indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Budowono,

Het wordt zeer interessant. Dus de Indonesische ambassadeur ondersteunt jouw ideologie (dat van een hergeboorte van groot door Japan geleid Aziatisch rijk? Hmmm, zouden ze dat in Jakarta ook weten? En weet de ambassadeur dat jij dat zomaar rondvertelt?
Ik vind dat je je politieke ideeen best wel eens op het KMA kan ventileren. Nederland is immers een vrij land, misschien volgt er nog een leuke discussie uit.
Fijn te weten dat Indonesische commando's klaar stonden om in Den Haag in te grijpen. IndonesiŽ had blijkbaar geen vertrouwen in "onze" mariniers?

P.S. Spreekvaagheid is een leuke typefout!

budowono1
User
spacer line

ze hadden well vertrouwen maar het was een nasionale probleem.
de ambasador is de repracentative van RI so als er iets met hem gebeurd zal het een Nasional probleem en moet aan gepakt worden door de beste mens uit ons leger. aleen Kompasus is goed genoeg.

een discusie beginnen in de KMA is niet te doen om dat in het let leger dat onacceptabel is.
De ambasadeur heeft me geadviseerd om mijn ideologi voor mij tehouden maar ik zij als ik dat doe hoe kom ik dan aan nieuwe leden voor mijn opossisi of hoe komen mensen dan achter mijn ideologi.
ik heb aleen meer tijd nodig om mijn details voor teberijden.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Nou ja, de mariniers hebben dat probleem in het verleden toch redelijk goed opgelost, is het niet? En van de RMS hoor je verder niet zo veel. Je hebt nog niet gereageerd op de arrestaties in Indonesie van zogenaamde RMS leden. Dat waren geen Hollanders, maar volbloed Indonesiers. Eentje heeft zelfs weten te ontsnappen (met hulp?) naar de Verenigde Staten.
Ik stel me zo voor dat ze je bij de KMA toch wel duidelijk hebben gemaakt dat discussie heel gezond is, en dat - in ieder geval binnen het Nederlandse leger - dat zeker aangemoedigd wordt. Zou ook gezond zijn voor de TNI by the way. Als dat niet zo is - vertel het me a.u.b.- dan moet ik toch eens contact opnemen met het KMA, want dat kan natuurlijk niet.
De ambassadeur meneer Yusuf is dus in het geheim een supporter van jouw ideeŽn. Nogmaals, weten ze dat op het DEPLU in Jakarta?
Ga vooral door met je oppositie en vecht met open vizier. Dat is altijd het beste. Waarom zou je je schamen voor je politieke wensen?

budowono1
User
spacer line

ya de nederlandse mariniers hadden het goed opgelost als ze een dag hadden gewacht kwamen Kompasus en Menpor genadeloos er een eind aan maken.

nee ik denk niet dat ze in Jakarta het weten mijn gespreken met mas-Yusuf blijven binnen gesloten muren voor redenen.
hij steund mij omdat ik werk volgen de oorspronkelijke 5 princiepes van Indonesia ik fecht voor het behoud van Panca-Sila en veel nieuwe parijen tegen zoals PPP die de Panca-sila willen aanpassen op de Koran als dat gebeurd dan heeft Panca-sila geen betekenis meer en is Indonesia geen Indonesia meer.
Ik geloof in de princiepes waaruit ons land is opgebouwd dus ik ben berijd om ze te beschermen met mijn leven zoals mijn vorige generaties voor mij leger zit in mijn bloed als 3e Generasi Indonesia Militer is het mijn plicht zelf's ten kosten van mijn leven Indonesia te beschermen .

ik kan de discisi wel opbrengen in de KMA maar waanschijnlijk zal mijn docent mijn gedrag melden aan Jakarta.
en zouden ze meschien kunnen terug roepen voor ongediciplineerd gedrag zo ik ben rustig en gediciplineerd op de Akademi.

ben momenteel opzoek naar mensen die mijn visi delen en bij mij zouden willen aan sluiten .
Mijn held Generaal Nasution begon ook op KMA.
en werd Indonesia's tweede grote generaal nastion
zo ik hoop ooit in zijn voetstappen te kunnen staan

maar ik hou mijn conggres 12 September In Rotterdam.
en hoop so nieuwe leden te krijgen het is vrei voor alle aziaten om te betreden en deel aan te nemen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Budo,

Jah.. tķķrlijk staan er terroristen klaar die ons in 12 uur kunnen uitroeien. Dat roepen vele organisaties zowat dagelijks, daar kan dit ook wel bij.

Ik hoop dat ze je niet oppakken wegens bedreiging van de Staat der Nederlanden, daar staat officiŽel een straf op die levenslang is.

Misschien kun je hier de volgende keer rekening mee houden in je berichten.

Yerun

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Congres waar geen blanken mogen komen, vertel eens? Dan doe ik namelijk vanmiddag nog aangifte van discriminatie tegen je.

Budo echt.. stop met die propaganda van je. Begin maar een eigen website of zo.

En nu gaan we weer ontopic denk ik. Je kan altijd mailen met elkaar in deze discussie. Emoticon: Wink

Yerun

budowono1
User
spacer line

blanken mogen wel komen maar ik denk aleen dat ze wwanshijnlijk niet geintreseerd zijn over mijn topic.
hoewel blance vrij zijn om te komen dan kunnen we er intresant over debateren

pvanduijn
User
spacer line

Hallo,

Ik ben voor het eerst op deze site. Mijn vrouw (afkomstig uit Solo) hoeft sinds ze een verblijfsvergunning heeft geen viscaal meer te betalen (sejuta ruphia). Ik lees echter dat anderen dit wel moeten betalen. De ambassade in Nederland geeft aan dat dit niet meer hoeft. Ik bespaar tenminste elke reis 100 euries...

pvanduijn
User
spacer line

Hallo,

Ik ben voor het eerst op deze site. Mijn vrouw (afkomstig uit Solo) hoeft sinds ze een verblijfsvergunning heeft geen viscaal meer te betalen (sejuta ruphia). Ik lees echter dat anderen dit wel moeten betalen. De ambassade in Nederland geeft aan dat dit niet meer hoeft. Ik bespaar tenminste elke reis 100 euries...

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Dat kan wel kloppen. Die fiscale exit-tax geldt alleen voor Indonesische ingezetenen (dus die daadwerkelijk in Indonesie wonen) en buitenlanders met een residence-permit (in beide gevallen m.u.v. diplomaten en ambtenaren op een overheidsmissie). Aangezien je vrouw een verblijfsvergunning heeft (gefeliciteerd overigens), is ze officieel niet meer in Indonesie woonachtig en hoeft ze deze belasting dan ook niet te betalen.
Er is groeiend verzet tegen deze belasting, o.a. vanwege de onmogelijkheid voor veel Indonesiers om - vanwege de hoogte van dit bedrag- het land te verlaten en ook vanwege toerisme-overwegingen. Afschaffing is dus te verwachten, maar de termijn waarop is nog zeer onzeker.

Raymond
User
spacer line

Geachte heer Budowono1, al je correspondentie doorgenomen...het is wel BIJZONDER SLECHT gesteld met je Nederlandse taal. Ik denk dat je beter eerst een opleiding NT-2 (Nederlands voor Anderstaligen) moet volgen, programma 1 (MBO-niveau) of programma 2 (HBO/Universitair). Als je voor alle 4 onderdelen een voldoende hebt gehaald, mag je verder studeren aan een HBO-instelling/Hogeschool of een universiteit in Nederland. Maar als ik je Nederlands leest wat je hier in dit forum doet, is het wel erg triest te vernemen dat je probeert nog carriere in Indonesie te maken bij het Indonesische leger (landmacht, luchtmacht of de marine) en hier wat aan competenties (kennis, inzicht, vaardigheden en attitude) gaat leren van de Nederlanders om met die competenties in Indonesie een verdere miliaire carriere te gaan maken.....Het lijkt mij zeer verstandig om maar NU terug te gaan naar je moederland en daar gewoon met je eigen moederstaal (Bahasa Indonesia) de Indonesische krijgsmacht te helpen...successs

Raymond
User
spacer line

Deze informatie geldt voor alle Indonesiers die op basis van een MVV (Machtiging voor Voorlopig Verblijf) een studie in Nederland volgen en momenteel met een verblijfsvergunning (regulier arbeid toegestaan voor max. 10 uur per week, waarvan de werkgever wel over een werkvergunning moet beschikken) ook daadwerkelijk in Nederland verblijven. Als je bijv. op vakantie voor 30 of 60 dgn naar Indonesie wenst te gaan, en je gaat dan weer terug naar Nederland, dan moet je op het vliegveld van Jakarta (Soekarno Hatta) bij een kantoortje aan het eind van de vertrekhal, een formulier invullen en daarbij toon je je Indonesische paspoort EN de Ned. verblijfsdocument. Je krijgt dan een kleine formulier (fiscaal bewijs) mee en je hoeft dan NIET de IDR 1.000.000 te betalen. Er is wel een restrictie aan verbonden, je mag maar 1x hiervan op jaarbasis gebruik van maken, m.a.w. ga je bijvoorbeeld 2x naar Indonesie in ťťn jaar, dan moet je WEL die IDR 1.000.000 betalen...succes en veel plezier als je/jullie naar Indonesie teruggaan voor vakantie of familiebezoek

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Bedankt Raymond voor de nuttige info...mijn vrouw vroeg nl. pas of zij nog langs indonesisiche ambassade moest i.v.m. evt. familiebezoek.Ze heeft nu haar verblijfspas en die nemen we dan gewwon mee met haar paspoort. Emoticon: Bye bye

Amadeus
User
spacer line

On 04-12-2004 11:51 Raymond wrote:
Er is wel een restrictie aan verbonden, je mag maar 1x hiervan op jaarbasis gebruik van maken, m.a.w. ga je bijvoorbeeld 2x naar Indonesie in ťťn jaar, dan moet je WEL die IDR 1.000.000 betalen...succes en veel plezier als je/jullie naar Indonesie teruggaan voor vakantie of familiebezoek

Raymond weet je zeker dat dit het geval is. En waar heb je deze informatie gekregen. Ik ga volgende maand van Amsterdam via Singapore naar Solo, maak een paar dagen een stopover o.a. om een vriendin in Tanjung Pinang op te zoeken. Dit betekend 2 keer verlaten van Indonesie.

Groeten Amadeus

Amadeus
User
spacer line

Oh ja raymond,

Ik vind zelf de manier van denken van budowono ook niet zo aardig, maar Nederlands blijft een moeilijke taal Studenten die in Nederland komen studeren volgen meestal onderwijs in het Engels. Toen ik nederlands leerde vermengde ik ook nederlands met Engels. Schrijven is veel moeilijker dan begrijpen,tot nu toe . Ook al woon ik nu al 5 jaar in Nederland. Emoticon: Yes!

salam dari Ibu Amadeus

GJ-LA
User
spacer line

Halloo,

Ik ben ook indonesische en ik heb bij de indonesische ambassade website gelezen dat wij moeten bij de ambassade even vertellen dat wij in Nederland gaat wonen en dan krijgen we special papier op onze pasport (I think this is to change our address) dat betekend voor ons hoedt niet fiscal te betalen maar ik ben niet ziet zeker dit is ook voor studenten want ik woon hier voor studeren Emoticon: Smile

Groetjes,

Raymond
User
spacer line

Budowono1: Ik schaam me ervoor om je stukken te moeten lezen. Je bent student en leer de Nederlandse taal, maar ik denk dat je tenminste nog 10 jaren nodig hebt om de Nederlandse taal enigszins te beheersen of te kunnen beheersen. Anders moet je maar eerst een studie NT-2 (Nederlands voor Anderstaligen) gaan volgen, t.w. NT-1 voor een Nederlandse MBO-niveau en NT-2 voor een HBO-of Universitaire studie in Nederland te mogen volgen.
Mijns inziens is het verstandiger om eerst behoorlijk en algemeen Nederlands te gaan leren alvorens je een studie op NT-1 niveau te gaan volgen. Daarna moet je maar zien of je verder gaat met het behalen van je NT-2 diploma. Maar zoals je zelfs al aangeeft, ga je niet in Nederland wonen maar ga je terug naar Indonesie. Nou, ik ben geboren en getogen in Indonesie, heb daar de lagere school doorlopen en toen over naar de SMP (Sekolah Menengah Pertama) en toen geemigreerd met ouders, broers en zusters naar Nederland in 1964. In Nederland ben ik toen 2 klassen teruggezet en begon gewoon op de lagere school, 5e klas. Hier heb ik heel veel Nederlandse boeken moeten lezen van mijn ouders, lid geworden van een bibliotheek en ontzettend veel gelezen en verdiept in de Nederlandse samenleving en haar geschiedenis. Daarna verder gestudeerd aan de HAVO, hierna 3x een HBO-studie met succes afgerond en werkt momenteel in een leidinggevende functie bij de overheid.
Dus alles is mogelijk, mits je maar goed verdiept in de Nederlandse taal en ook veel communiceer met je mede (Nederlandse) studenten. Schaam je er niet voor om fouten te maken, zowel gramaticaal of in uitspraak of intonatie, daar leer je alleen maar.
Succes verder in Nederland en anders veel succes met je carriere in Indonesia...

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik heb begrepen,dat iedere Indonesier die het land verlaat een miljoen betaalt en de toerist/buitenlander slechts 100.000 rupiah.Dit zou moeten voorkomen dat het land leegloopt,een extra drempel voor mensen daar om RI de rug toe te keren. Emoticon:

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Veer,

Zodra jij daar langer zit dan 3 maanden mag (lees moet) je ook een millioentje betalen.

grtn,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

gerald
User
spacer line

En vraag: mijn vriendin heeft een Indonesische paspoort en een verblijft vergunning voor 2007 mag zij dan met vakantie naar Indonesie?
Hartelijk dank:Gerald

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

lijkt me wel

like to live in ID,but it takes a while to get there

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oh???Dus je kunt je stay niet ,zonder extra hoge vertrekbelasting,verlengen?Ik blijf toch buitenlander?

marshall
User
spacer line

Is het tonen van een nederlandse verblijfsvergunning van mijn indonesische vriendin op het vliegveld voldoende om geen fiskal fee (1 juta) te hoeven betalen bij vertrek uit IndonesiŽ (na vakantie aldaar)? Of moet er nog andere actie ondernomen worden (stempel van ind. ambassade met uitdraai van verblijfsadres in NL) ?

Een verblijfsvergunning kan men alleen krijgen indien een verblijfsadres is aangetoond...zou dus eigenlijk voldoende moeten zijn.

Wie o wie weet het antwoord??

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Yes , haar status is PenDul (Penduduk Luar Negri).
Heb tientallen jaren vrij gereisd zonder de pajak te betalen.
Ben ook woonachtig in Ollanda.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

marshall
User
spacer line

Ok, zij hoeft dus geen extra actie te ondernemen, das mooi, bedankt voor de reactie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,572 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com