indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

hkuyeren
User
spacer line

Kennissen van mij, uit de kerk wilden voor langere tijd naar indonesie. Ze waren al eens een maand geweest op een toeristen visum, maar ze wilden daar nu heen gaan, en daar min of meer richting verhuizen.
Ik ken de details niet, maar ik begreep dat hun aanvraag is afgewezen. Ik neem aan dat er bezwaar gemaakt kan worden? Zijn er advocaten / mnesen die hiervoor gespecialiceerfd zijn in ondersteuning daarvan? Heeft iemand advies?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 20-07-2008 15:04 hkuyeren wrote:
Ik ken de details niet,

Ik zou maar eerst de details gaan opvragen.
Anders heeft het geen nut om bezwaar te maken terwijl je(men) bijvoorbaat al kansloos is om ingewillig te kunnen worden.
Over de vestigingseisen , visa etc staat ook uitgebreid in de site van de Indon. ambassade.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Het 30 dagen visum kun je in ieder geval alweer bij de ambasade aanvragen voor 60 dagen (toeristen visum dus) Verder als ze hier willen verblijven voor langere tijd is een sociaal budaya wellicht een optie, deze is dan 6 maanden, wel dien je een sponser te hebben in Indonesie. Zijn deze kennissen voornemens een bedrijf te starten, dit kan ook, je dient dan een PT op te richten ook weer met een Indonesier (sponser en zaken partner), dan kun je een KITAS krijgen, die is voor 1 jaar en max. 5 jaar. Je betaald dan wel tax enzovoort. Mochten je kennissen ouder zijn dan 55 jaar kunnen ze een soort van oude dags KITAS krijgen, je moet dan aan bepaalde eisen voldoen (zie hiervoor de site van Indon.ambasade) deze is dan ook weer 1 jaar geldig.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

M.a.w , eerst goed onderzoeken (via web , fora, vrienden etc) en dan pas bezwaar maken.
Als je eerst bezwaar maakt , terwijl je waarschijnlijk niet aan de vastgestelde eisen voldoet kan het alleen maar contraproductief werken.
Dan zit je al in hun database .

Een andere alternatief route is gewoon heen en weer met de VOA of 1x in de 6 maanden uit en weer in indonesia komen.
Dat wordt ook vaak (meestal) gedaan.
Tip en trucs staan ook duidelijk verteld in diverse postings.

Het oprichten van een PT en PMA is vaak niet mogelijk voor gewone mensen de zgn geen zakenmensen .
De eisen zijn zwaar(der) , je ben belasting plichtig en ook gebonden aan allerlei beperkingen(regels).De eisen zijn ook via het web te verkrijgen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Sidia, niets aan toe te voegen.

hkuyeren
User
spacer line

Dank je voor de reacties!
Groet

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Lees ik het nu goed; dat je een 30 dagen visum weer in Den Haag kunt aanvragen?
Zo ja, wat zijn dan de kosten?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-08-2008 10:34 Albert H wrote:
Lees ik het nu goed; dat je een 30 dagen visum weer in Den Haag kunt aanvragen?
Zo ja, wat zijn dan de kosten?

Albert, beetje verwarrend. Je kunt geen visum aanvragen bij de ambassade in Den Haag voor 30 dagen maar als je niet in de rij wil staan (valt nogal mee hoor) kun je een 60 daags visum aanvragen. Maar dan betaal je wel het dubbele.........

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Het lijkt mij verstandig om ook eens te kijken wat de mogelijkheden in andere landen zijn.

Als men zo graag in de schaduw van een palmboom op een tropisch eiland wil zitten dan zijn er betere mogelijkheden dan Indonesie. Denk aan: Thailand, Malaysia, Filipijnen, Antillen...

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Milani
User
spacer line

Als je geboorteland Indonesia is en je verplicht met je 22 jaar naar nederland moet, dan ga je toch niet naar Thailand, Malaysia, Filipijnen en toch zeker (mentaliteit) niet naar de antillen.
Gewoon naar het voor je gevoel eigen land 45 jaar na dato.
Denk toch dat iedereen dat zal begrijpen. Vraag je man maar eens Nemesis. Emoticon: Yes!

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

In dat geval wel, maar ik maak nergens uit op dat deze mensen een speciale band hebben met Indonesia.

"ze zijn er eerder geweest op een toeristenvisum en gaan klaarblijkelijk naar de kerk" Wijst niet echt op een band met Indonesia.

Voor jou en mij ligt het duidelijk anders, hoewel ik ook graag naar Thailand en Malaysie mag gaan. Met de Antillen heb ik niets... Emoticon: Bye bye

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-07-2008 09:55 siebjans wrote:
. Zijn deze kennissen voornemens een bedrijf te starten, dit kan ook, je dient dan een PT op te richten ook weer met een Indonesier (sponser en zaken partner), dan kun je een KITAS krijgen, die is voor 1 jaar en max. 5 jaar. Je betaald dan wel tax enzovoort. .

Dit heb ik niet gezien.

Ze mogen geen CV of PT oprichten waar ze aandeelhouders zijn .
Ze mogen wel in dienst zijn als werknemer.
Daar heb je ook aparte eisen.
Wel kunnen ze een PMA oprichten , samen met en Indonesische aandeelhouder.

elsbeth
User
spacer line

Moet je toch ook eens naar de Filippijnen gaan, Nemesis, prachtig land!
Groet Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-08-2008 14:28 Nemesis wrote:
Het lijkt mij verstandig om ook eens te kijken wat de mogelijkheden in andere landen zijn.
Als men zo graag in de schaduw van een palmboom op een tropisch eiland wil zitten dan zijn er betere mogelijkheden dan Indonesie. Denk aan: Thailand, Malaysia, Filipijnen, Antillen...

On 10-08-2008 15:57 Nemesis wrote:
In dat geval wel, maar ik maak nergens uit op dat deze mensen een speciale band hebben met Indonesia.
"ze zijn er eerder geweest op een toeristenvisum en gaan klaarblijkelijk naar de kerk" Wijst niet echt op een band met Indonesia.

Voor jou en mij ligt het duidelijk anders, hoewel ik ook graag naar Thailand en Malaysie mag gaan. Met de Antillen heb ik niets... Emoticon: Bye bye

Ik begrijp bovengaande postings niet.
Moet je (eerst) een speciale band hebben met Indonesie om erheen te willen?
Als mensen naar Indonesie willen dan willen ze naar Indonesie en niet naar een ander Aziatisch/tropisch land.

Palmbomen? Ik neem aan dat mensen toch nog wel een andere "reden" hebben om naar Indonesie te gaan. Reden tussen aanhalingstekens want je hoeft natuurlijk geen reden te hebben. Die had ik ook niet toen er 21 jaar geleden voor het eerst kwam. Geen familieband, studie, whatever. Gewoon zomaar. Ook ik kom in andere landen maar in Indonesie ben ik thuis...

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

charles
User
spacer line

en toch zeker (mentaliteit) niet naar de antillen

Bent U eerder op de Antillen geweest of gewoond om over mentaliteit te hebben,wat is de ideale mentaliteit in Uw ogen?
chares

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 10-08-2008 16:09 schreef sidia:

...

Dit heb ik niet gezien.

Ze mogen geen CV of PT oprichten waar ze aandeelhouders zijn .
Ze mogen wel in dienst zijn als werknemer.
Daar heb je ook aparte eisen.
Wel kunnen ze een PMA oprichten , samen met en Indonesische aandeelhouder.

Oeps ben ik vergeten te beginnen met PMA Emoticon: Blush bedankt Sidia klopt dat heet PMA.
Alleen om het dan toch maar een tikkeltje moeilijker te maken, tegelijk bij de oprichting van een PMA dien je ook een PT op te richten, toch Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Daar ben je dan uiteindelijk toch als bule "mede-inverstreeder" van Emoticon: Worship

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

siebjans ik denk dat een PMA en een PT 2 verschillende zaken zijn
bij een PT (Perusahan Terbatas) zijn minstens 2 aandeelhouders nodig
bij een PMA (Penanaman Modal Asing) kan een buitenlander 100% eigenaar zijn, dus geen indonesische aandeelhouder nodig
een aantal jaren geleden was er een nieuwe wet die dit mogelijk maakte, wel voor een beperkt aantal sectoren, en onder bepaalde voorwaarden

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-08-2008 10:58 schreef belgianguy:
siebjans ik denk dat een PMA en een PT 2 verschillende zaken zijn
bij een PT (Perusahan Terbatas) zijn minstens 2 aandeelhouders nodig
bij een PMA (Penanaman Modal Asing) kan een buitenlander 100% eigenaar zijn, dus geen indonesische aandeelhouder nodig
een aantal jaren geleden was er een nieuwe wet die dit mogelijk maakte, wel voor een beperkt aantal sectoren, en onder bepaalde voorwaarden

Hoe het exact op de letter nouwkeurig in zijn werk gaat weet ik niet, maar als men een PMA opricht richt je tegelijkertijd ernaast een PT op. (is mij medegedeeld door de autoriteiten)
Aangaande 100% eigenaar, dit kan TIJDELIJK! Na verloop van tijd dien je stukje bij beetje ieder jaar meer aandelen te verkopen aan een Indonesier

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2008 11:05 siebjans wrote:

...

Hoe het exact op de letter nouwkeurig in zijn werk gaat weet ik niet, maar als men een PMA opricht richt je tegelijkertijd ernaast een PT op. (is mij medegedeeld door de autoriteiten)
Aangaande 100% eigenaar, dit kan TIJDELIJK! Na verloop van tijd dien je stukje bij beetje ieder jaar meer aandelen te verkopen aan een Indonesier

Kloft dat het tijdelijk is.
De opzet van PMA is om de economie van Indonesia te ontwikkelen met behulp van buitenlandse investeerders.
Het is ook niet de bedoeling dat de buitenlandse investeerders de zaak gaat overnemen.

Over de aandeelhouders :
Een verhaal , geplukt van een notaris site.
Dalam mendirikan suatu Perseroan Terbatas (PT)
disyaratkan bahwa seluruh pemegang sahamnya adalah Warga negara Indonesia .

Dalam hal terdapat unsur asing baik sebagian ataupun seluruhnya, maka PT tersebut harus berbentu PT. PMA (Penanaman Modal Asing). Suatu PT biasa yang dalam perkembangannya memasukkan pemodal baru yang berstatus asing (baik itu perorangan maupun badan hukum) maka PT tersebut harus merubah statusnya menjadi PT. PMA.

Dus vrij vertaald :
De aandeelhouders van een PT (soort Besloten Vennootschap ?) moet WNI ers.
Zodra er een WNA factor erbij komt , dan moet het veranderd worden in PT.PMA .

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

dat valt mee hoor siebjans, van dat maar tijdelijk eigenaar te zijn van een pma, je moet slechts na 15 jaar 5% van de aandelen verkopen, dus dan blijf je nog voor 95% eigenaar en dus ook nog volledig in controle van je onderneming...bovendien kun je je vergunning van 30 jaar nog es 30 jaar verlengen...al met al heel foreigner-friendly!
kun je allemaal heel duidelijk nog es nalezen op de site van expat.or.id:
http://www.expat.or.id/busines(...)nyestablishment.html

karelkama
User
spacer line

Hkuyeren,
Probeer stichting pelita te bellen 070-3305111 of ga naar www.visum indonesie
Kan ook malien naar mevr: Evelin hairiejRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pelita.nl
veel geluk .

karelkama
User
spacer line

Hi Hkuyeren laat alles regelen door de stichting pelita dan heb je geen rompslomp meer en de kosten vallen echt mee jehebt alleen een uitnodigingsbriefje nodig van iemand met de Indonesische nationaliteit.
Indien je een ticket koop bij Devagroup dan kunnen zij waarschijnelijk zorgen voor verdere afhandeling.www.devagroup.nl 030-2148872 meer kan ik je niet vertellen,indien je ,je 60 dg visum heb is het eenvoudig om in Indo elke maand te verlengen bij de emigratiedienst

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,235 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com