indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gala2000
User
spacer line

In augustus zijn wij (2 personen) een weekje in Yogyakarta. Misschien wel overnachten in Guesthouse Prambanan en/of Hostel Bladok Losmen.
zijn er personen die mij enige info c.q. praktische ervaringen over deze 2 hostels kunnen geven? Bij voorbaat dank.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, guesthouse Prambanan is redelijk en in handen van een Belg. Daarentegen is Bladok in handen van een Duitse vrouw. Allebei zorgen ze er wel voor dat de kamers redelijk schoon zijn. Iets beter vind ik toch wel hotel Tulips dat in handen is van een Nederlander en eer redelijk groot zwembad heeft; gelegen vlak bij Prawirotaman.
Prambanan ligt aan de Jalan Prawirotaman, een redelijk drukke maar anderzijds ook weer gezellige buurt met vele guesthouses, restaurants en travelburo's; gelegen aan de zuidkant van de kraton. Bladok ligt midden in de drukke binnenstad op loopafstand van de Jalan Malioboro, en meer gelegen in een backpackersbuurt. Ook hier weer vele restaurants en travelburo's.
Prawirotaman-buurt is iets beter qua kwaliteit dan de backpackersbuurt rond Sosrowijayan (Bladok).
Ga even googlen en je krijgt vast wel meer info.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

mee eens Prawiro is een goede plek en Hotel Tulips ligt er tegenaan.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Wij zijn in mei nog in Losmen Bladok geweest. Het is er schoon, je kunt er lekker eten en vanuit het hotel zijn er verschillende tourtjes te boeken. Erg goed geregeld. Het hotel ligt in een zijstraat van jalan Malioboro. Het ligt er rustig en toch vlakbij het bruisende centrum! Wij hebben het er in ieder geval erg naar ons zin gehad!
Gr. Irene.

Gala2000
User
spacer line

Allen hartelijke dank voor de adviezen, ik zal er graag gebruik van maken.

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Wij gaan al 10 jaar naar Prambanan. Over Bladok kan ik niets zeggen want ik ben er nooit geweest. Maar vermits wij zo tevreden zijn over Prambanan hebben we nooit meer de behoefte gevoeld om nu nog ergens anders te gaan. In de beginne hebben we vele andere guesthouse in de buurt geprobeerd (Rose, Perwita Sari.....) maar...
Prijs-kwaliteit is Prambanan heel goed (fijn ontbijt, propere kamers, vriendelijk personeel, afternoon tea, iets achterin gelegen en toch overal dichtbij...)

mariek
User
spacer line

Het Tulips hotel spreekt me -zover ik kan beoordelen op internet- erg aan. Ik kan echter geen emailadres vinden om een reservering aan te vragen. Weet iemand dit toevallig of is jullie ervaring dat dit niet nodig is? Wij willen er half augustus een paar nachtjes verblijven.
Groetjes, Marieke

Frenk
User
spacer line

Het is handig om van te voren te bellen of emailen, het is daar vaak druk of vol, maar een ideale plek om te verblijven in Yogya. Schoon, aardige mensen en een ontspannen omgeving, ik kom er ieder jaar:

Tulips Hotel & Restaurant
Jl. Tirtodipuran 42, Yogyakarta
Phone: +62 274 450137, +62 817260348
email kan ik niet zo snel vinden.

groeten, Frank

elsbeth
User
spacer line

Is iemand kort geleden nog in Tulips hotel geweest? Het ziet er op de website erg leuk uit, het lijkt me wel wat om daar komende zomer met mijn gezin een week te verblijven. Ik hoor echter wisselende verhalen over de Prawirotaman area. De een zegt dat het nog steeds leuk is, de ander zegt dat het nu een dooie, uitgestorven boel is. Lang geleden was ik in Duta guesthouse, vond dat erg leuk. Is zoiets als Duta en Delta vergelijkbaar met Tulips? Kan iemand daar wat over zeggen?
Ook werd mij Batik Cottages aangeraden, vlak achter Jln.Malioboro. Is er iemand die deze hotelletjes alle 4 kent en me nog een advies kan geven?
Ik neem aan Yogya nog steeds erg leuk is, ik verheug me er in ieder geval erg op.
groetjes en alvast bedankt,

Elsbeth

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik was in maart in prawirotaman (metro guesthouse), ik moet jammer genoeg melden dat het een uitgestorven boeltje was, geen volk, lege restaurants, lege bars...eigenlijk is de sosrowijayan buurt veel levendiger en ook beter gelegen

elsbeth
User
spacer line

Dank je Belgianguy, dat lijkt me dan niet echt leuk. Ik ga me toch nog eens op andere delen van Yogya concentreren.
Tot ziens,
Elsbeth

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Metro ligt in Prawirotaman II, en daar is het inderdaad een dooie boel. Prawirotaman I, waar je dus Duta, Prambanan en andere guesthouses vindt, is levendiger. In de zomermaanden is het er trouwens ook lekker druk, maar nooit té.
Ik hou niet van Malioboro en Sosrowijayan area, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Prawirotaman (de 2e bestaat eigenlijk niet, die heeft een andere naam) is al een jaar lang best aardig naar mijn mening. Sinds dat AirAsia rechtstreeks vanaf KL naar Yogya vliegt is het aantal westerse toeristen flink toegenomen in de stad. Goed om te zien.

Malioboro moet je gezien hebben, maar na een uurtje ben je daar ook wel klaar als toerist. Sosro hetzelfde, tenzij je in de avonduren (overdag kan ook gewoon, maar dan val je nog meer op) een wipje wil maken met de hoertjes die eigenlijk voor 'inlanders' bedoeld zijn.

Ho Lee Fuk

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik gebruik gemakkelijkheidshalve de naam die in de Lonely Planet staat, en dat is Prawirotaman II. Trouwens het adres van Metro Guest House is Jl. Prawirotaman 2!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Prawirotaman was vorig jaar bijna vol begin juli, hadden we niet verwacht want de laatste jaren was het er niet zo druk meer, we zijn dus weer in metro terecht gekomen.
Wij hebben eerdere jaren in Metro gelogeerd, niet luxe maar best te doen en het ontbijt is simpel maar wij hadden er genoeg aan, keuze uit brood, nasi goreng of pancakes + ei en jam. Wil je met 3 personen op een kamer slapen met een extra bed erbij dan krijg je een matras op de grond, wel een dikke.
Metro heeft op zijn nota staan Prawirotaman II
Aan het begin ervan is 's morgens een deels overdekte markt, druk en kleurrijk maar als de markt afgelopen is en de afvalberg nog niet opgeruimd dan kan het aardig stinken.
Verder kan je bij metro voor weinig geld internetten, dus even bijkletsen met het thuisfront zonder er verder voor te lopen

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
User
spacer line

he, dat is veel informatie. Ik denk dat ik dan toch maar iets reserveer in Prawirotaman, toch weer een kijkje nemen bij Duta. Ik vond het destijds een leuk straatje en ik hoef niet zo nodig aan de Malioboro te zitten. Het is wel heerlijk om in die hitte een onderkomen te hebben met een zwembadje en een terrasje. Nog 8 weken, de prikken zijn gehaald, het ticket is een dag vervroegd, zodat we ook geen gedoe meer hebben van die ene dag overstay.

groetjes Elsbeth

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Elsbeth, guesthouse Air Langga op Prawirotaman II heeft op de vierde verdieping een waanzinnig grote doch betaalbare kamer die geschikt is voor een vrouw in de overgang met haar vier (?) puberende dochters.

Guna (met slechts een puberende dochter van 14 die overigens geen greintje last veroorzaakt)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Elsbeth misschien moet je toch reserveren want vorig jaar begin juli was Duta vol.
Heel veel guesthouses op prawirotaman hebben een zwembad.

voor meer hotels zie:

http://www.yogyes.com

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
User
spacer line

He Guna, 4-de verdieping, allemachtig, dat trekt een vrouw tegen de overgang aan niet (ik heb niet gezegd dat ik er al in zat..). Ik heb overigens twee zonen (14-15) en twee dochters (11-12). Ontzettend leuke kinderen, never a dull moment, je moet wel een beetje flexibel zijn. Ik heb je voorstel van laatst trouwens nog in de groep gegooid, d.w.z. met mijn man overlegd (want die is er ook gelukkig nog). Hij vond het ook wel een leuk idee, maar ik weet gewoon nog niet precies wat we gaan doen en wanneer we precies in Yogya zijn. Dan is het misschien leuker om je onderkomen aan te bieden aan mensen die wat minder te makken hebben. (heb je vast ook al gedaan). Maar wie weet kunnen we een biertje drinken.
Yoke, ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd naar Duta met de vraag wat voor ons de beste optie zou zijn. Ik wil vliegen vanuit Makassar naar Yogya, maar het zijn nogal onhandige vluchtschema's. Ik zal nog eens verder neuzen.
bedankt jongens voor alle info!

groet Elsbeth

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-05-2009 22:07 elsbeth wrote: Maar wie weet kunnen we een biertje drinken.

Dat is een puik idee. Naast het zwembad. Een zwembad is uiterst geschikt om ernaast te zitten en biertjes of witte wijntjes weg te werken. Boze tongen beweren dat je er ook in kunt zwemmen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Jogja Village Inn is de revue nog niet gepasseerd. Waarschijnlijk het beste hotel van Yogya. Iets ten zuiden van Prawirotaman aan JL Menukan. USD 80 per nacht, maar een blaaskwintet van een man of vijf (zes als je vliegtickets bestelt want de bastuba moet een eigen stoel...) kreeg 50% korting, buiten het hoogseizoen.

Rumah Mertua zou mijn tweede keus zijn. Nadeel: ook weer van zo'n Wong Belanda .

elsbeth
User
spacer line

Dat lijkt me een prima idee, Guna. Ik ben vrijwel geheelonthouder, maar in Indonesie drink ik wel bier. Heerlijk. Zwembad ziet er ook goed uit. Afhankelijk van welke vlucht we nemen en hoe lang we in Toraja blijven, zullen we van 29 - 30 juli tot uiterlijk 4-5 augustus in Yogya zijn. Dan moet het toch lukken om een keer bij je langs te komen.
Ruma Mertua heb ik al eens naar gekeken, maar de opmerking van Yogya Bali over de "van god en ales verlaten plek", zit een beetje in mijn geheugen. Jogya village inn ziet er ook goed uit, alhoewel het voor mij een beetje te rustiek lijkt.
Bedankt maar weer vor alle tips.
Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Elsbeth

Even van het padje. Wanneer ben jij in Toraja van de zomer?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 16-05-2009 10:50 elsbeth wrote: maar de opmerking van Yogya Bali over de "van god en ales verlaten plek"

Voor de verandering ben ik het niet eens met YB. Rumah Mertua ligt ongeveer naast het Hyatt, op de weg naar de Borobudur. Voorts ben ik ook van God en alles verlaten. En dat wil ik zo houden.

elsbeth
User
spacer line

He Annemieke, ik heb de middagvlucht Manado-Makassar op woensdag 22 juli en heb donderdag 23 de reisdag van Makassar naar Rantepao. Ik kom dus zeker 23 juli aan in Rantepao en ga waarschijnlijk naar Wisma Maria, die ik eigenlijk op het punt sta te reserveren voor een paar nachten. Mijn bdeoleing is daar een dag of 5 te blijven. Ben jij er dan ook???Wat is jouw planning?
Guna, Rumah Mertua vind jij dus wel goed en leuk? Je bent natuurlijk een groot deel van de dag op pad. Ik vind het belangrijk om s'middags ergens terug te keren waar het lekker rustig is, zwembadje erbij. Je bent natuurlijk ook zo waar je wilt. Maar die opmerking van YB:"Als je Amsterdam wilt verkennen, ga je toch ook geen hotel in Rotterdam nemen", of iets van die strekking, heeft me wel aan het denken gezet. Ik bekijk het nog even.
Laat even horen Annemiek wanneer jij waar bent.

groet Elsbeth

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,390,345 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,296 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,177,487 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com