indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Heb al jaren een rekening bij BCA met internetbankieren. Dat laatste gebruik ik nooit want je kan alleen maar transacties doen naar andere BCA rekeningen en dus niet naar iemand die bijv. een BII rekening heeft.
Ook dat blauwe rekenmachineachtige apparaatje waarmee je codes moet genereren(?) om een betalingsopdracht te verzenden is een 'onding' en ben al lang vergeten hoe dat werkte.

Vraag: Is er al iets verbeterd bij BCA of kun je nog steeds alleen maar geldovermaken naar andere BCA rekeninghouders?
Moet je nog steeds dat blauwe 'onding' gebruiken?

Misschien iemand een tip voor een bank waar je wel gewoon makkelijk kan internetbankieren?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik had eerder dezelfde problemen met dat blauwe rekenmachineachtige apparaatje van BCA, tot twee keer toe de rekening geblokkeerd, ik gebruik al jaren internetbanken van de Rabobank, nooit problemen gehad.
Nu gebruik ik dat ding niet meer en gebruik ik internetbanking van Bank Mandiri maar dan alleen maar naar kijken en aankomen niet, het blauwe rekenmachineachtige apparaatje van Bank Mandiri is al lang niet op voorraad, of dit echt zo is moeten we maar geloven, ik denk eerder dat Bank Mandiri het risico voor fraude te groot vind.
Internetbannking van Bank Mandiri werkt niet zo soepel als Bank BCA, vaak is de website overbelast, wat wel weer fijn werkt is om een afdruk te maken van de transacties,
Voor mensen die in IndonesiŽ wonen is de ATM een echte uitkomst en internetbanking zonder betalingen te kunnen doen is wel een veilig gevoel, probeer je recht maar eens te halen bij fraude.
Met de ATM van Mandiri maak ik ook geld over naar Bank Bri, naar Bank BCA lukt dat niet, net zo min andersom.

Voor mensen die in Nederland wonen en toch van tijd tijd geld over willen maken in IndonesiŽ is het gebruik van dat blauwe rekenmachineachtige gewoon nodig.
Ik ben benieuwd naar reacties hoe andere banken binnen IndonesiŽ werken.
Groetjes,
Jan

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Jan je hebt jaren gebruik gemaakt van Rabobank, in mijn geval gebruik ik nog steeds om te internetbankieren de Rabobank, perfect niets mis mee. Mijn NL bankzaken kan ik vanachter mijn pc hier in Indonesie prima regelen. Hier ter plaatsen doen we met BNI, zoals ik nu weet hebben die nog niet de mogelijkheid van internet bankieren, maar wie weet komt dat eraan?

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

'alleen maar naar kijken en aankomen niet'
wat een onzin!
internetbanking bij bank mandiri is even veilig als bij een andere bank
bij iedere transactie moet je een nieuwe code aanmaken met je token pin mandiri (dat 'blauwe rekenmachineachtige apparaatje', is echt wel veilig hoor!
ik internetbankier ook bij banken in belgie en singapore, allemaal werken die volgens hetzelfde systeem

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

in mijn geval gebruik ik nog steeds om te internetbankieren de Rabobank
Ik gebruik ook nog steeds Rabobank, perfecte service ook bij wonen in IndonesiŽ.

wat een onzin!
Beste Belgianguy,
Wat mij betreft mag je gelijk hebben, ik ga het echter niet meer uit proberen, ik heb maandelijks maar 1 rekening die daar voor in aanmerking zou komen, die betaal ik via de betaalautomaat (ATM).
Alle rekeningen die betrekking hebben op wonen, elektrisch, water, telefoon, vuilnis ophalen en security worden geregeld door een kantoor in onze perumahan (woonwijk), ik heb een voorschot betaald en maandelijks krijg ik de afrekening, loopt gewoon perfect ook als we eens een weekje niet thuis zijn.
De kosten voor deze service zijn erg redelijk, IDR2.000 per rekening.
Jan

spacer line  

On 21-07-2008 18:17 belgianguy wrote:
alleen maar naar kijken en aankomen niet
wat een onzin!
bij iedere transactie moet je een nieuwe code aanmaken met je token pin mandiri (dat blauwe rekenmachineachtige apparaatje, is echt wel veilig hoor!
ik internetbankier ook bij banken in belgie en singapore, allemaal werken die volgens hetzelfde systeem

Kan je bij Mandiri dan ook online geldovermaken naar andere banken?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Binnen IndonesiŽ misschien.
Wat mij niet echt bevalt van internetbanking bij BCA en Bank Mandiri is dat ik kan inloggen bij internetbanking met een username en steeds hetzelfde password en niet zoals bij de Rabobank met de Random Reader die steeds een nieuw inlogcode maakt van 8 cijfers.
Voor de transfers is wel dat blauwe rekenmachineachtige apparaatje nodig, blijft voor mij een raar iets dat bij Bank Mandiri het bewuste apparaatje al heel lang (meer dan een half jaar) niet op voorraad is.
Jan

ariyanti
User
spacer line

Halo allemaal..weet iemand het IBAN nummer van BCA?

Alvast bedankt

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ariyanti, tenzij dat onlangs veranderd is, IBAN is een europese standaard, voor overschrijvingen binnen europa
naar indonesie schrijf je best over via het SWIFT systeem, dat is een wereldwijde internationale standaard (3 werkdagen voor een transfer, beperkte kosten)
de SWIFT code voor BCA is CENAIDJA

ariyanti
User
spacer line

Ok..Ik zal het proberen en bedankt in ieder gevaal
ariyanti

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,704,604 topic views - 229,096 posts - 13,639 topics - 19,727 members - last post @ 13-11-2018 18:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,283,109 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com