indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wvds2001
User
spacer line

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe bijvoorbeeld de stranden van Kuta en Sanur zijn?
En dan ook hoe de zee is (wat ligt er op de bodem).

Groetjes wvds

Milani
User
spacer line

Kuta erg groot en breed strand. Er is een heel sterke stroming oppassen dus. Geweldig voor surfers.

Sanur voor de ouderen die van meer rust houden breed strand door het rif geen golven.

Op Bali is voor elk wat wils. Emoticon: Yes!

stanno
User
spacer line

op kuta/seminyak beach stonden bij ons bijna elke dag rode vlaggen met een doodskop erop.
Als je verder ging dan je middel werd je door de baywatchers terug gefloten.

Maar gelukkig bied bali nog genoeg alternatieve stranden waar het veel lekkerder vertoeven is. Wij zijn een aantal keer naar een strandje bij nusa dua geweest waar het herlijk rustig is en maar een handje verkopers liepen. Maar gelukkig nog wel genoeg om nog een lekkere massage te nemen.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

In Sanur zaten er altijd wel veel mensen in het water....toch moet ik zeggen dat ik het nooit geprobeerd heb in al die maanden dat ik in Sanur woonde....ik vind de golven toch wel hoog, en op veel plaatsen stenen in het water....en 's morgens zagen we soms slangen over het strand kruipen....ik zit liever in een zwembad!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het strand van Kuta is idd groot en breed maar daar heb je niet zoveel aan als het overbevolkt is...... Wat dat aangaat kun je dan net zo goed zo niet beter in Sanur zijn. Het zand in Sanur is een stuk lichter dan dat van Kuta (mocht je daar waarde aan hechten) en door het verderop gelegen rif heb je die stroming van Kuta niet en is het niet alleen voor ouderen (!) maar ook veilig voor kinderen. Verder liggen er mooie perahu's (vissersboten in alle kleuren van de regenboog) in Sanur en zijn er veel (goede) restaurants op het strand zelf.
En als je het leuk vind voor zonsopgang moet in Sanur zijn en zonsondergang in Kuta.
Andere rustiger stranden zijn o.a in het noorden (zwart zand) en het oosten o.a. Amed (mooie baai) Padangbai (het dorp zelf) heeft een klein strand maar wel gezellig

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Breed strand bij Kuta? Ja, tot 2002 (of in die richting) was het een paar honderd meter breed, nu is er nog maar een vrij smal strookje over, zeker als het hoogtij is. Iedereen hutje mutje op elkaar.. net als Scheveningen als het eens een dagje warm is. Stukje naar het westen is het stukken beter vertoeven, en je hebt hetzelfde strand nog in een wat bredere uitvoering (zoals Kuta 'ooit' was, in vele opzichten!)

Zwemmen is aan de zuidelijke stranden van Sumatra, Java, Bali, Lombok en verder naar het oosten altijd risicovol vanwege oceaanstromingen. Het strand is niet zoals dat van de Noordzee, maar dat van een oceaan, de Indische Oceaan.

chirpy
User
spacer line

Naast het feit dat Kuta en het verlengde ervan eigenlijk het enige strand biedt zonder rotsen of ander onheil en vanwege de golven heerlijk om te toeven (ze kunnen ook wel eens te hoog zijn) is de kwaliteit van het water dermate slecht dat zeer veel mensen en vooral kinderen er vandaan komen met een blaas- of oorontsteking. Tref je voorzorgen dus.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Kuta Beach Juni / juli 2008

img146.imageshack.us/img146/347/p1000299tn3.jpg

img295.imageshack.us/img295/2084/p1000304qm3.jpg

img508.imageshack.us/img508/5584/p1010370wn8.jpg

Kuta Beach is nog redelijk breed maar als je van Kuta naar Tuban wilt lopen dan blijft er bij Tuban bijna geen strand meer over.
Bij vloed lukt het zelfs helemaal niet, of je moet al door het water willen lopen en kletsnat worden van de aanrollende golven.

Kuta Beach tegen zonsondergang

img152.imageshack.us/img152/17(...)afbeelding074an2.jpg

= edit Jeroen: foto's zijn erg groot, veranderd naar linkjes voor de liefhebbers. =

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Het strandje bij padangbai (blue lagoon en de andere heet white beach als ik het me goed herinner...)zijn echt prachtig. superblauw water! echt wel een aanrader om erheen te gaan, het is alleen wel even klimmen over een heuvel.

Dreamland, onder Jimbaran, is ook mooi...maar wel sterke golven...

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

stranden vind ik persoonlijk niks Kuta en Sanur niet vind het persoonlijk niet wit genoeg!! en bij Sanur als je de ze inloopt mijn hemel vol met zeewier tot aan je knieholtes bah.

Maar het is persoonlijk allemaal vind ik zelf wat de een mooi vind vind de ander lelijk..........

adu zeg!!! ben kapok!!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

ben wel met je eens .
zelfs de ijmuidense strand is nog mooier .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

sanur deed me inderdaad ook wel vaak aan een Noordzee strand denken! Niet het tropische wat je zou verwachten op Bali....en de zwarte stranden in Noord Bali al helemaal niet!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

precies niet het idee van een mooie bounty strand in heel Bali niet!!! jammer hoor

adu zeg!!! ben kapok!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat is niet helemaal juist Brendababe, mooie bounty stranden zijn er zeker wel, incluis de palmbomen. Emoticon: Party! Als je alleen naar Kuta gaat en een snelle doortocht maakt tja, dan kun je er zo wel op reageren. Je kunt ook de tijd nemen om de niet touristische stranden te bezoeken. Maarja............................. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Nou, geeft eens een paar suggesties dan Emoticon: Yes! Nog 27 nachtjes slapen en dan kan ik al die mooie strandjes gaan beoordelen Emoticon: Party!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Dat is wel makkelijk Cynthib.
Maar wat dacht je ervan Bali te ondekken op eigen kracht. Maakt het ook een stuk leuker lijkt me Emoticon: Wink

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ach, zelfs de mensen die het 'op eigen kracht' ontdekken gebruiken daar toch boekjes als lonely planet etc bij? Wat is het verschil met vragen op een forum?
't ligt ook een beetje aan de hoeveelheid tijd die je hebt in Bali.....als je er maar kort verblijft is het wel handig als je van tevoren de mooie plaatsjes weet.
Ik heb trouwens wel gemerkt dat we vooral op bijzondere plekken kwamen wanneer we de grote toeristische attracties vermeden (hoewel we die ook wel graag wilden zien natuurlijk en ook bezocht hebben). Maar vrijwel bij alle bekende plekken is het 1 grote markt met allemaal dezelfde winkeltjes en verkopers die je maar wat graag wat willen verkopen. Op de minder toeristische plaatsen kun je wat vrijer rondlopen.....

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Er zijn hele mooie dingen te ontdekken, genoeg plekken die niet in boekjes staan. Die stranden zijn overigens ook niet groot. En op zondag druk bezocht door de lokale bevolking. Het zijn vaak zandwegen die naar dit soor plekken gaan. Ik kan wel een tip geven, Google earth kan wel uitkomst bieden Emoticon: Party!

Die is gedetailleerd genoeg, ik kan mijn huis zien en de mango tree.
Emoticon: Party!

spacer line  

We kunnen wel heel mysterieus gaan doen maar je moet zeker niet 13 uur in een vliegtuig gaan zitten voor de Balineze stranden want die zijn echt niks bijzonders. Dat echte witte zand vind je niet in Bali, daarvoor kan je beter naar de Carribean gaan. Naar Bali ga je voor de cultuur, de tempels, de sawa's, de goedkope vrouwtjes/bier (?) en omdat het nou eenmaal de enigste plek is die bij de reisorganisaties in NL bekend is.

En houdt aub de mooie plekjes voor je zelf want ik weet nog dat jaren geleden Dreamland niemand wist te vinden en nu, sinds het bij het grote publiek bekend is, soms op Scheveningen lijkt.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Weer een heerlijk topic om te openen met digitale foto's in het originele formaat, heb even op de klok gekeken, duurde meer dan 5 minuten, terwijl ik al redelijk snel internet heb.
Jan

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Als niemand zijn geheimen prijs wil geven wordt het inderdaad Google Earth dan maar. We gaan maar drie weken en ook zeker niet alleen voor het strand (daarvoor gaan we in maart lekker naar Mexico), maar het zou toch leuk zijn om in die drie weken het beste uit je vakantie te kunnen halen en in ieder geval de mooiste strandjes een bezoekje te brengen. Emoticon: Yes!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Geloof me echt geem bounty stranden!! Witzand aqua blauwe zee en palm bomen zijn r niet!!! Oyibo.

Maar goed de een neemt r genoegen mee ik niet!!! Ik heb dat soort bountry stranden gezien maar niet in Bali

adu zeg!!! ben kapok!!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Brendababe,
Over wat mooi is daar kun je van mening over verschillen.
Dat jij iets niet hebt gezien wil per definitie niet zeggen dat het er niet is.
En dat het ergens anders veel beter of mooier is dat kan natuurlijk heel goed.

Van mij hoeft het mooiste strand ook niet op Bali te liggen.
Dat neemt niet weg dat er hele mooie stranden zijn. En er is meer te zien als dat. We weten wel dat jouw vakantie op Bali niet je van het was. Maarja, dat is jouw vakantie en zeker niet die van een ander. Emoticon: Party!

Milani
User
spacer line

Oyibo het is erg moeilijk zoeken hoor op google earth. Wat wel goed te zien is waar meer en minder gras in zee is.
Het is ook niet altijd recent. Onze vriendin heeft een huis in Jimbaran en sinds vorig jaar een zwembad maar op google earth is het zwembad nog steeds niet te zien hoor. Hier en daar lopen ze een beetje achter,

Kunnen de hotels dat gras in zee niet weg halen, maak het hotel een beetje duurder en er hebben weer wat mensen werk en de toerist helemaal blij. Dan heb je ook meteen een mooi b lauwe zee en n iet meer zo donker,
Een rijke Balinees ontwerpt een machine zoals ze hier aardappelen rooien stel ik me voor. Is dat een gat in de Balinese markt?
Of schaden we de natuur weer?

Emoticon: Stupid

spacer line  

On 31-07-2008 12:07 Milani wrote:

Kunnen de hotels dat gras in zee niet weg halen, maak het hotel een beetje duurder en er hebben weer wat mensen werk en de toerist helemaal blij. Dan heb je ook meteen een mooi b lauwe zee en n iet meer zo donker,
Een rijke Balinees ontwerpt een machine zoals ze hier aardappelen rooien stel ik me voor. Is dat een gat in de Balinese markt?
Of schaden we de natuur weer?
Emoticon: Stupid

Dat is een hele goeie!
Dit gebeurd al lang op 'echte' paradijselijke eilanden in over de hele wereld maar niet op Bali, waarom niet?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,442 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com