook legaal wonen en werken.
Expats , de Lansia-ers bijvoorbeeld, studenten etc .

De rest (in duizenden) hebben een toeristen visum .
De alternatieve route is bekend , zo vaak besproken in diverse topics en site' s.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 10-08-2008 12:34 sidia wrote:

...

1.Over boze (gefrustreerd etc) mensen die wils om zich heen slaan kan je met gemak eruit halen .
Lees de posting maar goed .

2.Hier heb je een punt bij.
De site van KBRI Den Haag is 1 van de slechtste vegeleken met de andere KBRI .
Is nu aan het verrbeteren , maar nog steeds ondermaat .
Het functionerren was in de afgelopen jaren ook slecht(er) geweest.
Er is zelfs geklaagd bij de de Indonesische BUZA , via open brieven ik indonesische kranten.

3. In Indonesia kan iedereen komen mits ze voldoen aan de normale , vaak internationale standaard.

Ik denk dat er veel Nederrlanders die ook naar Indonesia willen , voor werk en inkomen . Men kan dat door de geijkte manieren doen , direct of indirect.
Dat weten de ervaringsdeskinundigen wel .

4. Daar komt weer die vergelijkingen .
Je kan het ook kijkern naar de statitstieken , de profile van een land.
De popualire sites van oa IMF , Wereld Bank , CIA , en vele andere sites .

Ik ken ook mensen die stiekem een dubbele nationaliteiten hebben , terwijl het strafbaar is .

1. Ja dat klopt. Beter maar niet te veel energie aan besteden.

2. Ja, en gezien Indonesie en Nederland een meer dan gemiddelde binding hebben is dat wel jammer. Emoticon: Red face

3. Internationaal gezien is getrouwd zijn met 1 van de inwoners van een land vrijwel altijd gelijk aan een mogelijkheid om je daar te kunnen vestigen. Indonesia wijkt wat dit aangaande in sterke mate af van deze norm.
Verder heb ik de indruk dat Indonesia ook niet het land is waar je je als asielzoeker moet melden. Ik weet daar niet zoveel vanaf, dus dat kan ik niet onderbouwen. Heb jij enig idee?
Verder is Indonesia niet ruimhartig met landgenoten die het land verlaten hebben en daarbij hun papierwerk niet voor 100.0 % in orde hadden of konden hebben. Lees maar eens achter in een Indonesisch paspoort wat "Undang-Undang Nomor 62 tahun 1958 pasal 17K" inhoud. Hier hebben we toch echt met het soort extreme wetgeving te maken waarbij Indonesia soliciteert naar de titel " Evil Empire " Emoticon: Yes!
Als Nederlander moet je het daar en tegen erg bont maken voordat je nooit meer terug mag naar het vaderland.

4. Het hebben van een dubbele nationaliteit is in Indonesia strafbaar. In Nederland is het wel toegestaan, maar niet meer van harte, terwijl het voor Marokanen en Turken juist ongewenst (strafbaar?) is om hun Marokaanse/Turkse nationaliteit weg te doen. Elk land maakt er iets anders van. (i.h.a. wat hun het beste uitkomt)
Wederom is het zo dat van alle mogelijke wetten Indonesia heeft gekozen voor een wet die zo onvriendelijk mogelijk is voor mensen die iets met het buitenland hebben. Ik kan mij voorstellen dat ook jij het handig had gevonden als je over twee paspoorten had kunnen beschikken.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-08-2008 13:19 Nemesis wrote:

...

2. Ja, en gezien Indonesie en Nederland een meer dan gemiddelde binding hebben is dat wel jammer. Emoticon: Red face

3. Internationaal gezien is getrouwd zijn met 1 van de inwoners van een land vrijwel altijd gelijk aan een mogelijkheid om je daar te kunnen vestigen. Indonesia wijkt wat dit aangaande in sterke mate af van deze norm.

4. Het hebben van een dubbele nationaliteit is in Indonesia strafbaar.

2. Fout van Nederland geweest .
Zie de politieke geschiedenis in de betrekkingen tussen Indonesia en nederland.
Nederland heeft pas indonesia 2 jaar geleden min of meer erkend(indirect en niet van harte) dat ze in 1945 merdeka zijn .
Minister Bot heeft behoorlijk zijn nek uitgertoken door zijn daad , en heeft i het jaar 1945 ook niert erkend.
Kwestie van semantiek , dat beweerd hij .

3. Oya ,? vraag maar aan de Nederlanders die hun buitenlandse partners naar nederland willen halen.

4..Ieder soevereign land heeft zijn eigen wetten.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Internationaal gezien is getrouwd zijn met 1 van de inwoners van een land vrijwel altijd gelijk aan een mogelijkheid om je daar te kunnen vestigen. Indonesia wijkt wat dit aangaande in sterke mate af van deze norm.
Inderdaad wijkt IndonesiŽ af als ik ga vergelijken met Nederland, iedereen die 3 jaar of langer met een Indonesische man of vrouw wettig is getrouwd kan een verblijfsvergunning (Visa Keluarga) voor IndonesiŽ krijgen mits aan wat andere voorwaarden wordt voldaan.
Ik weet dat vestigen in Nederland met een Indonesische partner veel moeilijker is, probeer maar eens een machtiging voor verlopig verblijf (MVV) te krijgen als je inkomen onvoldoende is of als je nog geen zelfstandige woonruimte hebt.
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik dacht dat de inkomeneis ook inmiddels vervallen is.
Dat heeft een rechter inmiddels bepaald. Juli 2008

Even opzoeken of het waar is .
Er is wel discussie aan de gang .

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 10-08-2008 13:28 sidia wrote:

...

2. Fout van Nederland geweest .
Zie de politieke geschiedenis in de betrekkingen tussen Indonesia en nederland.
Nederland heeft pas indonesia 2 jaar geleden min of meer erkend(indirect en niet van harte) dat ze in 1945 merdeka zijn .
Minister Bot heeft behoorlijk zijn nek uitgertoken door zijn daad , en heeft i het jaar 1945 ook niert erkend.
Kwestie van semantiek , dat beweerd hij .

3. Oya ,? vraag maar aan de Nederlanders die hun buitenlandse partners naar nederland willen halen.

4..Ieder soevereign land heeft zijn eigen wetten.

2. De periode 1945-1959 is een erg ongelukkige waarin Nederland zich toen verkeerd heeft opgesteld. Indonesia heeft nog steeds problemen om de werkelijkheid betreffende haar verleden te zien. (Niet alleen over de periode 45-50)

3. In Nederland worden behalve getrouwd zijn aanvullende eisen gesteld. In veel gevallen is hier wel aan te voldoen. Voor de meeste Indonesische/Nederlandse koppels is het geen groot probleem om in Nederland te wonen, dit in tegenstelling tot wonen in Indonesia. Overigens ben ik het niet eens met het grootste deel van de aanvullende eisen die Nederland stelt. (hoge inkomenseis (vervallen?), taal leren in land van herkomst, hoge kosten)

4. Ja, maar het potentieel afnemen van iemands nationaliteit wegens niet of te laat rapporteren is wel in strijd met de verklaring van de rechten van de mens. (ook door Indonesia ondertekend)

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 10-08-2008 13:40 Tuti & Jan wrote:
Internationaal gezien is getrouwd zijn met 1 van de inwoners van een land vrijwel altijd gelijk aan een mogelijkheid om je daar te kunnen vestigen. Indonesia wijkt wat dit aangaande in sterke mate af van deze norm.
Inderdaad wijkt IndonesiŽ af als ik ga vergelijken met Nederland, iedereen die 3 jaar of langer met een Indonesische man of vrouw wettig is getrouwd kan een verblijfsvergunning (Visa Keluarga) voor IndonesiŽ krijgen mits aan wat andere voorwaarden wordt voldaan.
Ik weet dat vestigen in Nederland met een Indonesische partner veel moeilijker is, probeer maar eens een machtiging voor verlopig verblijf (MVV) te krijgen als je inkomen onvoldoende is of als je nog geen zelfstandige woonruimte hebt.
Jan

Jan, heb jij:

1. een permanente verblijfsvergunning zodaning dat je 100% zeker bent dat wat er ook gebeurt je altijd in Indonesia kan blijven wonen?

2. jullie eigendommen (huis/land) op o.a. jou naam staan zodat je 100% zeker weet dat dat altijd je eigendom zal blijven, wat er ook gebeurt...

Voor mijn Indonesische man in Nederland is het antwoord op beide: ja.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

[Overigens ben ik het niet eens met het grootste deel van de aanvullende eisen die Nederland stelt.
De taal leren vind ik een positief iets, we hebben nu mensen wonen in Nederland bijvoorbeeld de gastarbeiders uit de jaren zestig die amper een woord Nederlands spreken.
Maar ook in IndonesiŽ wonen heel wat buitenlanders die amper een woord Indonesisch spreken, ik heb begrepen dat ook daar in de toekomst voorwaarden worden gesteld.
Ik weet ook dat er nogal wat buitenlanders onverzekerd in IndonesiŽ wonen terwijl het voor sommige visa zelf een voorwaarde is, hoe dat mogelijks is mag ieder voor zich zelf invullen, waarschijnlijk komen we dan weer bij het meest besproken onderwerp over IndonesiŽ uit.
In de grote steden en Bali hokken nogal wat mensen met elkaar terwijl het voor de Indonesische wet niet is toegestaan.
Wat het voor gevolgen kan hebben bij overlijden van de buitenlander voor de Indonesische partner wordt bij meerdere topics beschreven.

Dat is in Nederland weer prima geregeld, daar zal je een of ander samenlevingscontract moeten hebben wil je de partner laten overkomen.
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jan, heb jij:
Sorry die vraag had ik nog niet gelezen omdat ik met het antwoord bezig was.
Ik heb nog geen permanente (KITAP) verblijfsvergunning, ik heb nu nog een KITAS, daar komt waarschijnlijk verandering in, ik heb nu mijn vijfde KITAS wat de mogelijkheid moet geven om een KITAP te krijgen.
Zekerheid dat ik in IndonesiŽ kan heb ik zeker niet, als ik om wat voor reden dan ook terug zou moeten naar Nederland neemt mij die jaren in IndonesiŽ niemand meer af.
Ik heb geen behoefte aan eigendommen op naam, was ik 6 jaar geleden niet vertrokken uit Nederland had ik zeer zeker ook geen eigendommen meer op mijn naam gehad, mijn spaarpot zou al lang verteerd zijn en ik zou niet meer de middelen hebben om naar IndonesiŽ op vakantie te gaan.
Salam,
Jan

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Jan,
wat betreft het leren van de taal in "het nieuwe land" ben ik het helemaal eens met je. Waar ik een probleem mee heb is dat Nederland eisen stelt voordat je hier binnen komt. Ter ilustratie: ik heb een keer op tv iemand gezien die zijn geliefde in MongoliŽ had gevonden. Je begrijpt dat die een flink probleem hadden.

Dat iemand onverzekerd in IndonesiŽ rond gaat lopen kan ik niet helemaal volgen. Helemaal afgezien van het feit dat het niet mag is het erg duidelijk wie er een probleem heeft als het mis gaat. Uit eigen ervaring weet ik dat geen verzekering en geen geld gelijk is aan geen hulp.

Ik denk dat we jouw opmerking dat ze je al die jaren in IndonesiŽ niet meer af kunnen nemen maar in graniet moeten bijtelen als de juiste lijfspreuk voor alle die overwegen om in IndonesiŽ te gaan wonen/verblijven. Emoticon: Shiny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 10-08-2008 13:19 Nemesis wrote:

...

Verder is Indonesia niet ruimhartig met landgenoten die het land verlaten hebben en daarbij hun papierwerk niet voor 100.0 % in orde hadden of konden hebben. Lees maar eens achter in een Indonesisch paspoort wat "Undang-Undang Nomor 62 tahun 1958 pasal 17K" inhoud. Hier hebben we toch echt met het soort extreme wetgeving te maken waarbij Indonesia soliciteert naar de titel " Evil Empire " Emoticon: Yes!
Als Nederlander moet je het daar en tegen erg bont maken voordat je nooit meer terug mag naar het vaderland.

.

Evil Empire ?
Is het jou uitvinding ? Emoticon: Confused

Persoonlijk heb ik geen bezwaar , en het is de plicht van alle indonesier om hun wetten na te komen.
Het is kwestie van een formulier invullen .
Ben je dat vergeten (kan gebeuren Emoticon: Yes! ) is het ook geen ramp , je heb nog steeds de indonesische staatsburgerschap .
Dat blijf je behouden als je geen andere nationalitei heb aangenomen en dat je daardoor statenloos dreig te raken.
In de afgelopen 40 jr heb ik ook een paar keren zo' n formulier moeten invullen.

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 10-08-2008 15:16 sidia wrote:

...

Evil Empire ?
Is het jou uitvinding ? Emoticon: Confused

Nee, deze wet hebben ze in Jakarta bedacht. Ik blijf erbij dat je met dit soort misselijke opmerkingen in een paspoort je landgenoten met een vieze bijsmaak naar den vreemde laat gaan. Zelfs als de soep in de praktijk niet zo heet opgediend wordt. Emoticon: Cry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,614,908 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com