indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ja, wat vinden mede forum leden eigenlijk van de doodstraf? Ik heb eerlijk gezegd er niet een uitgesproken mening over.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hi Sieb,

Je zit een beetje te pancing. Ik vind dat in sommige gevallen het moet kunnen. Vooral voor mensen die grote criminele activiteiten geflikt hebben. Wij hier in europa denken er anders over. Maar jij stelt hier de vraag in indonesia en dit is azie. Indonesia moet maar kijken bij hun in de buurt als singapore en maleisie.
Groet.

Shalom

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ho ho ho marry.... oh nee anders, nee ik bedoel niet om te vissen, ik weet het gewoon echt niet. Normaal heb ik wel een mening over bepaalde zaken maar nu zit ik in onzekerheid. Zoals je zegt, verteld mijn otak dat in sommige gevallen het wel een optie kan zijn maar ik weet niet of levenslange opsluiting toch ook wel een erg vervelende starf is?! En als er geen doodstarf meer zou zijn, zijn de "onduidelijke gevallen" ook wat veiliger, toch....

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Over onduidelijk gesproken Sieb. Ik denk ook dat je zit te pancingen.
OK. Gewoon zeggen waar het op staat, wat! Ik vind het is vele gevallen prima dat zware misdadigers een doodstraf in het vooruitzicht wordt gesteld. Dat zouden ze in Europa ook weer moeten invoeren. Als je kind door een door drugs bezoedeld breinloos stuk vreten wordt mishandeld of zelfs sexueel misbruikt dan zou ik nog zelf de trekker willen overhalen. En dat is toch tegenwoordig schering en inslag. Aan dat softe gepraat hebben de slachtoffers geen boodschap. Welke slechte jeugd en rotopvoeding ten spijt, zwaardere straffen zijn op zijn plaats dan wat er nu aan de criminelen in Nederland e.o. wordt gegeven, en inderdaad in sommige gevallen, waarin het onomstotelijk vaststaat dat iemand zeer ver over de schreef is gegaan, de doodstraf toepassen. Meervoudige moord, kinderen sexueel misbruiken en vermoorden, maar ook drugsdealen en -smokkel. Net als in Singapore en Indonesië. Geef de misdadiger iets ernstigs in het vooruitzicht, geen softe behandeling in een van alles voorziene gevangenis. Misschien dat de misdaad dan wat verminderd. Ik zie het echter nog niet gebeuren in Europa.
Het is wel één van de redenen dat mensen emigreren. Ook ik vind het geweldig dat mijn kinderen gewoon op straat kunnen spelen met andere kinderen, zonder ruzie, zonder lastig gevallen te worden door ontsnapte TBS-ers, zonder dat ze gekidnapt worden voor onsmakelijke praktijken en dan onmenselijk aan hun einde komen. Vroeger was men in Nederland vrij, nu niet meer, maar hier zijn mijn kinderen dat wel en kunnen ze met plezier in vrijheid opgroeien zoals ik dat vroeger kon. Zonder al op de lagere school met drugs geconfronteerd te worden. Drugs is de pest geweest voor de Nederlandse, Europese en Amerikaanse evolutie, maar hier speelt dat niet zo. Zou dat komen door die doodstraf? Ik denk van wel en geef iedereen die zegt dat de doodstraf niet helpt ongelijk.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

" ..... ik vind dat wij mensen, geen pretenties moeten hebben;. de doodstraf invoeren betekent dat de ene mens zich boven de andere stelt; ik ben niet beter/slechter als een ander .... dus .... daarom geen doodstraf .... "

'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

Het probleem met de doodstraf is dat het onomkeerbaar is.
Hoe vaak zijn mensen achteraf ten onrechte veroordeeld?
Wat ik wel vind is dat bijvoorbeeld de strafmaat in Nederland belachelijk zacht is.
Een zus van mijn ex kwam een keer thuis toen een inbreker in haar huis was.
Die kerel heeft haar met een honkbalknuppel letterlijk verrot geslagen, haar handen, armen, voeten, benen gebroken, haar gezicht verminkt en haar in haar eigen kast opgesloten.
Ze heeft daar 3 dagen, luister goed DRIE DAGEN opgeloten gezeten zonder dat iemand het wist,
Moet je je is voortsellen dat je drie dagen opgesloten zit met je hele lijf aan gort geslagen zonder eten of drinken
Die kerel kreeg 3 jaar, wat in Nederland betekend na 1 of 2 jaar weer vrij.
Zei is nu nog invalide door die gebeurtenis.

Nee, de doodstraf moet je mee uitkijken, maar strafmaat in Nederland is belachelijk...

Greetz

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Anis, je mag van alles vinden, natuurlijk, maar de praktijk is nu eenmaal dat mensen pretenties hebben, zich beter voelen dan anderen en de één zich boven de ander stelt. Je staat niet met twee benen op de grond.

Natuurlijk moet je uitkijken met een doodstraf en die alleen toepassen in de ernstigste gevallen waarin het onomstotelijk is vastgesteld dat de dader schuldig is.

In Nederland is de strafmaat inderdaad een lachertje. Je zou bijna crimineel worden, om dan lekker in de watten te worden gelegd, betaald door de goede belastingbetaler.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

202 moorden plegen als 'terrorist'? Doodstraf
42 moorden plegen als 'sjamaan'? Doodstraf
2 moorden plegen met voorbedachte rade uit wraak? Het wordt moeilijker hier, maar kan prima begrijpen als men in bepaalde landen vind dat dat soort mensen geen toevoeging voor de samenleving is.

Ook het smokkelen van drugs - geen grammetjes maar tientallen kilo's bedoeld om mensen dood te maken, want dat is wat je doet met drugs over het algemeen in de lange baan - kan wat mij prima bestraft worden met de doodstraf

Een punt echter, als er ook maar 0.00001% onzekerheid is, dan moet het niet gedaan worden.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 21-07-2008 17:55 NKP-2005 wrote:
Over onduidelijk gesproken Sieb. Ik denk ook dat je zit te pancingen.
OK. Gewoon zeggen waar het op staat, wat! Ik vind het is vele gevallen prima dat zware misdadigers een doodstraf in het vooruitzicht wordt gesteld. Dat zouden ze in Europa ook weer moeten invoeren. Als je kind door een door drugs bezoedeld breinloos stuk vreten wordt mishandeld of zelfs sexueel misbruikt dan zou ik nog zelf de trekker willen overhalen. En dat is toch tegenwoordig schering en inslag. Aan dat softe gepraat hebben de slachtoffers geen boodschap. Welke slechte jeugd en rotopvoeding ten spijt, zwaardere straffen zijn op zijn plaats dan wat er nu aan de criminelen in Nederland e.o. wordt gegeven, en inderdaad in sommige gevallen, waarin het onomstotelijk vaststaat dat iemand zeer ver over de schreef is gegaan, de doodstraf toepassen. Meervoudige moord, kinderen sexueel misbruiken en vermoorden, maar ook drugsdealen en -smokkel. Net als in Singapore en Indonesië. Geef de misdadiger iets ernstigs in het vooruitzicht, geen softe behandeling in een van alles voorziene gevangenis. Misschien dat de misdaad dan wat verminderd. Ik zie het echter nog niet gebeuren in Europa.
Het is wel één van de redenen dat mensen emigreren. Ook ik vind het geweldig dat mijn kinderen gewoon op straat kunnen spelen met andere kinderen, zonder ruzie, zonder lastig gevallen te worden door ontsnapte TBS-ers, zonder dat ze gekidnapt worden voor onsmakelijke praktijken en dan onmenselijk aan hun einde komen. Vroeger was men in Nederland vrij, nu niet meer, en kunnen ze met plezier in vrijheid opgroeien zoals ik dat vroeger kon. Zonder al op de lagere school met drugs geconfronteerd te worden. Drugs is de pest geweest voor de Nederlandse, Europese en Amerikaanse evolutie, maar hier speelt dat niet zo. Zou dat komen door die doodstraf? Ik denk van wel en geef iedereen die zegt dat de doodstraf niet helpt ongelijk.

Ik vind het toch spijtig te moeten reageren op hetgeen je zegt, hier in Indonesie is de doodstraf en je schrijft dat het hier veilig is? Ik kijk iedere dag naar meedere lokale zenders (reportage, news headlines, etc., etc.) Dat gaat allemaal over moord, verkrachting, ontvoering, drugs, en wat al niet meer! Dus tja....

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

On 22-07-2008 04:55 Yerun wrote:
202 moorden plegen als terrorist? Doodstraf
42 moorden plegen als sjamaan? Doodstraf
2 moorden plegen met voorbedachte rade uit wraak? Het wordt moeilijker hier, maar kan prima begrijpen als men in bepaalde landen vind dat dat soort mensen geen toevoeging voor de samenleving is.

Ook het smokkelen van drugs - geen grammetjes maar tientallen kilos bedoeld om mensen dood te maken, want dat is wat je doet met drugs over het algemeen in de lange baan - kan wat mij prima bestraft worden met de doodstraf

Een punt echter, als er ook maar 0.00001% onzekerheid is, dan moet het niet gedaan worden.

Yerun, goed uitgelegt. Dit bedoel ik zo'n beetje. Als het toch echt 100% vast staat dat je moorden hebt gepleegt ja wat doe je dan nog in deze samenleving? Maar owee als er enige twijfels zijn?

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 22-07-2008 06:28 siebjans wrote:

...

Ik vind het toch spijtig te moeten reageren op hetgeen je zegt, hier in Indonesie is de doodstraf en je schrijft dat het hier veilig is? Ik kijk iedere dag naar meedere lokale zenders (reportage, news headlines, etc., etc.) Dat gaat allemaal over moord, verkrachting, ontvoering, drugs, en wat al niet meer! Dus tja....

Dat is jammer dan; waar ik woon hebben we dat allemaal (nog) niet, en zeker niet elke dag. Maar ja, je moet wel blijven opletten natuurlijk.
Yerun heeft het inderdaad goed verwoord, al is dat percentage wel heel erg laag. Onomstotelijk is de term en dat is goed genoeg.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-07-2008 06:28 siebjans wrote:

...

Dergelijke programma's (Buser, Patroli ect.ect) zijn allemaal als Opsporing Verzocht in Nederland, maar dan commercieel, dus worden daar inderdaad alle misdaden in samengevoegd, echter wonen er hier ook 25 x zoveel mense als in Nederland, dus dat er slechte dingen gebeuren is een zekerheid. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat het hier veel veiliger is (ook voor buitenlanders).. die programma's geven dus aan wat er in de maatschappij gebeurt, maar zijn geen goede weerspiegeling.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 22-07-2008 07:48 NKP-2005 wrote:

...

Dat is jammer dan; waar ik woon hebben we dat allemaal (nog) niet, en zeker niet elke dag. Maar ja, je moet wel blijven opletten natuurlijk.
Yerun heeft het inderdaad goed verwoord, al is dat percentage wel heel erg laag. Onomstotelijk is de term en dat is goed genoeg.

onomstotelijk inderdaad. Emoticon: Puh!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

YES dus ik leef hier in ieder geval veilig(ger) das dan weer mooi meegenomen.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 21-07-2008 14:52 siebjans wrote:

• Ja, wat vinden mede forum leden eigenlijk van de doodstraf?

• Ik heb eerlijk gezegd er niet een uitgesproken mening over.

• " .... mijn dilemma is
    :

• Wat moet je nu met mensen die de 'grenzen van de Rechtstaat' uittesten, dan wel 'uitdagen' zoals Ambrozi , omdat zij in wezen de Islamitische Wetgeving propageren .... en dus de godsdienst verpolitiseren .

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

On 22-07-2008 17:17 AnisJ wrote:

...

...
    :

• Wat moet je nu met mensen die de grenzen van de Rechtstaat uittesten, dan wel uitdagen zoals Ambrozi , omdat zij in wezen de Islamitische Wetgeving propageren .... en dus de godsdienst verpolitiseren .

• VerP.... wat? Dat woord staat niet in mij vocabulair. Dus gewoon, wat vindt jij van de doodstraf?

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Siebjans yth.,

• VerP .... wat? Dat woord staat niet in mij vocabulair .

• Dus gewoon, wat vindt jij van de doodstraf?

Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 22-07-2008 17:27

• " .... hoe oud ben je Siebjans .... begin je met een stelling , ' als de diskussie begint ' doe je ineens kinderachtig .... of heb je geen Ot en Sien gehad .... "

• Of ben je deze stelling allen begonnen om te stangen

• Dan ken je de betekenis niet van een forum ....... Emoticon: Bye bye

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Veer01
    User
    User icon of Veer01
    spacer line

Ik denk,dat het voor de nu verhardende samenleving goed zou zijn de strafmaat te verharden,maar de doodstraf zou eigenlijk alleen moeten worden gehanteerd als de dader zelf geen enkel respect meer toont voor andermans leven.Zoals die persoon,die die hoofdagente zo neerschoot,dan zeg ik...ja voer maar in,maar wel elk geval goed bekijken,om onnodige en onomkeerbare blunders te voorkomen. Emoticon:

daft_punk
    User
    spacer line

Ja dat is erg moeilijk. Ik ben tegen de doodstraf al zou je het(qua gevoel) soms wel willen uitvoeren)
    Waarom wordt er gestraft: ter afschrikking voor anderen
    ter opvoeding
    ter voorkoming

Ik denk dat de doodstraf dan weinig extra's toevoegd. er word nmlk niet minder gemoord of minder verkracht in indonesie. En waar leg je de grens voor de doodstraf. Stel je voor dat we het in Nederland zouden invoeren. Dan zou iemand die een financieel delict pleegt de kans hebben de doodstraf te krijgen. Aangezien dat zwaarder bestraft wordt dan een zedendelict is dit nog reeel senario

daft_punk
    User
    spacer line

lees ook: Nederlander vermoord in koffer

Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line

Anis; je lult er weer mooi omheen. Het is niet steeds maar in de ruimte lullen en het praten aan anderen overlaten. Nu wordt gevraagd voor of tegen de doodstraf; wat is daarop je antwoord? Je kunt kiezen uit twee woorden: 'ja' of 'nee'... met toelichting zou fijn zijn, geen verplichting overigens.

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

On 23-07-2008 09:11 Yerun wrote:
    kunt kiezen uit twee woorden: ja of nee... met toelichting zou fijn zijn, geen verplichting overigens.

Je kan ook zeggen : Ya , mits..... of Nee , in alle omstandigheden.
    Is ook niet moeilijk , ben persoonlijk voor .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

On 23-07-2008 09:11 Yerun wrote:
    Anis; je lult er weer mooi omheen. Het is niet steeds maar in de ruimte lullen en het praten aan anderen overlaten. Nu wordt gevraagd voor of tegen de doodstraf; wat is daarop je antwoord? Je kunt kiezen uit twee woorden: ja of nee... met toelichting zou fijn zijn, geen verplichting overigens.

Maar daar hebben Indonesiers altijd een beetje moeite mee om gewoon met JA of NEE te antwoorden.... Emoticon: Smile

sidia
    User
    User icon of sidia
    spacer line

Dat is ook niet helemaal waar .
    Voor buitenlanders en zeker toeristen en passanten is het soms moeilijk om te weten wat een Indonesiers soms wilde.

Als men iets vaker komt en ook moeite neem om de zeden en gewoonten daarO te bestuderen kan men ook weten (of aanvoelen) wat zijn Indonesische gesprekpartner wil.
    Daarom kom er veel misverstanden als een een buitenlander/ nederlander alleen maar rekening houden met hun eigen regels .
    Ze hebben niet dezelfde spelregels zoals de Nederlanders .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Volgens mij zijn we in dit millenium de Spaanse inquisitie nog niet voorbij.
    Het blijft een moeilijk onderwerp. Als ik tussen ja of nee moet kiezen dan toch maar een nee. Hoe je er ook over denkt, vast staat in iedergeval dat doodstraf of niet, misdaden gewoon doorgaan. En wat dat betreft zijn de cultuurs en achtergrond verschillen tussen RI en West Europa groot. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,281 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com