indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

esraa
User
spacer line

Hallo,

Over 2 weken ga ik naar bali, voor het eerst
Ik ben als de dood voor ongedierte etc. dus wil graag een klamboe aanschaffen.
Is dit eignelijk wel nodig op Bali?

Zoja, beschikken de hotels dan wel over zo'n ophangsysteem?

Ik hoor graag van iemand!

spacer line  

Dag esraa,

Wellicht heb je Airco in je hotel.... daar houden die diertjes niet zo van Emoticon: Yawn

Live life to the max.......

esraa
User
spacer line

Beste martin-solo,

Denk het wel maar snachts zet ik geen airco aan...

spacer line  

On 18-07-2008 15:48 esraa wrote:
Beste martin-solo,

Denk het wel maar snachts zet ik geen airco aan...

In dat geval zou ik het hotel aanspreken, of anders er zelf eentje aanschaffen ! voor een kleine 5 euri heb je al een goeie Emoticon: Yummie!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ophangsysteem? Nog nooit gezien hier in een hotel. Emoticon: Nooo

Klamboe meenemen is dan ook niet nodig, want dat 'ongedierte' is in veel mindere mate aanwezig op een kamer met airco dus maak je er maar geen zorgen over...

Ho Lee Fuk

esraa
User
spacer line

gelukkig! bedankt martin-solo en Yerun!

dat scheelt weer kilo voor mn bagage! haha

gr. esra

spacer line  

Er kan hooguit een salamander binnen komen maar deze komen vaak niet dichbij... of deze blijven op het plafond zitten.

Nee hoor esraa, ik loop maar te grappen Emoticon: Wink

esraa
User
spacer line

oh mijn god, je had mn gezicht nu moeten zien! hahaha

spacer line  

On 18-07-2008 16:09 esraa wrote:
oh mijn god, je had mn gezicht nu moeten zien! hahaha

Ja esraa... had ik graag willen zien !! Emoticon: Shiny verder een fijne vakantie en maak je echt geen zorgen over het ongedierte zorg wel als je buitenshuis wat gaat eten enz dat je wat muggen bescherming gebruikt thats all.

Veel plezier.

spacer line  

On 18-07-2008 15:56 Yerun wrote:
Ophangsysteem? Nog nooit gezien hier in een hotel. Emoticon: Nooo

Klamboe meenemen is dan ook niet nodig, want dat ongedierte is in veel mindere mate aanwezig op een kamer met airco dus maak je er maar geen zorgen over...

Maar die kleine schorpioentjes houden juist van koude...

daft_punk
User
spacer line

en die groene boomaddertjes ook toch..... Emoticon: Puh!

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Als je al wat nodig hebt is het insectenspray. Heb je muggen in je kamer, vraag dan Housekeeping even te spuiten met Baygone.
Een ophangsysteem is er nergens, behalve daar waar ze nog geen electriciteit hebben, maar dat is op Bali goed geregeld (als één van de weinige regelingen.
Neem je zwembroek mee.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ja neem je zwembroek mee, een beetje ongedierte is toch al snel aangetrokken tot bikini's, helemaal als de airco aanstaat. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op Bali zal het allemaal wel meevallen, maak je geen zorgen. Zeker als je airco hebt.....maar wees er ook op voorbereid dat je best wel eens een kakkerlak zal zien en een cicak/tjijak aan de muur zal zien zitten! Ophangsystemen heb ik nooit gezien in de hotels.
Alvast veel plezier!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Esraa,

Zelf zeul ik altijd een klamboe mee die je ziet op onderstaande foto. Het is er eentje die slechts aan één haakje bevestigbaar is en die eerder 50 dan 5 euro zal kosten. Daarom heb ik altijd een haakje met schroefdraad bij me die ik (als het lukt zonder zichtbare schade aan te richten) tussen een plint van het plafond wurm. Ook ik heb praktisch nooit een speciale ophangsysteem in een hotel aangetroffen en als ik het haakje met schroefdraad niet kan gebruiken brengt ducktape nog wel eens een oplossing.

Ondanks airco kunnen er wel degelijk nog muggen aanwezig zijn en zeker als je die ’s nachts afzet zouden die vervelende insecten tevoorschijn kunnen komen. Andere aanwezige engerds kunnen kakkerlakken en cicak’s zijn – geen salamanders, maar muurhagedissen – en het hangt een beetje af van de staat van het hotel of je die tegen zal komen. De laatste jaren neem ik ook vaak een bus Baygon insectenspray mee voor als het niet lukt de klamboe op te hangen. Kakkerlakken, duizendpoten en cicak´s kunnen dat nog wel eens overleven en in dat geval is het toch een geruststelling als je over een klamboe beschikt.

Veel plezier.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

mooie klamboe!
Ach, een cicak hoef je niet bang voor te zijn...die doen verder niets en ze halen de vliegen nog voor je weg ook! daar zou ik zeker niet op gaan spuiten met spray. Kakkerlakken ben ik echter ook minder van gediend net als hele grote spinnen (die overigens volgens onze huiseigenaar ook niet gevaarlijk waren)
een gekko moet je trouwens wel mee oppassen en niet zomaar proberen weg te jagen, dan kunnen ze nog wel eens gaan bijten.

chirpy
User
spacer line

Ik heb zo'n goedkope klamboe van Ikea en die bevestig in mijn hotel middels een latje (wasknijper) die ik tussen het gevlochten bamboe van mijn plafond steek. Ik slaap zonder lastig gevallen te kunnen worden door de weinige insekten. De oplossing om zelf een gaatje te boren ook te overwegen, maar of de gaatjes ook onzichtbaar weg gewerkt kunnen worden, blijft de vraag.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-07-2008 11:00 NoviKirana wrote:
mooie klamboe!
Ach, een cicak hoef je niet bang voor te zijn...die doen verder niets en ze halen de vliegen nog voor je weg ook! daar zou ik zeker niet op gaan spuiten met spray. Kakkerlakken ben ik echter ook minder van gediend net als hele grote spinnen (die overigens volgens onze huiseigenaar ook niet gevaarlijk waren)
een gekko moet je trouwens wel mee oppassen en niet zomaar proberen weg te jagen, dan kunnen ze nog wel eens gaan bijten.

als ik de bij mij inwonende tokeh tegenkom, dan schrikken we beiden, ik draai me om en die tokeh sprint als een idioot richting de deuropening of achter de kast. Emoticon: Wink Ben nog nooit door een tokeh aangevallen :o Maar ze zijn wel zo groot dat het potentieel vast wel zal kunnen, uit uiterste zelfverdediging...

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-07-2008 12:14 chirpy wrote:
Ik heb zon goedkope klamboe van Ikea en die bevestig in mijn hotel middels een latje (wasknijper) die ik tussen het gevlochten bamboe van mijn plafond steek. Ik slaap zonder lastig gevallen te kunnen worden door de weinige insekten. De oplossing om zelf een gaatje te boren ook te overwegen, maar of de gaatjes ook onzichtbaar weg gewerkt kunnen worden, blijft de vraag.

haha.. gaatje meer of minder in de gemiddelde hotelkamer in Indonesie maakt ook niet uit. Emoticon: Laugh out loud

Ho Lee Fuk

esraa
User
spacer line

Gekko's? kunnen die in je hotelkamer zitten?
mijn buren hebben een gekko waar ik nu elke dag zn water moet verversen maar die wil ik niet los in mijn hotelkamer hebben.

Ik dacht meer aan zo'n klamboe

hoeft nergens aan opgehangen te worden? alleen kost wel EUR 98,-
ik twijfel nog, dacht dat als er airco was je geen last meer hebt, maar wil echt niet wakker worden met een gekko op mn neus! heb al een gekko naast me en dat is mn man! Emoticon: Laugh out loud

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

wij hadden een gekko in de slaapkamer zitten in ons huis (wat ook tevens de woonkamer/keuken was.....gewoon 1 kamer dus). op zich hebben we daar nooit last van gehad, soms een beetje het geluid.....maar op een dag vond ik hem wel dood onder ons bed, dus hij was wel dichtbij! Hij kon inderdaad erg hard rennen als we van elkaar schrokken....

haha, die beesten in bali, als ik er nu nog aan denk! slangen in de tuin, brrr.....en dan zo'n héle grote hagedis (minimaal 40 cm) die ik eens over ons hek zag klimmen....

maar goed, in een hotel hoef je er niet bang voor te zijn, zal allemaal wel meevallen!

spacer line  

Hier een balinese Gekko die bij ons inwoont (ofwel tokeh) Emoticon: Party!

dutchbird
User
spacer line

Wat dacht je van ons 'huisdier' Emoticon: Confused Geen klamboe tegen bestand Emoticon: Nooo

NGS stock photos

daft_punk
User
spacer line

die gekko heb ik ook vaak gezien. Ze mochten niet worden gedood want het zou de verblijfplaats geluk brengen. (huis )

spacer line  

Deze gaat gewoon 's nachts tussen je kleren zitten en wacht tot jij die weer aan doet...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,288 posts - 13,717 topics - 29,570 members - last post @ 05-04-2020 12:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,919,101 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com