indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Goofy
User
spacer line

Goedemorgen,

Weet een van jullie een leuk hotel ( hostel, motel, bungalow- als we er maar kunnen slapen) in Bogor?! Wij landen in Jarkarta, maar willen daar niet blijven en gaan gelijk naar Bogor. Ik vind ook op het net wat tegenstrijdige info over de afstand van Jakarta naar Bogor. Weet iemand de juiste afstand?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Jakarta alleen is zo'n grofweg 50x 50 km aan stad en buitenwijken, dus vanuit waar gezien wil je meten? Het vliegveld? Als de tolwegen file-arm/vrij zijn zit je in zo'n 1,5 uur vanaf het vliegveld bij de botanische tuin in Bogor.

Goofy
User
spacer line

Oke bedankt, daar heb ik wat aan. Maar weet je misschien ook nog een hotelletje ofzo?!
Groetjes

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Als je bij de botanische tuinen staat, met je gezicht naar de hoofdingang, kun je linksom lopen/rijden. Na ongeveer 1,5 km tegenover het hek van de tuin ligt een klein hotelletje. Naam weet ik niet meer. zou ik even moeten zoeken. Het ligt vlakbij een groot wit gebouw (precies een jaar geleden nog in aanbouw.)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

aah, kijk, mijn verhaaltje van 1 jaar gelden. Daarin staat hoe ik er gekomen ben.. Emoticon: Smile

Wisma Ramayana heet het hotelletje.

http://forum.indahnesia.com/DB(...)em.php?code=20030807

marshall
User
spacer line

Inderdaad ongeveer 1,5 uur....maar als het verkeer tegenzit in Jakarta (en dat gebeurd weleens) kan het nog heel wat langer duren. Ik heb nog wel een tip voor een guesthouse, ongeveer 100 mtr. van de Botanische tuin en 400 mtr. vanaf de hoofdingang.
Naam guesthouse: Puri Bali
Adres: Jl.Paledang no.50
Erg genieten zijn de verschillende moskees in de regio Emoticon: Shiny .
De prijs weet ik niet precies, ik denk iets van 90.000 rp. per kamer. Ik heb zelf langere tijd bij de betreffende familie ingewoond. Ook voor eventuele gids / chauffeur kan je daar uitstekend terecht.

budowono1
User
spacer line

Hotel salak best hotel in boggor atau Myra sartika

marshall
User
spacer line

Je kan trouwens van het vliegveld van Jakarta met de bus naar Bogor......deze vertrekt niet op vaste tijd dus gewoon even wachten tot je een bus met BOGOR ziet stoppen.....een ticket kost 14.000rp.p.p. en dit betaal je in de bus aan een kerel die alle passagiers langsgaat. Een taxi kun je natuurlijk ook nemen, deze is wel ongeveer 10 keer zo duur.

spacer line  

Hallo,

We komen zaterdag aan in Jakarta en willen zsm naar Cimaja (badplaats zuidwest Java ) vertrekken. Echter omdat we eind vd middag aankomen willen in Bogor overnachten. Heeft iemand een leuk hotel, guesthouse waar we terecht kunnen???

Alle tips zijn welkom!

Hutting
User
spacer line

Inmiddels nog goede tips voor een leuke accommodatie (lees: airco, eigen badkamer met normaal toilet) in Bogor?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Hutting,
Iets buiten Bogor aan het begin van de Puncak Pass ligt Happy Valley Homestay.
Een erg leuke accommodatie. Rustig gelegen.
Wij zijn daar ook geweest. Kijk maar eens op hun site.

http://www.gghouse.com/

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-11-2013 01:42 BintangJan wrote:
Hutting,

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

spacer line  

On 12-08-2004 11:49 Goofy wrote:
Ik vind ook op het net wat tegenstrijdige info over de afstand van Jakarta naar Bogor. Weet iemand de juiste afstand?

De afstand tussen 2 steden wordt altijd bepaald van af centrum naar centrum.
Centrum van Jakarta (Jakarta Pusat) is Gambir (v/h in de koloniale tijd de Koningsplein nu Monumen Nasional in de wijk Weltevreden) en de andere paleis van de Gouverneur Generaal in Bogor , gelegen in de planten tuin( Kebun Raya Bogor).

In Bogor heb je zat hotels , zie oude posting van mij .
O.a Hotel Mirah
https://plus.google.com/100738(...)34736358/about?hl=nl
En Hotel Pangrango Jln Pajajaran
Beide hotels vlak achter de botanische tuin.
Warm aanbevolen.

Bij Jalan Pajajaran heb je (toen) diverse goede guesthouses, vroeger heb je Abu Pensione(een soort backpacker hotel ?) in de buurt van de station.
Gewoon googlen.

bisa dicek of makemyday .

Hutting
User
spacer line

Dank!

Ik heb overigens begrepen (van een Bogor-inwoner) dat het ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden is van Jakarta tot Bogor.

spacer line  

On 11-11-2013 11:14 Hutting wrote:
Dank!

Ik heb overigens begrepen (van een Bogor-inwoner) dat het ongeveer 1,5 tot 2 uur rijden is van Jakarta tot Bogor.

Hangt af de verkeersdrukte en tijd( office hours) en vertrekplaats.
Heb in 2011 of 2012 vanuit Sentul City (37 km van Centrum Jakarta) via de Tolweg Jagorawi omstreeks 16.30 vertrokken ( mensen in Jakarta gaan naar huis) .
Heb 2 en 3/4 uren over gedaan.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-11-2013 01:42 BintangJan wrote:
Hutting,

Maar vergeet die 90 minuten vanaf Jakarta maar die op hun site staat. Met een helikopter wellicht. Vorige maand nog 3 uur over gedaan.....en dan nog wel uit Cikeas, zelfs dichterbij dan Jakarta.

pelaut
User
spacer line

Tijd benodigd voor Bogor gedurende afgelopen anderhalve maand: (centrum, kebun raya) naar vliegveld Jakarta Cengkareng hangt het meest van de verkeersdrukte af. Als ik om 5 uur vertrek op zondagmorgen (weg is dus half leeg) een uur en een kwartier, bij gemiddelde verkeerdrukte 2,5 uur, als het tegenzit (macet total, vrachtwagen gekanteld etc. 3,5 uur. De Damri bus (vertrekt driemaal per uur) is een goede optie, goedkoop en redelijk comfortabel met genoeg ruimte voor de koffers. Stopt vlakbij de Botani Square mall waar trouwens ook een hotel pal naast zit (wel iets duurder maar ook luxer dan eerder genoemde home stays en hotels meen ik me te herinneren)

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik kan Abu Pension (achterkant van het station) aanbevelen. Heerlijk rustige binnentuin, aan een riviertje, en altijd een briesje.
Abu pension

Jl Mayor Oking 15
Bogor

Tel.: 0251 8322 893,
Fax 0251 833 5634

abupensione At.yahoo.co.id

Foto's: http://www.antarin.net/hotel%20in%20Bogor.htm

Ga staan waar geen plek is om te staan.

Hutting
User
spacer line

Op 11-11-2013 01:42 schreef BintangJan:
Hutting,

Op 11-11-2013 01:57 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Op internet lees ik veel negatieve recensies. De ligging schijnt prachtig te zijn, maar de kamers erg vies. Herkennen jullie dit?
Verder vind ik ook zeer uiteenlopende tarieven voor een tweepersoonskamer...

elsbeth
User
spacer line

Ik ben 2 jaar geleden in HV guesthouse geweest met mijn gezin in 2 driepersoonskamers.
€ 90,- per kamer. Ligging was inderdaad erg mooi, schitterend uitzicht op rijstvelden.
Ik ben er maar 1 nacht geweest, omdat ik op doorreis was. Ik herinner mij niets van viezigheid, nou heb ik wat dat betreft ook niet zo heel veel noten op mijn zang.
Kamers waren zeer groot met een lekker balkon. Vrij basic kamers, perfect voor ons, geen tierelantijnen, of kleedjes die gaan stinken in de tropen.
Enige nadeel vond ik toen dat er vrijwel alleen maar Nederlanders zaten.

Hutting
User
spacer line

Op 22-11-2013 07:08 schreef elsbeth:
Ik ben 2 jaar geleden in HV guesthouse geweest met mijn gezin in 2 driepersoonskamers.
€ 90,- per kamer. Ligging was inderdaad erg mooi, schitterend uitzicht op rijstvelden.
Ik ben er maar 1 nacht geweest, omdat ik op doorreis was. Ik herinner mij niets van viezigheid, nou heb ik wat dat betreft ook niet zo heel veel noten op mijn zang.
Kamers waren zeer groot met een lekker balkon. Vrij basic kamers, perfect voor ons, geen tierelantijnen, of kleedjes die gaan stinken in de tropen.
Enige nadeel vond ik toen dat er vrijwel alleen maar Nederlanders zaten.

Ik heb een site gevonden waar dit hotel nog geen 80 euro kost voor drie nachten...! Ben aan het zoeken naar het addertje onder het gras.
Heb ook een mail gestuurd met de vraag of wij überhaupt 's nachts kunnen inchecken. Nu even afwachten...

elsbeth
User
spacer line

Ik boek meestal rechtstreeks bij het hotel. Als ik nu kijk, zie ik dat een kamer voor 3 personen omgerekend op € 48,- komt. Da's flink minder dan de € 90,- die ik 2 jaar geleden betaalde. Er staat nu echter niks van hoog-laagseizoen bij. Daar zal zeker verschil in zitten.
Maar het was toen zeker één van de duurste hotels die ik in mijn schema had zitten.
En ook weer niet de leukste, categorie wel aardig. Als je met z'n drietjes op een kamer slaapt, is ruimte wel belangrijk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Elsbeth, het is steeds meer de moeite waar om te boeken via bijvoorbeeld Booking.com of Agoda.nl. Nadeel is wel dat je het dan met plaatjes moet doen maar ik moet zeggen dat het mij steeds beter bevalt.

Jammer dat het Fave hotel in Bogor nog niet klaar.
Ik ben fan van de Fave hotels, schoon, over het algemeen nieuw, goed personeel en waar voor je (weinige) geld. Beter dan de Tune hotels.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Hutting
User
spacer line

Wie kent één van de volgende hotels:

"pangrango 1 hotel, mirah hotel, amaris hotel, cico resort, saung dolken resort, new ayudya guest house, bogor guest house"

Deze schijnen in de buurt te liggen van onze vrienden die we willen bezoeken.

elsbeth
User
spacer line

[quote] Op 23-11-2013 14:35 schreef Anne Mieke:
Elsbeth, het is steeds meer de moeite waar om te boeken via bijvoorbeeld Booking.com of Agoda.nl. Nadeel is wel dat je het dan met plaatjes moet doen maar ik moet zeggen dat het mij steeds beter bevalt.

Ja Anne Mieke, doe ik ook regelmatig, hangt een beetje van het land af. Booking.com is ideaal om een globaal reisschema te maken, en tussendoor nog alle ruimte te hebben om een leuker hotel te vinden of je data aan te passen. Happy valley zit volgens mij overigens niet bij booking.com.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,840 posts - 13,678 topics - 22,676 members - last post @ 26-06-2019 12:50 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,896,238 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com