indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Op indonesiepagina werd er op 12 juli al overgeschreven zie:
http://indonesiepagina.nl/nieu(...)gse_stroomuitval.php
Die stroomuitval is al langer aan de orde, wekelijks een aantal uren geen elektriciteit vanwege onderhoud aan de installaties.

PLN laat op de website keurig zien wanneer een plaats aan de beurt is zie:
http://www.pln-jatim.co.id/ en dan rechts bij daftar detail.
Op diezelfde website is ook te zien wat betaald moet worden in de lopende maand.
PLN laat hier zien dat men in Java goed bezig is met het geven van informatie voor de consument (burger) met de website van president Susilo Bambang Yudhoyono als grote voorbeeld, kijk eens op:
http://www.presidensby.info/

Voor de forumleden die steeds kritisch menen te moeten zijn over de vooruitgang in IndonesiŽ eens een reden om bovenstaande websites eens te bezoeken.
Voor mij is erg duidelijk dat IndonesiŽ erg zijn best is aan het doen om de communicatie te verbeteren, de technische middelen zijn ondertussen ook aanwezig.
De problemen met elektriciteit neem ik voor lief, dat hoort ook bij wonen IndonesiŽ, nu we weten wanneer we aan de beurt zijn kunnen we er in ieder geval voor zorgen dat we voldoende water hebben, een dag zonder water is erger.
Groetjes,
Jan

spacer line  

Helaas is internet nog lang en lang niet ingeburgerd in IndonesiŽ, zeker niet bij de gewone man, dus die informatie voorziening via internet hebben ze helemaal helemaal niks aan. Die Indonesiers die in de internetcafe's zitten gaan daar echt niet naar toe om de site van PLN te bezoeken...

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ouwe bekende,
Internet is zeker nog niet ingeburgerd bij de gewone man maar vergis je daar niet in, er zijn al heel wat families die de beschikking hebben over internet.

Internet is bedoeld om informatie te verstrekken, daar is de Indonesiche overheid gewoon goed mee bezig, ook diverse bedrijven zijn volop bezig met keurige websites.
Op mijn website op http://www.parpulo.info/indonesie.html vind je meer links naar perfecte websites uit IndonesiŽ.
Daar uit blijkt ook dat er IndonesiŽrs zijn die een website kunnen maken en onderhouden, dat betekend voor mij ook dat de scholen internet echt serieus nemen en dat er studenten afstuderen met goede kennis van computers.
De intercafe's mogen dan vol zitten met jongeren die naar allelei zaken kijken die weinig van doen hebben met studies, maar er zijn ook jongeren die het serieus nemen en internet gebruiken voor zaken waar het voor bedoeld is.
De Indonesische politiek weet heel goed als IndonesiŽ internationaal mee wil dat communicatie erg belangrijk is voor zaken doen met het Westen of China.

De opzet van PLN inzake informatie komt zeer zeker ook terecht bij de gewone man, ik weet nu dat wij maandag weer aan de beurt zijn en met mij meteen de hele buurt omdat de buurtbewoners weten dat ik die informatie weet te vinden op internet en mij er om vragen.
Groetjes,
Jan

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Helemaal mee eens Jan!

Begin de details te vergeten

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik dacht in het begin ach oke laat het maar gebeuren maar tjonge net als ik wil gaan computeren zette ze de stroom af!! Bij ons nu elke vrijdag van 16.30 tot 20.30 geen stroom....... Dus vandaar dat ik nu (tijd 01.17) aant computeren ben.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

Ik wou dat wij ťťn keer per week stroomuitval hadden!! Hier gebeurt het driemaal per dag!! Gewoon wijk per wijk wordt afgeschakeld voor minstens 2 uur per keer. Ik heb mijn eigen generator aangeschaft die dagelijks minstens 6 liter benzine slurpt voor mijn stroomvoorziening en mijn computers hebben allemaal een UPS voor 20 minuten spanning.
Gebrek aan onderhoud is de mening voor het uitvallen van de engergie, die zo broodnodig is voor de langzame vooruitgang van het land, maar m.i. heeft het een andere oorzaak. Hier zeggen ze te wachten op onderdelen die uit Duitsland moeten komen, al drie maanden lang! Dat gelooft toch niemand.
Het heeft allemaal te maken met het budget en dat is al lang uitgegeven aan corruptie. De burger, aan wie de corrupte zakkenvullers schijt hebben, moet het maar gedogen en hebben absoluut niets te vertellen. De schuldigen hebben geen gebrek aan energie, ook een generator of een aparte voeding vanaf het hok waarin de generatoren staan.
Nee, dit is gewoon IndonesiŽ. Het zal in mijn generatie niet veel beter worden.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb een Gen geplaatst, want als ik terug ben van mijn werk wil ik gewoon kunnen douchen en eten en internetten en TV kijken, nou heb ik geen direkte buren. Dus het plaatsen van de gen zelf was geen probleem in ons geval.

Het beest is 20kv dus groot genoeg om alle aanwezige stroomgebruikers te bedienen in normale omstandigheden, en een dieseltank van een kuub.

Dus ze knoeien maar raak bij PLN, ik betaal overigens alleen de gebruikte KwH bij PLN, alle andere kosten zijn van de rekening af. Kwestie van een ingebrekestelling sturen. Vlotte respons daarop overigens. En de afhandeling was niet erg ingewikkeld. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hier gebeurt het driemaal per dag!!
En waar mag hier dan wezen, ik kan dat uit dit bericht niet opmaken en ben benieuwd hoe het in andere provincies is.
Vanwege een vakantie in Noord Sumatra weet ik dat het daar 1 jaar geleden een dagelijks gebeuren was.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hier in Yogya is het afgelopen maand slechts 1 hele dag 'donker' geweest overdag. maar het was een vrijdag, dus toen half Indonesie in de moskee zat, had ik lekker stroom voor een uurtje Emoticon: Puh!

Twee dagen erna nog eens drie uurtjes, maar sindsdien niet meer.. zeker niet de roulerende stroomuitval waar velen wel mee te maken hebben.

Nog twee jaar en dan zijn volgens de plannen de twee nieuwe centrales klaar die samen 10.000 MW gaan produceren... ben benieuwd...

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 19-07-2008 07:30 Tuti & Jan wrote:
Hier gebeurt het driemaal per dag!!
En waar mag hier dan wezen, ik kan dat uit dit bericht niet opmaken en ben benieuwd hoe het in andere provincies is.
Vanwege een vakantie in Noord Sumatra weet ik dat het daar 1 jaar geleden een dagelijks gebeuren was.
Groetjes,
Jan

Tuti en Jan, wij wonen in Tanjung Pinang op het eiland Bintan, vlak bij Singapore. Een wereldstad van pakweg 160.000 mensen. De rest van het eiland heeft nog zo'n 40.000 mensen verspreid wonen langs ťťn van de twee wegen of in ťťn van de twee dorpen van enig formaat. Een mooie omgeving zodra je het dorp uit bent, maar meer dan tweehonderd kilometer heen en terug red je niet.
Groeten, Martin

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Leuk om te weten, ik heb meteen bij Wikipedia gekeken, is 1866 km2 groot dus niet echt klein.(even groot als Nederlands Limburg)
Het eiland zal de elektriciteit van Sumatra krijgen en dan weet ik genoeg, daar is het precies zoals jij omschrijft en aangezien Sumatra nooit echt veel aandacht heeft gekregen van de regering in Jakarta zal het nog wel even duren voordat het probleem daar is opgelost.
Groetjes,
Tuti en Jan

Pardi
User
spacer line

Tuti en Jan

ik woon om de 3 mnd op sumatra en daar is het al jaren de gewoonte om om de dag het stoom uit te schakelen van 17.00 tot 21.00 Vaak ook op zondag een hele dag van 06.30 tot 21.30 Soms heel soms gaat het een paar maanden goed en hebben we de hele dag stroom. In September vertrek ik weer naar Indo en ben van plan een generator te kopen van 1500 watt 50 Hrtz kost ongeveer 3 juta afhankelijk van het merk en made in Indo of Japan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben dan wel benieuwd hoe het op Batam (het buureiland van Bintan) is, want daar was ik eerder dit jaar vijf dagen en daar had ik altijd stroom. Of was dat gewoon geluk hebben?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

ben van plan een generator te kopen van 1500 watt 50 Hrtz kost ongeveer 3 juta
Ik ben ook van plan om een generator te kopen en ben info aan het verzamelen.
Wat ik tot nu toe weet is dat de kleine modellen meestal 2 takt zijn, dus buiten het lawaai ook nog eens rook en zeer zeker niet echt zuinig.
Als je de generator ook voor de computer wil gebruiken is het belangrijk om een wat zwaarder model (ong. 2200 watt) te nemen is mij verteld, dit vanwege wat stabieler voltage.
Voor de computer gebruik al een UPS die de spanning constant houdt.
Ik denk er over om een model te kopen met een accu en startmotor, je hebt dan de mogelijkheid om een wat grotere accu te nemen en die te gebruiken voor verlichting, ik heb een Stereosetje meegenomen uit Nederland en die werkt ook op 12 volt en muziek is voor mij gewoon erg belangrijk.
In Malang kost een generator met een 4 takt motor van Honda vanaf IDR3.5 miljoen en is 2200 watt echter zonder accu, met accu al gauw IDR6 miljoen.
Met andere motoren vanaf IDR4 miljoen met startmotor.
Het verbruik van een generator van 2.200 watt zou iets meer dan 1 liter benzine (4 takt) per uur zijn.
Een generator op diesel is direct een stuk duurder en het vermogen te groot voor een huis alleen.
Miischien is het wel leuk en zeer zeker nuttig om elkaar te informeren.
Waar ik als eerste naar op zoek ga is een goede jerrycan om de benzine op te slaan en ik denk dat ik daarvoor eens een praatje ga maken met de militairen die hier wonen.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tijd voor een aart topic over generatoren dan. Vast meer belangstellenden.. wie maakt hem?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Op Batam overleeft ook niemand zonder generator. Niet alleen de stroom valt regelmatig uit ook water is een probleem vandaar dat veel mensen een watertank hebben.

It's only kinky the first time.

NKP-2005
User
User icon of NKP-2005
spacer line

On 20-07-2008 14:31 Tuti & Jan wrote:
Leuk om te weten, ik heb meteen bij Wikipedia gekeken, is 1866 km2 groot dus niet echt klein.(even groot als Nederlands Limburg)
Het eiland zal de elektriciteit van Sumatra krijgen en dan weet ik genoeg, daar is het precies zoals jij omschrijft en aangezien Sumatra nooit echt veel aandacht heeft gekregen van de regering in Jakarta zal het nog wel even duren voordat het probleem daar is opgelost.
Groetjes,
Tuti en Jan

Het stadje heeft zijn eigen stroomvoorziening, maar dat hapert duidelijk. De andere plaatsjes hebben hun eigen generator.
Zelf sta ik alweer vier uur op mijn eigen generator te draaien, een Made in China herrie ding, autostart/stop (totdat de brandstof op is). Een geluids-geÔsoleerde generator is hier nog niet verkrijgbaar, ook niet te bestellen. Deze kwam al uit Batam, en niet zonder kleerscheuren. Ik kan er 23 Ampere mee trekken, theoretisch, maar meer dan 15 amp. heb ik niet nodig. Ik geloof dat het ding 7 jt kostte, een maand geleden. De 'oude' was nog geen twee jaar maar niet autostart en de vrouw kon dat ding onmogelijk aangetrokken krijgen. Die generator is 20 A, maar ik heb de zekering naar 18 A bijgesteld, want het ding werd iets te warm naar mijn zin. Hij is te koop, er mankeert niets aan, zelf ophalen vanzelf.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Tijd voor een aart topic over generatoren dan.
Er is wel een topic gemaakt over wie al een generator heeft, ik vind dat aanschaf van zo'n generator prima in dit topic past, zeker als de zoekfunctie wordt gebruikt.
Ik heb in de stad Malang gekeken naar generators maar ik heb met generatoren geen ervaring, ik heb meteen een paar merknamen genoteerd en ben met Google gaan zoeken.
Wat mij betreft is op de volgende 2 website goede info te vinden:
http://indoteknik.com/index.ph(...)9615e2b5e36d1a28f827
en:
http://jual-online.com/compone(...)ory_id,11/Itemid,30/
Voor mij zou de Elemax SHX 1000 of SHX 2000 in aanmerking komen, Elemax schijnt met Honda-motoren te werken, beide apparaten zijn volgens mij best zuinig.
Het prijsverschil van de ene met de ander toko is best veel, voor de SHX 1000 bij de goedkoopste Rp 4.440.500,00 en bij de duurste Rp.5.970.000.
Mijn vraag is of iemand met het bettreffende merk is bekend en de tweede vraag is heeft iemand al eens online besteld bij die bedrijven.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

P.S.
Voor uitgebreidere info de website van Elemax in Japan:
http://www.elemax.jp/products.html

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,675,792 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com