indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Ik lees hier veel over de gestegen prijzen de laatste tijd. Kan iemand die onlangs is geweest vertellen wat ongeveer het prijsniveau is van bepaalde zaken? Bijvoorbeeld avondeten, met een wijntje enzo in een gezellig tentje (niet super-de-luxe, maar ook geen plastic stoelen en coca-cola parasols Emoticon: Wink ). Ik ging er vanuit dat je met een tientje p.p. een eind komt, maar is dat nog steeds zo? Of moet ik deze laatste maand nog even flink bezuinigen om mijn verblijf op Bali te kunnen bekostigen? Ik hoop maar dat het meevalt allemaal, de reis is al prijzig genoeg Emoticon: Puh! Maar het gaat mij dus vooral over de dagelijkse zaken, eten, drinken, vervoer en dan alles op gemiddeld niveau qua luxe en mate.

Alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

tientje p.p. voor je avondeten per persoon lijkt me wel voldoende ja.. ook op Bali. Als je die plastic stoelen wel voor lief neemt uiteraard minder, en aan de kant van de straat eten nog minder Emoticon: Wink Voor ieder wat wils dus.

Biertje kost een euro per flesje over het algemeen, taxi's (met een meter!) een paar dubbeltjes per kilometer (op Bali meer dan elders in Indonesie, maar dan nog niet schrikbarend duur)

Een Big Mac Menu heb je voor 2.20 euro trouwens.. en dat is soms ook wel eens lekker zal ik eerlijk bekennen. Dat geeft ook wel aan wat het prijspeil is... hoeveel kost dat in Nederland? In 2006 was het al 6.95 euro meen ik me te herinneren.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-07-2008 14:10 Cynthib wrote:
Ik lees hier veel over de gestegen prijzen de laatste tijd. Kan iemand die onlangs is geweest vertellen wat ongeveer het prijsniveau is van bepaalde zaken? Bijvoorbeeld avondeten, met een wijntje enzo in een gezellig tentje (niet super-de-luxe, maar ook geen plastic stoelen en coca-cola parasols Emoticon: Wink ). Ik ging er vanuit dat je met een tientje p.p. een eind komt, maar is dat nog steeds zo? Of moet ik deze laatste maand nog even flink bezuinigen om mijn verblijf op Bali te kunnen bekostigen? Ik hoop maar dat het meevalt allemaal, de reis is al prijzig genoeg Emoticon: Puh! Maar het gaat mij dus vooral over de dagelijkse zaken, eten, drinken, vervoer en dan alles op gemiddeld niveau qua luxe en mate.

Alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

Allereerst Indonesie en dus ook Bali is nog steeds heel erg goedkoop.

Een tientje per persoon voor eten betekent voor 2 personen Rp 280.000 en daarvoor kun je ook in luxere eetgelegenheden meer dan uitgebreid en fatsoenlijk eten. Sterke nog, het is nergens voor nodig om zoveel te betalen.
Maar, en dat is altijd het lastige met dit soort vragen, ik ken je niet en dus ook jouw standaard niet. Ik eet zelf in warung (zeer eenvoudige indonesische eethuisjes -kraampjes) omdat daar het eten niet alleen veel goedkoper maar ook lekkerder en authentieker is. Dan hebben we het inderdaad over plastic stoelen (krukjes) of gammele houten bankjes en een prijs die misschien 1/10 is van wat je nu denkt uit te geven. Er is nog vanalles er tussenin. Eten en drinken in Indonesie kun je zo goedkoop en duur maken als je zelf wil.
Een taxirit van de luchthaven naar het centrum van Kuta die je alleen via de desk kan boeken kostte een maand geleden nog ongeveer 3, 25 euro.
Omgekeerd op de meter nog geen 2,50.
Een dag een auto huren zonder chauffeur is ongeveer vanaf 15 euro, met chauffeur ongeveer 3,50 euro meer.
Een brommer huren kan vanaf 3 euro per dag.

Een glas (locale Bali-) wijn kost tussen de 2 en 5 euro en dat prijsverschil ligt voornamelijk aan de locatie waar je bent.
De prijsstijgingen in Indonesie zijn (vooral) voor de Indonesiers een ramp. Het gaat dan met name om de rijst- en olieprijzen (en daarmee de benzine en daarmee de transportkosten) Toeristen merken hier niet zoveel van. Voor ons is het slechts "dubbeltjeswerk"
Wat werkelijk voor toeristen gestegen is zijn de ticketprijzen naar Indonesie en daar zitten sinds een aantal maanden echt grote verschillen.
Dus, maak je geen zorgen, je zult nog blijverrast zijn hoe goedkoop er alles is....

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Topreacties Emoticon: Party! daar heb je wat aan! En we zullen inderdaad ook regelmatig wat in goedkopere gelegenheden eten, maar 's avonds vinden we het wel fijn om gewoon lekker te zitten, dus dan maar iets duurder.

En een BigMac-menu voor 2,20 euro Emoticon: Yummie! daar heb je na twee weken rijst e.d. vast wel een keer trek in!

Ik heb er zin in! Nog 41 nachtjes slapen...

spacer line  

On 16-07-2008 15:33 Anne Mieke wrote:

...

Ik eet zelf in warung (zeer eenvoudige indonesische eethuisjes -kraampjes) omdat daar het eten niet alleen veel goedkoper maar ook lekkerder en authentieker is. Dan hebben we het inderdaad over plastic stoelen (krukjes) of gammele houten bankjes en een prijs die misschien 1/10 is van wat je nu denkt uit te geven.

Helemaal mee eens Anne mieke ( goed verslag trouwens )

Ik eet bijna altijd gewoon bij de warung omde hoek waar ik woon en ik vindt het gewoonweg lekkerder als in een restaurant ! ik ben er nooit ziek van geworden en bestel meestal 6 visjes en 6 kippebillen bedoelt voor 2 personen! met rijst voor zo'n 3 euro Emoticon: Nice , wat niet opgaat krijgen mijn honden....oeps.
Verder zit er een nieuw enorm groot restaurant 1 kilometer van mijn huis.. waar je jezelf totaal vast eet voor 3,5 euro maar dat doe ik zo af en toe eens voor de sfeer... thuis vind ik veel gezelliger eten met dat plastic tasje gehaald bij de warung Emoticon: Wink

Live life to the max.......

dingef
User
spacer line

ja, eten is inderdaad errug goedkoop en lekker op bali
ben elke avond uit eten gegaan en geen 1 keer vantevoren gekeken wat t kost
is niet nodig want alles is goedkoop in onze ogen

duurste wat we hebben gegeten was een uitgebreide rijsttafel..
was 200.000 voor 2 pers... met soep vooraf en fruit na en heerlijke gerechten..
dan praten we dus over 100000/14500= nog geen 7 euri pp Emoticon: Shiny

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Eduard, zit je op Bali? Wij zijn er van ongeveer 27 juli tot en met ongeveer 13 augustus. Zou leuk zijn om elkaar weer eens na 5 jaar ofzo te ontmoeten. Weet niet meer hoe je eruit ziet Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

dutchbird
User
spacer line

In de warungs/restaurants valt het tot nu toe wel mee.
In de supermarkten (eg Bintang supermarket, Matahari, Alfa, Pepito) is het wel goed merkbaar. Het gloednieuwe Carrefour is nog steeds de goedkoopste!
Benzine voor m'n auto kost nu het 'schrikbarende' bedrag van 6000 Rps per liter! Da's dus omgerekend ongeveer 45 eurocent Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Yes!

NGS stock photos

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Waar zit die Carrefour dan? De vestiging in Yogyakarta is bij lange niet de goedkoopste, maar ze hebben zoveel verschillende producten dat het soms wel loont gewoon daar alles te halen omdat het zoeken en rondrijden scheelt.

dutchbird
User
spacer line

Carrefour Denpasar Bali

Address: Sunset Road Kuta Bali
Uitgebreide 'non-food' afdeling en brandschone gigantisch grote supermarkt!

kaartje

NGS stock photos

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het gloednieuwe Carrefour is nog steeds de goedkoopste!
In Malang is sinds kort ook een Carrefour, wij hebben die bezocht en niets gekocht omdat Carrefour duurder is als de Toko in de buurt.
Dat is met alle andere grotere supermarkten precies zo.
Ik vergelijk dan alleen de merkproducten, zoals Nescafe, Thee, tandpasta, shampoo, waspoeder etc.
Kleding en elektrische apparatuur zijn zelfs veel duurder, te hopen dat de eigen inwoners dit ook in de gaten hebben anders kon het wel eens het begin zijn van het einde van de kleine toko.
Tuti & Jan

De link naar het kaartje werkt niet.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

P.S. Voor importproducten en alcohol weet ik het niet omdat wij dat allebei niet kopen.
Sigaretten zijn bij Carrefour en de grote supermarkten veel duurder.
Ik betaal voor een slof Marlboro IDR85.000 bij de Chinesche toko, bij de supermarkten de prijs die op het pakje staat en dat is IDR10.600

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met de Carrefour is het als met alle supermarkten. Er zijn dingen die wat goedkoper zijn bij de ene en duurder bij de andere.
Ik denk dat de kracht van Carrefour vooral de omvang is waardoor mensen bingung worden. Ik vond die op Bali trouwens verschrikkelijk druk. Heb ook een beetje het idee dat mensen daar naar toe gaan om gezien te worden.
Maar inderdaad ze hebben er alles! Zoveel in soorten en omvang dat je de simpelste dingen soms niet eens gevonden kan krijgen of 5 minuten terug moet lopen.......
Ik ga liever naar Bintang of Hero.

Ik vraag me overigens wel vaak af welke Indonesier dit allemaal kan betalen; er zijn zelfs dingen die duurder zijn dan in Nederland......

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 16-07-2008 22:05 JohanN wrote:
Eduard, zit je op Bali? Wij zijn er van ongeveer 27 juli tot en met ongeveer 13 augustus. Zou leuk zijn om elkaar weer eens na 5 jaar ofzo te ontmoeten. Weet niet meer hoe je eruit ziet Emoticon: Wink

Hey Johan, helaas ben ik er dan niet... ! ik moet nog een paar drukke maandtjes afronden in ons landje Emoticon: Puh!
En wellicht worden we een dagje ouder na die laatste ontmoeting....maar als je naar 5 jaar weer eens in de spiegel zou kijken dan verschiet je je eigen kapot ! gelukkig kijk ik er elke dag in ..en dan valt het eigenlijk niet op Emoticon: Stupid

Groetjes

Live life to the max.......

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Yep, ik weet het. De prijzen zijn gestegen, en zo is mijn gewicht.

Begin de details te vergeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,458 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,997,665 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com