indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hoi,
ik wil in de (nabije) toekomst heel graag in indonesie werken in bv een ziekenhuis. ik zat te denken aan een jaar.
maar ik heb het idee dat het regelen van een visum en toestemming van de indonesische overheid verkrijgen enz enz enorm moeilijk is.
ik zie er bijna tegenop om het uit te gaan zoeken.

heeft er iemand ervaring hierin, en is er ergens een site (anders dan die van de ambassade) waar ik precies en duidelijk de info kan krijgen die ik nodig heb?

salam, klarina

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je kan hier even zoeken, dat scheelt je wellicht enkele vragen. Verder is tegen betaling altijd wel iemand bereid je het werk uit handen te nemen natuurlijk. Emoticon: Cooool (ik trouwens niet )

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Klarina,

Als je echt graag wil werken in een Indonesisch ziekenhuis, is het eerste wat je moet doen, denk ik, contacten opdoen in IndonesiŽ. Ga gewoon eerst eens (op een toeristenvisum) naar IndonesiŽ, en bezoek daar wat ziekenhuizen of medische instellingen in de regio's naar jouw keuze. Ten eerste zie je dan waar je terecht kan komen en ten tweede heb je dan de contacten die je kunnen uitnodigen. Een andere mogelijkheid is in Nederland contact te zoeken met organisaties die medische hulpprogramma's voor IndonesiŽ uitvoeren,. Wellicht willen die je uitzenden (ik ken je kwalificaties verder niet).
Veel succes bij je pogingen.

marshall
User
spacer line

Hoi Klarina,

Ik heb zelf mijn afstudeerproject fysiotherapie (2002) in een ziekenhuis (RSUP Dr.Kariadi) in Semarang, Centraal Java gedaan. Dit is een groot ziekenhuis met meer dan 700 bedden. Ik heb nog geregeld contact met een dokter aldaar waarmee ik bevriend ben geraakt. Als ik je kan helpen dan hoor ik het graag. En, inderdaad, wat Diederick zegt is een goed advies....eerst voor relatief korte periode heen en contacten leggen en om specifieker te oriŽnteren natuurlijk waar je zou willen werken.
Welk beroep heb je exact? Kijk ook eens op www.VSO.nl.

Succes

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hoi diederick en marshall (en jeroen), bedankt voor jullie eerste tips.

om eerlijk te zijn heb ik al een ziekenhuis op het oog, ik ben verpleegkundige en de mensen daar op sumatra, waar ik enkele keren het ziekenhuis heb bezocht, zouden graag willen dat ik daar kom werken. een ziekenhuis vinden is in principe dus niet het probleem.
ik weet dat dit ziekenhuis klein is en niet zo rijk, en ik heb ergens gelezen dat een organisatie die een buitenlander in dienst neemt, iedere maand $100 moet betalen aan de overheid. ik weet niet of ze zich dat in sumatra beseffen en of ze zich dat kunnen veroorloven, bovendien ben ik volgens mij een hele tijd bezig met formulieren enz. en zullen zij dat ook moeten doen.
voordat ik alles ga regelen zou ik willen weten of ik uberhaupt kans maak om toestemming te krijgen van de overheid, dus vandaar dat ik op zoek ben naar specifiekere eisen enz.
mijn idee is om voor het lokale loon daar te werken, of eventueel op vrijwillige basis, mocht dit verschil maken in het wel of niet verkrijgen van een visum. de mensen daar zorgen voor mijn 'kost en inwoning' .

marshall, hoe heb jij toen geregeld dat je in semarang terecht kon, je permit enz, en heeft het je veel tijd (en geld) gekost. en verdiende je wat daar, of was het meer op vrijwillige basis?

VSO houd ik achter de hand voor het geval dat ik zelf de dingen niet voor elkaar krijg, maar dat is zeker ook een mooie optie!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Klarina, die 100 dollar per maand zijn de kosten voor je kitas, dat is je werkvergunning. Vaak is het zo dat de werkgever van de expat dit betaald, maar je kunt het natuurlijk ook zelf betalen. Ik zie overigens het īprobleemī opduiken dat je tegen lokaal loon wilt werken. Volgens mij blijft er dan van je maandelijks loon niet veel meer over na aftrek van de KITAS bijdrage. Let dus wel op wat je doet.
Tip: in Amsterdam, WTC, zit nu een afdeling van het BKPM. Opperhoofd daar is Dhr Lukman, tel 020-5711 835. In principe is hij er voor economische aangelegenheden, maar hij zal je vast helpen met verdere vragen omtrent je verblijf in Indonesia.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

marshall
User
spacer line

Hoi Klarina, Ik was helaas slechts 8 weken (dus met toersitenvisum) in IndonesiŽ.....aangezien het mijn afstudeerproject was ( al kwam het werken met patiŽnten er gewoon bij) kreeg ik dus ook niets betaald. Wel hebben we een beurs (waarvan ik het hoe en wat niet meer weet) van ongeveer 900 euro gekregen. Een jaar in IndonesiŽ werken is dus wel wat anders. Een normaal salaris als fysiotherapeut aldaar zal maximaal ongeveer 90-100 euro per maand bedragen......als verpleegkundige vermoed ik dat dat niet meer zal zijn. Succes verder.
PS: Het werken in de gezondheidszorg in IndonesiŽ heb ik als erg verrijkend ervaren...de mensen aldaar waarderen het enorm....anderzijds is het schrijnend om te zien hoe beperkt deze sector in IndonesiŽ is (gegeneraliseerd maar ik vermoed representatief)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,787 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com