indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

PLN faalt nogal eens met de levering van stroom.
Is het zo erg dat er over is gegaan tot aanschaf van een generator?
Of puffen we het uit?

It's only kinky the first time.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik heb al meer dan twee jaar een generator. PLN is zo onbetrouwbaar als wat en om al die tijd dat er geen spanning is uit mijn duim te gaan zuigen is me te gek. Ik neem de herrie op de koop toe, maar kan verder alles doen wat ik wil. En daar gaat het toch om? Mooie bijkomstigheid: het bier is altijd koud.

spacer line  

Bijna nooit last van... op zijn hoogst 1 keer per maand wat dan ongeveer 10 min duurt.... anderen gebieden waar ik ooit gewoont heb was het dagelijks een paar uurtjes.. pfffffffffffff Emoticon: . Heb gelukkig geen generator nodig Emoticon: Shiny

Live life to the max.......

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hier in Yogya is het nog niet nodig eigenlijk, maar ik vrees dat het er toch niet beter op gaat worden de komende jaren, dus ik ben al een beetje op zoek naar iets... Er komt er dus vrijwel zeker een binnenkort, dan maar wat herrie, want warm bier kan echt niet Emoticon: Wink (Hoewel ik nu niet eens bier in huis heb)

Ho Lee Fuk

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

In Jepara,

Allee iedere zondag van 09.00 tot 16.00 uur vanwege werkzaamheden.
Doch het is nooit aangekodigd. Maar via via het roddel cirquiet kom je erachter dat het nog wel 2 maanden kan duren.
Maar informeren?? Ho maar!

Verder eigenlijk geen last van Listric.

Je leet ermee leven.
Zondag overdag geen internet, geen TV, voor 9 uur moet de water tank vol zijn (geen automatische pomp/huur huis). Ach zowat, dan ga ik toch wat eerder naar het strand. Emoticon: Smile Of blijf ik wat langer in mijn bed.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik heb er nog geen maar overweeg het wel. Het valt mee dat uitvallen alleen nu voorlopig iedere vrijdag sore tot malam geen stroom meer en oke als je het weet maar dan nog ben je het ff net vergeten en wil je eens een filmpje gaan kijken of een lekker koud biertje nuttigen achter de pc en floep 4 uurtjes wachten dan maar. Ook je water pomp he!! Dus waarschijnlijk gaat er toch ene komen, wordt vervolgd

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Misschien kunnen degene die zich orienteren op de kosten en het bijbehorende vermogen per genset in dit topic melden.

Je koopt tegenwoordig een kleinere gen voor een habbekrats.
Een grotere uitvoering loopt al snel in de papieren.
Huren is overigens ook een optie. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het topic is ondertussen gedateerd, maar vroeg me af wie er in de tussen tijd toch 1 hebben aangeschaft, zo ja welk merk en hoe zit het met de te vredenheid?

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Voor een van de villas hebben wij ca. 2 jaar geleden een aggregaat gekocht, merk Honda, type EM 5000 iS.

Voordat we de aggregaat gingen plaatsen hebben we dit gemeld bij een aantal instanties. Aggregaten van deze grootte zijn (hier op Bali, kan anders zijn in de rest van RI) meldingsplichtig maar niet vergunningsplichtig. Schriftelijk bewijs van ontvangst van onze melding retour ontvangen, gekopieerd en in de “villa-map” gestopt. Origineel in de kluis / brandkast, samen met landaktes, IMB, exploitatievergunning, verzekeringen, arbeidscontracten, etc., etc.

Bij een storing in de stroom-voorziening door PLN is het nu een kwestie van:
- het omzetten van een systeem-schakelaar en zo de net-spanning los te koppelen
- aggregaat starten (op afstand, electrisch)
- even op toeren laten komen (10 sec.) en vervolgens de systeemschakelaar naar aggregaat-spanning te zetten.

In de villa hebben we de elektra zo laten aansluiten dat de airco’s en zwembadpomp geen stroom van de aggregaat krijgen. Als deze wel mee zouden draaien dan had er een 2x zo grote aggregaat ( = vergunningsplichtig) moeten komen.
Verlichting, vriezer, koelkasten, wasmachine, keukenapparaten en alle wandcontactdozen krijgen wel spanning.

We hebben ervoor gekozen om “handmatig” de systeemschakelaar om te zetten en de aggregaat (electrisch) te starten. Dat is omdat de aggregaat minimaal 10 minuten moet draaien nadat hij gestart wordt om goed op temperatuur te komen. Bij een automatisch startsysteem gaat de aggregaat draaien als PLN stopt te leveren en gaat weer uit als er netspanning terugkomt. Er zit geen mogelijkheid van "doorloop-instelling" op.

De aggregaat staat op ca. 15 meter van de villa in een klein, afgesloten stenen huisje(dus droog, uit de zon / verkleurt niet en droogt niet uit, uit het zicht van boefjes) dat aan de binnenzijde met geluidabsorberend materiaal bekleed is. De uitlaat is iets verlengd en steekt door het dak van het huisje uit. Het geluid dat hoorbaar is minder dan van een 4-takt motorfiets. Op een volle tank kan deze aggregaat afhankelijk van de stroomafname / belasting tussen de 5 en 15 uur draaien.

Is er een maand geen storing van PLN geweest, dan proefstarten we de aggregaat en laten hem 10 minuten warm- en proefdraaien.
1x per jaar laten we een service-monteur van Honda langskomen. Even de uitlaat loskoppelen, de aansluitstekker uit de contactdoos trekken en de aggregaat naar buiten rollen (heeft wielen). De monteur vervangt olie, maakt brandstof en luchtfilters schoon, check de start-accu en doet algemene controle en voila. Kosten: Rp. 65,000,- en evt. vervangings materialen en olie.

Tevredenheid: Dikke voldoende. Aggregaat startte altijd wanneer het nodig was, doet waar hij voor staat.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Generator type TP3500DG merk onbekend,Chinese makelij.

Hier geen vergunning nodig. In generator huisje weggebouwd. Op enige afstand van de woning. Dit type zou ik zo zelf niet kopen, maar op advies van een kennis die er 1 had gekocht. We schakelen handmatig. Inderdaad even laten draaien alvorens de over te schakelen naar de generator.

Signalering en beveiliging.
Generator schakelt zelf de stroom in als deze op temperatuur in.
Low oil level alarm. Generator zelf heeft een temperatuur beveiliging.

Draait nu een 1,5 jaar, gemiddeld 2 keer per week voor gemiddeld 8 uur per week.
Verbruik rond de 1 tot 1,5 liter per uur afhankelijk van inchakelen zwembad pomp of airco. Onder normaal huiselijkgebruik, koelkast, vriezer, TV, verlichting,fan's kunnen we makkelijk een airco draaien, 12000 BTU voor de slaapkamer. Als de airco niet gebruikt wordt draait de pomp van het zwembad zonder probleem.

Aanschaf kosten 550 dollar.

Tevredenheid. Ook een dikke voldoende, generator start altijd. En doet wattie moet doen.
Jaarlijkse onderhoudskosten tot nu toe 1 beurt omgerekend 25 euro.

Vanwege de frequentie hier van blackouts hoeven we niet maandelijks te starten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Heb eind vorig jaar een 5500 Watt ding gekocht toen de kuilengravers een hoofdkabel te pakken hadden. Dat werd dik 24 uur zonder stroom, ik heb het beperkt tot 6 uur door in de avond naar Ace Hardware te rijden. Niet aangesloten op het systeem, trek vooralsnog een kabeltje voor de koelkast, vrieskist, tv en ventilator als het nodig is. Sindsdien trouwens niet meer nodig gehad. Emoticon: So funny

Ho Lee Fuk

spacer line  

Enne, hoe was het met de kuilengraver die de hoofdkabel te pakken had? Over het algemeen is het dan "game over"

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

AEB,dat is waarschijnlijk de melding op het display, alhoewel veel graafmachines in Indonesie veelal zonder elektronische regelingen zijn. Maar ben inderdaad ook benieuwd. Emoticon: Nice

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-03-2013 09:54 Amed East Bali wrote:
Enne, hoe was het met de kuilengraver die de hoofdkabel te pakken had? Over het algemeen is het dan "game over"

On 04-03-2013 09:59 Anorak wrote:
AEB,dat is waarschijnlijk de melding op het display, alhoewel veel graafmachines in Indonesie veelal zonder elektronische regelingen zijn. Maar ben inderdaad ook benieuwd. Emoticon: Nice
De meeste kuilengravers zijn hier mensen, en geen machines. Geen idee hoe het afgelopen is met diegene trouwens. Als ie het overleefd heeft mag ik hopen dat ie een flink pak rammel gehad heeft.

Ho Lee Fuk

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Shaken, not stirred, of zoiets. Moet vast indrukwekken zijn geweest Emoticon: Shiny

Jij boft, de generator niet meer aangehad nadien !

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,318,873 topic views - 239,693 posts - 13,725 topics - 32,077 members - last post @ 06-07-2020 22:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,891,195 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com