indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esthero
User
spacer line

hallo,

In oktober ga ik voor 4 weken naar indonesie ( java+bali). Van jakarta naar yogyakarta wil ik met de trein, kan je tussendoor uitstappen en bv volgende dag weer instappen?
En welke plaatsen zijn de moeite waard om te bezoeken?
Ik wil ongeveer 1,5 week uittrekken om op java rond te reizen en dan door naar bali.
Ook wil ik 2 dagen naar lombok om daar te duiken bij een van de gili-eilanden, waar kan je t mooiste duiken en kan ik beter vanaf bali naar lombok gaan of java?

groetjes esther

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Esther,

Er gaan meerdere (snel)treinen per dag van Jakarta naar Yogya. Je moet echter voor elk stuk een apart treinkaartje kopen voor die specifieke datum (net als in NL) Het mooiste stuk echter is Bandung-Yogyakarta.
1,5 week op Java is niet zo heel erg lang.
Je zou eerst van Jakarta naar Bandung kunnen gaan maar de route is mooier met de bus via de Puncakpass. Rondom Bandung kun je naar o.a. Tangkuban Perahu (vulkaan) Lembang, Ciater, Maribaya. Hier kun je zelfs op 1 dag een combi van maken.
Bandung-Yogya met de trein (Bisnis klas) bezoek aan o.a. Borobudur, Prambanan.
Yogya-Malang (als vertrekpunt voor Bromovulkaan)
Malang-Surabaya-Mataram (Lombok) tweede stuk met vliegtuig OF
Malang-Surabaya-Denpasar (Bali) tweede stuk met vliegtuig OF
Vanuit Cemoro Lawang (Bromo) via Probolinggo overland naar de oostelijke punt van Java en dan met de ferry naar Bali en vandaar weer met de bus naar waar je wil (Kuta, Sanur, Lovina etc)
Vanuit Bali zijn er meerdere vluchten per dag naar Lombok maar je kunt ook met de boot vanuit Padangbai rechtstreeks naar de Gili's (Perama Tours) OF je maakt de oversteek met de gewone ferry naar Lembar (Lombok) en vandaar uit nog een paar uurtjes bus en boot naar de Gili's
Het is maar net wat je wil en wat je budget is.
Maar als ik even reken wil je 28 dagen naar Indonesie waarvan 10 naar Java en 2 naar Lombok? Hou je nog 16 dagen over, wil je die alleen op Bali doorbrengen? Ik wil Bali niet tekort doen maar er is nl. nog zoveel meer in Indonesie...

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik weet niet of je van veilig houd, maar op jou vraag van Bali OF van Yogya naar Lombok, via Bali kun je met de ferry of met de bounty cruise varen naar Lombok. Ik persoonlijk schijt peuken hier met boten op zee. Of vanuit Bali met Merpati (een oude fokker 50, met van die propellers) naar Lombok vliegen, ook dan schijt ik peuken! Via Yogya, 2 X per week met garuda (boeing 737) naar Lombok das voor mij DE optie om daar te geraken. Verder door naar Bali vanaf Lombok, ja dan met ferry of propellor vliegtuig.... Succes.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is natuurlijk kiezen uit twee slechte dingen: roestbakken van boten of afgedankte vliegtuigen. Bij de laatste heb je in dit geval niet zo lang de kans om daar over na te denken (20 minuten)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

esthero
User
spacer line

De laatste 5 dagen dat ik op bali ben,worden stranddagen denk ik en vanaf daar nog misschien nog wat excursies doen, dan heb ik 11 dagen voor rondreizen op bali.
dus zo wil ik t een beetje plannen, en ik kan niet alles zien dan blijft er nog wat over voor een volgende keer...
ik ga nog even bekijken of ik per boot of vliegtuig ga, is de boot goedkoper?

esthero
User
spacer line

hoi anne mieke,

mijn budget voor de 4 weken is ongeveer 1200 euro, wil de laatste paar dagen in een knap hotel slapen, tussendoor lowbudget.
en ik denk gezien mijn tijd dat ik per vliegtuig naar lombok ga maar dat zie ik daar wel. Hoeveel kost ticket voor vliegtuig en ferry?
Nog tips voor op bali? hotels in kuta?
Bedankt voor je tips.

gr esther

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik weet het niet zeker maar als je via Bali de snelle boot (bounty cruise) neemt of je neemt het vliegtuig naar Lombok dan is de prijs niet echt verschillend! Alleen wat Anne Mieke meld is het idd met dat propeller ding binnen 29 minuten op Lombok zijn en met de snelle boot al gauw 3 uurtjes! Prijs, pin me er niet op vast maar ik dacht een enkeltje rond de 500.000,- in euro circa 35,-. De ferry, langzame boot circa 7 uurtjes kost dan nog geen 10 euro!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-07-2008 17:28 esthero wrote:

mijn budget voor de 4 weken is ongeveer 1200 euro, wil de laatste paar dagen in een knap hotel slapen, tussendoor lowbudget.
en ik denk gezien mijn tijd dat ik per vliegtuig naar lombok ga maar dat zie ik daar wel. Hoeveel kost ticket voor vliegtuig en ferry?
Nog tips voor op bali? hotels in kuta?

De Peramaboot doet er ongeveer 5 uur over en ik zie dat ze de prijzen net omhoog gedaan hebben naar Rp 350.000 (volgens mij was het vorige maand nog Rp 280.000......!)

http://www.peramatour.com/

Even doorklikken naar new pricelists rechts in het midden

Het vliegtuig is vanaf Rp 300.000 met Trigana Air, Indonesia Air Transport en Merpati (veel annuleringen en vertragingen met Merpati en duurder dan de andere twee)

Verder naar de Gili's via Bangsal (zier hieronder) of met de Peramaboot vanujit Sengiggi de volgende dag om 09.00 uur. Kosten vorige maand Rp 70.000
De gewone boot gaat van Padangbai naar Lembar in zuidwest Lombok (ongeveer 5 uur, maar het kunnen er ook 7 zijn.....) en kostte een paar maanden geleden Rp 150.000. Vandaar moet je dan nog naar de Gili's (kan met Perama dat gaat het snelst of met de lokale boot vanuit Bangsal en dat betekent Bangsal-Mataram 2 x overstappen van de ene naar de andere terminal, bemo naar Bangsal en de boot naar een van de Gili's)

Dan nog die hele snelle boot maar die kost Rp 650.000 (vorige maand) en gaat rechtstreeks naar de Gili's.

Hotel in Kuta tot Rp 200.000 tussen Jl. Poppies I en II o.a. Gang Sorga bv Rita's, Berlian Inn, Sorga Cottages In oplopende prijsvolgorde. Er is echt heel erg veel. Gewoon een beetje rondwandelen vergelijken en je keuze maken. Deze zijn alledrie schoon met airco en een goed bed.

Tips voor Bali? Grapjas..... Wat voor tips wil je hebben? Te zien, te doen, eten, drinken, prijzen.....?????
Als je al die 16 dagen maar niet in Kuta gaat zitten want dat is echt doodzonde.

Is die 1200 euro alleen voor jouwzelf, dus 1 persoon? Want dan kan er nog gemakkelijk een ticket naar bijvoorbeeld Flores vanaf of misschien wat langer op Lombok want 2 dagen voor alleen de Gili's is erg weinig. En als je voor het duiken gaat dan is de omgeving van Labuan Bajo toch minstens zo mooi plus nog allerlei andere mooie dingen op Flores en ook op Lombok. Maar enfin datg moet je zelf maar even uitvinden.
Begrijp me goed, Bali is de moeite waard maar als je nog zo'n 16 dagen hebt.......ik wist het wel....
Als je nog andere info nodig hebt dan horen we het wel.

gr
Anne Mieke

esthero
User
spacer line

Bedankt voor de reacties, ik weet nu meer en kan dit wel goed gebruiken voor het plannen van mijn reis.
De 1200 euro is voor 1 persoon. Dat is een richtlijn hoor, ik moet het toch ter plekke ondervinden hoeveel t allemaal kost daar enzo.
En het zou best kunnen zijn dat ik langer op lombok blijf maar dat zie ik ter plaatse wel.
Ik probeer voor mezelf wel een beetje een route te plannen omdat ik er maar 4 weken ben en deze goed wil benutten.
Ik blijf zeker niet 16 dagen in kuta hoor, daar blijf ik w.s de laatse paar dagen kan ik een beetje relaxen.
Heb in mijn hoofd zitten om eerst rond te reizen op java, hier had ik nog een vraag over.
Zijn er daar reisbureau's/touristenbureau's waar je ter plekke een tour kan boeken.
zo heb ik in australie gereist, kon ik ter plekke bedenken waar ik zin in had en zo bekijken hoe ik ging reizen. Maar ik weet niet hoe dat in indonesie is?
Tips voor bali; hou van mooie natuur, wandeling maken. Heb gelezen dat je rond ubud mooie fietstochten kan maken dit lijkt me erg leuk. Ik wil graag een ceremoni meemaken op bali, waar kan je dit t beste doen?
Tips voor wat je echt niet mag missen op bali?
Oh ja, en wil graag de lonely planet meenemen, dit vond ik in australie ook erg handig, alhoewel je daar dus veel ter plekke kan boeken.

gr esther

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Esther die 1200 euro is meer dan genoeg voor 1 persoon. Dat betekent dat je omgerekend Rp 600.000 per dag te besteden hebt.
Reken voor 1 euro Rp 14.000 (afhankelijk van koers, plaats etc)
Je hebt onder de Rp 200.000 een zeer fatsoenlijke kamer met airco en nog wel voor minder ook.
Ook voor eten en drinken hoef je niet al teveel kwijt te zijn. Hieronder een indicatie van wat praktische zaken (onderstaand zijn gemiddelde prijzen!)
* Nasi goreng speciaal Rp 15.000 (een goeie euro)
* Bakso (soep met ballen en mie in vele variaties) Rp 6000 (45 cent)
* Maaltijd in een padang restaurant tussen Rp 10.000 en Rp 30.000
* Blikje cola in de supermarkt Rp 4000
* Grote fles water (Aqua) 1,5 liter Rp 4000
* Taxirit vliegveld Bali naar Kuta Rp 45.000
* Omgekeerd op de meter blue Bird Rp 30.000 vanuit Kuta centrum
* Bemorit (klein busje) voor een afstand van bv 5 km Rp 3000
* Autohuur met chauffeur voor 8 uur op Bali Rp 250.000
* Uur internet op Bali Rp 10.000
* Huren motor (brommer) ongeveer Rp 50.000 per dag

Lovina ligt in het noorden en is niet te vergelijken met de drukte van Kuta, zwart zand en dolfijnen (als ze zich nog laten zien), de trip erheen via Pupuan vind ik de mooiste route, alternatief de meest rechtstreekse route is via Mengwi en Bedugul (tempel in het meer)
Rijstvelden rond Pupuan, Tirtagangga in het oosten en rond Ubud
Wandelen of fietsen rond Ubud; wandelen is eigenlijk beter, kun je ook over de sawahdijkjes lopen.
Culturele dansen, voornamelijk veel in en rondom Ubud voorstellingen beginnen meestal rond 19.00 uur. De tickets komen vanzelf naar je toe....
Tempels van Mengwi, Bangli, Tampaksiring. Tanah Lot en Ulu Watu en Besakih zijn ook mooi maar meer toeristisch. Overigens ontkom je er niet je eerst een weg te banen door de verkoopstalletjes.
Vis eten in Jimbaran: eerst naar de zonsondergang kijken en hoe de vissers aan het hannesen zijn met hun botenzelf een vis uitzoeken op de overdekte vismarkt en dan laten roosteren in een van de stalletjes. Je kan ook in een van de restaurants eten maar dan betaal je vele malen meer en dat andere (waar ook de plaatselijke bevolking hun vissen laten roosteren) hebben meer sfeer.
Apenbos in het zuidwesten van Ubud. Hou je spullen letterlijk goed vast!
Stranden van Amed in het oosten.Misschien heb je een stukje alleen voor jezelf in oktober....In deze omgeving kun je overigens ook duiken.
Trekking gunung Batur maar de "echte" trekking is beter naar de Rinjani 50 km verderop op Lombok.
Nusa Lembongan en/of Nusa Penida
Padangbai met de haven voor boten naar Lombok
Tocht langs Danau Tamblingan en Munduk (ook op weg of van Lovina)
Voor beeldhouwerij naar Batubulan'
Voor schilderijen naar Mas
Voor houtsnijwerk naar Ubud
Bij Ubud in de buurt kun je ook raften.

Op sommige plekken in Indonesie zijn veel reisbureautjes vooral op Bali (Kuta,Sanur, Ubud) en op Java vooral in Yogya.

Als je het aandurft kun je op veel plaatsen ook een motor huren (nou ja een soort brommer dan) dat is voor de omgeving van Bandung en Yogya goed te doen (alleen de Borobudur is wat verder weg). De trip van Yogya naar Bromo en verder door naar Bali is makkelijk te boeken in Yogya o.a. op een van de Jl. Prawirotaman of Sosrowijayan (beiden hotel en toeristengebieden)

Als je op Bali vanuit een basis tochten wil maken dan is Ubud een betere keuze dan Kuta. Het verkeer in het zuiden is nogal een gekkenhuis en het scheelt toch al gauw 1 tot anderhalf uur enkele reis.

Het lijstje hierboven is bij lange na niet compleet. Misschien moet je eerst maar eens wat boeken gaan lezen....

Veel plezier met de voorbereiding.

Groeten
AM

esthero
User
spacer line

hoi anne mieke,

Bedankt voor je vele tips, super! de 1200 is een schatting, neem liever iets teveel mee dan te weinig en hoe t daar gaat zie ik wel.
zal je tips zeker gebruiken bij het voorbereiden van mijn reis.

groetjes esther

Milani
User
spacer line

Anne Mieke je bent een kanjer. Emoticon: Yes!

Een goed boekje is de insight guide Bali

isbn 90-6655-120-8

mailen:

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cambium.nl

of schrijven naar:

Uitgeverij Cambium B.V.
tav redactie

Gildenveld 50
3892 DJ Zeewolde

Je krijgt het ook v aak kado als je een Bali reis boekt via OAD

Staat echt boordenvol wetenswaardigheden en geschiedenis etc etc.

Heel fijne vakantie Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,806 posts - 13,710 topics - 28,665 members - last post @ 28-02-2020 13:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,303,336 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com